ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2018 року Справа № 804/4849/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бондар М.В.
при секретарі судового засідання Бурцевій Я.Е.
за участю:
представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2
представника відповідача ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НІКОПЛЮСРЕСУРС" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «НІКОПЛЮСРЕСУРС» (далі - ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач), в якій просить:
- визнати протиправними дії (бездіяльність) ДФС України щодо не реєстрації податкових накладних №55 від 29.11.2017 року, №7 від 05.12.2017 року, №9 від 06.12.2017 року, №11 від 07.12.2017 року, №16 від 09.12.2017 року, №22 від 13.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» ;
- зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №55 від 29.11.2017 року, №7 від 05.12.2017 року, №9 від 06.12.2017 року, №11 від 07.12.2017 року, №16 від 09.12.2017 року, №22 від 13.12.2017 року, подані ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» .
В обґрунтування позову зазначено, що ДФС України прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №55 від 29.11.2017 року, №7 від 05.12.2017 року, №9 від 06.12.2017 року, №11 від 07.12.2017 року, №16 від 09.12.2017 року, №22 від 13.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач вважає, що оскаржувані дії, які полягають у відмові в реєстрації податкових накладних, прийняті відповідачем з порушенням норм чинного законодавства, оскільки на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, позивачем були надані всі належні документи та пояснення. Проте, документи та пояснення не були взяті контролюючим органом до уваги, натомість відповідачем зазначено підставу для відмови у реєстрації податкових накладних: «надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або є недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування» без конкретизації, які саме документи було подано з порушенням або яких саме документів недостатньо. Позивач вважає, що ним було виконані всі вимоги законодавства, необхідні для реєстрації податкових накладних, а тому відмова в реєстрації податкових накладних є протиправною, а податкові накладні мають бути зареєстровані.
Ухвалою суду від 20.07.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.
Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог та в обґрунтування своєї позиції зазначив, що оскаржувані дії ДФС України вчинено правомірно, оскільки підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП, встановлених ПК України. Таким чином, надані платником податку копії документів, не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Також відповідач зазначив, що питання реєстрації податкових накладних в реєстрі є дискреційною функцією фіскального органу.
17.08.2018 року перенесено підготовче засідання на 31.08.2018 року, у зв'язку з перебуванням судді Бондар М.В. у щорічній відпустці; 31.08.2018 року відкладено підготовче засідання на 20.09.2018 року за клопотання представника позивача; 20.09.2018 року продовжено строк підготовчого засідання на 30 днів та оголошено перерву до 18.10.2018 року для надання додаткових доказів.
За письмовою згодою сторін розгляд справи по суті відбувся 18.10.2018 року після закінчення підготовчого засідання.
В судовому засіданні 18.10.2018 року представники позивача підтримали позовні вимоги, просили суд задовольнити позов в повному обсязі. Представник відповідача у судовому засіданні заперечувала проти позову та просила суд відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.
ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» зареєстровано як юридична особа 13.07.2005 року та перебуває на обліку як платник податків в Нікопольській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
З метою здійснення господарської діяльності позивачем укладено наступні договори поставки:
1. Договір поставки гранітної продукції №24/10-16 від 24.10.2016 року з ПАТ «НОВОПАВЛІВСЬКИЙ ГРАНІТНИЙ КАР'ЄР» (постачальник), за умовами якого постачальник зобов'язується систематично поставляти покупцю товар «щебінь фракції 20-40 мм, 5-20 мм» . До вказаного договору сторонами укладено додаткові угоди №1 від 30.12.2016 року, №2 від 01.03.2017 року, №5 від 12.06.2017 року, №6 від 04.07.2017 року.
2. Договір поставки гранітної продукції №14/03-14 від 14.03.2014 року з ПАТ «НОВОПАВЛІВСЬКИЙ ГРАНІТНИЙ КАР'ЄР» (постачальник), за умовами якого постачальник зобов'язується поставляти систематично покупцю товар «щебінь фракції 20-40 мм, 5-10 мм, 10-20 мм, 5-20 мм» . До вказаного договору сторонами укладено додаткові угоди №10 від 30.12.2016 року, №№1 від 05.05.2014 року, №3 від 30.12.2014 року, №5 від 30.12.2015 року, №6 від 01.03.2016 року, №7 від 01.05.2016 року, №8 від 01.09.2016 року, №9 від 08.09.2016 року, №11 від 01.03.2017 року, №12 від 04.07.2017 року.
3. Договір поставки гранітної продукції №16/01-17 від 16.01.2017 року з ПАТ «НОВОПАВЛІВСЬКИЙ ГРАНІТНИЙ КАР'ЄР» (постачальник), за умовами якого постачальник зобов'язується поставляти систематично покупцю товар «щебінь фракції 20-40 мм, 5-10 мм, 10-20 мм, 5-20 мм, 25-60 мм, гранітний отсів подріблений збагачений нефракційний, пісок будівельний 0-2,5(2)мм» . До вказаного договору сторонами укладено додаткові угоди №1 від 12.06.2017 року, №2 від 04.07.2017 року та специфікацію №1 від 01.12.2017 року.
Також, позивачем укладені договори про надання послуг:
1. Договір про надання послуг №01-03/12 від 10.03.2017 року з ПАТ «СУДОХОДНА КОМПАНІЯ «УКРРІЧФЛОТ» (виконавець), за умовами якого виконавець зобов'язується надати послуги, перелік яких визначено у договору, а також додаткові послуги для грузу, наданого замовником, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити послуги.
2. Договір про надання послуг №83 від 21.09.2015 року з ПП «БРАЗЕРС-2» (виконавець) щодо організації та перевезення вантажів.
3. Договір про надання послуг з перевезення вантажу №0104/П від 03.04.2017 року з ФОП ОСОБА_4 (виконавець).
Між ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» (постачальник) та ПАТ «НОВОКАХОВСЬКИЙ РІЧКОВИЙ ПОРТ» (покупець) укладено договір постачання товару №0829/17 від 29.08.2017 року, за умовами якого постачальник зобов'язується передати у власність щебінь гранітний різних фракцій, а покупець зобов'язується своєчасно оплачувати і приймати цей товар на умовах, визначених цим договором.
Відповідно до пункту 3 до вказаного договору загальна сума договору складається із сум, зазначених в податкових та видаткових накладних. Покупець оплачує поставлений постачальником товар за ціною, вказаною в замовленні, згідно рахунку, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника, вказаний в цьому договорі.
На виконання умов вказаного договору поставки покупцем сплачено кошти за товар, що підтверджено платіжними дорученнями №345 від 09.11.2017 року на сум 146000 грн., №1342 від 10.11.2017 року на суму 188800 грн., №1346 від 13.11.2017 року на суму 153000 грн., №1357 від 15.11.2017 року на суму 153000 грн., №1365 від 17.11.2017 року на суму 300000 грн., №1380 від 22.11.2017 року на суму 32026 грн., №1382 від 22.11.2017 року на суму 171000 грн., №1395 від 27.11.2017 року на суму 223200 грн., №1406 від 19.11.2017 року на суму 171441,50 грн., №1451 від 12.12.2017 року на суму 134181,50 грн., №1466 від 18.12.2017 року на суму 113255,20 грн., №1476 від 19.12.2017 року на суму 50000 грн., №1483 від 20.12.2017 року на суму 50000 грн., №1492 від 21.12.2017 року на суму 80000 грн., №1497 від 22.12.2017 року на суму 50000 грн., №№1505 від 27.12.2017 року на суму 50000 грн., рахунки на оплату №438 від 28.12.2017 року, №386 від 27.11.2017 року.
На підтвердження виконання умов договору до матеріалів справи надано акт порту Нікополь від 10.12.2017 року, акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №2175 від 10.12.2017 року, видаткову накладну №615 від 09.12.2017 року, реєстр від 07.12.2017 року, 09.12.2017 року, товарно-транспортні накладні №1208/17-2 від 08.12.2017 року, №1209/17-2 від 09.12.2017 року, №1209/17-1 від 09.12.2017 року, №1208/17-1 від 08.12.2017 року, №12/09-1 від 09.12.2017 року, №12/09-3 від 09.12.2017 року, акт №133 від 09.12.2017 року, видаткову накладну №2587 від 09.12.2017 року, накладну №1341 від 09.12.2017 року, видаткову накладну №2650 від 20.12.2017 року, накладну №1384 від 20.12.2017 року, реєстр від 20.12.2017 року, товарно-транспортні накладні №00000003142 від 20.12.2017 року, №00000003136 від 20.12.2017 року, №00000003139 від 20.12.2017 року, акт здачі-приймання робіт №1653 від 20.12.2017 року, товарно-транспортні накладні №1216/17-1 від 16.12.2017 року, №1215/17-1 від 15.12.2017 року, №1220/17-1 від 20.12.2017 року, №1219/17-1 від 19.12.2017 року, №1219/17-2 від 19.12.2017 року, №1218/17-2 від 18.12.2017 року, №1216/17-2 від 16.12.2017 року, №1220/17-2 від 20.12.2017 року, №1218/17-1 від 18.12.2017 року, видаткову накладну №633 від 20.12.2017 року, акт від 21.12.2017 року.
29.11.2017 року позивачем складено та 13.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №55 на загальну суму 171441,50 грн., в тому числі ПДВ 28573,58 грн. (а.с.42, т.1).
14.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9265065331, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с. 42 зворотній бік, т.1).
Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2517. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
14.03.2018 року ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» направлено до Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №3 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненням та документами на підтвердження реальності здійснення господарської операції, а саме: договір №0829/17 від 29.08.2017 року, специфікація №1 від 29.08.2017 року, специфікація №2 від 19.09.2017 року, специфікація №3 від 13.11.2017 року, специфікація №4 від 20.11.2017 року, рахунок №386 від 27.11.2017 року, платіжне доручення №1395 від 27.11.2017 року, платіжне доручення №1406 від 29.11.2017 року, податкова накладна №47 від 27.11.2017 року, податкова накладна №55 від 29.11.2017 року, квитанція №9265065331 від 13.12.2017 року, оборотна відомість від 01.11.2017 року, оборотна відомість від 01.12.2017 року, видаткова накладна №615 від 09.12.2015 року, акт від 10.12.2017 року, товарно-транспортні накладні №12/09-03 від 09.12.2017 року, №12/09-2 від 09.12.2017 року, №12/09-1 від 09.12.2017 року, акт №133 від 09.12.2017 року, рахунок №164/1 від 09.12.2017 року, податкова накладна №8 від 09.12.2017 року, товарно-транспортні накладні №1209/17-1 від 09.12.2017 року, №1209/17-2 від 09.12.2017 року, №1208/17-1 від 08.12.2017 року, №1208/17-2 від 08.12.2017 року, реєстр від 09.12.2017 року, рахунок №413 від 09.12.2017 року, податкова накладна №16 від 09.12.2017 року, квитанція №9280586435 від 28.12.2017 року, видаткова накладна №2587 від 09.12.2017 року, накладна №1341 від 09.12.2017 року, оборотна відомість від 31.12.2017 року, платіжне доручення №1324 від 29.11.2017 року, податкова накладна №169 від 29.11.2017 року, оборотна відомість від 01.12.2017 року, договір №24/10-16 від 24.10.2016 року, додаткова угода №1 від 30.12.2017 року, додаткова угода №2 від 01.03.2017 року, додаткова угода №5 від 12.06.2017 року, додаткова угода №6 від 04.07.2017 року (а.с. 95-147, т.2).
Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №615022/33661912 від 20.03.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №55 від 29.11.2017 року (а.с. 44, т.1).
Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
09.12.2017 року позивачем складено та 28.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №16 на загальну суму 213255,20 грн., в тому числі ПДВ 35542,53 грн. (а.с.55, т.1).
28.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9280586435, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с. 55 зворотній бік, т.1).
Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2517. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
14.03.2018 року ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» направлено до Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №4 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненням та документами на підтвердження реальності здійснення господарської операції, а саме: договір №0829/17 від 29.08.2017 року, специфікація №1 від 29.08.2017 року, специфікація №2 від 19.09.2017 року, специфікація №3 від 13.11.2017 року, специфікація №4 від 20.11.2017 року, рахунок №386 від 27.11.2017 року, платіжне доручення №1395 від 27.11.2017 року, платіжне доручення №1406 від 29.11.2017 року, податкова накладна №47 від 27.11.2017 року, податкова накладна №55 від 29.11.2017 року, квитанція №9265065331 від 13.12.2017 року, оборотна відомість від 01.11.2017 року, оборотна відомість від 01.12.2017 року, видаткова накладна №615 від 09.12.2015 року, акт від 10.12.2017 року, товарно-транспортні накладні №12/09-03 від 09.12.2017 року, №12/09-2 від 09.12.2017 року, №12/09-1 від 09.12.2017 року, акт №133 від 09.12.2017 року, рахунок №164/1 від 09.12.2017 року, податкова накладна №8 від 09.12.2017 року, товарно-транспортні накладні №1209/17-1 від 09.12.2017 року, №1209/17-2 від 09.12.2017 року, №1208/17-1 від 08.12.2017 року, №1208/17-2 від 08.12.2017 року, реєстр від 09.12.2017 року, рахунок №413 від 09.12.2017 року, податкова накладна №16 від 09.12.2017 року, квитанція №9280586435 від 28.12.2017 року, видаткова накладна №2587 від 09.12.2017 року, накладна №1341 від 09.12.2017 року, оборотна відомість від 31.12.2017 року, платіжне доручення №1324 від 29.11.2017 року, податкова накладна №169 від 29.11.2017 року, оборотна відомість від 01.12.2017 року, договір №24/10-16 від 24.10.2016 року, додаткова угода №1 від 30.12.2017 року, додаткова угода №2 від 01.03.2017 року, додаткова угода №5 від 12.06.2017 року, додаткова угода №6 від 04.07.2017 року, видаткова накладна №2650 від 20.12.2017 року, накладна №1384 від 20.12.2017 року, рахунок №425 від 20.12.2017 року, реєстр від 20.12.2017 року, товарно-транспортна накладна №00000003142 від 20.12.2017 року, №00000003136 від 20.12.2017 року, №00000003139 від 20.12.2017 року, рахунок №1653 від 20.12.2017 року, акт здачі-приймання робіт №1653 від 20.12.2017 року, товарно-транспортна накладна №1216/17-1 від 16.12.2017 року, №1215/17-1 від 15.12.2017 року, №1220/17-1 від 20.12.2017 року, №1219/17-1 від 19.12.2017 року, №1219/17-2 від 19.12.2017 року, №1218/17-2 від 18.12.2017 року, №1216/17-2 від 16.12.2017 року, №1220/17-2 від 20.12.2017 року, №1218/17-1 від 18.12.2017 року, видаткова накладна №633 від 20.12.2017 року, акт від 21.12.2017 року, податкова накладна №108 від 20.12.2017 року, оборотна відомість від 31.12.2017 року, платіжне доручення №1324 від 29.11.2017 року, податкова накладна №169 від 29.11.2017 року (а.с. 59-150, т.3).
Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №615023/33661912 від 20.03.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 09.12.2017 року (а.с. 56, т.1).
Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Між ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» (постачальник) та ТОВ «ОЛЕСЯ» (покупець) укладено договір постачання товару №0310/16 від 10.03.2016 року, за умовами якого постачальник зобов'язується виготовити і передати у власність покупцю щебінь гранітний, а покупець зобов'язується своєчасно оплачувати і приймати цей товар на умовах вказаного договору.
Відповідно до пункту 3.2 договору покупець оплачує поставлений постачальником товар за ціною, вказаною в замовленні згідно рахунку шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника.
03.01.2017 року сторонами укладено додаткову угоду №1 до договору №0310/16 від 10.03.2016 року.
Відповідно до специфікації №6 від 01.11.2017 року до вказаного договору, постачальник зобов'язується поставити покупцю щебінь гранітний різних фракцій на загальну суму 8900000 грн., в тому числі ПДВ - 1483333,33 грн.
На підтвердження виконання умов договору надано видаткову накладну №597 від 02.12.2017 року, накладну-сертифікат №8 від 02.12.2017 року, паспорт якості №880 від 02.12.2017 року, накладну №2040 від 02.12.2017 року, видаткову накладну №608 від 07.12.2017 року, накладну-сертифікат №20 від 07.12.2017 року, паспорт якості №892 від 07.12.2017 року, накладну від 07.12.2017 року, видаткову накладну №618 від 10.12.2017 року, накладну-сертифікат №31 від 10.12.2017 року, паспорт якості №903 від 10.12.2017 року, накладну №1020 від 10.12.2017 року.
Розрахунки здійснено в безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №1624 від 05.12.2017 року на суму 98000 грн., згідно рахунку №332 від 01.11.2017 року, платіжним дорученням №1625 від 05.12.2017 року на суму 200000 грн. та №15016 від 13.12.2017 року на суму 290000 грн. згідно рахунку №397 від 01.12.2017 року.
05.12.2017 року позивачем складено та 26.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №7 на загальну суму 177537,07 грн., в тому числі ПДВ 20% - 29589,51 грн. (а.с.45, т.1).
26.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9276841709, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с. 45 зворотній бік, т.1).
Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2517. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
01.02.2018 року ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» направлено до Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №3 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненням та документами на підтвердження реальності здійснення господарської операції, а саме: договір №14/03-14 від 14.03.2014 року, додаткова угода №1 від 05.05.2014 року, додаткова угода №3 від 30.12.2014 року, додаткова угода №5 від 30.12.2015 року, додаткова угода №9 від 08.09.2016 року, додаткова угода №8 від 01.09.2016 року, додаткова угода №7 від 01.05.2016 року, додаткова угода №6 від 01.03.2016 року, додаткова угода №11 від 01.03.2017 року, додаткова угода №12 від 04.07.2017 року, додаткова угода №10 від 30.12.2016 року, виписки з банку, платіжне доручення №1625 від 05.12.2017 року, платіжне доручення №1624 від 05.12.2017 року, платіжне доручення №15016 від 13.12.2017 року, платіжне доручення №1380 від 11.12.2017 року, платіжне доручення №1395 від 13.12.2017 року, рахунок №397 від 01.12.2017 року, рахунок №332 від 01.11.2017 року, оборотна-сальдова відомість, договір №0310/16 від 10.03.2016 року, додаткова угода №1 від 03.01.2017 року, специфікація №6 від 01.11.2017 року, видаткова накладна №2531 від 02.12.2017 року, накладна сертифікат №8 від 02.12.2017 року, паспорт якості №880 від 02.12.2017 року, накладна ЖД від 02.12.2017 року, видаткова накладна №2568 від 07.12.2017 року, паспорт якості №892 від 07.12.2017 року, накладна ЖД від 07.12.2017 року, видаткова накладна №2600 від 10.12.2017 року, накладна сертифікат №31 від 10.12.2017 року, паспорт якості №903 від 10.12.2017 року, накладна ЖД від 10.12.2017 року, видаткова накладна №597 від 02.12.2017 року, видаткова накладна №608 від 07.12.2017 року, видаткова накладна №618 від 10.12.2017 року, податкова накладна №53 від 11.12.2017 року, №48 від 10.12.2017 року, №75 від 13.12.2017 року, (а.с. 208-262, т.2).
Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №588039/33661912 від 07.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 05.12.2017 року (а.с. 47, т.1).
Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
13.12.2017 року позивачем складено та 29.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №22 на загальну суму 290000 грн., в тому числі ПДВ 20% - 48333,33 грн. (а.с.57, т.1).
29.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9281843421, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с. 57 зворотній бік, т.1).
Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2517. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
01.02.2018 року ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» направлено до Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №4 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненням та документами на підтвердження реальності здійснення господарської операції, а саме: договір №14/03-14 від 14.03.2014 року, додаткова угода №1 від 05.05.2014 року, додаткова угода №3 від 30.12.2014 року, додаткова угода №5 від 30.12.2015 року, додаткова угода №9 від 08.09.2016 року, додаткова угода №8 від 01.09.2016 року, додаткова угода №7 від 01.05.2016 року, додаткова угода №6 від 01.03.2016 року, додаткова угода №11 від 01.03.2017 року, додаткова угода №12 від 04.07.2017 року, додаткова угода №10 від 30.12.2016 року, виписки з банку, платіжне доручення №1625 від 05.12.2017 року, платіжне доручення №1624 від 05.12.2017 року, платіжне доручення №15016 від 13.12.2017 року, платіжне доручення №1380 від 11.12.2017 року, платіжне доручення №1395 від 13.12.2017 року, рахунок №397 від 01.12.2017 року, рахунок №332 від 01.11.2017 року, оборотна-сальдова відомість, договір №0310/16 від 10.03.2016 року, додаткова угода №1 від 03.01.2017 року, специфікація №6 від 01.11.2017 року, видаткова накладна №2531 від 02.12.2017 року, накладна сертифікат №8 від 02.12.2017 року, паспорт якості №880 від 02.12.2017 року, накладна ЖД від 02.12.2017 року, видаткова накладна №2568 від 07.12.2017 року, паспорт якості №892 від 07.12.2017 року, накладна ЖД від 07.12.2017 року, видаткова накладна №2600 від 10.12.2017 року, накладна сертифікат №31 від 10.12.2017 року, паспорт якості №903 від 10.12.2017 року, накладна ЖД від 10.12.2017 року, видаткова накладна №597 від 02.12.2017 року, видаткова накладна №608 від 07.12.2017 року, видаткова накладна №618 від 10.12.2017 року, податкова накладна №53 від 11.12.2017 року, №48 від 10.12.2017 року, №75 від 13.12.2017 року, (а.с. 1-57, т.3).
Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №589362/33661912 від 08.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №22 від 13.12.2017 року (а.с. 59, т.1).
Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Між ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» (постачальник) та ТОВ «СТРОЙПРОГРЕС» укладено договір постачання товару №17-4/43 від 23.03.2017 року, за умовами якого постачальник зобов'язується передати у власність покупцю щебневу піщану продукцію, пісок річковий, цемент, а покупець зобов'язується своєчасно оплачувати і приймати цей товар на умовах цього договору.
Відповідно до пункту 3.2 договору покупець оплачує поставлений постачальником товар за ціною, вказаною в замовленні згідно рахунку шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника.
Згідно із специфікацією №3 від 30.11.2017 року до договору №17-4/43 від 23.03.2017 року, постачальник зобов'язується поставити товар покупцю щебінь гранітний різних фракцій у кількості 550 т., відсір роздрібнюваний, збагачений нефракційний у кількості 250 т., цемент у кількості 260 т., на загальну суму 690340 грн., в тому числі ПДВ 20% - 115056,67 грн.
На підтвердження виконання умов договору надано видаткову накладну №2574 від 06.12.2017 року, накладну №1337 від 06.12.2017 року, податкову накладну №29 від 06.12.2017 року, видаткову накладну №609 від 06.12.2017 року, дорожній лист від 06.12.2017 року, видаткову накладну №2588 від 07.12.2017 року, податкову накладну №5 від 07.12.2017 року, видаткову накладну №611 від 07.12.2017 року, довіреність №162 від 01.12.2017 року, подорожній лист від 07.12.2017 року.
Розрахунки здійснено в безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями №966 від 04.12.2017 року на суму 100000 грн., №969 від 04.12.2017 року на суму 150020 грн., №976 від 05.12.2017 року на суму 220000 грн., №1037 від 27.12.2017 року на суму 40000 грн., №1045 від 28.12.2017 року на суму 25000 грн., №1379 від 11.12.2017 року на суму 50000 грн., №1404 від 18.12.2017 року на суму 25000 грн., №1439 від 27.12.2017 року на суму 20000 грн., №1441 від 28.12.2017 року на суму 40000 грн. згідно рахунків на оплату №406 від 06.12.2017 року, №408 від 07.12.2017 року.
06.12.2017 року позивачем складено та 26.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №9 на загальну суму 5572,90 грн., в тому числі ПДВ 20% - 928,82 грн. (а.с.49, т.1).
26.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9276863999, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с. 49 зворотній бік, т.1).
Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2517. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
21.05.2018 року ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» направлено до Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненням та документами на підтвердження реальності здійснення господарської операції, а саме: банківська виписка за 05.12.2017 року, банківська виписка за 11.12.2017 року, видаткова накладна №609 від 06.12.2017 року, видаткова накладна №2574 від 06.12.2017 року, договір №1601-17 від 16.01.2017 року, додаткова угода №1 від 12.06.2017 року, додаткова угода №2 від 04.07.2017 року, специфікація №1 від 01.12.2017 року, договір №17-4/43 від 23.03.2017 року, специфікація №3 від 30.11.2017 року, платіжне доручення №1379 від 11.12.2017 року, подорожній лист від 06.12.2017 року, податкова накладна №29 від 06.12.2017 року, податкова накладна №29 від 06.12.2017 року. (а.с. 154-170, т.2).
Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №579684/33661912 від 31.01.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 06.12.2017 року (а.с. 51, т.1).
Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
07.12.2017 року позивачем складено та 26.12.2017 року направлено на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну №11 на загальну суму 7387,50 грн., в тому числі ПДВ 20% - 1231,25 грн. (а.с.52, т.1).
26.12.2017 року від автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України надійшла квитанція №9276886195, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с. 52 зворотній бік, т.1).
Підставами для зупинення реєстрації податкової накладної вказано наступні виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 2517. Товариству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
31.01.2018 року ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» направлено до Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомлення №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, з відповідними поясненням та документами на підтвердження реальності здійснення господарської операції, а саме: договір №16/01-17 від 16.01.2017 року, додаткова угода №1 від 12.06.2017 року, специфікація №1 від 01.12.2017 року, договір №17-4/43 від 23.03.2017 року, додаткова угода №2 від 04.07.2017 року, специфікація №3 від 30.11.2017 року, банківські виписки, платіжні доручення №1379 від 11.12.2017 року, №1404 від 18.12.2017 року, №1439 від 27.12.2017 року, №1441 від 28.12.2017 року, №966 від 04.12.2017 року, №969 від 04.12.2017 року, №976 від 05.12.2017 року, №1037 від 27.12.2017 року, №1045 від 28.12.2017 року, видаткові накладні №2588 від 07.12.2017 року, №611 від 07.12.2017 року, рахунок №408 від 07.12.2017 року, подорожній лист від 07.12.2017 року, оборотна-сальдова відомість, податкова накладна №35 від 07.12.2017 року (а.с. 172-206, т.2).
Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №588038/33661912 від 07.02.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №11 від 07.12.2017 року (а.с. 54, т.1).
Вказане рішення прийнято з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Позивач, не погодившись з рішеннями відповідача №588039/33661912 від 07.02.2018 року, №589362/33661912 від 08.02.2018 року, №615022/33661912 від 20.03.2018 року, оскаржив їх до ДФС України.
Станом на час розгляду справи рішення щодо розгляду скарг позивача до суду не надано.
Не погодившись із діями щодо нереєстрації податкових накладних, вважаючи їх протиправним і необґрунтованим, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246), чинного на час виникнення спірних правовідносин, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, в редакції, чинній на час зупинення реєстрації податкових накладних, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 ПК України.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 (далі - Критерії оцінки ступеня ризиків), в редакції, чинній на час зупинення реєстрації спірної податкової накладної.
Пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків визначає критерії, за якими ДФС здійснюється моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;
3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
На час зупинення податкової накладної позивача діяв Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Перелік), яким було визначено надання наступних документів:
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Також, Переліком було передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Таким чином, контролюючий орган був зобов'язаний у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних чітко вказати на конкретний вид критерію, вказати пропозицію щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, які встановлені пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567.
Постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» № 190 від 29.03.2017 року, яка була чинна на час прийняття оскаржуваного рішення, встановлено, комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних №55 від 29.11.2017 року, №7 від 05.12.2017 року, №9 від 06.12.2017 року, №11 від 07.12.2017 року, №16 від 09.12.2017 року, №22 від 13.12.2017 року є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідачем у рішеннях про відмову у реєстрації спірних податкових накладних не зазначено, що саме стало підставою для винесення вказаних рішень, а зазначено загалом, що надані платником податку копії документів, які складені з порушенням законодавства чи недостатність поданих документів для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної. Проте, не вказано, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію вказаних податкових накладних.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
На підставі частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, суд приходить висновку, що дії відповідача щодо не реєстрації податкових накладних №55 від 29.11.2017 року, №7 від 05.12.2017 року, №9 від 06.12.2017 року, №11 від 07.12.2017 року, №16 від 09.12.2017 року, №22 від 13.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» є протиправними.
За приписами частини 3 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Як встановлено матеріалами справи, позивач просить суд визнати протиправними дії відповідача щодо не реєстрації податкових накладних №55 від 29.11.2017 року, №7 від 05.12.2017 року, №9 від 06.12.2017 року, №11 від 07.12.2017 року, №16 від 09.12.2017 року, №22 від 13.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Разом з тим, діями суб'єкта владних повноважень є сукупність вчинків здійснених у межах наданих чинним законодавством повноважень.
В даному випадку, права позивача порушуються як сукупністю вчинків відповідача, так і відмовою, викладеною у рішеннях від 31.01.2018 року № 579684/33661912, від 07.02.2018 року №588038/33661912, від 07.02.2018 року №588039/33661912, від 08.02.2018 року №589362/33661912, від 20.03.2018 року №615022/33661912 від 20.03.2018 року №615023/33661912.
Судом під час розгляду справи встановлено, що ДФС України не доведено правомірності та обґрунтованості рішень комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 31.01.2018 року № 579684/33661912, від 07.02.2018 року №588038/33661912, від 07.02.2018 року №588039/33661912, від 08.02.2018 року №589362/33661912, від 20.03.2018 року №615022/33661912 від 20.03.2018 року №615023/33661912.
Враховуючи викладене, з метою належного захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне визнати протиправними дії відповідача та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 31.01.2018 року № 579684/33661912, від 07.02.2018 року №588038/33661912, від 07.02.2018 року №588039/33661912, від 08.02.2018 року №589362/33661912, від 20.03.2018 року №615022/33661912 від 20.03.2018 року №615023/33661912.
Щодо доводів відповідача, що питання реєстрації податкових накладних в реєстрі є дискреційною функцією фіскального органу, суд зазначає наступне.
Дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб'єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб'єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.
Отже, у разі відсутності у суб'єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов'язання судом суб'єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.
Суд зазначає, що дискреційні функції Державної фіскальної служби України як суб'єкта владних повноважень під час прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко визначені законом, оскільки наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 визначений вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Оскільки під час розгляду справи у суді позивачем доведено надання ним до ДФС України документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №55 від 29.11.2017 року, №7 від 05.12.2017 року, №9 від 06.12.2017 року, №11 від 07.12.2017 року, №16 від 09.12.2017 року, №22 від 13.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вважає, що, у даному випадку, у відповідача відсутня дискреція як можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, у зв'язку з чим повний та ефективний захист порушеного права позивача може бути здійснений шляхом зобов'язання ДФС України здійснити реєстрацію податкової накладної ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» №55 від 29.11.2017 року, №7 від 05.12.2017 року, №9 від 06.12.2017 року, №11 від 07.12.2017 року, №16 від 09.12.2017 року, №22 від 13.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог ТОВ «НІКОПЛЮСРЕСУРС» повністю.
Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, судові витрати в розмірі 10572 грн. підлягають стягненню на користь позивача.
Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "НІКОПЛЮСРЕСУРС" (адреса: 53200, АДРЕСА_1; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 33661912) до Державної фіскальної служби України (адреса: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39292197) про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправними дій Державної фіскальної служби України щодо не реєстрації податкових накладних №55 від 29.11.2017 року, №7 від 05.12.2017 року, №9 від 06.12.2017 року, №11 від 07.12.2017 року, №16 від 09.12.2017 року, №22 від 13.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю «НІКОПЛЮСРЕСУРС» .
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
- від 31.01.2018 року № 579684/33661912;
- від 07.02.2018 року №588038/33661912;
- від 07.02.2018 року №588039/33661912;
- від 08.02.2018 року №589362/33661912;
- від 20.03.2018 року №615022/33661912;
- від 20.03.2018 року №615023/33661912.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №55 від 29.11.2017 року, №7 від 05.12.2017 року, №9 від 06.12.2017 року, №11 від 07.12.2017 року, №16 від 09.12.2017 року, №22 від 13.12.2017 року, подані Товариством з обмеженою відповідальністю «НІКОПЛЮСРЕСУРС» .
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «НІКОПЛЮСРЕСУРС» за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України судові витрати у розмірі 10572 (десять тисяч п'ятсот сімдесят дві) гривні.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в строки, передбачені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до пп.15.5 п.15 ч.1 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду в повному обсязі складено 26.10.2018 року.
Суддя ОСОБА_5
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2018 |
Оприлюднено | 05.12.2018 |
Номер документу | 78283674 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні