Справа № 405/8388/18
1-кс/405/4440/18
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Кропивницький 28 листопада 2018 року
Слідчий суддяЛенінського районногосуду м.Кіровограда ОСОБА_1 ,при секретарі ОСОБА_2 ,за участюпрокурора ОСОБА_3 розглянувши увідкритому судовомузасіданні клопотаннястаршого слідчогов особливоважливих справахпершого слідчоговідділу управлінняспеціальних розслідуваньуправлінняспеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 у кримінальному провадженні відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 25.05.2017 №42017000000001712, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 256, ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 358, ч. 4 ст. 358 КК України, про надання дозволу на проведення обшуку іншого володіння особи,
встановив:
слідчий за погодженням з прокурором звернувся до суду з клопотанням, в якому просить надати дозвіл на проведення обшуку за місцем розташування адміністративної будівлі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області за адресою: місто Одеса, бульвар Французький, будинок 7, право власності на яке зареєстровано за територіальною громадою міста Одеси в особі Одеської міської ради, зметою відшукання і вилучення:
- Документів, пов`язаних з організацію проведення документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) (далі Підприємства) та їх результатами:
- Супровідного листа Генеральної прокуратури України з копією ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя ОСОБА_5 від 09.10.2017;
- Службової записки на управління ГУ ДФС в Одеській області для виділення фахівців для проведення перевірки Підприємств;
- Протоколу робочої наради з питань взаємодії підрозділів ДФС та Генеральної прокуратури України щодо організації та проведення контрольно-перевірочних заходів під час досудового розслідування кримінального провадження №42017000000001712;
- Листа ДФС України від 31.10.2017 №29519/7/99-99-14-05-02-17 та відповіді на нього;
- Наказів ГУ ДФС в Одеській області про проведення камеральних, документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок Підприємств, про внесення змін до наказів з аркушами погодження до них та доповідними записками;
- Направлень на проведення документальних позапланових виїзних перевірок та Повідомлення про проведення документальних позапланових невиїзних перевірок Підприємств;
- Документів листування (доповідні та службові записки, запити на встановлення місцезнаходження (місце проживання) посадових осіб платника податків, вхідна та вихідна кореспонденція: повідомлення, листи та запити, відповіді на них та інші) з внутрішніми структурними підрозділами ДФС, Підприємствами, банківськими установами, митними органами, тощо;
- Документівпоштових відправлень наказів, повідомлень, листів, актів, податкових повідомлень-рішень, тощо (конверти, повідомлення про вручення поштового відправлення, чеки, тощо);
- Матеріалів перевірок (акти про незнаходження Підприємств за податковою адресою та неможливість проведення виїзних документальних позапланових перевірок; акти перевірок Підприємств з всіма додатками, податкові повідомлення-рішення, вимоги, заперечення на акти, відповіді на заперечення, скарги на податкові повідомлення-рішення (вимоги), відповіді на скарги, позовні заяви, судові рішення, тощо);
- Інших документів пов`язаних з організацією, проведенням документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок Підприємств та їх результатами;
- Наказів про розподіл обов`язків, призначення на посаду, посадових інструкцій/функціональні обов`язки начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_6 , першого заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_7 , службових осіб ГУ ДФС в Одеській області, що організовували та здійснювали перевірки Підприємств;
- Чорнових записів та рукописних документів (резолюцій) службових осіб ГУ ДФС в Одеській області щодо виконання ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м.Маріуполя від 09.10.2017 та проведення перевірки Підприємств;
- Грошей у будь-якій валюті, цінних паперів, розрахункових документів за допомогою яких можуть здійснюватися безготівкові розрахунки: акредитивів, розрахункових чеків (чеки), чекових книжок, банківських платіжних карток, векселів, інкасових доручень (розпоряджень), платіжних доручень, платіжних вимог, платіжних вимог-доручень тощо;
- Чорнових записів, блокнотів, щоденників тощо;
- Комп`ютерної техніки (комп`ютерів, ноутбуків тощо), накопичувачів флеш пам`яті, жорстких дисків, переносних носіїв інформації, засобів зв`язку (мобільні телефони, планшети тощо), на яких можуть зберігатися дані про вчинення вказаних злочинів, обладнання (серверів) та програмного забезпечення з можливістю виготовлення та вилучення його копій;
- Інших предметів та речей, які підшукані, виготовлені, пристосовані чи використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та (або) зберегли на собі його сліди.
В обґрунтування клопотання зазначив, що слідчими управління спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України та прокуратури Кіровоградської області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017000000001712 від 25.05.2017, за фактами створення злочинної організації та вчинення її учасниками тяжких та особливо тяжких злочинів у сфері господарської діяльності та службових злочинів, зокрема створення (придбання) суб`єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності, чим завдано велику матеріальну шкоду державі, систематичного ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах та подальшої легалізації (відмивання) доходів, здобутих злочинним шляхом, в особливо великих розмірах, зловживання службовим становищем службовими особами податкових та митних органів Державної фіскальної служби України, що спричинило тяжкі наслідки, а також за фактами сприяння учасникам злочинної організації та укриття їх злочинної діяльності, підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, підроблення, збуту та використання інших офіційних документів,за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 256, ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 358, ч. 4 ст. 358 КК України.
У ході досудового розслідування встановлено, що невстановленими особами створено стійке ієрархічнеоб`єднаннядекількох осіб(п`ятьі більше),члени якогоабо структурнічастини якогоза попередньоюзмовою зорганізувалисядля спільноїдіяльності зметою безпосередньоговчинення тяжкихабо особливотяжких злочинівучасниками цієїорганізації,керівництва чикоординації злочинноїдіяльності іншихосіб,або забезпеченняфункціонування яксамої злочинноїорганізації,так іінших злочиннихгруп,тобто створилизлочинну організацію з метою систематичного ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах та подальшої легалізації грошових коштів, здобутих злочинним шляхом.
Злочинна діяльність вказаних осіб здійснюється на території м. Києва, Київської, Одеської, Миколаївської, Херсонської областей та інших регіонах України та пов`язана з незаконним експортом сільськогосподарської продукції невстановленого походження без нарахування та сплати передбачених законом податків, зборів та інших обов`язкових платежів.
З метою досягнення своїх злочинних цілей організаторами через інших підпорядкованих їм членів злочинної організації регулярно реєструються суб`єкти підприємницької діяльності з ознаками фіктивності, зокрема: ТОВ«Карго-Тім 20» ТОВ «Суперстроун» (код 40097430), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844) та інші.
Під час досудового розслідування кримінального провадження № 42017000000001712 від 25.05.2017 слідчими отримано ухвалу Жовтневого районного суду м. Маріуполя Донецької області від 09.10.2017, якою надано дозвіл на проведення документальної позапланової перевірки низки підприємств, в тому числі ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) (далі по тексту - Підприємства) з питань дотримання податкового законодавства щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, в тому числі при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами за період з 01.01.2016 року по 09.10.2017.
Термін проведення перевірки згідно ухвали з 16.10.2017 по 27.10.2017 включно, тобто на протязі 10 робочих днів.
Організація та проведення документальних позапланових перевірок вказаних Підприємств, здійснювалась співробітниками ГУ ДФС в Одеській області.
Так, на виконання вимог п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України та вказаної вище ухвали слідчого судді - начальником ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_6 прийнято накази від 12 жовтня 2017 року №5044, №5045, №5046, №5047, №5048 та від 25 жовтня 2017 року №5412 про проведення документальних позапланових виїзних перевірок Підприємств за період з 01.01.2016 по 30.09.2017, з 17.10.2017 та з 27.10.2017 відповідно.
Під час виїзних перевірок службовими особами ГУ ДФС в Одеській області встановлено, що Підприємства та їх керівники за вказаними податковими адресами не знаходяться. Ці обставини унеможливили вручити накази, пред`явити направлення на проведення перевірок та розпочати документальні позапланові виїзні перевірки, про що складено акти від 17.10.2017 №670/15-32-14-01/39881060, №667/15-32-14-01/38760158, №666/15-32-14-01/39955844, №669/15-32-14-01/40097430, №003747/15-32-14-15/39406515 та від 27.10.2017 №707/15-32-14-01/39109945. Після чого, направлено службові записки до оперативного підрозділу ГУ ДФС в Одеській області для здійснення заходів щодо встановлення місцезнаходження Підприємств та їх посадових осіб.
Таким чином, строк дії ухвали слідчого судді від 09.10.2017 про надання дозволу на проведення документальних позапланових перевірок сплинув ще під час здійснення оперативним підрозділом ГУ ДФС в Одеській області заходів по встановленню місцезнаходження Підприємств.
У свою чергу, сплив строку дії ухвали, постановленої в порядку Кримінального процесуального кодексу України для забезпечення кримінального провадження в частині збирання доказів, свідчить про припинення такої дії для осіб, яких вона стосувалась і вчинення будь-яких дій на її реалізацію.
Однак, у ході досудового розслідування встановлено, що 21.11.2017 виконуючою обов`язки начальника першим заступником начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_7 видано і підписано накази №6125, №6126, №6127, №6128, №6129, №6130 про внесення змін до наказів ГУ ДФС в Одеській області від 12.10.2017 та від 25.10.2017 якими, враховуючи доповідні записки виконуючої обов`язки заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_8 , змінено вид перевірки (з виїзної на невиїзну) та дату її початку (з 21.11.2017).
При цьому, перевірки Підприємств наказано провести з підстав визначених підпунктом 78.1.11 пунктом 78.1 статті 78Податкового кодексуУкраїни (далі ПКУ), незважаючи, що термін дії ухвали закінчився станом на час прийняття наказів. Отже, призначення проведення перевірок наказами від 21.11.2017, здійснено поза межами строку дії вказаної ухвали.
При цьому, наведені в актах перевірок обставини, вказують про наявність на той час, інших достатніх підстав, які б і так надали ГУ ДФС в Одеській області право на проведення документальних позапланових перевірок Підприємств, тобто не посилаючись на ухвалу слідчого судді, строк дії якої сплинув.
В подальшому, на підставі зазначених наказів, відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 ПКУ та ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя ОСОБА_5 від 09.10.2017, службові особи ГУ ДФС в Одеській області з 21 листопада 2017 року (тобто в день прийняття наказів) розпочали документальні позапланові невиїзні перевірки зазначених Підприємств.
За результатами перевірок підприємств - ГУ ДФС в Одеській області складено акти та виписано податкові повідомлення-рішення на загальну суму ухилення від сплати податку на прибуток та податку на додану вартість 193млн. 680тис. 792 грн.
Встановлені досудовим розслідуванням факти вказують на те, що рішення прийняті виконуючою обов`язки начальника першим заступником начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_7 про проведення документальних позапланових невиїзних перевірок Підприємств, оформлені наказами від 21.11.2017 не відповідають вимогам ч.2ст.19 Конституції України, п.3.1 ст.3, п.п.21.1.1 п.21.1 ст.21, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, п.79.1, п.79.2 ст.79, з урахуванням п.78.4 ст.78ПКУ, п.п.1.2.3, п.п.1.2.7 п.1.2 розділу І Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС України від 31.07.2014 року №22 (далі Методичні рекомендації).
Накази ГУ ДФС в Одеській області від 21.11.2017 за №6125, №6126 та №6128, стали підставою для проведення перевірок, наслідком яких стало прийняття ГУ ДФС в Одеській області оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, які, в подальшому скасовані в судовому порядку.
Судовими рішення встановлено недотримання ГУ ДФС в Одеській області умов порядку проведення перевірок щодо ознайомлення платників з наказами про перевірку, відомостями про дату її початку та місце проведення у встановлений законом спосіб до її початку (дані актів перевірок свідчать, що вони розпочаті в день видання наказів про їх проведення), що призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності її правових наслідків.
Також, судами взято до уваги, що ухвалою колегії суддів апеляційного суду Донецької області від 27.12.2017, за апеляційною скаргою представника юридичної особи ТОВ «Меркс Стайл», ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя від 09.10.2017 про надання дозволу ДФС України та її територіальним підрозділам на проведення документальної позапланової перевірок Підприємств - скасовано.
Зокрема, суд вважає що із скасуванням апеляційним судом Донецької області ухвали слідчого судді від 09.10.2017 як незаконної, підстава для призначення та проведення позапланових документальних перевірок не існувала, адже судове рішення, скасоване апеляційною інстанцією, не може породжувати будь-які правові наслідки, у тому числі можливість проведення за нею спірної перевірки, оформлення її результатів та винесення податкових повідомлень-рішень.
Таким чином, незаконні рішення службових осіб ГУ ДФС в Одеській області призвели до унеможливлення держави, в особі ДФС України, вимагати сплати нарахованих сум податків на прибуток та на додану вартість із власників та керівників Підприємств у розмірі 193 млн. 680 тис. 792 грн. та навпаки призвели до обов`язку сплати судового збору у розмірі 2млн. 058тис. 023 грн.
Органом досудового розслідування отримано висновки спеціаліста від 04.05.2018, згідно яких встановлено, що зокрема, ТОВ «Скайконс» в порушення п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), занижено податок на прибуток на загальну суму 85 735 160 грн. та в порушення п. 185.1 ст.185 ПКУ, занижено податок на додану вартість всього на суму 633 022 грн. за період, що перевірявся.
Відповідно до висновку спеціаліста від 04.05.2018 року, встановлено, що ТОВ "Люкс Лойєрс Компані" в порушення п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПКУ, занижено податок на прибуток на загальну суму 26 111 032, 92 грн. за період, що перевірявся.
Аналогічний висновок отримано і щодо ТОВ «Суперстроун», яким підтверджено заниження податку на прибуток у розмірі 28 590 289, 55 грн. та податку на додану вартість на суму 838 387, 40 грн. за період, що перевірявся.
У ході досудового розслідування, встановлено, що згідно інформації ДЗЕ Національної поліції України встановлено, що реалізація експортної схеми (далі - Схема) із легалізації незаконно придбаної сільськогосподарської продукції організована за участі та прикриття службових осіб ГУ ДФС в Одеській області, які входять до складу злочинної групи (далі - Група) і скоїли/скоюють корупційні злочини в інтересах Групи з метою одержання неправомірної вигоди.
Під час митного оформлення документів щодо таких експортних операцій зернових та технічних культур, службові особи митних органів ГУ ДФС в Одеській області, які входять до складу Групи та діють в її інтересах, зловживають своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди умисно не вживали та не вживають заходів для припинення здійснення експортних операцій на підставі підроблених документів, погоджували/погоджують надані документи, чим сприяють Групі в реалізації Схеми.
Установлено, що після використання в Схемі, українські суб`єкти господарювання штучно ліквідуються Групою з метою приховання факту вчинення злочинів.
Зазначені вчинені протиправні дії Групи та реалізація Схеми також стали можливими у зв`язку з використанням службовими особами ГУ ДФС в Одеській області свого службового становища всупереч інтересам служби з метою одержання неправомірної вигоди, якими у період 2015-2018 років умисно не відображаються порушення податкового законодавства України в ході проведення планових та позапланових податкових перевірок ряду задіяних в Схемі транзитно-конвертаційних підприємств, що призвело до тяжких наслідків.
Начальник ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_6 , перший заступник начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_7 , начальник управління аудиту ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_8 під час перебування на посаді можуть сприяти незаконній діяльності «конвертаційних центрів» Одеського регіону шляхом супроводження такої діяльності та надання вказівок на не проведення перевірок підприємств, що входять до таких центрів, не вжиття передбачених законом заходів реагування, спрямованих на припинення протиправної діяльності та відшкодування збитків завданих державі, внаслідок вчинення безтоварних операції з метою мінімізації податкових зобов`язань та формування незаконного податкового кредиту тощо.
За прикриття злочинної діяльності «конвертаційних центрів» та реальних суб`єктів господарювання особисто ОСОБА_6 може систематично отримувати неправомірну вигоду у вигляді готівкових грошових коштів близько 1 млн. грн. щомісячно, що є особливо великим розміром.
Завдяки наявним корумпованим зв`язкам серед керівництва ГУ ДФС в Одеській області невстановлені особи продовжують здійснювати експортні операції з легалізації незаконного придбаної сільськогосподарської продукції, що супроводжується ухиленням від сплати податків, неповерненням валютної виручки із за кордону тощо. За попередніми підрахунками вказаною злочинною групою за період 2015-2018 років експортовано за кордон незаконно придбаного зерна на суму близько 8 млрд. 463 млн. грн. без повернення валютної виручки, унаслідок чого злочинцям до бюджету не сплачено ані копійки.
Також встановлено, що за вказівкою ОСОБА_6 його радник ОСОБА_9 безпосередньо контактує із підприємцями для отримання незаконної вигоди, яку передає особистому водію ОСОБА_6 ОСОБА_10 .
Крім того, ОСОБА_9 отримує від першого заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_7 та начальника управління аудиту ОСОБА_8 готівкові грошові кошти, отримані від незаконної діяльності суб`єктів підприємницької діяльності регіону та «конвертаційних центрів», які також через водія ОСОБА_10 передає особисто ОСОБА_6 .
Слідчий в клопотанні вказує, оригінали документів, пов`язаних з організацію проведення документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) та їх результатами, наказів про розподіл обов`язків, призначення на посаду, посадових інструкцій/функціональних обов`язків, чорнових записів та рукописних документів (резолюцій) службових осіб ГУ ДФС в Одеській області, інших документів, які містять зафіксовані відомості, що можуть бути використані як доказ фактів чи обставин у кримінальному провадженні, а також комп`ютерна техніка, на якій вироблялися документи, записні книжки із чорновими записами, флеш-накопичувачі, персональні та планшетні комп`ютери, ноутбуки, мобільні телефони, грошові кошти, цінності, інше майно, здобуте унаслідок вчинення кримінального правопорушення, інші речі, які мають значення для здійснення розслідування у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ фактів та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, у слідства є потреба у відшуканні та вилученні вищевказаних речей та предметів щодо яких надалі будуть проведенні відповідні слідчі дії та експертні дослідження, у зв`язку з чим, виникла необхідність у проведенні обшуку за місцем розташування адміністративної будівлі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області за адресою: місто Одеса, бульвар Французький, будинок 7, де можуть знаходитись відшукуванні речі та документи.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав.
Вивчивши матеріали клопотання, заслухавши пояснення прокурора, слідчий суддя дійшов наступних висновків.
Встановлено, що слідчими управління спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України та прокуратури Кіровоградської області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017000000001712 від 25.05.2017, за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 256, ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 358, ч. 4 ст. 358 КК України, за обставин, які вказані вище.
Згідно з ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
03.08.2018 у даному кримінальному провадженні допитано свідка ОСОБА_11 , який працює на посаді головного державного ревізора-інспектора ГУ ДФС в Одеській області, який вказав, що 11.10.2017 до ГУ ДФС у Одеській області надійшла ухвала слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя від 09.10.2017, якою надано дозвіл на проведення документальної позапланової перевірки ряду підприємств, серед яких ТОВ «Люкс Лойерс Компані» за період з 16.10.2017 по 27.10.2017 включно, у рамках кримінального провадження №42017000000001712. На виконання вказаної ухвали начальником ГУ ДФС у Одеській області ОСОБА_6 на підставі п.п. 78.1.11 ПК України видано наказ №5412 про проведення виїзної документальної позапланової перевірки ТОВ «Люкс Лойерс Компані», проведення якої в частині правильності нарахування податку на додану вартість та прибуток місцевих податків і зборів доручено свідку. 27.10.2017 ним та ОСОБА_12 здійснено вихід за податковою адресою підприємства ТОВ «Люкс Лойерс Компані» - Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Садова, 3, проте за вказаною адресою підприємство та її посадові особи відсутні, про що складено відповідний акт №707/15-32-14-01/39109945 та службову записку від 27.10.2018 №1727/15-32-14-01.
Згідно з протоколом від 31.10.2017 спільної робочої наради ДФС та ГПУ щодо організації та проведення контрольно-перевірочних заходів під час досудового розслідування кримінального провадження №42017000000001712 у відповідності до наказу віл 12.10.2017 №5045 вирішено п.1 «регіональним підрозділам аудиту вжити заходи щодо організації документальних позапланових перевірок. Організувати проведення позапланових невиїзних перевірок.
Після чого, свідком підготовлено проект змін до наказу №5412 від 25.10.2017, які пройшли всі необхідні погодження, зокрема в.о.заступником ГУДФС вОдеській області ОСОБА_8 , а саме змінено вид перевірки з виїзної на невиїзну, про що видано наказ №6126 від 21.11.2017. На виконання наказу №6126 від 21.11.2017 начальника ГУ ДФС у Одеській області ОСОБА_6 свідком проведено перевірку ТОВ «Люкс Лойерс Компані» про що складено акт від 06.12.2017 №1796/15-32-14-01.
Перевірку ТОВ «Люкс Лойерс Компані» проведено не у строк вказаний в ухвалі слідчого судді, оскільки свідок виконував наказ начальника ГУ ДФС у Одеській області ОСОБА_6 №5412 від 25.10.2017 зі змінами від 21.11.2017 №6126.
Також, в даному кримінальному провадженні допитано державних ревізорів інспекторів ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , якими визначено виконавцями для проведення позапланових перевірок підприємств ТОВ «Суперстоун» та ТОВ «Скайнос» у відповідності до ухвал слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя, якими надано дозвіл на проведення документальної позапланової перевірки вказаних підприємств у період з 16.10.2017 по 27.10.2017 включно. На виконання вказаних ухвал - начальником ГУ ДФС у Одеській області ОСОБА_6 видано наказ №5044 та 5048. Згідно з протоколом від 31.10.2017 спільної робочої наради ДФС та ГПУ щодо організації та проведення контрольно-перевірочних заходів під час досудового розслідування кримінального провадження №42017000000001712 у відповідності до наказу віл 12.10.2017 №5045 вирішено п.1 «регіональним підрозділам аудиту вжити заходи щодо організації документальних позапланових перевірок. Організувати проведення позапланових невиїзних перевірок. Після чого, вказаними співробітниками підготовлено проект змін до наказів про призначення позапланових невиїзних перевірок, які погоджені зокрема в.о. заступником ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_8 . В подальшому, начальником ГУ ДФС у Одеській області ОСОБА_6 видано накази, якими внесено зміни до наказів №5044 та 5048. На виконання вищевказаних наказів зі змінами, ОСОБА_13 , ОСОБА_14 проведено невиїзну перевірку вказаних підприємств, про що складено відповідні акти.
Крім цього, у кримінальному провадженні допитано свідка, який вказав, що начальник ГУ ДФС у Одеській області ОСОБА_6 , його перший заступник ОСОБА_7 , начальник управління аудиту ГУ ДФС у Одеській області ОСОБА_8 , перебуваючи на займаних посадах сприяють незаконній діяльності конвертаційного центру, що полягає у наданні ними вказівок на непроведення перевірок фіктивних підприємств, невжиття передбачених законом заходів реагування, спрямованих на припинення протиправної діяльності та відшкодування збитків завданих державі, за що вони отримують неправомірну вигоду приблизно 1 млн. грн. щомісячно.
Так, за вказівкою ОСОБА_6 , його радник ОСОБА_9 безпосередньо контактує із підприємцями для отримання неправомірної вигоди, яку в подальшому передає особистому водію ОСОБА_6 ОСОБА_10 . Також, ОСОБА_9 отримує від ОСОБА_7 , ОСОБА_8 гроші, які отримані ними від підприємців у якості неправомірної вигоди за прикриття незаконної діяльності суб`єктів підприємницької діяльності регіону та «конвертаційних центрів», які також передає ОСОБА_6 через його водія ОСОБА_10 .
За адресоюрозташування адміністративнихбудівель ГУ ДФСу Одеськійобласті,а саме:м.Одеса,бульвар Французький,7можуть знаходитьсязнаходяться речі, документи, які слідчий планує відшукати, що вказані в клопотанні.
У відповідності до інформаційної довідки з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 19.11.2018 №145948232 право власності на об`єкт нерухомості за адресою: м. Одеса, бульвар Французький, 7, зареєстровано за територіальною громадою м. Одеси, в особі Одеської міської ради.
На думку слідчого судді, слідчим в клопотанні а прокурором у судовому засіданні доведено, що речі та документи, які слідчий планує відшукати можуть знаходитись за вказаною адресою.
Проте, слідчий суддя вважає, що не підлягає задоволенню клопотання в частині надання дозволу на відшукання: грошей у будь-якій валюті, цінних паперів, розрахункових документів за допомогою яких можуть здійснюватися безготівкові розрахунки: акредитивів, розрахункових чеків (чеки), чекових книжок, банківських платіжних карток, векселів, інкасових доручень (розпоряджень), платіжних доручень, платіжних вимог, платіжних вимог-доручень, тощо, оскільки, хоча і досудове розслідування проводиться за фактом можливого отримання посадовими особами ГУ ДФС у Одеській області неправомірної вигоди, але, у разі надання дозволу відшукання останніх, неможливо встановити їх походження як незаконно отриманих, що може призвести до вилучення під час проведення обшуку коштів не пов`язаних із вчиненням кримінального правопорушення.
Більше того, не підлягає задоволенню клопотання в частинні надання дозволу на відшукання та вилучення: інших документів пов`язаних з організацією, проведенням документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок Підприємств та їх результатами; інших предметів та речей, які підшукані, виготовлені, пристосовані чи використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та (або) зберегли на собі його сліди, оскільки слідчим не визначено індивідуальні або родові ознаки речей, документів, які він планує відшукати, як того вимагає п. 7 ч. 3 ст. 234 КПК України.
За даним клопотанням відзначається наявність достатніх підстав вважати, що вчинено кримінальне правопорушення, зазначені в клопотанні речі та документи, крім виключених за наведеної вище мотивації, мають значення для досудового розслідування, відомості, які містяться в них, можуть бути доказами під час судового розгляду.
У зв`язку з викладеним, слідчий суддя вбачає наявність передбачених законом підстав для надання дозволу на проведення обшуку за вказаною адресою, та часткового задоволення клопотання.
Керуючись ст.ст. 234-235, 369-372 КПК України,
постановив:
клопотання слідчого про надання дозволу на проведення обшуку іншого володіння особи задовольнити частково.
Надати дозвіл на проведення обшуку за місцем розташування адміністративної будівлі Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області за адресою: місто Одеса, бульвар Французький, будинок 7, зметою відшукання і вилучення речей та документів, а саме:
- документів, пов`язаних з організацію проведення документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) та їх результатами:
- супровідного листа Генеральної прокуратури України з копією ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя ОСОБА_5 від 09.10.2017;
- службової записки на управління ГУ ДФС в Одеській області для виділення фахівців для проведення перевірки ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);
- протоколу робочої наради з питань взаємодії підрозділів ДФС та Генеральної прокуратури України щодо організації та проведення контрольно-перевірочних заходів під час досудового розслідування кримінального провадження №42017000000001712;
- листа ДФС України від 31.10.2017 №29519/7/99-99-14-05-02-17 та відповіді на нього;
- наказів ГУ ДФС в Одеській області про проведення камеральних, документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430), про внесення змін до наказів з аркушами погодження до них та доповідними записками;
- направлень на проведення документальних позапланових виїзних перевірок та повідомлення про проведення документальних позапланових невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);
- документів листування (доповідні та службові записки, запити на встановлення місцезнаходження (місце проживання) посадових осіб платника податків, вхідна та вихідна кореспонденція: повідомлення, листи та запити, відповіді на них та інші) з внутрішніми структурними підрозділами ДФС, ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430), банківськими установами, митними органами;
- документів - поштових відправлень наказів, повідомлень, листів, актів, податкових повідомлень-рішень, тощо (конверти, повідомлення про вручення поштового відправлення, чеки), які стосуються перевірки ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);
- матеріалів перевірок (акти про незнаходження ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) за податковою адресою та неможливість проведення виїзних документальних позапланових перевірок; акти перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) з всіма додатками, податкові повідомлення-рішення, вимоги, заперечення на акти, відповіді на заперечення, скарги на податкові повідомлення-рішення (вимоги), відповіді на скарги, позовні заяви, судові рішення);
- наказів про розподіл обов`язків, призначення на посаду, посадових інструкцій/функціональні обов`язки начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_6 , першого заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_7 , службових осіб ГУ ДФС в Одеській області, що організовували та здійснювали перевірки ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);
- чорнових записів та рукописних документів (резолюцій) службових осіб ГУ ДФС в Одеській області щодо виконання ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя від 09.10.2017 та проведення перевірки ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);
- чорнових записів,блокнотів,щоденників,комп`ютерної техніки (комп`ютерів, ноутбуків), накопичувачів флеш пам`яті, жорстких дисків, переносних носіїв інформації, засобів зв`язку (мобільні телефони, планшети), на яких можуть зберігатися дані, що стосуються підприємств: ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430), обладнання (серверів) та програмного забезпечення з можливістю виготовлення та вилучення його копій.
В іншій частині клопотання відмовити.
Строк дії ухвали визначити до 28.12.2018.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_15
Суд | Ленінський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2018 |
Оприлюднено | 01.03.2023 |
Номер документу | 78246532 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Ленінський районний суд м.Кіровограда
Мягкий О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні