Рішення
від 26.11.2018 по справі 909/1163/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26.11.2018 м. Івано-ФранківськСправа № 909/1163/17

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Шкіндер П.А., секретар судового засідання Кучма І.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Річковий парк ін", вул. Січових Стрільців, буд. 23, офіс 609, м. Івано-Франківськ, 76000

до відповідача: Івано-Франківської міської ради, вул.Грушевського,21, м.Івано-Франківськ,76004

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Приватне підприємство Плюс 999", 76018, м.Івано-Франківськ, вул. Січових Стрільців, 23 офіс 610

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Громадська організація "Івано-Франківська обласна спілка учасників та інвалідів АТО", вул. Горбачевського,14, 26 м. Івано-Франківськ, 76018

представники сторін у судове засідання не з"явилися.

про визнання недійсним п.42.6 рішення Івано-Франківської міської ради від 21.10.2016р. № 297-8 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань"; визнання недійсним п.26 рішення Івано-Франківської міської ради від 30.08.2017р. № 248 15 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань"; визнання за ТОВ "РІЧКОВИЙ ПАРК ІН" права користування земельною ділянкою загальною площею 0,79761 га у м.Івано-Франківську; зобов"язання Івано-Франківської міської ради укласти договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,79671 га у м.Івано-Франківську з ТОВ "РІЧКОВИЙ ПАРК ІН"

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "РІЧКОВИЙ ПАРК ІН" звернулося до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Івано-Франківської міської ради про визнання недійсним п.42.6. рішення Івано-Франківської міської ради від 21.10.2016р. №297-8 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань"; визнання недійсним п.26 рішення Івано-Франківської міської ради від 30.08.2017р. №248 15 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань"; визнання за ТОВ "РІЧКОВИЙ ПАРК ІН" права на користування земельною ділянкою загальною площею 0,79761 га у м. Івано-Франківську, вул Об'їздова / Надрічна, для будівництва АЗС з комплексом автомийок та центром сімейного дозвілля, кадастровий номер земельної ділянки 26101000000:02:001:0016, цільове призначення земельної ділянки 03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови; категорія земель - землі житлової та громадської забудови, строком на 3 роки із сплатою орендної плати за земельну ділянку на рік 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки, яка складає 215 991 грн.; зобов'язання Івано-Франківської міської ради укласти договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,79761 га, що розташована в м. Івано-Франківську, вул Об'їздова / Надрічна, для будівництва АЗС з комплексом автомийок та центром сімейного дозвілля, кадастровий номер земельної ділянки 26101000000:02:001:0016 з ТОВ "РІЧКОВИЙ ПАРК ІН". Ухвалою суду від 12.13.201 порушено провадження по справі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Позивач набув право власності на об'єкт незавершеного будівництва, який розташований на земельній ділянці площею 0,79761 га та на підставі ст. 120 Земельного кодексу України, ст. 377 Цивільного кодексу України має право на користування даною земельною ділянкою та на оформлення права землекористування шляхом підписання договору оренди земельної ділянки у редакції, запропонованій Позивачем.

Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 14.12.2017 року у справі № 909/1163/17 заяву товариства з обмеженою відповідальністю "РІЧКОВИЙ ПАРК ІН" про забезпечення позову - задоволено; заборонено Івано-Франківській міській раді та її виконавчим органам (структурним підрозділам) вчиняти будь-які дії і приймати будь-які рішення щодо розпорядження, в тому числі щодо надання у користування та/чи поділу земельної ділянки загальною площею 0,79761га в м.Івано-Франківську, вул Об'їздова/Надрічна (кадастровий номер земельної ділянки 26101000000:02:001:0016, цільове призначення земельної ділянки 03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови; категорія земель - землі житлової та громадської забудови) або щодо будь-якої частини даної земельної ділянки, до вирішення справи по суті; заборонено будь-яким державним реєстраторам, в тому числі державним реєстраторам відділу головного управління Державного геокадастру в Івано-Франківській області здійснювати будь-які реєстраційні дії, в тому числі з реєстрації поділу, земельної ділянки загальною площею 0,79761 га в м. Івано-Франківську, вул Об'їздова/Надрічна (кадастровий номер земельної ділянки 26101000000:02:001:0016, цільове призначення земельної ділянки 03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови; категорія земель -землі житлової та громадської забудови) до вирішення справи по суті. Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 05.02.2018 Ухвалу господарського суду Івано-Франківської області від 14.12.2017р. у справі № 909/1163/17 залишено без змін.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів від 03.10.2017р. № 2147-УШ, у відповідності до якого Господарський процесуальний кодекс України викладено у новій редакції. Відповідно до підпункту 9 пункту 1 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України справи у судах апеляційної інстанції, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Відтак, враховуючи наведене, суд продовжив розглядати дану справу за правилами Господарського процесуального кодексу України в новій редакції. Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 14.03.2018 призначено підготовче провадження. Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 25.09.2018 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду.

Представники сторін у судове засідання не з"явились.

Представник позивача, у попередніх судових засіданнях позовні вимоги підтримав, з підстав викладених у позовній заяві, зазначає, що позивач є власником об"єкту незавершеного будівництва АЗС з комплексом автомийок та центром сімейного дозвілля готовністю 8 %, який розташований земельній ділянці загальною площею 0,79761 га в м.Івано-Франківську, вул. Об"їздова/Надрічна, та з посиланням на ст. 120 ЗК України і ст.377 ЦК України вважає, що до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій розміщені будівлі, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Представник відповідача, у попередніх судових засіданнях, проти позову заперечує, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву (вх.№20602/17 від 26.12.2017). Обгрунтовуючи свої заперечення посилається на те, що договір оренди земельної ділянки № 174 від 12.04.2010 укладений між Івано-Франківською міською радою та ПП "Плюс 999" припинив свою дію 30.07.2016, у зв"язку зі спливом строку, на який його було укладено і на новий строк не укладався, зазначає, що підстави для визнання оскаржуваного рішення Івано-Франківської міської ради недійсним відсутні, оскільки позивачем не доведена їх неправомірність, а правова позиція позивача щодо визнання права користування спірною земельною ділянкою та спонукання до укладення договору оренди землі не узгоджується з нормами чинного законодавства.

Третіми особами не надано відзив на позовну заяву.

Розглянувши матеріали справи , суд встановив, наступне.

12.04.2010 між Івано-Франківською міською радою (орендодавець) та ПП "Плюс 999" (орендар) укладено договір оренди землі № 174, згідно із умовами якого орендарю було передано в строкове платне користування земельну ділянку загальною площею 0,79761 га для будівництва мотелю з сервісним обслуговуванням автомобілів, яка знаходиться в. м. Івано-Франківськ, вул. Надрічна, з кадастровим номером 2610100000:02:001:0016, терміном на 3 роки.

30.07.2015 між орендодавцем та орендарем укладено додаткову угоду до договору оренди землі від 26.05.2011 (із змінами згідно додаткової угоди від 09.09.2014), згідно із п. 8 якої договір укладено строком на один рік, термін дії до 30.07.2016.

01.06.2017 між ПП "Плюс 999" (продавець) та ТОВ "Річковий Парк ІН" (покупець) укладено договір купівлі-продажу, посвідчений приватним нотаріусом Івано-Франківського міського нотаріального округу ОСОБА_1, незавершеного будівництва АЗС з комплексом автомийок та центром сімейного дозвілля готовністю 8%, який розташований на земельній ділянці кадастровий номер 2610100000:02:001:0016.

В абз.2 п.1 договору купівлі-продажу від 01.06.2017 зазначено, що вказана земельна ділянка відноситься до земель комунальної власності та перебуває у користуванні продавця, та що до набувача на підставі ст.120 ЗК України та ст. 377 ЦК України переходить право користування земельною ділянкою, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Договір оренди землі №174 від 12.04.2010 припинив свою дію 30.07.2016 у зв'язку зі спливом строку, на який його було укладено, а тому ПП Плюс 999 , яке відчужило об'єкт незавершеного будівництва на момент укладення договору купівлі-продажу з ТОВ РІЧКОВИЙ ПАРК ІН від 01.06.2017, не перебувало у орендних відносинах із Івано-Франківською міською радою.

30.06.2016 ПП "Плюс 999" з метою продовження орендних правовідносин звернувся до Центру надання адміністративних послуг Івано-Франківської міської ради із заявою про продовження договору оренди.

21.10.2016 відповідачем прийнято рішення № 297-8 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань, яким ПП "Плюс 999" було відмовлено у поновленні договору оренди ( п.п.42.6 рішення № 2978) що і стало підставою для звернення до суду .

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР), згідно з п.34 ч.1 ст.26 якого вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин вирішується виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Згідно з ч.3 ст.24 Закону №280/97-ВР органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Статтею 12 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст віднесено: розпорядження землями територіальних громад (п. а ); передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу (п. б ); надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу (п. в ).

Як зазначено у рішенні Конституційного суду України від 1 квітня 2010 року №10-рп/2010 (справа №1-6/2010) положення зазначених пунктів статті 12 Земельного кодексу України у частині повноважень сільських, селищних, міських рад відповідно до цього кодексу вирішувати питання розпорядження землями територіальних громад, передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності треба розуміти так, що при вирішенні таких питань ці ради діють як суб'єкти владних повноважень.

Відповідно до ч.1 ст.122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Статтею 116 ЗК України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом (ч.5 ст.116 ЗК України).

Статтею 93 ЗК України встановлено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

З матеріалів справи встановлено, що спірна земельна ділянка кадастровий номер 2610100000:02:001:0016 договором оренди від 12.04.2010 №174 передана в оренду Приватному підприємству Плюс 999 строком на 3 роки з подальшим продовженням терміну дії договору до 30.07.2016.

Відповідно до ч.1 ст.31 Закону України Про оренду землі від 06.10.1998 №161-XIV (далі - Закон №161-XIV) договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.

Статтею 33 Закону №161-XIV встановлено, що по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі). Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі. До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди.

У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності) (ч.6).

Згідно з ч.8 ст. 33 Закону №161-XIV додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.

З документів, доданих до матеріалів справи, встановлено, що договір оренди землі №174 від 12.04.2010 припинив свою дію 30.07.2016 у зв'язку зі спливом строку, на який його було укладено, а тому ПП Плюс 999 , яке відчужило об'єкт незавершеного будівництва на момент укладення договору купівлі-продажу з ТОВ РІЧКОВИЙ ПАРК ІН від 01.06.2017, не перебувало у орендних відносинах із Івано-Франківською міською радою.

Вказані обставини встановлені рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 05.09.2017 у справі №909/786/17, яким відмовлено в задоволені позову Товариства з обмеженою відповідальністю РІЧКОВИЙ ПАРК ІН до Івано-Франківської міської ради про визнання права на користування земельною ділянкою та усунення перешкод у користуванні об'єктом незавершеного будівництва шляхом зобов'язання укласти договір оренди земельної ділянки. Вказане рішення залишено без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 28.11.2017, а в подальшому постановою Верховного Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 23.05.2018.

При цьому, Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного господарського суду у постанові від 23.05.2018 у справі №909/786/17 зазначено, що поновлення договору оренди землі на підставі ч.6 ст.33 Закону України Про оренду землі вимагає не тільки встановлення судом юридично значимих умов, що свідчать про продовження орендних правовідносин (як-то користування земельною ділянкою поза межами строку договору без заперечення орендодавця протягом наступного місяця), а й необхідності укладення додаткової угоди між сторонами, як єдиної підстави продовження орендних прав і обов'язків. Оскільки, в матеріалах справи відсутні докази укладення між Івано-Франківською міською радою та ПП Плюс 999 у місячний строк в обов'язковому порядку додаткової угоди про продовження договору оренди землі №174 від 12.04.2010, як того вимагає ч.8 ст.33 Закону України Про оренду землі , або доказів оскарження в судовому порядку відмови чи наявного зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі, суд касаційної інстанції прийшов до висновку, що між ПП Плюс 999 та Івано-Франківською радою не було дотримано законодавчо встановленої процедури щодо оформлення додаткової угоди до договору оренди землі про його поновлення.

Відтак, оскільки на момент укладення договору купівлі-продажу незавершеного будівництва, а саме на 01.06.2017, не встановлено перебування земельної ділянки кадастровий номер 2610100000:02:001:0016, на якій знаходиться придбаний об'єкт нерухомості, в користуванні продавця - ПП Плюс 999 , то відповідно Товариство як покупець не набуло права користування на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача на підставі ст.120 ЗК України та ст.377 Цивільного кодексу України.

Отже, вимоги позивача про визнання за ним права користування земельною ділянкою загальною площею 0,79761 га в м.Івано-Франківську, кадастровий номер 2610100000:02:001:0016 строком на 3 роки, тобто на тих самих умовах, що були в попереднього користувача, з урахуванням ст.120 ЗУ України, ст 377 ЦК України, ст. 7 Закону України "Про оренду землі" є безпідставною.

Щодо вимог позивача про визнання недійсним п.42.6 рішення Івано-Франківської міської ради від 21.10.2016р. № 297-8 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань"; визнання недійсним п.26 рішення Івано-Франківської міської ради від 30.08.2017р. № 248 15 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань" суд зазначає наступне.

Згідно інформації наданої Центром надання адміністративних послуг виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 19.12.2017р. вбачається, що ПП Плюс 999 30.06.2016р. звернулось до ЦНАП із заявою про поновлення договору оренди спірної земельної ділянки до Івано-Франківської міської ради.

ОСОБА_2 комунальних ресурсів міської ради від 29.07.201р № 1562/101/ -20 повідомив ПП Плюс 999 , що питання поновлення договору оренди згаданої земельної ділянки було предметом розгляду на засіданні виконавчого комітету міської ради, яке відбулося 21.07.2016р., однак при розгляді не набрало достатньої кількості голосів членів виконавчого комітету і відправлено доопрацювання з поверненням усіх документів, що надавалися при зверненні.

11.08.2016р. ПП Плюс 999 повторно звернулося до Івано-Франківської міськради із заявою №182807 про поновлення договору оренди земельної ділянки, п. 42.6 рішення Івано-Франківської міської ради від 21.10.2016р. №297-8 Про розгляд клопотань фізичних та юридичних осіб із земельних питань було відмовлено ПП Плюс 999 у поновленні договору оренди земельної ділянки, на вул. Надрічній, площею 0,7976 га. Витяг з даного рішення міської ради разом із поданими заявником документами для поновлення договору оренди було повернуто 09.11.2016р. через ЦНАП заявнику під розписку.

Відповідно до ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень; рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос; рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради; рішення сільської, селищної, міської ради у п'ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено сільським, селищним, міським головою і внесено на повторний розгляд відповідної ради із обґрунтуванням зауважень. Рада зобов'язана у двотижневий строк повторно розглянути рішення. Якщо рада відхилила зауваження сільського, селищного, міського голови і підтвердила попереднє рішення двома третинами депутатів від загального складу ради, воно набирає чинності; акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію; виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради; уразі незгоди сільського, селищного, міського голови (голови районної у місті ради) з рішенням виконавчого комітету ради він може зупинити дію цього рішення своїм розпорядженням та внести це питання на розгляд відповідної ради; сільський, селищний, міський голова, голова районної у місті, районної, обласної ради в межах своїх повноважень видає розпорядження; рішення виконавчого комітету ради з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою; акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку; акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Оскаржуване позивачем рішення прийнято у відповідності до порядку та способу, що визначений чинним законодавством, а саме на пленарному засіданні сесії міської ради, більшістю голосів та в межах наданої компетенції.

Відповідно до п.34 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядуванні Україні до виключної компетенції міської ради належить вирішення відповідно закону питань регулювання земельних відносин, які розглядаються на пленарних засіданнях.

30.08.2017р. Івано-Франківська міська рада прийняла рішення № 248-15 Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань , пунктом 26, якого відмовила у передачі в оренду, терміном на три роки, земельної ділянки ТзОВ "Річковий Парк ІН" площею 0,7976га на вул.Надрічній для будівництва обслуговування АЗС з комплексом автомийок та центром сімейного дозвілля і, будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови), кадастровий номер 2610100000:02:001:0016 (купівлі незавершеного будівництва готовністю 8% у Плюс 999 , договір купівлі-продажу від 01.06.2017р.)

Рішення відповідно до ст. 59 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні" прийнято більшістю голосів, отже, дане рішення було прийнято у порядок, спосіб, визначений чинним законодавством, а саме на пленарному засіданні сесії міст-ради, більшістю голосів та в межах наданої компетенції.

Слід зазначити, що пп.15.1 рішення Івано-Франківської міської ради від 20.06.2017р. №188-13 Івано-Франківська міська рада надала дозвіл на складання відповідної документації із землеустрою щодо земельної ділянки площею 0,64 га по вул. Надрічна, в м. Івано-Франківську, Громадській організації Івано-Франківська обласна спілка учасників та інвалідів АТО для будівництва багатоквартирних будинків інвалідам, учасникам АТО. 31.08.2017р. рішенням сесії Івано-Франківської міської ради внесено зміни в п. 15.1 рішення 13 сесії міської ради від 20.06.2017р.№188-13 Про розгляд клопотав фізичних і юридичних осіб із земельних питань та викладено в редакції п.15.1 Поділу земельної ділянки кадастровий номер 2610100000:02:001:0016 загальною площі 0,7976 га на дві земельні ділянки орієнтовною площею 0,64 га та 0,15 га на вул.Надрічній та надано дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведені земельної ділянки орієнтовною площею 0,64 га Громадській організації Івано- Франківська обласна спілка учасників та інвалідів АТО для будівництва багатоквартирних будинків інвалідам, учасникам АТО.

Відповідно до п. 34 ст. 26 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні виключної компетенції міської ради належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, які розглядаються виключно на пленарному засіданні ради - сесії. Отже, питання передачі у власність чи" користування земельних ділянок комунальної власності належить до виключної компетенції сільських, селищних міських рад.

Ознакою порушення права особи є зміна стану її суб'єктивних прав та обов'язків, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов'язку.

Отже, рішення суб'єкта владних повноважень є такими, що порушують права і свободи особи в тому разі, якщо такі рішення прийняті суб'єктом владних повноважень поза межами визначеної законом компетенції, або ж оспорюванні рішення є юридично значимими, тобто такими, що мають безпосередній вплив на суб'єктивні права та обов'язки особи шляхом позбавлення можливості реалізувати належне цій особі право або шляхом покладення на цю особу будь-якого обов'язку.

Враховуючи обставини справи, суд приходить до висновку що Товариство належними та допустимими доказами не підтвердило, що п.42.6 рішення Івано-Франківської міської ради від 21.10.2016р. № 297-8 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань" та п.26 рішення Івано-Франківської міської ради від 30.08.2017р. № 248 15 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань" порушено його права та законні інтереси, а відтак відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Щодо вимоги позивача зобов"язати Івано-Франківську міську раду укласти договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,79671га у м.Івано-Франківську з ТОВ "РІЧКОВИЙ ПАРК ІН", суд зазначає наступне.

Орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі (ч.1 ст.6 Закону України Про оренду землі ).

Зі змісту ст. 16 Закону України Про оренду землі вбачається, що укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.

Підстави набуття права на землю із земель державної та комунальної власності визначені в ст. 116 Земельного кодексу України. Зокрема, частиною 1 визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч.2 ст. 116 ЗК України).

Приписами ч.1 ст. 122 ЗК України передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (ч.1 ст. 124 ЗК України).

З аналізу вказаних норм, які регулюють земельні правовідносини, вбачається, що надання земельної ділянки із земель державної або комунальної власності в оренду шляхом укладення відповідного договору здійснюється на підставі рішення ради, прийнятого за результатами розгляду заяви (клопотання) особи, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду, поданої відповідно до ст. 16 Закону України "Про оренду землі". При цьому підставою набуття відповідного права є саме рішення ради, яке лише оформляється договором оренди.

Суд приходить до висновку про відмову щодо задоволенні позовної вимоги в частині зобов"язання відповідача укласти договір оренди земельної ділянки на запропонованих позивачем умовах, то, як вбачається із положень статті 120 ЗК, виникнення права власності на об'єкт нерухомості не є підставою для автоматичного виникнення права власності чи права на укладення (продовження, поновлення) договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з ч. 1 статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування (ч. 1 статті 76 ГПК України).

Відповідно до ч. 1 статті 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Пунктом 1 статті 79 ГПК України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Відповідно до статті 123 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. Судовий збір згідно ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, у разі відмови у позові, покладається на позивача.

На підставі викладеного, керуючись ч.1 ст. 73, ч.1 ст. 74, ч.1 ст. 76, ч.1 ст. 77, ст.ст. 79, 123, 129, 232, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Річковий парк ін", вул. Січових Стрільців, буд. 23, офіс 609, м. Івано-Франківськ до Івано-Франківської міської ради, вул. Грушевського,21, м. Івано-Франківськ про визнання недійсним п.42.6 рішення Івано-Франківської міської ради від 21.10.2016р. № 297-8 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань"; про визнання недійсним п.26 рішення Івано-Франківської міської ради від 30.08.2017р. № 248 15 "Про розгляд клопотань фізичних і юридичних осіб із земельних питань"; визнання за ТОВ"РІЧКОВИЙ ПАРК ІН" права користування земельною ділянкою загальною площею 0,79761га у м.Івано-Франківську; та про зобов"язання Івано-Франківської міської ради укласти договір оренди земельної ділянки загальною площею 0,79671 га у м.Івано-Франківську з ТОВ"РІЧКОВИЙ ПАРК ІН" - відмовити.

Відповідно до ч. 1, 2 статті 241 ГПК України, рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Шкіндер П.А.

Повне рішення складено 05.12.2018

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення26.11.2018
Оприлюднено04.12.2018
Номер документу78278555
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/1163/17

Рішення від 26.11.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 26.11.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 16.11.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 20.11.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 20.11.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 20.11.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 20.11.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 08.11.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 08.11.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 08.11.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні