КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 листопада 2018 року м. Кропивницький Справа № 811/1452/18
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,
за участю секретаря судового засідання Бондар Я.Г.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
позивач: Управління Держпраці у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Дворцова, 24, код ЄДРПОУ 39808965)
представник: Монатко В.О.
відповідач: повне товариство "Вибор" (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Звенигородське шосе, 6, код ЄДРПОУ 23691337)
представник: Бондар М.Ф.
про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
В С Т А Н О В И В:
Управління Держпраці у Кіровоградській області (надалі - Управління Держпраці) звернулося до суду з позовом до повного товариства "Вибор" (надалі - ПТ "Вибор") про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Позов мотивовано тим, що у ході планової перевірки ПТ "Вибор", проведеної на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці, промислової безпеки та оформленої актом від 18.04.2018 року №264-ДП/18, виявлено численні порушення нормативно-правових актів з охорони праці. У зв'язку з тим, що порушення, визначені у пунктах 15, 16, 22, 23, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 47, 50 таблиці розділу V акту, можуть створювати загрозу життю та здоров'ю людей, позивач просить суд застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинення експлуатації автонавантажувача мод. 40816 зав. №б/н, інв. №9, вантажопідіймальних кранів встановлених на виробничій дільниці №1, інв. №61 - вантажопідіймальністю 5 т, №77 - вантажопідіймальністю 3 т, №59 - вантажопідіймальністю 3 т, електроустановки та підстанцію КПТ 475; виконання робіт зі зберігання балонів із стисненим, зрідженим газом, зварювальних, газополум'яних робіт, до усунення зазначених у позовній заяві порушень.
Ухвалою судді від 18.05.2018 року відкрито спрощене позовне провадження у справі за цим позовом та призначено судове засідання для розгляду справи по суті.
За клопотаннями представників сторін ухвалами від 15.06.2018 року, 04.09.2018 року, 02.10.2018 року суд на підставі пункту 4 частини 1 статті 236 КАС України зупиняв провадження у цій справі.
Ухвалою від 01.11.2018 року суд поновив провадження у справі та на підставі статті 80 КАС України зобов'язав позивача подати до суду докази проведення позапланової перевірки ПТ "Вибор" щодо усунення ним порушень вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, установлених в акті планової перевірки №264-ДП/18 від 18.04.2018 року та вказаних у приписі №264-ДП/18 від 18.04.2018 року. З цих підстав розгляд справи було відкладено до 23.11.2018 року.
У судове засідання 23.11.2018 року учасники справи не прибули, представник позивача подала заяву про розгляд справи без її участі, відповідач причини неприбуття до суду свого представника не повідомив.
Відповідно до пункту 1 частини 3, частини 9 статті 205 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки. Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши справу в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами, суд встановив такі обставини та дійшов до таких висновків.
Повне товариство "Вибор" з 11.06.1997 року зареєстроване як юридична особа, основний вид його господарської діяльності - виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій. (а.с. 32 - 37)
Наказом Управління Держпраці №317 від 05.04.2018 року "Про проведення планової перевірки повного товариства "Вибор" призначено проведення планової перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці ПТ "Вибор" з 12.04.2018 року по 18.04.2018 року, затверджено план проведення перевірки. (а.с. 15)
На підставі цього наказу та направлення на проведення перевірки №152 від 05.04.2018 року посадовими особами позивача у період з 12.04.2018 року по 18.04.2018 року проведено планову перевірку ПТ "Вибор", за результатами якої складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) №264-ДП/18 від 18.04.2018 року. (а.с. 14, 16-21)
За наслідками перевірки Управлінням Держпраці складено припис №264-ДП/18 від 18.04.2018 року, яким директора ПТ "Вибор" Бондаря М.Ф. зобов'язано у встановлені терміни усунути виявлені порушення законодавства про охорону праці. (а.с. 71 - 80)
Примірник акту перевірки та припису 18.04.2018 року вручені під підпис директору ПТ "Вибор". (а.с. 21, 80)
В акті перевірки №264-ДП/18 від 18.04.2018 року вказано, що у зв'язку з виявленням порушень, зазначених у рядках таблиці за №№ 15, 16, 22, 23, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 47, 50, директора ПТ "Вибор" попереджено про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва) автонавантажувача мод. 40816 зав. №б/н, інв. №9, вантажопідіймальних кранів встановлених на виробничій дільниці №1, інв. №61 - вантажопідіймальністю 5 т, №77 - вантажопідіймальністю 3 т, №59 - вантажопідіймальністю 3 т; зберігання балонів із стисненим, зрідженим газом, зварювальних, газополум'яних робіт, електроустановки та підстанцію КПТ 475.
Позивач, як територіальний орган Держпраці, 14.05.2018 року звернувся до суду з даним позовом про застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), які можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до абзацу 2 статті 1 цього Закону державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з частиною 1 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №96 затверджено Положення про Державну службу України з питань праці, згідно з яким Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно з пунктом 7 цього Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Матеріали справи свідчать, що підставою для звернення позивача як територіального органу Держпраці до адміністративного суду з позовом про зупинення експлуатації належних відповідачу механізмів та устаткування, стало виявлення порушень законодавства з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, що зафіксовані у таблиці (розділ V) акту перевірки №264-ДП/18 від 18.04.2018 року та у приписі №264-ДП/18 від 18.04.2018 року за №№ 15, 16, 22, 23, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 47, 50, а саме:
- 15) у суб'єкта господарювання відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, на експлуатацію (застосування) технологічних транспортних засобів (автонавантажувача мод. 40816 зав. №б/н інв. №9), що є порушенням вимог ст. 21 Закону України "Про охорону праці", п. 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року №1107;
16) автонавантажувач мод. 40816 зав. № б/н інв. №9 знаходиться на території суб'єкта господарювання без його реєстрації як технологічного транспортного засобу, що є порушенням вимог статті 21 Закону України "Про охорону праці", п.6, п.8 Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.01.2010 року №8;
22) не проведено експертне обстеження та позачерговий технічний огляд вантажопідіймальних кранів встановлених на виробничій дільниці №1 інв.61 - вантажопідіймальністю 5 т, №77 - вантажопідіймальністю 3 т, №59 - вантажопідіймальністю 3 т, що є порушенням вимог ст.21 Закону України "Про охорону праці", п.8, п.21 Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 року №687;
23) не отримано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки (технічне обслуговування) та на експлуатацію машин, механізмів підвищеної небезпеки (вантажопідіймальні крани інв.61 - вантажопідіймальністю 5т, №77- вантажопідіймальністю 3т, №59 - вантажопідіймальністю 3 т), що є порушенням вимог ст.21 Закону України "Про охорону праці"; п.2 додатку 2, п.11 додатку 3 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року №1107;
37) балони з газами зберігаються в незафіксованому положенні, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці", п. 2.30 розд. V НПАОП 0.00-1.71-13 Правил охорони праці під час роботи з інструментами та пристроями, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 19.12.2013 року № 966;
38) балони з газами зберігаються без нагвинчених на їхні горловини запобіжних ковпаків, по є порушенням вимог ст. 13 Закону України Про охорону праці , п. 2.32 розд. V НПАОП 0.00-1.71-13 Правил охорони праці під час роботи з інструментами та пристроями, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 19.12.2013 року №966;
39) відсутня відмітка про перевірку манометрів редукторів зварювального обладнання, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці", п.5.3.10 НПАОП 0.00-1.59-87 Правил будови та безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском;
40) не проведене технічне опосвідчення балона з ЗВГ, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці", п.6.3.1. НПАОП 0.00-1.59-87 Правил будови та безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском;
41) рукави зварювального обладнання не проходять випробування 1 раз на 3 місяці, що є порушенням вимог ст. 13 Закон України "Про охорону праці", п.2.47. розд. V НПАОП 0.00-1.71-13 Правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 19.12.2013 року №966;
42) відсутня місцева витяжна вентиляція на зварювальних постах, що є порушенням вимог 13 Закону України "Про охорону праці", п.2.1 розд. ІІІ НПАОП 28.52-1.31-13 Правил охорони праці під час зварювання металів, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 14.12.2012 року №1425 ;
47) не проведена перевірка опору ізоляції електроустановок, перехідних опорів, опору заземлюючих пристроїв та спрацювання захисту (петлі "фаза-нуль"), що є порушенням вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці", п. 1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів;
50) не отримано дозвіл на технічне обслуговування та експлуатацію електроустановок вище 1000 В, що є порушенням вимог ст. 21 Закону України "Про охорону праці".
Після проведення перевірки та під час судового розгляду справи відповідачем частково усунуті виявлені позивачем порушення. Однак, залишаються не усунутими порушення, вказані у пунктах 15, 16, 22, 23, 39, 40, 41, 42, 50 акту перевірки від 18.04.2018 року №264-ДП/18 та припису №264-ДП/18 від 18.04.2018 року, що підтверджується актами позапланової перевірки від 19.11.2018 року №1112/05.3, №1115/06.3. З цих підстав Управлінням Держпраці складено приписи №1112/06.3, №1115/06.3 від 19.11.2018 року, яким директора ПТ "Вибор" зобов'язано у встановлені терміни усунути вказані порушення законодавства про охорону праці. (а.с. 114 - 123)
Між тим, виявлені порушення нормативно-правових актів з охорони праці можуть створювати загрозу життю та здоров'ю людей.
За визначенням, наведеним у частині 1 статті 1 Закону України "Про охорону праці", охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.
Згідно зі статтею 4 Закону України "Про охорону праці" державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням. Державна політика в галузі охорони праці базується зокрема на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства. (частина 1 статті 6 Закону України "Про охорону праці").
Статтею 13 Закону України "Про охорону праці" передбачено, що роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання; розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці; забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються; впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо; забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин; організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров'я виробничих факторів; розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці; здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці; організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці; вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків.
Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.
Згідно зі статтею 21 Закону України "Про охорону праці" виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.
Роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, виконання або експлуатація (застосування) яких може здійснюватися на підставі такої декларації, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з частиною 1 статті 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ядерної та радіаційної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Відповідно до частини 1 статті 39 Закону України "Про охорону праці" посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право зокрема: безперешкодно відвідувати підконтрольні підприємства (об'єкти), виробництва фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та здійснювати в присутності роботодавця або його представника перевірку додержання законодавства з питань, віднесених до їх компетенції; видавати в установленому порядку роботодавцям, керівникам та іншим посадовим особам юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування обов'язкові для виконання приписи (розпорядження) про усунення порушень і недоліків в галузі охорони праці, охорони надр, безпечної експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки; забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.
Водночас, частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Суд погоджується з доводами позивача, що подальша експлуатація автонавантажувача, вантажопідіймальних кранів, електроустановки та підстанції, а також виконання робіт зі зберігання балонів із стисненим, зрідженим газом, зварювальних, газополум'яних робіт, із порушеннями вимог законодавства з питань охорони праці, становлять небезпеку для життя та здоров'я працюючих. Оскільки відповідачем ці порушення не усунуті, суд прийшов до висновку, що позов Управління Держпраці слід задовольнити, застосувавши до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Такі судові витрати позивачем у даній справі не понесені.
Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Управління Держпраці у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Дворцова, 24, код ЄДРПОУ 39808965) до повного товариства "Вибор" (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Звенигородське шосе, 6, код ЄДРПОУ 23691337) задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до повного товариства "Вибор" у вигляді зупинення експлуатації автонавантажувача мод. 40816 зав. №б/н, інв. №9, вантажопідіймальних кранів встановлених на виробничій дільниці №1, інв. №61 - вантажопідіймальністю 5 т, №77 - вантажопідіймальністю 3 т, №59 - вантажопідіймальністю 3 т, електроустановки та підстанцію КПТ 475; виконання робіт зі зберігання балонів із стисненим, зрідженим газом, зварювальних, газополум'яних робіт до повного усунення порушень вимог законодавства з питань охорони праці, встановлених судом.
Копію рішення суду надіслати учасникам справи.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2018 |
Оприлюднено | 06.12.2018 |
Номер документу | 78316871 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні