Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код за ЄДРПОУ 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 листопада 2018 р. № 2040/7690/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Бідонька А.В.
при секретарі судового засідання - Мурадли А.І.,
розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Колодязненської сільської ради Дворічанського району Харківської області про визнання бездіяльності протиправною, визнання протиправним і скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_1, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Колодязненської сільської ради Дворічанського району Харківської області, в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Колодязненської сільської ради Дворічанського району Харківської області щодо порушення строків затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
- визнати протиправним та скасувати Рішення XVIII сесії VII скликання Колодязненської сільської ради Дворічанського району Харківської області від 22 червня 2018 року № 303- VII Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 ;
- зобов'язати відповідача повторно розглянути проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для особистого селянського господарства (01.0.3) гр. ОСОБА_1, яка знаходиться в межах с. Колодязне Дворічанського району Харківської області.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Рішення XVIII сесії VII скликання Колодязненської сільської ради Дворічанського району Харківської області від 22 червня 2018 року № 303- VII Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2 є протиправним та таким, що порушує права та інтереси позивача.
Представник позивача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, встановив наступне.
ОСОБА_1 звернулась із заявою та пакетом документів до Колодязненської сільської ради Дворічанського району Харківської області із заявою від 22.02.2018 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2.000 га, яка розташована в межах с. Колодязне на території Колодязненської сільської ради Дворічанського району Харківської області.
Рішенням XVIII сесії VII скликання Колодязненської сільської ради Дворічанського району Харківської області від 22 червня 2018 року № 303- VII, відповідно до ст.12, 19 ,33, 40 ,116, 118, 121, 125, 126 Земельного кодексу України, Законами України Про державний земельний кадастр , Про землеустрій , ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування відмовлено гр. ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та передачі її у власність, яка знаходиться в межах с. Колодязне Дворічанського району Харківської області загальною площею 2,0000 га. так як дана земельна ділянка заразервована особам, визначених ст. 5 (учасники бойових дій) Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту .
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог суд зазначає наступне.
Згідно з частинами 9 та 10 статті 118 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Відповідачем відмовлено позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення вказаної у заяві земельної ділянки, оскільки така земельна ділянка заразервована особам, визначених ст. 5 (учасники бойових дій) Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту .
Посилання відповідача на ст. 5 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту суд вважає недоцільними, оскільки резервування ділянки з метою надання її військовослужбовцям, які виконують завдання по здійснені антитерористичної операції, не є передачею її у власність, а тому затвердження проекту землеустрою для відведення такої земельної ділянки у власність не заборонено законом.
Таким чином, наведена підстава відмови не передбачена статтею 118 Земельного кодексу України. До того ж у зв'язку із затвердженням постановою Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 року № 413 Стратегії удосконалення механізму управління в сфері використання та охорони земель сільськогосподарського призначення державної власності та розпорядження ними зміни до Земельного кодексу України не вносились, перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою не змінювався.
Як вбачається зі змісту Стратегії Міністерство аграрної політики та продовольства разом з Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру мають розробити та внести на розгляд Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк проекти відповідних нормативно-правових актів, спрямованих на реалізацію Стратегії. На момент виникнення спірних правовідносин відповідні нормативно-правові акти не прийняті.
Аналогічна правова позиція висловлена у постановах Верховного Суду від 24 квітня 2018 року у справі №814/1961/17 від 19 червня 2018 року у справі № 803/1183/17 та від 18 вересня 2018 року у справі № 806/5106/15.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов до висновку про те, що відмова відповідача у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки є неправомірною та такою, що не відповідає статті 118 Земельного кодексу України, у зв'язку з чим підлягає скасуванню.
Отже, відповідно до вимог статті 118 Земельного кодексу України, суд вважає за необхідне зобов'язати Колодязненську сільську раду Дворічанського району Харківської області повторно розглянути проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для особистого селянського господарства (01.0.3) гр. ОСОБА_1, яка знаходиться в межах с. Колодязне Дворічанського району Харківської області.
Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги ОСОБА_1 до Колодязненської сільської ради Дворічанського району Харківської області про визнання бездіяльності протиправною, визнання протиправним і скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії є такими, що підлягають частковому задоволенню.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Колодязненської сільської ради Дворічанського району Харківської області про визнання бездіяльності протиправною, визнання протиправним і скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати Рішення XVIII сесії VII скликання Колодязненської сільської ради Дворічанського району Харківської області від 22 червня 2018 року № 303-VII "Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1".
Зобов'язати Колодязненську сільську раду Дворічанського району Харківської області повторно розглянути проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для особистого селянського господарства (01.0.3) ОСОБА_1, яка знаходиться в межах с. Колодязне Дворічанського району Харківської області.
У задоволенні адміністративного позову в іншій частині позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 (код НОМЕР_1, адреса: АДРЕСА_1) сплачену суму судового збору в розмірі 1409,60 грн. (одна тисяча чотириста дев'ять гривень 60 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Колодязненської сільської ради Дворічанського району Харківської області (код ЄДРПОУ 04398703, адреса: вул. Центральна, буд. 5а, с. Колодязне, Дворічанський район, Харківська область,62713).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлений 03 грудня 2018 року.
Суддя Бідонько А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2018 |
Оприлюднено | 04.12.2018 |
Номер документу | 78257923 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бідонько А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні