Рішення
від 03.12.2018 по справі 904/4341/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.12.2018м. ДніпроСправа № 904/4341/18 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Український торгівельний дім "Белшина", м. Чернігів

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтернатива Техноплюс", м. Кривий Ріг Дніпропетровської області

про стягнення 1 200 538,72 грн.

Суддя: Євстигнеєва Н.М.

Секретар судового засідання: Чернявська Е.О.

Представники:

Від позивача: Шамко О.Б., довіреність №748 від 18 травня 2017 року, провідний юрисконсульт

Від відповідача: не з'явився

С У Т Ь С П О Р У :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Український торгівельний дім "Белшина" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області із позовом, яким просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтернатива Техноплюс" заборгованість у розмірі 1 200 538,72 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору поставки №156 (з відстрочкою) від 16 липня 2013 року в частині повної та своєчасної оплати за поставлений товар.

Відповідач у судове засідання призначене для розгляду справи не з'явився, явку повноважного представника не забезпечив, про день, час, місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Судом також враховано, що за приписами ч.1 ст.9 Господарського процесуального кодексу України ніхто не може бути позбавлений права на інформацію про дату, час і місце розгляду своєї справи або обмежений у праві отримання в суді усної або письмової інформації про результати розгляду його судової справи. Будь-яка особа, яка не є учасником справи, має право на доступ до судових рішень у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч.2 ст.2 Закону України "Про доступ до судових рішень" усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.3 Закону України "Про доступ до судових рішень" для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Єдиний державний реєстр судових рішень - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.

Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч.1 ст.4 Закону України "Про доступ до судових рішень").

Враховуючи наведене, господарський суд зазначає, що відповідач мав право та дійсну можливість ознайомитись, з ухвалою про відкриття провадження у справі від 28.09.2018, ухвалою про відкладення розгляду від 24.10.2018 та ухвалою про закриття підготовчого провадження від 14.11.2018 у Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).

Згідно з ч.2 ст.178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Приймаючи до уваги, що відповідач у строк, встановлений ч.1 ст.251 Господарського процесуального кодексу України та ухвалами Господарського суду Дніпропетровської області від 28.09.2018 та від 24.10.2018 не подав до суду відзиву на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами, справа може бути розглянута за наявними у ній документами відповідно до ч.2 ст.178 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 28.09.2018 відкрито провадження у справі, ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, призначити підготовче засідання на 24.10.2018. Розгляд справи відкладався з 24.10.2018 на 14.11.2018.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 14.11.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті в судове засідання на 03.12.2018.

У судовому засіданні 03 грудня 2018 року оголошені вступна та резолютивна частини рішення.

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

16 липня 2013 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Український торгівельний дім "Белшина" (постачальник) та Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтернатива Техноплюс" (покупець) укладено договір поставки №156 (з відстрочкою), відповідно до п. 1.1 якого постачальник прийняв на себе зобов'язання поставити та передати у власність покупця товар, окремими партіями, відповідно до замовлення покупця надалі іменується - товар, а покупець зобов'язався прийняти та оплатити товар.

Асортимент, найменування, одиниці виміру, кількість, ціна та загальна вартість товару, що є предметом поставки за цим договором, визначаються у відповідному замовленні покупця/ додаткових угодах/ бухгалтерських документах постачальника: рахунку-фактурі, видаткових накладних, які після підписання сторонами мають юридичну силу специфікації в розумінні статті 266 Господарського кодексу України, та є невід'ємною частиною цього договору. Сторони підписанням цього договору підтверджують, що ціни на товар є звичайними для продукції такого асортименту, якості та споживчих властивостей, які склалися на даному ринку продукції (п. 2.1 договору).

Згідно п. 11.1 договору договір набуває чинності з моменту його підписання уповноваженими на це представниками і скріплення печатками сторін і діє до 31 грудня 2013 року, але в будь-якому разі до моменту належного виконання сторонами взятих на себе зобов'язань за цим договором в повному обсязі. Якщо за 15 календарних днів до закінчення строку дії цього договору однією зі сторін не буде заявлено про відмову від цього договору (письмово не підтверджено про припинення дії цього договору) та/або зміну (перегляд) його умов, договір вважається щорічно продовженим на той же строк та на тих самих умовах.

Замовлення на поставку відповідної партії товару подається покупцем у письмовій формі або передається факсимільним, поштовим зв'язком (рекомендованим листом) або по електронній пошті. В замовлені обов'язково повинно бути вказано: кількість товару; вид та найменування товару; строк поставки товару (п. 4.1 договору).

Про підтвердження заявки постачальник сповіщає покупця шляхом укладання додаткової угоди / складання бухгалтерських документів; рахунка-фактури, видаткової накладної, та/або надання комерційної пропозиції (п. 4.2 договору).

Пунктом 5.1 договору визначено, що поставка товару здійснюється постачальником протягом 15 (п'ятнадцяти) робочих днів з дати узгодження (підтвердження) заявки в порядку встановленому у п. 4.2 договору на умовах: склад постачальника за адресою: Чернігівська область, м. Чернігів, вул. Щорса, 78 або склад покупця за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Леоніда Бородина, 7Л, якщо інше не погоджено сторонами.

Право власності та всі ризики стосовно товару переходить в момент фактичної передачі товару постачальником покупцю, у разі поставки товару автомобільним транспортом покупця, після прийняття товару перевізником (п. 6.1 договору).

Датою поставки і переходу права власності та всіх ризиків є:

- при передачі товару на складі постачальника або покупця - дата видаткової накладної, яка видана постачальником (п. 6.2.1 договору);

- при передачі товару перевізнику для доставки покупцю - дата товарно-транспортної накладної щодо передачі товару зазначеному перевізнику (п. 6.2.2 договору).

Ціна на товар та порядок розрахунків урегульовано сторонами у розділі 7 договору.

Загальна орієнтовна ціна договору залишається відкритою, а остаточна сума договору складає суми замовлень покупця/додаткових угод/бухгалтерських документів постачальника: рахунків-фактур, видаткових накладних, на підставі яких було здійснено поставку товару за даним договором окремими партіями та визначається виходячи із встановлених цін на товар (п. 7.1 договору).

Ціна на товар встановлюється в національній валюті України - гривнях і вказується в додаткових угодах, бухгалтерських документах: рахунках-фактурах, видаткових накладних, комерційних пропозиціях, які є невід'ємною частиною договору (п. 7.2 договору).

Розрахунки за кожну поставлену партію товару здійснюється покупцем у безготівковому порядку українській національній валюті - гривні, шляхом перерахування покупцем грошових коштів на поточний рахунок постачальника. Усі витрати, пов'язані з перекладом коштів, несе покупець (п. 7.3 договору).

Датою оплати товару вважається дата зарахування коштів, сплачених покупцем за поставлену партію товару, на розрахунковий рахунок постачальника, із зазначенням назви та номер цього договору, виставлений постачальником рахунок-фактуру (п. 7.4 договору).

Оплата за партію товару, яка підлягає поставці відповідно до прийнятого постачальником до виконання замовлення покупця, здійснюється на умовах відстрочки платежу строком на 7 (сім) календарних днів від дня поставки товару, але не пізніше строку вказаного в додаткових угодах/бухгалтерських документах постачальника: рахунку-фактурі, видаткових накладних (п. 7.5 договору з урахуванням додаткової угоди № 2 від 01.12.2014).

На виконання договору поставки №156 (з відстрочкою) від 16 липня 2013 року, позивач в період лютий-липень 2018 року поставив відповідачу автомобільні шини на загальну суму 1 509 720,13 грн., що підтверджується підписаними сторонами наступними видатковими накладними (а.с.40-64 том 1):

- № 875 від 26.02.2018 на суму 159 027,22 грн.;

- № 876 від 26.02.2018 на суму 64 030,70 грн.;

- № 979 від 02.03.2018 на суму 7 569,43 грн.;

- № 1074 від 13.03.2018 на суму 2 627,11 грн.;

- № 1331 від 23.03.2018 на суму 24 736,87 грн.;

- № 1332 від 23.03.2018 на суму 13 604,54 грн.;

- № 1487 від 30.03.2018 на суму 7 785,86 грн.;

- № 1656 від 05.04.2018 на суму 2 123,21 грн.;

- № 1665 від 05.04.2018 на суму 3 783,31 грн.;

- № 1693 від 06.04.2018 на суму 19 063,22 грн.;

- № 1728 від 10.04.2018 на суму 3 577,82 грн.;

- № 1776 від 11.04.2018 на суму 1 542,77 грн.;

- № 1777 від 11.04.2018 на суму 10 402,01 грн.;

- № 1932 від 16.04.2018 на суму 9 577,98 грн.;

- № 1984 від 17.04.2018 на суму 6 880,03 грн.;

- № 2090 від 19.04.2018 на суму 8 354,03 грн.;

- № 2113 від 20.04.2018 на суму 3 600,00 грн.;

- № 2160 від 23.04.2018 на суму 8 427,98 грн.;

- № 2255 від 26.04.2018 на суму 1 428,00 грн.;

- № 2438 від 04.05.2018 на суму 99 254,02 грн.;

- № 2560 від 10.05.2018 на суму 16 105,99 грн.;

- № 2615 від 11.05.2018 на суму 2 865,01 грн.;

- № 3162 від 12.06.2018 на суму 41 341,99 грн.;

- № 3374 від 20.06.2018 на суму 7 212,00 грн.;

- № 3807 від 11.07.2018 на суму 984 799,03 грн.,

та довіреностями на отримання товару (а.с. 65-89): №22 від 26.02.2018, №23 від 26.02.2018, №24 від 02.03.2018, №25 від 13.03.2018, №26 від 23.03.2018, №27 від 23.03.2018, №29 від 30.03.2018, №31 від 05.04.2018, №32 від 05.04.2018, №33 від 06.04.2018, №34 від 10.04.2018, №35 від 11.04.2018, №35 від 11.04.2018, №36 від 11.04.2018, №37 від 16.04.2018, №38 від 17.04.2018, №39 від 19.04.2018, №40 від 20.04.2018, №41 від 23.04.2018, №42 від 25.04.2018, №43 від 04.05.2018, №44 від 10.05.2018, №45 від 11.05.2018, №47 від 11.06.2018, №49 від 20.06.2018, №50 від 10.07.2018.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Український торгівельний дім "Белшина" виставило Товариству з обмеженою відповідальністю "Альтернатива Техноплюс" рахунки на оплату поставленого товару (а.с. 15-39):

- № 900 від 22.02.2018 на суму 159 027,22 грн.;

- № 943 від 26.02.2018 на суму 64 030,70 грн.;

- № 1064 від 02.03.2018 на суму 7 569,43 грн.;

- № 1160 від 13.03.2018 на суму 2 627,11 грн.;

- № 1433 від 23.03.2018 на суму 24 736,87 грн.;

- № 1434 від 23.03.2018 на суму 13 604,54 грн.;

- № 1583 від 30.03.2018 на суму 7 785,86 грн.;

- № 1772 від 05.04.2018 на суму 2 123,21 грн.;

- № 1787 від 05.04.2018 на суму 3 783,31 грн.;

- № 1810 від 06.04.2018 на суму 19 063,22 грн.;

- № 1842 від 10.04.2018 на суму 3 577,82 грн.;

- № 1900 від 11.04.2018 на суму 1 542,77 грн.;

- № 1901 від 11.04.2018 на суму 10 402,01 грн.;

- № 2052 від 16.04.2018 на суму 11 137,98 грн.;

- № 2100 від 17.04.2018 на суму 6 880,03 грн.;

- № 2203 від 19.04.2018 на суму 8 354,03 грн.;

- № 2223 від 20.04.2018 на суму 3 600,00 грн.;

- № 2281 від 23.04.2018 на суму 8 427,98 грн.;

- № 2312 від 24.04.2018 на суму 1 428,00 грн.;

- № 2412 від 26.04.2018 на суму 99 254,02 грн.;

- № 2704 від 10.05.2018 на суму 16 105,99 грн.;

- № 2763 від 11.05.2018 на суму 2 865,01 грн.;

- № 3338 від 11.06.2018 на суму 41 341,99 грн.;

- № 3575 від 20.06.2018 на суму 7 212,00 грн.;

- № 4003 від 09.07.2018 на суму 984 799,03 грн.

Відповідач частково розрахувався за поставлений товар, що підтверджується платіжними дорученнями (а.с 91-93):

- № 148 від 11.06.2018 на суму 41 341,99 грн.;

- № 159 від 20.06.2018 на суму 7 212,00 грн.;

- № 181 від 27.07.2018 на суму 274 000,00 грн., залишок несплаченої суми становить 1 200 538,72 грн.

10 серпня 2018 року позивачем на адресу відповідача було направлено претензію №835 щодо погашення заборгованості за договором поставки №156 від 16.07.2013 у розмірі 1 200 538,72 грн. (а.с. 96), яка залишена відповідачем без відповіді.

Позивач посилається на обставини несвоєчасного виконання відповідачем зобов'язань за договором в частині оплати вартості поставленого позивачем відповідачу товару, що і є причиною спору.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Згідно ст. 509 ЦК України, ст. 173 ГК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом (ч. 1 ст. 193 ГК України).

Стаття 526 ЦК України встановлює вимогу щодо виконання зобов'язань належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.

Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України).

Договір є обов'язковим для виконання сторонами (ст. 629 Цивільного кодексу України).

Згідно з ч.ч.1,2 ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару (ч. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України).

Покупець зобов'язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару (ч. 2 ст. 692 Цивільного кодексу України).

Враховуючи умови договору, положення ч.1 ст. 692 Цивільного кодексу України строк оплати товару, поставленого позивачем відповідачу, поставка якого підтверджується зазначеними вище видатковими накладними, є таким, що настав.

Доказів оплати вартості поставленого товару у заявленій до стягнення сумі відповідач не надав, доводи позивача щодо наявності боргу за поставлений товару у сумі 1 200 538,72 грн. у встановленому порядку не спростував.

За викладеного, є правомірними та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача основного боргу в сумі 1 200 538,72 грн.

Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. За подання позову до господарського суду ставка судового збору складає 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 18 008,09 грн., у той час, як до сплати підлягав судовий збір у розмірі 18 008,08 грн. (1,5% ціни позову), тобто позивачем внесено судовий збір у більшому розмірі (на 0,01 грн.), ніж підлягав сплаті.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про судовий збір" у випадку внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом сплачена сума судового збору повертається виключно за клопотанням особи. На час прийняття рішення такого клопотання не надходило, що не позбавляє позивача права подати зазначене клопотання після прийняття рішення.

Відтак, розподілу підлягає судовий збір у розмірі 18 008,08 грн.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача у розмірі 18 008,08 грн.

Керуючись статтями 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Український торгівельний дім "Белшина" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтернатива Техноплюс" про стягнення заборгованості за договором поставки №156 (з відстрочкою) від 16 липня 2013 року станом на 18.09.2018 у розмірі 1 200 538,72 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтернатива Техноплюс" (50008, Дніпропетровська обл., місто Кривий Ріг, вулиця Космонавтів, будинок 45, кв. 74, ідентифікаційний код 36876257) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Український торгівельний дім "Белшина" (14011, м. Чернігів, вул. Івана Мазепи, 100, ідентифікаційний код 35237656) заборгованість за договором поставки №156 (з відстрочкою) від 16 липня 2013 року станом на 18.09.2018 у розмірі 1 200 538 (один мільйон двісті тисяч п'ятсот тридцять вісім) грн. 72 коп. та витрати, пов'язані зі сплатою судового збору у розмірі 18 008 (вісімнадцять тисяч вісім) грн. 08 коп., про що видати наказ.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили у відповідності до статті 241 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення суду може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 03.12.2018

Суддя Н.М. Євстигнеєва

Дата ухвалення рішення03.12.2018
Оприлюднено03.12.2018
Номер документу78247290
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 1 200 538,72 грн

Судовий реєстр по справі —904/4341/18

Судовий наказ від 27.12.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Рішення від 03.12.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 14.11.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 06.11.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 24.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 19.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 28.09.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні