ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2018 року справа №805/2294/18-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Компанієць І.Д. (суддя-доповідач),
суддів: Геращенка І.В., Ястребової Л.В.,
за участю секретаря судового засідання Святодух О.Б.,
представника відповідача Москаленко О.О.,
представника 3-ї особи ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Селидівської міської ради на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 24 липня 2018 року (головуючий у суді 1-ї інстанції Мозговая Н.А.) у справі №805/2294/18-а за позовом ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 до Селидівської міської ради за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: відділу освіти Селидівської міської ради, дошкільного навчального закладу №4 Вербичка , ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16 про визнання дій протиправними, скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивачі звернулися до суду з позовом, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог (а.с.141 т.1) просили:
- визнати протиправними дії Селидівської міської ради щодо прийняття рішення про припинення юридичної особи дошкільного навчального закладу №4 Вербичка загального розвитку комунальної форми власності;
- скасувати рішення відповідача №7/28-896 від 24.01.2018 року про припинення юридичної особи дошкільного навчального закладу №4 Вербичка загального розвитку комунальної форми власності шляхом ліквідації;
- зобов'язати Селидівську міську раду відновити роботу дошкільного навчального закладу №4 Вербичка загального розвитку комунальної форми власності.
В обґрунтування позову зазначили, що оскаржуваним рішенням фактично звужені права дітей, які відвідували ДНЗ №4 Вербичка , на доступність до здобуття дошкільної освіти, оскільки ДНЗ №30 Ясна поляна , до якого переводять дітей, знаходиться в іншому населеному пункті, який розташований за 6,1 км від смт. Гостре.
Рішення прийнято без обговорення з громадськістю питання про ліквідацію ДНЗ №4 Вербичка , не було вжито заходів на гарантування особам їх прав та інтересів в соціальній сфері, а саме в частині дотримання прав дітей на доступність обов'язкової дошкільної освіти.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 24 липня 2018 року позов задоволено.
Визнано протиправними дії Селидівської міської ради Донецької області щодо прийняття рішення №7/28-896 від 24.01.2018 року про припинення юридичної особи дошкільного навчального закладу №4 Вербичка загального розвитку комунальної форми власності шляхом ліквідації.
Визнано протиправним та скасовано рішення Селидівської міської ради Донецької області №7/28-896 від 24.01.2018 року про припинення юридичної особи дошкільного навчального закладу №4 Вербичка загального розвитку комунальної форми власності шляхом ліквідації.
Зобов'язано Селидівську міську раду Донецької області відновити роботу дошкільного навчального закладу №4 Вербичка загального розвитку комунальної форми власності.
Не погодившись з судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить судове рішення скасувати, прийняти постанову про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.
Обґрунтування апеляційної скарги.
1. Суд першої інстанції безпідставно послався на ЗУ Про дошкільну освіту , яким не передбачено мінімальну кількість дітей у навчальному закладі, оскільки засновник самостійно приймає рішення про утримання мережі закладів, виходячи з наявного фінансового ресурсу та з урахуванням ефективності використання.
2. Також суд першої інстанції не звернув увагу, що Закон №2628 не містить обов'язку проведення консультацій з громадськістю при прийнятті рішення про ліквідацію дошкільного навчального закладу.
В судовому засіданні представник відповідача, 3-ї особи підтримали доводи апеляційної скарги, просили скасувати судове рішення та відмовити в задоволенні позову.
Відповідно до ч.1 ст.308 Кодексу адміністративного судочинства України ( далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового процесу, вивчивши матеріали справи, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, суд встановив наступне.
Фактичні обставини справи.
Рішенням Селидівської міської ради від 24.01.2018 року №7/28-896 Про припинення юридичної особи дошкільного навчального закладу №4 Вербичка шляхом ліквідації вирішено припинити юридичну особу - дошкільний навчальний заклад №4 Вербичка загального розвитку комунальної форми власності шляхом ліквідації з 01.05.2018 року, перевести дітей, які відвідують дошкільний навчальний заклад №4 Вербичка до дошкільного навчального закладу №30 Ясна поляна . (т.1 а.с.14) за клопотанням Відділу освіти Селидівської міської ради№01-4-112 від 19.01.2018 року.
Наказом Відділу освіти Селидівської міської радивід 26.01.2018 року №33 Про припинення юридичної особи дошкільного навчального закладу №4 Вербичка шляхом ліквідації припинено юридичну особу - дошкільний навчальний заклад №4 Вербичка загального розвитку комунальної форми власності шляхом ліквідації з 01.05.2018 року, створено комісію з припинення юридичної особи дошкільного навчального закладу №4 Вербичка загального розвитку комунальної форми власності шляхом ліквідації. (т.1 а.с.19, 181).
Повідомленнями про скорочення персоналу попереджено, що у звязку із ліквідацією дошкільного навчального закладу №4 Вербичка посада завідувача, вихователя, помічника вихователя, кухара, медичної сестри, завгоспа, сторожа, кочегара дошкільного навчального закладу №4 Вербичка скорочується з 01.05.2018 року. (т.1 а.с.184-194).
Наказом завідувача дошкільного навчального закладу №4 Вербичка № 16-к від10.04.2018 року звільнено працівників закладу № 4 Вербичка . (т.1 а.с.183).
Наказом відділу освіти Селидівської міської ради № 34-к від 13.04.2018 звільнено завідувача дошкільного навчального закладу №4 Вербичка .
Повідомленнями батьків про ліквідацію дошкільного навчального закладу № 4 Вербичка попереджено про припинення юридичної особи дошкільного навчального закладу №4 Вербичка загального розвитку комунальної форми власності шляхом ліквідації та запропоновано розглянути питання зарахування дитини до дошкільного навчального закладу №30 Ясна поляна та у разі згоди буде організовано регулярне і безоплатне перевезення дошкільників на підставі заключного договору із перевізником.
Між приватним підприємством Іван та відділом освіти Селидівської міської ради укладено договір №11 на послуги з перевезення учнів від 16.01.2018 року, згідно умов якого Перевізник зобовязується надати технічно справний автобус, призначений виробником для перевезення пасажирів, сертифікований відповідного типу, що відповідає параметрам комфортності для експлуатації на зазначеному в цьому Договорі маршруті. (т.1 а.с. 210-211).
Згідно додаткової угоди №2 до договору №11 від 16.01.2018 року на послуги з перевезення учнів від 27.04.2018 року абзац другий Автомобільний транспортний засіб доповнено пунктом 5 та викладено у такій редакції: марка і модель ПАЗ 3205, реєстраційний номер НОМЕР_1, рік виготовлення 1990 та внесено зміни у Додаток №1 до Договору №11 від 16.01.2018 р., яким визначено початковий, кінцевий пункт маршруту, проміжні зупинки та розклад руху (т.1 а.с. 212-213).
Суд першої інстанції, задовольняючи позов, виходив з того, що ЗУ Про дошкільну освіту не передбачена мінімальна кількість дітей у навчальному закладі як умова його функціонування; відповідачем при прийнятті спірного рішення не вирішено питання підвозу дітей до іншого дошкільного навчального закладу; в договорі на послуги з перевезення учнів не передбачено перевезення дітей дошкільного віку та не надано дозвільний документів на їх перевезення; відповідачем не надано доказів на підтвердження відсутності бюджетних коштів на утримання дитячого навчального закладу Вербичка ; спірне рішення ради прийнято без проведення відповідних консультацій з громадськістю.
Оцінка суду.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно до ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Відповідно до ст. 28 Закону України Про освіту від 23.05.1991 №1060-XII (далі -Закон № 1060-XII) система освіти складається із навчальних закладів, наукових, науково-методичних і методичних установ, науково-виробничих підприємств, державних і місцевих органів управління освітою та самоврядування в галузі освіти.
Структура освіти включає: дошкільну освіту; загальну середню освіту; позашкільну освіту; професійно-технічну освіту; вищу освіту; післядипломну освіту, що прямо передбачено ст. 29 вказаного Закону.
Згідно до ст. 33 Закону № 1060-XII, дошкільна освіта і виховання здійснюються у сім'ї, дошкільних навчальних закладах у взаємодії з сім'єю і мають на меті забезпечення фізичного, психічного здоров'я дітей, їх всебічного розвитку, набуття життєвого досвіду, вироблення умінь, навичок, необхідних для подальшого навчання.
За приписами ст. 34 Закону № 1060-XII, дошкільними навчальними закладами є: дошкільні навчальні заклади (ясла); дошкільні навчальні заклади (ясла-садки); дошкільні навчальні заклади (дитячі садки); дошкільні навчальні заклади (ясла-садки) компенсуючого типу; будинки дитини; дошкільні навчальні заклади (дитячі будинки) інтернатного типу; дошкільні навчальні заклади (ясла-садки) сімейного типу; дошкільні навчальні заклади (ясла-садки) комбінованого типу; дошкільні навчальні заклади (центри розвитку дитини).
Законом, який визначає правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку системи дошкільної освіти, яка забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, ґрунтується на поєднанні сімейного та суспільного виховання, досягненнях вітчизняної науки, надбаннях світового педагогічного досвіду, сприяє формуванню цінностей демократичного правового суспільства в Україні є Закон України Про дошкільну освіту від 11.07.2001 № 2628-III (далі -Закон № 2628-III).
На підставі ст..2 Закону №2628-ІІІ основними завданнями законодавства України про дошкільну освіту є:
забезпечення права дитини на доступність і безоплатність здобуття дошкільної освіти;
забезпечення необхідних умов функціонування і розвитку системи дошкільної освіти;
визначення змісту дошкільної освіти;
визначення органів управління дошкільною освітою та їх повноважень;
визначення прав та обов'язків учасників освітнього процесу, встановлення відповідальності за порушення законодавства про дошкільну освіту;
створення умов для благодійної діяльності у сфері дошкільної освіти.
Відповідно до ч.1 ст. 11 Закону №2628-III, дошкільний навчальний заклад - навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.
Як визначено ч. 1ст.15 Закону № 2628-III дошкільні навчальні заклади можуть бути державної, комунальної та приватної форм власності .
Статтею 16 Закону № 2628-III в редакції, чинній на час прийняття міською радою спірного рішення, визначено, що рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності приймає його засновник (засновники).
Засновником закладу дошкільної освіти може бути орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа (зокрема релігійна організація, статут (положення) якої зареєстровано у встановленому законодавством порядку), рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад дошкільної освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов'язків засновника.
Заклади дошкільної освіти утворюються з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх, духовних і мовних потреб за наявності дітей відповідного віку, необхідної навчально-методичної та матеріально-технічної бази, педагогічних кадрів, а також з дотриманням вимог санітарного законодавства.
Вивільнені приміщення ліквідованих державних та комунальних закладів дошкільної освіти використовуються виключно для роботи з дітьми.
Майно, яке є державною або комунальною власністю (земельні ділянки, будівлі, споруди, обладнання тощо), придбання чи відокремлення якого призначене для здобуття дітьми дошкільної освіти, використовується виключно для роботи з дітьми.
Заклади дошкільної освіти можуть бути передані засновниками у комунальну чи державну власність відповідно до законодавства.
Таким чином, рішення про ліквідацію дошкільного навчального закладу №4 Вербичка уповноважена приймати Селидівська міська рада, як засновник дошкільного навчального закладу комунальної форми власності (а.с.20-25).
Як свідчать матеріали справи підставою для прийняття рішення Селидівської міської ради від 24.01.2018 року №7/28-896 Про припинення юридичної особи дошкільного навчального закладу №4 Вербичка визначено, зокрема, клопотання відділу освіти Селидівської міської ради від 19.01.2018 року № 01-4-112 про припинення закладу в зв'язку зі зменшенням контингенту дітей дошкільного віку від 1-6(7) у смт. Гостре.
Згідно зі ст. 3 Закону № 2628-III держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти та створює належні умови для її здобуття.
Державна політика у сфері дошкільної освіти визначається Конституцією України та іншими нормативно-правовими актами і втілюється центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.
Держава:
надає всебічну допомогу сім'ї у розвитку, вихованні та навчанні дитини;
забезпечує доступність і безоплатність дошкільної освіти в державних і комунальних закладах дошкільної освіти у межах державних вимог до змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти) та обов'язкову дошкільну освіту дітей старшого дошкільного віку;
піклується про збереження та зміцнення здоров'я, психологічний і фізичний розвиток дітей;
сприяє розвиткові та збереженню мережі закладів дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форм власності.
Статтею 14 Закону № 2628-III встановлено, що групи у закладі дошкільної освіти комплектуються за віковими ознаками.
Наповнюваність груп у закладах дошкільної освіти становить:
для дітей віком до одного року - до 10 осіб;
для дітей віком від одного до трьох років - до 15 осіб;
для дітей віком від трьох до шести (семи) років - до 20 осіб;
різновікові - до 15 осіб;
з короткотривалим і цілодобовим перебуванням дітей - до 10 осіб;
в оздоровчий період - до 15 осіб;
в інклюзивних групах - до 15 осіб (з них не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами).
Засновник (засновники) може встановлювати меншу наповнюваність груп у закладі дошкільної освіти.
У закладах дошкільної освіти, розташованих у селах, селищах, кількість дітей у групах визначається засновником (засновниками) залежно від демографічної ситуації.
Тобто, зазначеною нормою визначено максимальну кількість дітей у дошкільному навчальному закладі як умова його функціонування та надано право засновникам таких закладів, що розташовані в селищах, визначати кількість дітей у групах залежно від демографічної ситуації.
Демографічна ситуація - це динаміка змін чисельності статево-вікової структури населення, демографічних процесів (народжуваності, смертності, міграції тощо), які відбуваються на певній території (країна, регіон, селище) протягом визначеного терміну. Дані, зібрані за певну кількість років, дають змогу виявити основні демографічні тенденції і оцінити можливі наслідки демографічних процесів, встановити фактори, що детермінували ті чи інші проблеми.
З огляду на визначення терміну демографічна ситуація можна дійти до висновку, що засновник закладів, які розташовані в селищах, може визначати меншу або більшу кількість дітей у групах залежно від того, зростає чи зменшується чисельність дітей відповідного віку на певній території.
Надана відділом освіти Селидівської міської ради інформація про кількість дітей, які зараховані до ДНЗ №4 Вербичка (а.с.26 т.1) свідчить, що протягом періоду 2015-2017 року, їх чисельність залишалася незмінною, а саме 2015 рік - 15 вихованців, 2016 рік - 14 вихованців, 2017 рік - 15 вихованців.
Оскільки заклади дошкільної освіти утворюються, зокрема, з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх, духовних і мовних потреб за наявності дітей відповідного віку, необхідної навчально-методичної та матеріально-технічної бази, педагогічних кадрів; Законом № 2628-III не передбачена мінімальна кількість дітей у навчальному закладі як умова його функціонування; надана інформація свідчить, про незмінну чисельність дітей, які відвідують ДНЗ №4 Вербичка протягом 2015-2017 років, відділом освіти Селидівської міської ради не надано доказів на обґрунтування факту зменшення контингенту дітей дошкільного віку від 1-6 (7) років у смт. Гостре, - суд погоджує висновок суду першої інстанції про відсутність визначених законодавством України підстав для припинення юридичної особи дошкільного навчального закладу №4 Вербичка , як наслідок, протиправність дій Селидівської міської ради при прийнятті рішення від 24.01.2018 року №7/28-896, що обумовлює його скасування.
Також, як правильно звернув увагу суд першої інстанції, в клопотанні відділу освіти Селидівської міської ради від 19.01.2018 року № 01-4-112 зазначено про доцільність припинення функціонування ДНЗ №4 Вербичка за умови підвозу вихованців до ДНЗ №30 Ясна поляна , що розташований в смт.Курахівка.
Проте, зазначена умова залишилась поза увагою Селидівської міської ради при прийнятті рішення про ліквідацію ДНЗ №4 Вербичка , в якому не відображено умови підвозу вихованців ліквідованої установи до іншого населеного пункту, а тільки зазначено пунктом 5 рішення про переведення дітей, які відвідують ДНЗ №4 Вербичка до ДНЗ №30 Ясна поляна .
Правилами дорожнього руху, затвердженими постановою КМУ від 10 жовтня 2001 р. № 1306 Про правила дорожнього руху забороняється перевозити: дітей, зріст яких менше 145 см або тих, що не досягли 12-річного віку, - у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки, без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу; на передньому сидінні легкового автомобіля - без використання зазначених спеціальних засобів; на задньому сидінні мотоцикла та мопеда; в) дітей до 16-річного віку в кузові будь-якого вантажного автомобіля; г) організовані групи дітей у темну пору доби.
Проте, договір №11 на послуги з перевезення учнів від 16.01.2018 року, не передбачає умови перевезення дітей дошкільного віку, також відповідачем не надано дозвільних документів на перевезення дітей дошкільного віку.
Зазначені обставини також підтверджені показаннями свідків ОСОБА_17, ОСОБА_18, допитаних судом першої інстанції.
Також суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідачем не надано жодного доказу на підтвердження фінансової неможливості місцевого бюджету далі утримувати ДНЗ №; Вербочка , а рішення Селидівської міської ради від 24.01.2018 року №7/28-901 Про внесення змін до структури, чисельності керівних працівників, відділу апарату виконкому міської ради, відділів, управлінь і інших структурних підрозділів міської ради на 2018 рік - не є таким доказом в сенсі положень статте 72-76 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішенням Конституційного Суду України від 04.03.04 № 5рп/2004 (справа про доступність і безоплатність освіти) надано офіційне тлумачення ст. 53 Конституції України, згідно з яким поняття "доступність освіти" означає "створення державою можливостей для реалізації права людини на освіту. При цьому доступність дошкільної і загальної середньої освіти є гарантією права кожного на здобуття такої освіти, якому кореспондує обов'язок держави забезпечити реалізацію цього права".
На підставі ст. 5 Закону України "Про охорону дитинства"місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до їх компетенції, визначеної законом, забезпечують, в тому числі, проведення державної політики у сфері охорони дитинства, розроблення і здійснення галузевих та регіональних програм поліпшення становища дітей, підтримки сімей з дітьми, вирішення інших питань у цій сфері.
Згідно ч. 1 ст. 14 Закону України "Про освіту" місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування здійснюють державну політику в галузі освіти і в межах їх компетенції, зокрема, забезпечують розвиток мережі навчальних закладів та установ, організацій системи освіти, зміцнення їх матеріальної бази; створюють належні умови за місцем проживання для виховання дітей, молоді, розвитку здібностей, задоволення їх інтересів.
При цьому суд звертає увагу відповідача, що Європейський суд з прав людини неодноразово, зокрема, у справах Кечко проти України , Ромашов проти України , Шевченко проти України зазначав, що реалізація особою права, яке пов'язано з отриманням бюджетних коштів, що базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань, тобто посилання органами державної влади на відсутність коштів, як на причину невиконання своїх зобов'язань, є безпідставними.
Європейський Суд з прав людини у своїх рішеннях констатував, що органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань.
В даному спорі відповідач не виконав свій обов'язок створити належні умови за місцем проживання для виховання дітей дошкільного віку, задоволення їх інтересів.
Рішення відповідача про ліквідацію ДНЗ №4 Вербочка не відповідає принципу справедливого балансу між загальними інтересами громади та інтересами заявників щодо доступності дошкільної освіти їх дітей.
На підставі вищевикладеного є незмістовними посилання апелянта на приписи ЗУ Про дошкільну освіту , відповідно до яких засновник самостійно приймає рішення про утримання мережі закладів, виходячи з наявного фінансового ресурсу та з урахуванням ефективності використання.
Відповідно до постанови КМУ від 03.11.2010 р. № 996 затверджено Порядок проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики (далі Порядок №996).
Згідно з п.3 Порядку №996 органи місцевого самоврядування мають проводити консультації з громадськістю з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку свого регіону, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів.
На підставі п.12 Порядку №996 в обов'язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які стосуються конституційних прав, свобод та обов'язків громадян.
Суд зазначає, що питання скорочення мережі дошкільних закладів належать до питань соціально-економічного розвитку, а також стосуються конституційних прав і свобод громадян, визначених ст..53 Констиуції України.
Отже, держава та органи місцевого самоврядування не можуть створювати перешкоди у реалізації права на освіту.
Таким чином, рішення про ліквідацію дошкільного навчального закладу не може прийматися без проведення відповідних консультацій з громадськістю та без врахування інтересів громади відповідного населеного пункту.
Процедура проведення таких консультацій чітко регулюється Порядком №996 та передбачає опублікування відповідного документу на сайті органу, що планує його видати.
Відповідно до ч.3 статті 15 Закону Про доступ до публічної інформації проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
При цьому строк проведення консультацій з громадськістю повинен становити не менше 15 днів. Порядку №996 в обов'язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які стосуються конституційних прав, свобод та обов'язків громадян.
Проте, відповідачем не проводилась процедура громадський слухань з питань ліквідації дошкільного навчального закладу Вербичка .
Суд погоджується з відповідачем, що Законом №2628 не визначено обов'язку органу місцевого самоврядування проведення консультацій з громадськістю при прийнятті рішення про ліквідацію дошкільного навчального закладу.
Проте, такий обов'язок визначений п.12. Порядку №996, а також загальними засадами права - Конституцією України та ст.2 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , відповідно до якої місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність громадян - жителів села чи добровільного обєднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Підсумовуючи викладене, зважаючи на сукупність наданих доказів, суд погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову.
За приписами пункту 1 частини 1 статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвали судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Оскільки судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Селидівської міської ради на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 24 липня 2018 року у справі №805/2294/18-а - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 24 липня 2018 року у справі №805/2294/18-а - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття 04 грудня 2018 року.
Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів до Верховного Суду з дня складання повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 04 грудня 2018 року.
Суддя-доповідач: І.Д. Компанієць
Судді І.В. Геращенко
Л.В. Ястребова
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2018 |
Оприлюднено | 05.12.2018 |
Номер документу | 78290794 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні