Рішення
від 30.11.2018 по справі 560/3463/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3463/18

РІШЕННЯ

іменем України

30 листопада 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І.

за участю:секретаря судового засідання Яворської І.Ю. представника позивача Флорескула В.Я., представника відповідачів Лабань А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Нива" до Регіонального сервісного центру МВС в Хмельницькій області , Територіального сервісного центру № 6843 регіонального сервісного центру в Хмельницькій області Міністерства внутрішніх справ про зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство "Нива" звернулось до суду з позовом від 31.10.2018 в якому просить зобов'язати сервісний центр № 6843 провести повторну реєстрацію МАЗ-5551 державний номер 10123ХМ 1992 року випуску шасі №24201.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує про помилкову вибраковку автомобіля МАЗ-5551 державний номер 10123ХМ 1992 року випуску шасі №24201. Зазначає, що звертався до Територіального сервісного центру № 6843 регіонального сервісного центру в Хмельницькій області Міністерства внутрішніх справ з заявою про повторну реєстрацію помилково вибракованого автомобіля, однак в реєстрації даного автомобіля відмовлено, оскільки повторна реєстрація транспортного засобу після його вибракування в цілому неможлива. Вважає таку відмову відповідача протиправною, тому звернувся до суду з цим позовом.

Ухвалою суду від 02.11.2018 відкрито провадження в справі за правилами спрощеного провадження з викликом учасників та призначено судове засідання на 30.11.2018.

Згідно з ухвалою від 27.11.2018, клопотання регіонального сервісного центру в Хмельницькій області №31/22-5145 від 23.11.2018, та територіального сервісного центру № 6843 регіонального сервісного центру в Хмельницькій області Міністерства внутрішніх справ №31/22/3-1602 від 27.11.2018, задоволено частково. Залучено регіональний сервісний центр МВС в Хмельницькій області як другого відповідача по справі №560/3463/18 (арк. спр. 67).

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, покликаючись на ті ж обставини і докази, які вказані в позові.

Представник відповідачів в судовому засіданні в задоволенні позовних вимог просив відмовити, однак Відзивів на позовну заяву не надав. Суду пояснив, що проведення повторної реєстрації автомобіля, який був вибракуваний, не відповідає вимогам закону. Позивач при реєстрації автомобіля повинен дотриматись вимог Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 № 1388, але цього не зробив.

Заслухавши учасників судового розгляду, з'ясувавши обставини, на які вони покликаються як на підставу своїх вимог так і заперечень, оцінивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Судом встановлено, та не заперечується сторонами, що Територіальним сервісним центром № 6843 регіонального сервісного центру в Хмельницькій області Міністерства внутрішніх справ здійснено вибракування автомобіля марки МАЗ-5551 державний номер 10123ХМ 1991 року випуску шасі №24201, колір зелений (який належав Приватному акціонерному товариству "Нива") на підставі наказу позивача про списання з балансу з повним зносом транспортного засобу та заяви представника позивача про вибракування вказаного автомобіля, що також стверджено копією Акту списання групи основних засобів від 14.12.2017 (арк. спр. 27-28).

Отже, позивач самостійно встановив повний знос автомобіля марки МАЗ-5551, ствердив, що він відновленню не підлягає, і списав цей автомобіль з балансу підприємства, тому у позивача з цього часу (14.12.2017) не має згаданого автомобіля в розумінні транспортного засобу.

19.09.2018 позивач звернувся до Територіального сервісного центру № 6843 регіонального сервісного центру в Хмельницькій області Міністерства внутрішніх справ з заявою, в якій просив провести повторну реєстрацію помилково вибракованого автомобіля марки МАЗ-5551 державний номер 10123ХМ 1991 року випуску шасі №24201, для можливості експлуатації даного автомобіля (арк. спр. 7).

Листом Територіального сервісного центру № 6843 регіонального сервісного центру в Хмельницькій області Міністерства внутрішніх справ №31/22/3-1308 від 29.09.2018 позивача повідомлено, що працівниками територіального сервісного центру № 6843 здійснено вибракування автомобіля марки МАЗ-5551 державний номер 10123ХМ 1991 року випуску шасі №24201, колір зелений, а тому проведення повторної реєстрації вказаного автомобіля після його вибракування неможливе (арк. спр. 8).

Правові та соціальні основи дорожнього руху з метою захисту життя та здоров'я громадян, створення безпечних і комфортних умов для учасників руху та охорони навколишнього природного середовища визначено Законом України № 3353-XII від 30.06.1993 "Про дорожній рух" (далі - Закон №3353-XII).

Відповідно до ч. 1,4 ст. 34 Закону №3353-XII, державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків. Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.

Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 № 1388 (далі - Порядок №1388).

Відповідно до абз. 1 п. 8 Порядку №1388, державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України "Про дорожній рух").

Згідно з абз. 2-22 п. 8 Порядку №1388, документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку: договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках; укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; укладені та оформлені в центрах надання адміністративних послуг у присутності адміністраторів таких центрів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб'єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб'єктів уповноваженою особою; договір комісії між власником транспортного засобу і суб'єктом господарювання, який за таким договором є комісіонером, та договір купівлі-продажу транспортного засобу, за яким продавцем є такий суб'єкт господарювання, які підписані від імені суб'єкта господарювання уповноваженою особою, - у разі продажу транспортних засобів суб'єктами господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами на підставі договору комісії, укладеного з власником транспортного засобу; свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати; рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів чи особами, уповноваженими управляти таким майном; рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність; копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин; довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску; акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача; митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане органом доходів і зборів посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери; договір фінансового лізингу; акт про проведені електронні торги або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем; договір купівлі-продажу транспортного засобу, укладений за результатами прилюдних торгів (аукціону) або електронних торгів, за яким продавцем виступає Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів. У разі митного оформлення транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, які ввозяться на митну територію України, за електронною митною декларацією така декларація, засвідчена електронним цифровим підписом відповідальної посадової особи органу доходів і зборів, передається за допомогою засобів інформаційно-телекомунікаційних систем органам МВС. Для державної реєстрації транспортних засобів, що перебували в експлуатації і зняті з обліку в уповноважених органах МВС, крім зазначених у цьому пункті документів, що підтверджують правомірність їх придбання, подається свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт) та копія реєстраційної картки, що додається до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на пластиковій основі, з відміткою уповноваженого органу МВС про зняття транспортного засобу з обліку. Переобладнання (крім переобладнання для роботи на газових паливах), відчуження, передача права користування і (або) розпорядження придбаних транспортних засобів, не зареєстрованих у уповноважених органах МВС, не допускається. Державна реєстрація транспортних засобів проводиться за умови сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів), а також внесення в установленому порядку платежів за проведення огляду транспортних засобів, державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку, відшкодування вартості бланків реєстраційних документів та номерних знаків.

Отже, п. 8 Порядку №1388 передбачено, що державна реєстрація транспортних засобів проводиться за умови надання власниками транспортних засобів, вичерпного переліку документів.

Абзацом 2 п. 9 Порядку №1388 визначено, що державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку розукомплектованих транспортних засобів, крім випадків вибракування їх у цілому, не допускається. Розукомплектованими вважаються транспортні засоби, в яких відсутня одна або більше складових частин, що мають ідентифікаційний номер (кузов, шасі, рама, двигун).

При цьому, як встановив суд з наданих сторонами пояснень і письмових доказів до заяви від 19.09.2018 про проведення повторної реєстрації автомобіля МАЗ-5551 державний номер 10123ХМ 1992 року випуску шасі №24201, позивач не додав документів визначених Порядком №1388, що, на думку суду, є підставою для відмови у реєстрації вказаного транспортного засобу, і відсутності законної можливості повторної реєстрації транспортного засобу, яка не передачена. При цьому, суд зазначає, що позивач не позбавлений можливості реалізувати своє право щодо реєстрації автомобіля в якому можливо використані окремі деталі (вузли), які залишились придатними, після вибракування автомобіля МАЗ-5551 за умови дотримання Порядку №1388.

Крім того, суд враховує, що відповідно до п. 45 Порядку №1388, вибракувані транспортні засоби підприємств знімаються з обліку на підставі затверджених актів, а громадян - за заявами їх власників. Зняття з обліку в таких випадках проводиться без огляду транспортних засобів. Номерні знаки і реєстраційні документи здаються до сервісних центрів МВС. Вивільнені після зняття з обліку транспортних засобів у зв'язку з їх вибракуванням складові частини, що мають ідентифікаційні номери, залишаються у розпорядженні власників. Відповідні сервісні центри МВС за зверненням власника видають на такі складові частини довідки встановленого зразка.

Тобто, даною нормою передбачено гарантії власників транспортних засобів, які не підлягають державній реєстрації, щодо залишення у них складових частин з видачею відповідних правовстановлюючих документів (довідок).

Аналогічний висновок про те, що державна реєстрація транспортних засобів передбачає певну процедуру, зокрема, надання необхідних документів і відомостей, викладено в постанові Верховного Суду від 25 квітня 2018 по справі №803/336/16 (провадження №К/9901/10604/18).

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи наведені вище обставини та норми законодавства, з урахуванням правової позиції, викладеної в постанові Верховного Суду від 25.04.2018 по справі №803/336/16, суд приходить до висновку про відсутність законних підстав щодо проведення повторної реєстрації транспортного засобу марки МАЗ-5551, державний номер 10123ХМ 1992 року випуску шасі №24201, відповідно до поданої заяви Приватного акціонерного товариства "Нива", а тому позов слід залишити без задоволення.

Судових витрат, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, немає.

Керуючись Законом України "Про дорожній рух", статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов приватного акціонерного товариства "Нива" залишити без задоволення.

Судових витрат, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, немає.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Повне рішення складене 03 грудня 2018 року

Позивач:Приватне акціонерне товариство "Нива" (вул. Індустріальна, буд. 1-А, м. Кам'янець-Подільський, Хмельницька область, 32300 , код ЄДРПОУ - 21318858) Відповідач:Регіональний сервісний центр МВС в Хмельницькій області (вулиця Західно- Окружна, 11/1, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 40112165) Територіальний сервісний центр № 6843 регіонального сервісного центру в Хмельницькій області Міністерства внутрішніх справ (просп. Грушевського, 1/2, м. Кам'янець-Подільський, Хмельницька область, 32300 , код ЄДРПОУ - 40112165) Головуючий суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2018
Оприлюднено05.12.2018
Номер документу78289917
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/3463/18

Рішення від 30.11.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 27.11.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 02.11.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні