Ухвала
від 28.11.2018 по справі 405/8392/18
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/8392/18

1-кс/405/4444/18

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" листопада 2018 р. м. Кропивницький

слідчий суддяЛенінського районногосуду м.Кіровограда ОСОБА_1 ,секретар судовогозасідання ОСОБА_2 ,за участюслідчого ОСОБА_3 ,розглянувши клопотання старшого слідчого в ОВС першого відділу управління спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017000000001712від 25.05.17року, про надання дозволу на проведення обшуку,

ВСТАНОВИВ:

слідчий за погодженням із прокурором звернувся до суду з клопотанням про проведенняобшуку замісцем проживання ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а самеу квартирі за адресою: АДРЕСА_1 , право власності на яке зареєстровано за ОСОБА_5 частина та ОСОБА_6 частина, зметою відшукання і вилучення речей та предметів, які підшукані, виготовлені, пристосовані чи використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та (або) зберегли на собі його сліди; надані з метою схилення до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та (або) матеріального забезпечення кримінального правопорушення чи як винагорода за його вчинення; набуті в результаті вчинення кримінального правопорушення, доходи від них, або на які було спрямоване кримінальне правопорушення, зокрема: документів, пов`язаних з організацію проведення документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) (далі Підприємства) та їх результатами: супровідного листаГенеральної прокуратуриУкраїни зкопією ухвалислідчого суддіЖовтневого районногосуду м.Маріуполя ОСОБА_7 від 09.10.2017;службової запискина управлінняГУ ДФСв Одеськійобласті длявиділення фахівцівдля проведенняперевірки Підприємств; протоколу робочоїнаради зпитань взаємодіїпідрозділів ДФСта Генеральноїпрокуратури Українищодо організаціїта проведенняконтрольно-перевірочнихзаходів підчас досудовогорозслідування кримінальногопровадження №42017000000001712;листа ДФСУкраїни від31.10.2017№29519/7/99-99-14-05-02-17та відповідіна нього; наказів ГУДФС вОдеській областіпро проведеннякамеральних,документальних позаплановихвиїзних таневиїзних перевірокПідприємств,про внесеннязмін донаказів заркушами погодженнядо нихта доповіднимизаписками; направлень напроведення документальнихпозапланових виїзнихперевірок таПовідомлення пропроведення документальнихпозапланових невиїзнихперевірок Підприємств; документів листування(доповідніта службовізаписки,запити навстановлення місцезнаходження(місцепроживання)посадових осібплатника податків,вхідна тавихідна кореспонденція:повідомлення,листи тазапити,відповіді наних таінші)з внутрішнімиструктурними підрозділамиДФС,Підприємствами,банківськими установами,митними органами,тощо; документівпоштових відправленьнаказів,повідомлень,листів,актів,податкових повідомлень-рішень,тощо (конверти,повідомлення провручення поштовоговідправлення,чеки,тощо); матеріалів перевірок(актипро незнаходженняПідприємств заподатковою адресоюта неможливістьпроведення виїзнихдокументальних позаплановихперевірок;акти перевірокПідприємств звсіма додатками,податкові повідомлення-рішення,вимоги,заперечення наакти,відповіді назаперечення,скарги наподаткові повідомлення-рішення(вимоги),відповіді наскарги,позовні заяви,судові рішення,тощо); інших документів пов`язаних з організацією, проведенням документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок Підприємств та їх результатами; наказів про розподіл обов`язків, призначення на посаду, посадових інструкцій/функціональні обов`язки начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_4 , першого заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_8 , службових осіб ГУ ДФС в Одеській області, що організовували та здійснювали перевірки Підприємств; чорнових записів та рукописних документів (резолюцій) службових осіб ГУ ДФС в Одеській області щодо виконання ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя від 09.10.2017 та проведення перевірки Підприємств; грошей у будь-якій валюті, цінних паперів, розрахункових документів за допомогою яких можуть здійснюватися безготівкові розрахунки: акредитивів, розрахункових чеків (чеки), чекових книжок, банківських платіжних карток, векселів, інкасових доручень (розпоряджень), платіжних доручень, платіжних вимог, платіжних вимог-доручень тощо; чорнових записів, блокнотів, щоденників тощо; комп`ютерноїтехніки (комп`ютерів,ноутбуків тощо),накопичувачів флешпам`яті,жорстких дисків,переносних носіївінформації,засобів зв`язку(мобільнітелефони,планшети тощо),на якихможуть зберігатисядані провчинення вказанихзлочинів,обладнання (серверів)та програмногозабезпечення зможливістю виготовленнята вилученняйого копій; інших предметів та речей, які підшукані, виготовлені, пристосовані чи використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та (або) зберегли на собі його сліди.

В обґрунтуванняклопотання слідчийзазначив,що слідчими управління спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України та прокуратури Кіровоградської області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017000000001712 від 25.05.2017, за фактами створення злочинної організації та вчинення її учасниками тяжких та особливо тяжких злочинів у сфері господарської діяльності та службових злочинів, зокрема створення (придбання) суб`єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності, чим завдано велику матеріальну шкоду державі, систематичного ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах та подальшої легалізації (відмивання) доходів, здобутих злочинним шляхом, в особливо великих розмірах, зловживання службовим становищем службовими особами податкових та митних органів Державної фіскальної служби України, що спричинило тяжкі наслідки, а такожза фактамисприяння учасникамзлочинної організаціїта укриттяїх злочинноїдіяльності,підроблення документів,які подаютьсядля проведеннядержавної реєстраціїюридичної особи,підроблення,збуту тавикористання іншихофіційних документів, за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 256, ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 358, ч. 4 ст. 358 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, що невстановленими особами створено стійке ієрархічне об`єднання декількох осіб (п`ять і більше), члени якого або структурні частини якого за попередньою змовою зорганізувалися для спільної діяльності з метою безпосереднього вчинення тяжких або особливо тяжких злочинів учасниками цієї організації, керівництва чи координації злочинної діяльності інших осіб, або забезпечення функціонування як самої злочинної організації, так і інших злочинних груп, тобто створили злочинну організацію з метою систематичного ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах та подальшої легалізації грошових коштів, здобутих злочинним шляхом.

Злочинна діяльність вказаних осіб здійснюється на території м. Києва, Київської, Одеської, Миколаївської, Херсонської областей та інших регіонах України та пов`язана з незаконним експортом сільськогосподарської продукції невстановленого походження без нарахування та сплати передбачених законом податків, зборів та інших обов`язкових платежів.

З метою досягнення своїх злочинних цілей організаторами через інших підпорядкованих їм членів злочинної організації регулярно реєструються суб`єкти підприємницької діяльності з ознаками фіктивності, а саме: ТОВ «Глобал Адвертайзінг» (код 35040267), ПП "Мітброк" (код 36156217), ТОВ "Агро-Рост-Компанія" (код 37201396), ТОВ «Проффі Теск» (код 38106215), ТОВ «Мінагро» (код 38155765), ТОВ "Алвіко" (код 38351146), ТОВ "Рубіна" (код 38512383), ТОВ "Компанія Мет-Інвест" (код 38517088), ТОВ "Пром-логістік" (код 38546831), ТОВ "Грано Євро Груп" (код 38780347), ТОВ "Глобалстройбуд" (код 39187871), ТОВ "Скайміст" (код 39187934), ТОВ «Таврія авто» (код 39242408), ПП «Агрокорп» (код 39264107), ТОВ "Істер Агро" (код 39267181), ТОВ «Майдан Центр Інвест» (код 39290802), ТОВ "Те Ом" (код 39358996), ТОВ "Сітірон" (код 39408177), ТОВ "Ізт-сайм" (код 39594928), ТОВ «Газ-Інвест Проект» (код 39755369), ТОВ «Трендіс Менеджмент» (код 39786795), ТОВ "Гермес Лоджистік" (код 39828075), ТОВ «Ньютек Трейд» (код 40255546), ТОВ "Приват Бізнес-Груп" (код 40466939), ТОВ «Флайлайн» (код 40474101), ТОВ "Стейлон" (код 40474617), ТОВ "Боудлер" (код 40474850), ТОВ «Зерноагропром» (код 40577392), ТОВ «Глобал-Ерідан» (код 40888609), ТОВ «Строй-Граніт» (код 38351565), ТОВ «ТК «Мегаторг» (код 40577591), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Прайм» (код 32376631), ТОВ «Старквіль» (код 40148469), ПП "Приватріелті" (код 34234366), ТОВ "Проммегастіл" (код 39883211), "Фрайтлинг" (код 40611349), ТОВ "Логісстіл" (код 38760158), ПП «Солидарность» (код 40086717), ТОВ "Ипсилон" (код 37702273), ТОВ "Меркс Стайл" (код 39276987), ТОВ "Тамарін" (код 36671480), ТОВ «Карат Прайд» (код 40617466), ТОВ «Вінтервіт» (код 41023972), ТОВ «Джилонг» (код 41020259), ТОВ «Агрогранула Юг» (код 40981872), ТОВ «Сайнтрейд Юг» (код 40981799), ТОВ «Флайвел Інвест» (код 40739958), ТОВ «Толсен» (код 40650325), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «АО Евротрейд» (код 35639729), ПП «Норма-Україна» (код 33220593), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Ардіан Компані» (код 40805241), ТОВ «Бравітек» (код 40813051), ТОВ «Ліктарія» (код 40817763), ТОВ «Кристал Консалт» (код 40962687), ТОВ «Кінгмет» (код 30545482), ПП «Транссервіс» (код 32429232), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Зірка» (код 41386912), ТОВ «Укрфорвард» (код 31579347), ТОВ «ЦТР Сервіс» (код 40987099), ТОВ «Сингліт» (код 38722510), ТОВ «Маркетінвестстрой» (код 39106609), ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Агата Консалт» (код 39779751), ТОВ «Авірон Трейд» (код 39936706), ТОВ «Астера-Лайт»), (код 39955205), ТОВ «Отекс Лайн», (код 40255394), ТОВ «Пром Гравіс» (код 40421683), ТОВ «Примстрой» (код 40012797), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Астан Лав» (код 40607835), ТОВ «Легалід» (код 40611726), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Колос» (код 39982087), ТОВ «Тонсі» (код 40875371), ВКП у формі ТОВ «Стенк» (код 13339527), ТОВ «Амаіт» (код 39939877), ТОВ «Бенгаус» (код 40809705), ТОВ «Онкрейд» (код 40890665), ТОВ «Торгівельний - Ряд» (код 39031240), ТОВ «Финагро» (код 40172072), ТОВ «Рінгмонт» (код 40740020), ТОВ «Авенсіс-Агро» (код 32487095), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Промінь» (код 40470160) та інші.

Після, цього у фермерських господарствах, підприємств-зернотрейдерів та у невстановлених осіб підпорядкованими членами злочинної організації скуповуються зернові культури у великій кількості, при цьому у фінансово-господарській документації та податковій звітності вказані відомості не відображаються, податки до державного бюджету не сплачуються.

Далі, учасники злочинної організації, використовуючи корупційні зв`язки на митниці, яка знаходиться у морських портах, оформлюють експортні контракти з підприємствами нерезидентами на поставку зерна за кордон.

Здобуті злочинним шляхом грошові кошти у особливо великому розмірі розподіляються між учасниками злочинної організації, спрямовуються для фінансування подальшої злочинної діяльності злочинної організації, надаються у якості неправомірної вигоди посадовим та службовим особам державних органів влади, місцевого самоврядування, правоохоронних та контролюючих органів за сприяння останніх у незаконній діяльності злочинної організації.

При цьому джерела походження таких коштів приховуються або маскуються учасниками злочинної організації.

На теперішній час здійснюються слідчі (розшукові) заходи направлені на встановлення повного переліку підприємств, що пов`язані з вказаною злочинною групою осіб та якими здійснюється зазначена протиправна діяльність.

Під час досудового розслідування кримінального провадження № 42017000000001712 від 25.05.2017 слідчими отримано ухвалу Жовтневого районного суду м. Маріуполя Донецької області від 09.10.2017, якою надано дозвіл на проведення документальної позапланової перевірки низки підприємств, в тому числі ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) (далі Підприємства) з питань дотримання податкового законодавства щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, в тому числі при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами за період з 01.01.2016 року по 09.10.2017.

Термін проведення перевірки згідно ухвали з 16.10.2017 по 27.10.2017 включно, тобто на протязі 10 робочих днів.

Організація та проведення документальних позапланових перевірок вказаних Підприємств, здійснювалась співробітниками ГУ ДФС в Одеській області.

Виявлені факти, вказують на те, що Головним управлінням ДФС в Одеській області незважаючи на встановлені ухвалою слідчого судді умови та строки проведення перевірки, змінено дату початку перевірки, її тривалість і період який підлягав перевірці, та не дотримано законодавчих норм, якими передбачено організацію проведення документальних позапланових невиїзних перевірок.

Так, на виконання вимог п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України та на підставі ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя Донецької області ОСОБА_7 , начальником ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_4 прийнято накази від 12 жовтня 2017 року №5044, №5045, №5046, №5047, №5048 та від 25 жовтня 2017 року №5412 про проведення документальних позапланових виїзних перевірок Підприємств за період з 01.01.2016 по 30.09.2017, з 17.10.2017 та з 27.10.2017 відповідно.

Однак встановлено, що перевірки у визначені ухвалою слідчого судді строки, тобто з 16.10.2017 по 27.10.2017, проведені не були.

Під час виїзних перевірок службовими особами ГУ ДФС в Одеській області було встановлено, що Підприємства та їх керівники за вказаними податковими адресами не знаходяться. Ці обставини унеможливили вручити накази, пред`явити направлення на проведення перевірок та розпочати документальні позапланові виїзні перевірки, про що складено акти від 17.10.2017 №670/15-32-14-01/39881060, №667/15-32-14-01/38760158, №666/15-32-14-01/39955844, №669/15-32-14-01/40097430, №003747/15-32-14-15/39406515 та від 27.10.2017 №707/15-32-14-01/39109945. Після чого, направлено службові записки до оперативного підрозділу ГУ ДФС в Одеській області для здійснення заходів щодо встановлення місцезнаходження Підприємств та їх посадових осіб.

Таким чином, строк дії ухвали слідчого судді від 09.10.2017 про надання дозволу на проведення документальних позапланових перевірок сплинув, ще під час здійснення оперативним підрозділом ГУ ДФС в Одеській області заходів по встановленню місцезнаходження Підприємств.

У свою чергу, сплив строку дії ухвали, постановленої в порядку Кримінального процесуального кодексу України для забезпечення кримінального провадження в частині збирання доказів, свідчить про припинення такої дії для осіб, яких вона стосувалась і вчинення будь-яких дій на її реалізацію.

Однак, у ході досудового розслідування встановлено, що 21.11.2017 виконуючою обов`язки начальника першим заступником начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_8 видано і підписано накази №6125, №6126, №6127, №6128, №6129, №6130 про внесення змін до наказів ГУ ДФС в Одеській області від 12.10.2017 та від 25.10.2017 якими, враховуючи доповідні записки виконуючої обов`язки заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_9 , змінено вид перевірки (з виїзної на невиїзну) та дату її початку (з 21.11.2017).

При цьому, перевірки Підприємств наказано провести з підстав визначених підпунктом 78.1.11 пунктом 78.1 статті 78 Податкового кодексу України (далі ПКУ), незважаючи, що термін дії ухвали закінчився станом на час прийняття наказів. Отже, призначення проведення перевірок наказами від 21.11.2017, здійснено поза межами строку дії вказаної ухвали.

При цьому, наведені в актах перевірок обставини, вказують про наявність на той час, інших достатніх підстав, які б і так надали ГУ ДФС в Одеській області право на проведення документальних позапланових перевірок Підприємств, тобто не посилаючись на ухвалу слідчого судді, строк дії якої сплинув.

В подальшому, на підставі зазначених наказів, відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 ПКУ та ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя ОСОБА_7 від 09.10.2017, службові особи ГУ ДФС в Одеській області з 21 листопада 2017 року (тобто в день прийняття наказів) розпочали документальні позапланові невиїзні перевірки зазначених Підприємств.

За результатами перевірок ГУ ДФС в Одеській області складено наступні акти та виписано податкові повідомлення-рішення на загальну суму ухилення від сплати податку на прибуток та податку на додану вартість 193 млн. 680 тис. 792 грн., а саме:

- акт від 04.12.2017 року № 000752/15-32-14-15/39406515 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Зернолідер»;

- акт від 05.12.2017 року № 1787/15-32-14-01/39881060 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Карго-Тім 20»;

- акт від 05.12.2017 року за № 1788/15-32-14-01/38760158 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «ФО «Початок»;

- акт від 05.12.2017 року за № 1794/15-32-14-01/39955844 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Скайконс»;

- акт від 06.12.2017 року № 1795/15-32-14-01/40097430 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Суперстроун»;

- акт від 06.12.2017 року № 1796/15-32-14-01/39109945 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Люкс Лойєрс Компані».

Встановлені досудовим розслідуванням факти вказують на те, що рішення прийняті виконуючою обов`язки начальника першим заступником начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_8 про проведення документальних позапланових невиїзних перевірок Підприємств, оформлені наказами від 21.11.2017 не відповідають вимогам ч.2 ст.19 Конституції України, п.3.1 ст.3, п.п.21.1.1 п.21.1 ст.21, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, п.79.1, п.79.2 ст.79, з урахуванням п.78.4 ст.78 ПКУ, п.п.1.2.3, п.п.1.2.7 п.1.2 розділу І Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДФС України від 31.07.2014 року №22 (далі Методичні рекомендації).

Зокрема, невідповідність рішень виконуючою обов`язки начальника першим заступником начальника ГУ ДФС в Одеській області вимогам нормативно-законодавчих актів полягає у прийнятті рішення:

- посилаючись на ухвалу слідчого судді, строк дії якої сплинув, змінивши передбачені нею умови та строки проведення перевірок (ч.2 ст.19 Конституції України, п.3.1 ст.3, п.п.21.1.1 п.21.1 ст.21, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 ПКУ);

- розпочати перевірки Підприємств в день прийняття наказів (п.79.2 ст.79, з урахуванням п.78.4 ст.78 ПКУ);

- видати накази про внесення змін, не враховуючи положення п.п.1.2.3, п.п.1.2.7 п.1.2 розділу І Методичних рекомендацій.

До того ж, накази ГУ ДФС в Одеській області від 21.11.2017 за №6125, №6126 та №6128, стали підставою для проведення перевірок, наслідком яких стало прийняття ГУ ДФС в Одеській області оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, які, в подальшому, визнані судами незаконними та такими, що підлягають скасуванню.

Так, рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 02.04.2018 позовні вимоги представника ТОВ «Скайконс» до ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 26.12.2017 №0049951401, №0049961401, №0049971401, №0049981401 задоволено, податкові повідомлення-рішення скасовано. Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2018 по справі № 815/235/18 рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02.04.2018 залишено без змін, ГУ ДФС в Одеській області на користь Державного бюджету України зобов`язано сплатити судовий збір за подачу апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції у розмірі 925050, 00 грн.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 02.04.2018 позовні вимоги представника ТОВ «Суперстроун» до ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 22.12.2017 №0049571401, №0050611401, №0050621401, №0049581401, №0051061402 задоволено, податкові повідомлення-рішення скасовано, ГУ ДФС в Одеській області на користь Державного бюджету України зобов`язано сплатити судовий збір за подачу апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції у розмірі 616700, 00 грн.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13.08.2018 позовну заяву ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» до ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними дій, скасування наказів №5412від 25.10.2017 та №6126 від 21.11.2017,визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №№0051121401, 0051131401, 0051151402, 0051141402, 0206281307, 0206271307, 0206261307 від 20.12.2017, рішення № 0206301307, 0206311307 від 20.01.2018 та вимогу про сплату боргу №0206291307 від 20.01.2018, рішення та вимоги про сплату боргу - задоволено частково, а саме: скасовано накази ГУ ДФС в Одеській області року, визнано протиправним та такими що підлягають скасуванню податкові повідомлення-рішення, рішення та вимогупро сплату боргу (недоїмки) ГУ ДФС в Одеській області. Також, ГУ ДФС в Одеській області на користь Державного бюджету України зобов`язано сплатити судовий збір за подачу апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції у розмірі 516 272, 73 грн.

У своїх рішеннях суди звертають увагу на не дотримання ГУ ДФС в Одеській області умов порядку проведення перевірок щодо ознайомлення платників з наказами про перевірку, відомостями про дату її початку та місце проведення у встановлений законом спосіб до її початку (дані актів перевірок свідчать, що вони розпочаті в день видання наказів про їх проведення), що призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності її правових наслідків.

Також суди враховують факт скасування ухвалою колегії суддів апеляційного суду Донецької області від 27.12.2017, за апеляційною скаргою представника юридичної особи ТОВ «Меркс Стайл», ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя від 09.10.2017 про надання дозволу ДФС України та її територіальним підрозділам на проведення документальної позапланової перевірок Підприємств.

Зокрема, суд вважає що із скасуванням апеляційним судом Донецької області ухвали слідчого судді від 09.10.2017 як незаконної, підстава для призначення та проведення позапланових документальних перевірок не існувала, адже судове рішення, скасоване апеляційною інстанцією, не може породжувати будь-які правові наслідки, у тому числі можливість проведення за нею спірної перевірки, оформлення її результатів та винесення податкових повідомлень-рішень.

Таким чином, незаконні рішення службових осіб ГУ ДФС в Одеській області призвели до унеможливлення держави, в особі ДФС України, вимагати сплати нарахованих сум податків на прибуток та на додану вартість із власників та керівників Підприємств у розмірі 193 млн. 680 тис. 792 грн. та навпаки призвели до обов`язку сплати судового збору у розмірі 2млн. 058тис. 023 грн.

Органом досудового розслідування отримано висновки спеціаліста від 04.05.2018, згідно яких встановлено, що зокрема, ТОВ «Скайконс» в порушення п.44.1, п.44.2 ст.44, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), занижено податок на прибуток на загальну суму 85 735 160 грн. та в порушення п. 185.1 ст.185 Податкового кодексу України, занижено податок на додану вартість всього на суму 633 022 грн. за період, що перевірявся.

Аналогічний висновок отримано і щодо ТОВ «Суперстроун», яким підтверджено заниження податку на прибуток у розмірі 28 590 289, 55 грн. та податку на додану вартість на суму 838 387, 40 грн. за період, що перевірявся.

У ході досудового розслідування, згідно інформації ДЗЕ Національної поліції України встановлено, що реалізація експортної схеми (далі - Схема) із легалізації незаконно придбаної сільськогосподарської продукції організована за участі та прикриття службових осіб ГУ ДФС в Одеській області, які входять до складу злочинної групи (далі - Група) і скоїли/скоюють корупційні злочини в інтересах Групи з метою одержання неправомірної вигоди.

Під час митного оформлення документів щодо таких експортних операцій зернових та технічних культур, службові особи митних органів ГУ ДФС в Одеській області, які входять до складу Групи та діють в її інтересах, зловживають своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди умисно не вживали та не вживають заходів для припинення здійснення експортних операцій на підставі підроблених документів, погоджували/погоджують надані документи, чим сприяють Групі в реалізації Схеми.

Установлено, що після використання в Схемі, українські суб`єкти господарювання штучно ліквідуються Групою з метою приховання факту вчинення злочинів.

Зазначені вчинені протиправні дії Групи та реалізація Схеми також стали можливими у зв`язку з використанням службовими особами ГУ ДФС в Одеській області свого службового становища всупереч інтересам служби з метою одержання неправомірної вигоди, якими у період 2015-2018 років умисно не відображаються порушення податкового законодавства України в ході проведення планових та позапланових податкових перевірок ряду задіяних в Схемі транзитно-конвертаційних підприємств, що призвело до тяжких наслідків.

Органом досудовогорозслідування перевіряєтьсяфакт прикриттята сприяннявчиненню вказанихкримінальних правопорушень ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,зареєстрований заадресою АДРЕСА_2 , який займає посаду начальника Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області.

Установлено, що начальник ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_10 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 (які їх посади) під час перебування на посаді можуть сприяти незаконній діяльності «конвертаційних центрів» Одеського регіону шляхом супроводження такої діяльності та надання вказівок на не проведення перевірок підприємств, що входять до таких центрів, не вжиття передбачених законом заходів реагування, спрямованих на припинення протиправної діяльності та відшкодування збитків завданих державі, внаслідок вчинення безтоварних операції з метою мінімізації податкових зобов`язань та формування незаконного податкового кредиту тощо.

За прикриття злочинної діяльності «конвертаційних центрів» та реальних суб`єктів господарювання особисто ОСОБА_10 може систематично отримувати неправомірну вигоду у вигляді готівкових грошових коштів близько 1 млн. грн. щомісячно, що є особливо великим розміром.

Завдяки наявним корумпованим зв`язкам серед керівництва ГУ ДФС в Одеській області невстановлені особи продовжують здійснювати експортні операції з легалізації незаконного придбаної сільськогосподарської продукції, що супроводжується ухиленням від сплати податків, неповерненням валютної виручки із за кордону тощо. За попередніми підрахунками вказаною злочинною групою за період 2015-2018 років незаконно експортовано сільськогосподарської продукції та отримано дохід на суму близько 8млрд. 463млн., грн.,при цьомущо добюджету злочинцямине сплаченоані копійки. експортовано за кордон незаконно придбаного зерна на суму близько 8 млрд. 463 млн. грн. без повернення валютної виручки, унаслідок чого злочинцям до бюджету не сплачено ані копійки.

Згідно оперативної інформації, вказівкою ОСОБА_10 його радник ОСОБА_11 безпосередньо контактує із підприємцями для отримання незаконної вигоди, яку передає особистому водію ОСОБА_10 ОСОБА_12 .

Крім того, ОСОБА_11 отримує від першого заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_8 та начальника управління аудиту ОСОБА_9 готівкові грошові кошти, отримані від незаконної діяльності суб`єктів підприємницької діяльності регіону та «конвертаційних центрів», які також через водія ОСОБА_12 передає особисто ОСОБА_10 .

У подальшому, готівкові грошові кошти, які отримані від зазначеної злочинної діяльності використовуються для особистого збагачення, передачі керівництву ДФС України, надання неправомірної вигоди іншим особам, уповноваженим на виконання функцій держави або місцевого самоврядування тощо.

В ході досудового розслідування виникла необхідність у перевірці слідчим шляхом отриманої інформації стосовно начальника Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зокрема, щодо його умисних дій за попередньою змовою з організатором та учасниками експорту необлікованої сільськогосподарської продукції, отримання ним неправомірної вигоди за сприяння злочинній діяльності шляхом прикриття та супроводження такої діяльності, надання підпорядкованим керівникам ГУ ДФС в Одеській області вказівок щодо не проведення перевірок вказаних підприємств, не вжиття передбачених законом заходів реагування, спрямованих на припинення протиправної діяльності та відшкодування збитків завданих державі, внаслідок вчинення в подальшому безтоварних операції з метою мінімізації податкових зобов`язань та формування незаконного податкового кредиту підприємствам реального сектору економіки, прийняття рішень, які у подальшому унеможливлять відшкодування державі заподіяних збитків, виведення грошових коштів за кордон тощо.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 145938332 від 19.11.2018, право власності на квартиру за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстровано за ОСОБА_5 часка та ОСОБА_6 частка.

При розгляді клопотання в суді слідчий підтримав його повністю.

Заслухавши слідчого та дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя прийшов до наступних висновків.

Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Одночасно ч.5 ст.234 КПК України визначено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

У даному випадку відзначається наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, зазначені в клопотанні слідчого речі та документи мають значення для досудового розслідування, та знаходяться у вказаній в клопотанні квартирі.

За таких обставин слід визнати наявність передбачених законом підстав для надання дозволу на проведення обшуку за місцемпроживання ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а самеу квартирі за адресою: АДРЕСА_1 , право власності на яке зареєстровано за ОСОБА_5 частина та ОСОБА_6 частина, зметою відшукання і вилучення речей та предметів, які підшукані, виготовлені, пристосовані чи використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та (або) зберегли на собі його сліди; надані з метою схилення до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та (або) матеріального забезпечення кримінального правопорушення чи як винагорода за його вчинення.

Разом з тим, слідчим суддею встановлено, що клопотання та додані до нього матеріали не містять обґрунтувань та доказів, які б давали можливість ідентифікувати за місцем проведення обшуку саме грошей у будь-якій валюті, цінних паперів, розрахункових документів за допомогою яких можуть здійснюватися безготівкові розрахунки: акредитивів, розрахункових чеків (чеки), чекових книжок, банківських платіжних карток, векселів, інкасових доручень (розпоряджень), платіжних доручень, платіжних вимог, платіжних вимог-доручень, та інші предмети та речі, які підшукані, виготовлені, пристосовані чи використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та (або) зберегли на собі його сліди, а тому в цій частині клопотання слід відмовити.

Керуючись ст.ст.234-235, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

клопотання слідчого задовольнити частково.

Надати дозвіл на проведення обшуку за місцемпроживання ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а самеу квартирі за адресою: АДРЕСА_1 , право власності на яке зареєстровано за ОСОБА_5 частина та ОСОБА_6 частина, зметою відшукання і вилучення речей та документів, зокрема:

- документів, пов`язаних з організацію проведення документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) та їх результатами:

- супровідного листа Генеральної прокуратури України з копією ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя ОСОБА_7 від 09.10.2017;

- службової записки на управління ГУ ДФС в Одеській області для виділення фахівців для проведення перевірки ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);

- протоколу робочої наради з питань взаємодії підрозділів ДФС та Генеральної прокуратури України щодо організації та проведення контрольно-перевірочних заходів під час досудового розслідування кримінального провадження №42017000000001712;

- листа ДФС України від 31.10.2017 №29519/7/99-99-14-05-02-17 та відповіді на нього;

- наказів ГУ ДФС в Одеській області про проведення камеральних, документальних позапланових виїзних та невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430), про внесення змін до наказів з аркушами погодження до них та доповідними записками;

- направлень на проведення документальних позапланових виїзних перевірок та Повідомлення про проведення документальних позапланових невиїзних перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);

- документів листування (доповідні та службові записки, запити на встановлення місцезнаходження (місце проживання) посадових осіб платника податків, вхідна та вихідна кореспонденція: повідомлення, листи та запити, відповіді на них та інші) з внутрішніми структурними підрозділами ДФС, ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430), банківськими установами, митними органами;

- документів поштових відправлень наказів, повідомлень, листів, актів, податкових повідомлень-рішень (конверти, повідомлення про вручення поштового відправлення, чеки,) які стосуються перевірки ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);

- матеріалів перевірок (акти про незнаходження ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) за податковою адресою та неможливість проведення виїзних документальних позапланових перевірок; акти перевірок ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430) з всіма додатками, податкові повідомлення-рішення, вимоги, заперечення на акти, відповіді на заперечення, скарги на податкові повідомлення-рішення (вимоги), відповіді на скарги, позовні заяви, судові рішення);

- наказів про розподіл обов`язків, призначення на посаду, посадових інструкцій/функціональні обов`язки начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_4 , першого заступника начальника ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_8 , службових осіб ГУ ДФС в Одеській області, що організовували та здійснювали перевірки ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);

- чорнових записів та рукописних документів (резолюцій) службових осіб ГУ ДФС в Одеській області щодо виконання ухвали слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя від 09.10.2017 та проведення перевірки ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430);

- Чорнових записів, блокнотів, щоденників, комп`ютерної техніки (комп`ютерів, ноутбуків), накопичувачів флеш пам`яті, жорстких дисків, переносних носіїв інформації, засобів зв`язку (мобільні телефони, планшети тощо), на яких можуть зберігатися дані, що стосуються підприємств: ТОВ «Зернолідер» (код 39406515), ТОВ «Карго-Тім 20» (код 39881060), ТОВ «Люкс Лойєрс Компані» (код 39109945), ТОВ «Фермерське Об`єднання «Початок» (код 38760158), ТОВ «Скайконс» (код 39955844), ТОВ «Суперстроун» (код 40097430), обладнання (серверів) та програмного забезпечення з можливістю виготовлення та вилучення його копій.

В іншій частині клопотання відмовити.

Строк дії ухвали визначити до 28.12.2018 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Ленінського

районного суду м. Кіровограда ОСОБА_13

Дата ухвалення рішення28.11.2018
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу78297123
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення обшуку

Судовий реєстр по справі —405/8392/18

Ухвала від 28.11.2018

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Загреба А. В.

Ухвала від 28.11.2018

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Загреба А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні