Доманівський районний суд Миколаївської області
вул.Центральна, 35 м. смт. Доманівка Доманівський район Миколаївська область Україна 56400
e-mail: inbox@dm.mk.court.gov.ua
Справа № 475/1315/18
П О С Т А Н О В А
27.11.2018смт. Доманівка
Суддя Доманівського районного суду Миколаївської області Єгорова Н.І., за участі секретаря судового засідання Маковецької Л.А., розглянувши матеріал, який надійшов від державного інспектора праці Управління Держпраці у Миколаївській області стосовно
ОСОБА_1,11.12.1981р.н., народилась в с.Гур*ївка Новоодеського p-ну Миколаївської обл., мешкає в смт.Доманівка по вул.Заводська,51 Миколаївської обл., паспорт ЕР-296667, виданий Доманівським РВ УМВС Миколаївської обл. 21.12.2007р., ІНН-2993012122, на займаній посаді з 06.10.201/р.,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 41 КУпАП,
в с т а н о в и л а :
20.11.2017 року при проведенні перевірки головним держінспектором праці у Відділі освіти, молоді та спорту виконавчого комітету органу Доманівської селищної ради, ЄДРПОУ 41369635, юридична та фактична адреса: вул.Центральна, 48 смт.Доманівка Миколаївської обл.., зміст якого виявляється в порушенні вимог чинного законодавства України про працю, а саме:
у ході інспекційного відвідування встановлено, що на підставі наказу відділу освіти, молоді та спорту виконавчого органу Доманівської селищної ради з 06.10.2017р., його начальник перебуває на займаній посаді, та відповідно до функціональних обов'язків: має право приймати та звільняти найманих працівників, отже є відповідальним за створення умов праці і її оплати та має забезпечувати відповідні умови оплати праці, допустила наступне:
Згідно Статуту Доманівського навчально-виховного комплексу "Доманівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-Центр дитячої та юнацької творчості" Доманівської селищної ради Миколаївської області, затвердженого рішенням сесії Доманівської селищної ради від 14.07.2018р. за №1 та погодженого начальником відділу освіти,молоді та спорту виконавчого органу Доманівської селищної ради 14.07.2017р., освітній заклад є державним навчальним закладом і знаходиться у комунальній власності Доманівської селищної ради, є розпорядником коштів нижчого рівня в особі директора та знаходиться на утриманні місцевого бюджету.
Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
Джерелами фінансування закладу є в першу чергу: кошти бюджету Доманівської селищної ради у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти.
Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України Про освіту , Про загальну середню освіту та інших нормативно- правових актів.
За умовами Колективного договору учбового закладу між адміністрацією і трудовим колективом/ профспілковим комітетом), введеного в дію рішенням загальних зборів трудового колективу, протокол №1 від 25.01.2017р., розділ-5 Оплата та нормування праці п.4-»Забезпечити своєчасність виплати заробітної плати працівникам двічі на місяць: за першу половину місяця аванс -23 числа,остаточний розрахунок-07 числа» .
Листом до селищного голови та начальнику відділу освіти, молоді та спорту виконавчого органу Доманівської сулищної ради від 12.10.2018року, за №315, адміністрацією школи було подано заявку на виділення коштів для оплати заробітної плати обслуговуючому персоналу закладу на загальну суму 487435грн., при цьому було повідомлено,що ця сума коштів була перенесена у березні 2018року, згідно довідки про зміни до кошторису №52 від 27.03.2018року у зв»язку з негайною потребою проведення відкритих торгів на постачання природного газу, до листа було долучено довідку про зміни до кошторису на 2018р.та план асигнувань загального фонду бюджету на 2018рік.
Однак, згідно письмових пояснень керівника школи та бухгалтерських документів з оплати праці, через відсутність достатнього фінасування з боку розпорядника коштів , яким є безпосередньо Доманівської селищної ради в особі начальника відділу освіти, молоді та спорту виконавчого органу Доманівської селищної ради, заробітна плата виплачувалась за першу половину місяця 20.09.2018р.та за другу половину місяця- 27.09.2018р., рахунок державної субвенції було видано заробітну плату на загальну суму - 389397.53 грн.та 19.10.2018р.обслуговуючому персоналу на першу половину місяця було видано заробітну плату на загальну суму - 75598грн.,що складає 30% від нарахованої заробітної плати за першу половину місяця, а у подальшому приведе до виникнення заборгованості із виплат заробітної плати у повному об»ємі із наступним зростанням заборгованості , що є порушенням умов ч.2 ст.115 КзпП України.
Інспектор праці вважає, що своїми діями ОСОБА_1 вчинила адміністроативне правопорушення, передбачене ч 1 ст.41 КупАП.
ОСОБА_1 в судовому засіданні вину не визнала та пояснила, що вона не є розпорядником бюджетних коштів, які виділяються на Доманівську ЗОСШ. Питання щодо виділення коштів на школу вирішуються сесіями селищної ради, Відповідно до функціональних обов»язків та повноважень вона лише здійснює контроль за розподліом коштів, складанням кошторису. Крім того, згідно відомостей Управління казначейської служби заборгованість із виплат заробітної плати станом на 01.09.2018р., 01.10.2018р., 01.11.2018р. по Доманівській ЗОСШ - відсутня.
Вислухавши пояснення ОСОБА_1, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, приходить до наступних висновків.
Відповідальність за ч.1 ст.41 КУпАП передбачена за порушення встановлених термінів виплати пенсій, стипендій, заробітної плати, виплата їх не в повному обсязі, терміну надання посадовими особами підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та фізичними особами - підприємцями працівникам, у тому числі колишнім, на їхню вимогу документів стосовно їх трудової діяльності на даному підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи - підприємця, необхідних для призначення пенсії (про стаж, заробітну плату тощо), визначеного Законом України "Про звернення громадян", або надання зазначених документів, що містять недостовірні дані, порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення, а також інші порушення вимог законодавства про працю.
Згідно з ст.9 КУпАП України адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Суд вправі обґрунтовувати свої висновки про винуватість лише доказами, що випливають із співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту (рішення Європейського суду з прав людини, справа Коробов проти України № 39598/03 від 21.07.2011), тобто таких, що не залишать місце сумнівам, оскільки наявність останніх не узгоджується із стандартом доказування.
Відповідно до статті 251 Кодексу України про адміністративні правопорушення, доказами по справі про адміністративне правопорушення є будь які фактичні дані, на основі яких орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновків експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото-і кінозйомки, відеозапису чи записів фото і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Аналізуючи письмові докази, судом встановлено, що Доманівський НВК «Доманівська ЗОШ 1-3 ступенів №1-Центр дитячої та юнацької творчості «Доманівської селищної ради Миколаївської області» є бюджетною установою та повністю утримуються за рахунок коштів місцевого бюджету.
Головним плановим фінансовим документом бюджетної організації, до якої належить школа, є кошторис, який підписує директор школи і головний бухгалтер, а затверджує відділ освіти, як керівник вищестоящої організації .
Тобто, фінансування здійснюють перерахуванням коштів на поточний рахунок школи через Держказначейство згідно з платіжним дорученням.
Розпорядником коштів є Доманівський НВК «Доманівська ЗОШ 1-3 ступенів №1-Центр дитячої та юнацької творчості «Доманівської селищної ради Миколаївської області» в особі директора , про що свідчить Статут закладу.
Згідно положення про відділ освіти, молоді та спорту виконавчого органу Доманівської селищної ради , завданням відділу є , зокрема, здійснення контролю за організацією матеріально-технічного та фінансового забезпечення дошкільних, загальноосвітніх , позашкільних навчальних закладів та установ освіти.
Керівництво відділу, тобто ОСОБА_1,згідно Положення, зокрема, здійснює контроль за ефективним і раціональним використанням бюджетних коштів в межах затвердженого кошторису витрат, пов»язаних із функціонуванням галузі.
На підтвердження виконання контролюючих функцій, начальником відділу надано копії листів за №290 від 12.09.2018року та за №352 від 11.10.2018року на ім»я директора Доманівського НВК Доманівська ЗОШ 1-3 ступенів №1-Центр дитячої та юнацької творчості «Доманівської селищної ради Миколаївської області» , з вимогою привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями та іншими показниками витрати.
Згідно листа Головного управління Державної казначейської служби України у Миколаївської області від 19.11.2018року, №03-09/1533 , станом на 01.09.2018р., 01.10.2018р., 01.11.2018р.кредиторська заборгованості по заробітній платі в Доманівському НВК «Доманівська ЗОШ 1-3 ступенів №1-Центр дитячої та юнацької творчості «Доманівської селищної ради Миколаївської області» відсутня.
На підставі викладеного, судом встановлено, що ОСОБА_1 не є розпорядником коштів Доманівської селищної ради і не вирішує самостійно питання щодо фінансування Доманівської ЗОСШ, а тому в її діях відсутній склад адміністративного правопорушення.
Відповідно до п.1 ч. 1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події та складу адміністративного правопорушення.
Беручи до уваги дослідженні судом докази, суд прийшов до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1,складу адміністративного правопорушеня передбаченого ч.1ст. 41 КупАП,а тому справа про адміністративне правопорушення відповідно до ч. 1ст.247 КУпА підлягає закриттю.
Керуючись ч.1 ст.247,283-285 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ПОСТАНОВИЛА:
Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.1 ст.4 1КУпАП закрити, за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Миколаївського апеляційного суду через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня винесення постанови.
Суддя : ОСОБА_2
Суд | Доманівський районний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2018 |
Оприлюднено | 04.12.2018 |
Номер документу | 78258425 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Доманівський районний суд Миколаївської області
Єгорова Н. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні