Рішення
від 04.12.2018 по справі 1540/4860/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/4860/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2018 року м. Одеса

У залі судових засідань № 25

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання - Донець В.Р.

за участю сторін:

представника позивача - Старовойт В.П. (по довіреності)

представника позивача - Якименко С.М. (за статутом)

представника відповідачів - Мунтян Є.О. (по довіреності)

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Українські інсталяційні системи до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулося ТОВ Українські інсталяційні системи з позовною заявою до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №627451/39787521 від 03.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №173 від 28.09.2017 року; №627449/39787521 від 03.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №231 від 22.11.2017 року; №627450/39787521 від 03.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №237 від 30.11.2017 року, зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем їх надходження, податкові накладні №173 від 28.09.2017 року, №231 від 22.11.2017 року, №237 від 30.11.2017 року.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву.

Представники позивача в судове засідання з'явилися, позовні вимоги підтримали в повному обсязі. Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що відповідачем не зазначено критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкових накладних, передбаченого законодавством, не зазначено в оскаржуваних рішеннях чіткої підстави для відмови в реєстрації накладних, відсутність в рішеннях даних про документи які складені з порушенням законодавства, при цьому, позивачем надані до податкового органу пояснення щодо здійснення господарської операції, на підставі яких податкові накладні підлягають реєстрації.

Представник відповідачів в судове засідання з'явився, з відзивів на позовну заяву (аркуші справи 138-140, 160-162) вбачається, що відповідачі позов не визнають, оскільки оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є повністю обґрунтованими, зупинення реєстрації податкових накладних відповідає вимогам законодавства, враховуючи надання позивачем до податкового органу первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, які складені з порушенням законодавства.

Заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідачів, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

ТОВ Українські інсталяційні системи є юридичною особою, основним видом діяльності якого є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.

Між ТОВ Українські інсталяційні системи (продавець) та ТОВ ЛІГОС УА (покупець) 20 вересня 2017 року укладений договір купівлі-продажу №UIS-20091/17, за умовами якого продавець, у відповідності до замовлень, зобов'язується передавати у власність покупця Товар. Асортимент, найменування, кількість та ціна якого погоджуються Сторонами у виставлених рахунках-фактурах та/або видаткових накладних, що є невід'ємною частиною даного договору. Замовленням покупця вважається письмова або усна заявка отримання Продавцем. (аркуші справи 53-55).

Відповідно до п. 4.1-4.3 вказаного договору оплата Товару проводиться в національній валюті України на підставі рахунків-фактур, або за домовленістю сторін згідно умов даного договору, з урахуванням поставки товару, що підтверджено належним чином підписаними видатковими накладними шляхом перерахування покупцем на рахунок продавця коштів. Виставлений постачальником рахунок-фактура дійсний один банківський день. Покупець на підставі виставленого постачальником рахунку-фактури протягом 1 (одного) банківського дня сплачує постачальнику в формі попередньої оплати 100% (сто відсотків) вартості товару. Датою оплати Товару є дата зарахування відповідних грошових сум на банківський рахунок продавця.

На виконання вищезазначеного договору позивачем виписаний ТОВ ЛІГОС УА рахунок на оплату №169 від 28.09.2017 року ( аркуш справи 56), за яким ТОВ ЛІГОС УА було перераховано на рахунок позивача передплату за товари на суму 325000 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 54166,67 грн., що підтверджується випискою з рахунку у банку позивача та платіжним дорученням №1006 від 28.09.2017 року ( аркуші справи 57-58).

ТОВ Українські інсталяційні системи відвантажило товар ТОВ ЛІГОС УА , що підтверджується видатковою накладною №160 від 29.09.2017 року (аркуш справи 59) та позивачем виписана на користь ТОВ ЛІГОС УА податкова накладна №173 від 28.09.2017 року (аркуш справи 49).

При цьому, реалізований на користь ТОВ ЛІГОС УА товар був придбаний позивачем у контрагента ТОВ ІНДУСТРІЯ-РС на підставі договору поставки №05/12-01 на умовах 100% передоплати від 05.12.2016 року, у контрагента ТОВ ЄВРОПЛАСТ на підставі договору купівлі-продажу №9 від 03.01.2017 року, у контрагента ТОВ БФПЛАСТЕК на підставі договору купівлі-продажу №9 від 04.01.2017 року, та контрагента ТОВ Торговий Дім Розма на підставі договору купівлі-продажу №2015-07-01 від 01.07.2015 року, що підтверджується зазначеними договорами, видатковими накладними №ТР-1859 від 30.12.2016 року, №Е-00000075 від 24 лютого 2017 року, №54 від 23 червня 2017 року, №116 від 29 серпня 2017 року, №122 від 29 серпня 2017 року, №139 від 29 серпня 2017 року, №2972 від 26 липня 2017 року (аркуші справи 60-81).

ТОВ Українські інсталяційні системи 10 жовтня 2017 року направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №173 від 28.09.2017 року та отримало квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 3917,4009.. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію П (аркуш справи 50).

На виконання вимог п. п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем 27 березня 2018 року направлено до ДФС України в електронному вигляді повідомлення (аркуш справи 51) щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 27.03.2018 року №3 разом з письмовими поясненнями, а також договір купівлі-продажу № UIS-20091/17 від 20.09.2017 року, договори купівлі-продажу з контрагентами ТОВ ІНДУСТРІЯ-РС , ТОВ ЄВРОПЛАСТ , ТОВ БФПЛАСТЕК , ТОВ Торговий Дім Розма , видаткові накладні.

Проте, рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №627451/39787521 від 03.04.2018 року позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №173 від 28.09.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 52) оскільки надані платником податку копії документів складені з порушенням законодавства.

Між ТОВ Українські інсталяційні системи (продавець) та ТОВ Фірма Оскар (покупець) 29 липня 2015 року укладений договір купівлі-продажу №UIS-2907/15, за умовами якого продавець, у відповідності до замовлень, зобов'язується передавати у власність покупця Товар. Асортимент, найменування, кількість та ціна якого погоджуються Сторонами у виставлених рахунках-фактурах та/або видаткових накладних, що є невід'ємною частиною даного договору. Замовленням покупця вважається письмова або усна заявка отримання Продавцем. (аркуші справи 86-87).

Відповідно до п. 4.1-4.3 вказаного договору оплата Товару проводиться в національній валюті України на підставі рахунків-фактур, або за домовленістю сторін згідно умов даного договору, з урахуванням поставки товару, що підтверджено належним чином підписаними видатковими накладними шляхом перерахування покупцем на рахунок продавця коштів. Виставлений постачальником рахунок-фактура дійсний сім банківських днів. Покупець на підставі виставленого постачальником рахунку-фактури протягом 1 (одного) банківського дня сплачує постачальнику вартість товару. Рахунок-фактура дійсний до сплати один день. Датою оплати Товару є дата зарахування відповідних грошових сум на банківський рахунок продавця.

На виконання вищезазначеного договору позивачем виписаний ТОВ Фірмі Оскар рахунок на оплату №208 від 14.11.2017 року ( аркуш справи 88), за яким ТОВ Фірма Оскар було перераховано на рахунок позивача передплату за товари на суму 5888,41 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 981,40 грн., що підтверджується випискою з рахунку у банку позивача та платіжним дорученням №5908 від 29.11.2017 року ( аркуші справи 89-90)

ТОВ Українські інсталяційні системи відвантажило вищезазначений товар ТОВ Фірмі Оскар , що підтверджується видатковою накладною №199 від 22.11.2017 року (аркуш справи 91) та позивачем виписана на користь ТОВ Фірмі Оскар податкова накладна №231 від 22.11.2017 року (аркуш справи 82).

Доставка товару здійснювалась за рахунок позивача на підставі товарно-транспортної накладної №Р199 від 22.11.2017 року (аркуш справи 103).

При цьому, реалізований на користь ТОВ Фірми Оскар товар був придбаний позивачем у контрагента ФОП ОСОБА_5 на підставі договору купівлі-продажу №1509/16 від 15.09.2016 року та контрагента ТОВ Торговий Дім Розма на підставі договору купівлі-продажу №2015-07-01 від 01.07.2015 року, що підтверджується зазначеними договорами, видатковими накладними №40 від 16.08.2017 року, №73 від 10.11.2017 року, №4705 від 13.10.2017 року (аркуші справи 92-98).

ТОВ Українські інсталяційні системи 15 грудня 2017 року направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №231 від 22.11.2017 року та отримало квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 52.29.&?д;%REFINE%&g ;... Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію (аркуш справи 83).

На виконання вимог п. п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем 27 березня 2018 року направлено до ДФС України в електронному вигляді повідомлення (аркуш справи 84) щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 27.03.2018 року №1 разом з письмовими поясненнями, а також договір купівлі-продажу №UIS-2907/15 від 29.07.2015 року, договори купівлі-продажу з контрагентами ФОП ОСОБА_5, ТОВ Торговий Дім Розма , видаткові накладні.

Проте, рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №627449/39787521 від 03.04.2018 року позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №231 від 22.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 85) оскільки надані платником податку копії документів складені з порушенням законодавства.

Між ТОВ Українські інсталяційні системи (продавець) та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_6 (покупець) 27 листопада 2015 року укладений договір купівлі-продажу №UIS-2711/15, за умовами якого продавець, у відповідності до замовлень, зобов'язується передавати у власність покупця Товар. Асортимент, найменування, кількість та ціна якого погоджуються Сторонами у виставлених рахунках-фактурах та/або видаткових накладних, що є невід'ємною частиною даного договору. Замовленням покупця вважається письмова або усна заявка отримання Продавцем. (аркуші справи 108-109).

Відповідно до п. 4.1-4.3 вказаного договору оплата Товару проводиться в національній валюті України на підставі рахунків-фактур, або за домовленістю сторін згідно умов даного договору, з урахуванням поставки товару, що підтверджено належним чином підписаними видатковими накладними шляхом перерахування покупцем на рахунок продавця коштів. Виставлений постачальником рахунок-фактура дійсний один банківський день. Датою оплати Товару є дата зарахування відповідних грошових сум на банківський рахунок продавця.

На виконання вищезазначеного договору позивачем виписаний фізичній особі - підприємцю ОСОБА_6 рахунок на оплату №217 від 28.11.2017 року (аркуш справи 110), за яким ФОП ОСОБА_6 було перераховано на рахунок позивача передплату за товари на суму 101065,46 грн., в тому числі ПДВ у розмірі 16844,24 грн., що підтверджується випискою з рахунку у банку позивача та платіжним дорученням №2284 від 30.11.2017 року ( аркуші справи 110-112).

ТОВ Українські інсталяційні системи відвантажило товар ФОП ОСОБА_6, що підтверджується видатковою накладною №205 від 30.11.2017 року (аркуш справи 113) та позивачем виписана на користь ФОП ОСОБА_6 податкову накладну №237 від 30.11.2017 року (аркуш справи 104).

Доставка товару здійснювалась за рахунок позивача на підставі товарно-транспортної накладної №Р139 від 30.11.2017 року (аркуш справи 123).

При цьому, реалізований на користь ФОП ОСОБА_6 товар був придбаний позивачем у контрагента ТОВ БФПЛАСТЕК на підставі договору купівлі-продажу №9 від 04.01.2017 року та контрагента ТОВ ЄВРОПЛАСТ на підставі договору купівлі-продажу №9 від 03.01.2017 року, що підтверджується зазначеними договорами, видатковими накладними №40 від 21.03.2017 року, №142 від 29.08.2017 року, №173 від 01.11.2017 року, №Е-00000092 від 28.02.2017 року (аркуші справи 114-119).

ТОВ Українські інсталяційні системи 14 грудня 2017 року направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №237 від 30.11.2017 року та отримало квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 52.29.&?е;%REFINE%&gЄ;... Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєст (аркуш справи 105).

На виконання вимог п. п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем 27 березня 2018 року направлено до ДФС України в електронному вигляді повідомлення (аркуш справи 106) щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено від 27.03.2018 року №2 разом з письмовими поясненнями, а також договір купівлі-продажу №UIS-2711/15 від 27.11.2015 року, договори купівлі-продажу з контрагентами ТОВ БФПЛАСТЕК , ТОВ ЄВРОПЛАСТ , видаткові накладні.

Проте, рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №627450/39787521 від 03.04.2018 року позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №237 від 30.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 107) оскільки надані платником податку копії документів складені з порушенням законодавства.

Відповідно до п. 74.2 ст. 74 Податкового кодексу України (на час виникнення спірних правовідносин) в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до положень п. 5, 12, 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) реєстрації підлягають податкові накладні незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній.

Після надходження податкової накладної до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводиться перевірка, зокрема, відповідності податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення її реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п. п. 201.16.1, п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст. 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зі змісту Квитанцій від 10.10.2017 року, 14.12.2017 року та 15.12.2017 року по податковим накладним ТОВ Українські інсталяційні системи вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567.

При цьому, у зазначених Квитанціях критерієм оцінки ступеня ризиків зазначено: невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 52.29.&l.;%REFINE%&?у; та 3717,4009.., що стало підставою для зупинення реєстрації податкових накладних.

Відповідно до п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, одним з критеріїв моніторингу податкової накладної є: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Відповідно до п. 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, позивач мав надати до податкового органу наступні документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до положень п. п. 201.16.2, п. п. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) письмові пояснення та/або копії документів платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку, який не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання передає їх до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, яка розглядає ці документи та приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 14, 19, 20, 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд звертає увагу на те, що позивач не згоден з відповідністю податкових накладних №173 від 28.09.2017 року, №231 від 22.11.2017 року, №237 від 30.11.2017 року критеріям моніторингу, а відповідач не довів відповідність цих накладних критеріям моніторингу, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, оскільки в рішеннях про зупинення реєстрації накладної зазначено про невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з 52.29.&?о;%REFINE%&?б; та 3717,4009.., однак такого критерію не має в п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , розрахунок, який би підтвердив відповідність зазначених податкових накладних будь-якому з підпунктів пункту 6 зазначеного нормативного акту відповідачем до суду не наданий та представник відповідача обґрунтувати відповідність цих накладних критеріям оцінки ступеня ризиків не зміг, тобто, відповідачем не доведена правомірність зупинення реєстрації податкової накладної.

Крім того, в оскаржуваних рішеннях не зазначеного конкретних причин відмови в реєстрації податкових накладних №173 від 28.09.2017 року, №231 від 22.11.2017 року, №237 від 30.11.2017 року, оскільки не зазначено чіткого переліку документів, які складені з порушенням законодавства для прийняття рішення про реєстрацію накладних (в рішенні зазначено про необхідність вказати конкретні документи, які складені з порушенням законодавства).

З матеріалів справи вбачається надання платником податків до податкового органу пояснень та необхідних документів, які надавали можливість відповідачу здійснити реєстрацію податкових накладних №173 від 28.09.2017 року, №231 від 22.11.2017 року, №237 від 30.11.2017 року, з цих документів можливо встановити зміст господарської операції, зокрема, попередню оплату (аванс) за товар, належне оформлення всіх документів, тощо.

Представник відповідача в судовому засіданні надав пояснення, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних №173 від 28.09.2017 року, №231 від 22.11.2017 року, №237 від 30.11.2017 року стало надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства, зокрема, неможливість ідентифікувати особу, яка підписала видаткові накладні.

При цьому, суд звертає увагу, що посилання відповідача на окремі недоліки в оформленні документів, або відсутність окремих документів сама по собі не може бути підставою для визнання нереальності конкретної господарської операції. Окремі несуттєві недоліки заповнення первинної документації по оформленню господарських операцій не впливають на право позивача по формуванню податкового обліку за умови підтвердження реальності проведених операцій та доведення зв'язку із господарською діяльністю суб'єкта господарювання (Така позиція відповідає позиції Верховного Суду, викладеній в рішенні від 13.02.2018 року у справі №820/684/17).

З матеріалів справи вбачається, що первинні документи, якими оформлені господарські операції з контрагентами, містять всі необхідні реквізити, передбачені законодавством для надання їм юридичної доказовості.

Враховуючи вищевикладені обставини, оскаржувані рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №627451/39787521 від 03.04.2018 року, №627449/39787521 від 03.04.2018 року, №627450/39787521 від 03.04.2018 року є необґрунтованими та протиправними, а тому підлягають скасуванню судом.

Крім того, враховуючи протиправність оскаржуваних рішень відповідач має бути зобов'язаний судом здійснити реєстрацію податкових накладних №173 від 28.09.2017 року, №231 від 22.11.2017 року, №237 від 30.11.2017 року днем їх надходження.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги ТОВ Українські інсталяційні системи обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України , суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Українські інсталяційні системи (вул. Тираспольське шосе, буд. 16, м. Одеса, 65085, код ЄДРПОУ 39787521) до Державної фіскальної служби України (04655, м. Київ, вул. Львівська площа, будинок, 8, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправними та скасування рішень комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №627451/39787521 від 03.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №173 від 28.09.2017 року; №627449/39787521 від 03.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №231 від 22.11.2017 року; №627450/39787521 від 03.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №237 від 30.11.2017 року, зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем їх надходження, податкові накладні №173 від 28.09.2017 року, №231 від 22.11.2017 року, №237 від 30.11.2017 року - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №627451/39787521 від 03.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №173 від 28.09.2017 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №627449/39787521 від 03.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №231 від 22.11.2017 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №627450/39787521 від 03.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №237 від 30.11.2017 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №173 від 28.09.2017 року днем її надходження, 10.10.2017 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №231 від 22.11.2017 року днем її надходження, 15.12.2017 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №237 від 30.11.2017 року днем її надходження, 14.12.2017 року.

Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Українські інсталяційні системи (код ЄДРПОУ 39787521) сплачений судовий збір у розмірі 5286 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 04.12.2018 року.

Суддя Л.І. Свида

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2018
Оприлюднено05.12.2018
Номер документу78287105
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4860/18

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 08.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 04.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Рішення від 29.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні