ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 січня 2010 року Спр ава № 2а-5941/09/2370
17год. 23 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого-судді Новіков ої Т.В.,
при секретарі-Комишній О.М.,
за участю представника поз ивача - Посохова О.В. (за д овір.), за відсутності предста вника відповідача, розглянув ши у відкритому судовому зас іданні адміністративну спра ву за позовом Черкаського мі ського центру зайнятості до приватного підприємства «Ст иль-Соло» про стягнення штра фних (фінансових) санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернув ся до суду з адміністративни м позовом від 04.12.2009р. до приватн ого підприємства «Стиль-Соло », в якому просить стягнути з в ідповідача штраф у розмірі 6816 грн. 00 коп. В обґрунтування сво їх вимог позивач посилається на порушення відповідачем Закону України "Про зайня тість населення" від 01.03.1991р. №803-Х ІІ (далі - Закон №803-ХІІ), згідно я кого при вивільненні працівн иків у зв'язку із змінами в орг анізації виробництва і праці , у тому числі ліквідацією, рео рганізацією або перепрофілю ванням підприємств, установ, організацій, скороченням чи сельності або штату працівни ків, підприємства, установи, о рганізації, незалежно від фо рми власності, повідомляють про це не пізніш як за два міся ці в письмовій формі державн у службу зайнятості, а в десят иденний строк після вивільне ння - направляють списки факт ично вивільнених працівникі в, зазначаючи в них інвалідів .
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.
Відповідач до зали судово го засідання не з' явився, за перечення на позов не надава в, явку своїх представників н а судовий розгляд справи не з абезпечив, хоча про час та міс це судового засідання був по відомлений належним чином.
Виходячи з положень ч.2 ст.128 К одексу адміністративного су дочинства України, суд вважа є, що неприбуття в судове зас ідання без поважних причин п редставника сторони або трет ьої особи, неповідомлення ни ми про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду сп рави.
Розглянувши подані поз ивачем документи і матеріали , заслухавши пояснення предс тавника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуєт ься позов, об'єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Приватне підприємство «Стиль-Соло», зареєстроване в Черкаському міському центр і зайнятості як платник стра хових внесків до Фонду загал ьнообов' язкового державно го соціального страхування н а випадок безробіття 27.05.2003 р. за № 230009453, код ЄДРПОУ 32504199.
За наслідками позаплано вої перевірки ПП «Стиль-Соло », Черкаським обласним центр ом зайнятості 07.10.2009 р. складено акт №13, в якому зафіксовано що відповідачем в порушення ви мог п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» н е надано до Черкаського місь кого центру зайнятості звіти по формі 4-ПН (про запланове ви вільнення) та №4 (про фактичне вивільнення), щодо звільненн я 16.02.2009р. працівника ОСОБА_3, із вказаним актом того ж дня ознайомлено представника ві дповідача, про що свідчить йо го особистий підпис.
Як вбачається із копії трудової книжки (а.с. 11), ОСОБА _3, 16.02.2009 р. звільнено із посади у зв' язку із скороченням шта ту. Відповідно довідки від 07.10.2 009 р., річний розмір заробітної плати ОСОБА_3, за період з л ютого 2008 р. по січень 2009 р., станов ить 6816 грн. 00 коп.
Згідно акту № 13 від 07.10.2009 р., в ідповідачу було запропонова но в 10-ти денний термін внести штраф в розмірі річної зароб ітної плати вивільненого пра цівника та складено графік п огашення штрафу. Однак вказа на сума ПП «Стиль-Соло» не бул а сплачена.
Причиною виникнення сп ору стало порушення відповід ачем п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення».
З врахуванням викладен ого, суд дійшов висновку про н аявність підстав для задовол ення позовних вимог з огляду на таке.
Відповідно до абзацу пе ршого частини п'ятої статті 20 Закону України "Про зайня тість населення" при вивільн енні працівників підприємст ва, установи, організації, нез алежно від форми власності, п овідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій ф ормі державну службу зайнято сті, вказуючи підстави і стро ки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кв аліфікації, розмір оплати пр аці, а в десятиденний строк пі сля вивільнення - направляют ь списки фактично вивільнени х працівників, зазначаючи в н их інвалідів.
У разі неподання або пор ушення строків подання цих д аних з роботодавців стягуєть ся штраф у розмірі річної зар обітної плати за кожного вив ільненого працівника. Ці кош ти зараховуються до Фонду за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя і використовуються для фі нансування заходів з працевл аштування та соціального зах исту вивільнюваних працівни ків (абзац другий частини п'ят ої статті 20 Закону Україн и "Про зайнятість населення").
Зазначена норма Закон у України "Про зайнятість н аселення" є обов'язковою в усі х випадках, коли звільнення п рацівників відбувається на п ідставах, передбачених пункт ом 1 статті 40 КЗпП. Винятків із ц ього правила законодавством не передбачено.
Наказом Міністерства п раці та соціальної політики України від 19.12.2005 р. N 420 затвердже но форми звітності N 4-ПН (план) " Звіт про заплановане вивільн ення працівників" та N 4-ПН (факт ) "Звіт про фактичне вивільнен ня працівників" та інструкці ї щодо їх заповнення.
Відповідно до пункту 3 на казу Мінпраці від 19.12.2005 р. N 420 дані форми та інструкції вступил и в дію з 04.01.2006 р.
Форма звітності N 4-ПН (пла н) "Звіт про заплановане вивіл ьнення працівників" використ овується для інформування пі дприємствами, установами, ор ганізаціями, їхніми структур ними підрозділами та філіями , незалежно від форми власнос ті та господарювання, а також фізичними особами - роботода вцями державної служби зайня тості за місцем їх реєстраці ї як платників страхових вне сків щодо передбачуваного ви вільнення працівників у зв'я зку зі змінами в організації виробництва і праці, у т. ч. лік відацією, реорганізацією або перепрофілюванням, тобто на підставі пункту 1 статті 40 КЗп П. Дана форма звітності подає ться не пізніше ніж за два міс яці до вивільнення працівник ів.
Форму звітності N 4-ПН (фа кт) "Звіт про фактичне вивільн ення працівників" підприємст ва, установи, організації, їх с труктурні підрозділи та філі ї, незалежно від форм власнос ті, подають до центрів зайнят ості за місцем своєї реєстра ції як платників страхових в несків з метою інформування про фактичне вивільнення пра цівників у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці, у т. ч. ліквідацією, реор ганізацією або перепрофілюв анням (п. 1 ст. 40 КЗпП). Дана форма звітності подається у десяти денний термін після фактично го вивільнення працівників.
Приватним підприємство м «Стиль-Соло», вивільнено гр . ОСОБА_3, який працював май стром на підприємстві та був звільнений 16.02.2009р. за пунктом 1 с татті 40 КЗпП, однак не подано д о державної служби зайнятост і форм звітності N 4-ПН (план) "Зв іт про заплановане вивільнен ня працівників" та N 4-ПН (факт) "З віт про фактичне вивільнення працівників", за що передбаче на відповідальність у вигляд і штрафу в розмірі річної зар обітної плати за вивільненог о працівника.
Як вбачається з матеріа лів справи позивачем застосо вано штраф в розмірі річної з аробітної плати вивільненог о працівника.
Дослідивши та проаналі зувавши надані суду докази п о справі, суд приходить до вис новку, що позовні вимоги обґр унтовані та вважає їх такими , що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, крім випадків, вс тановлених статтею 72 цього Ко дексу.
Доказів, які б спростову вали доводи позивача, відпов ідач суду не надав.
На підставі ч.3 ст.160 КАС Ук раїни в судовому засіданні 22.0 1.2010 р. проголошено вступну та р езолютивну частину постанов и. Виготовлення постанови у п овному обсязі здійснюватиме ться з урахуванням вимог ст.167 КАС України, про що повідомле но представника позивача піс ля проголошення вступної та резолютивної частини постан ови в судовому засіданні.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб'єкта владних повнов ажень, пов'язаних із залученн ям свідків та проведенням су дових експертиз, судові витр ати (судовий збір) згідно ч. 4 ст . 94 КАС України стягненню з від повідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, ч.2 с т. 128, ст.ст. 158-159, ст.ст. 161, 163 КАС Украї ни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов задовольнити повністю.
2. Стягнути з приватного підприємства «Стиль-Соло» (180 00, м. Черкаси, провул. Архітекту рний, 22/1, код ЄДРПОУ 32504199) на корис ть Черкаського міського цент ру зайнятості (18015, м.Черкаси, ву л. Гоголя, 330, код 21367756) штраф у сумі 6816 грн. 00коп. (шість тисяч вісім сот шістнадцять гривень 00коп .).
Постанова відпов ідно до ч. 1 ст. 254 КАС України наб ирає законної сили після зак інчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано .
Постанова може б ути оскаржена до Київського апеляційного адміністратив ного суду через Черкаський о кружний адміністративний с уд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протя гом 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до статті 160 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни - з дня складення її в повному обсязі. Якщо постано ву було проголошено за відсу тності особи, яка бере участь у справі - з дня отримання нею копії постанови та наступно го подання апеляційної скар ги протягом 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження, з подачею її копії ві дповідно до кількості осіб, я кі беруть участь у справі.
Апеляційна скарга мож е бути подана без попереднь ого подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо скарг а подається у строк, встановл ений для подання заяви про а пеляційне оскарження.
Повний текст постан ови виготовлено 05 лютого 2010 рок у.
Суддя Т.В. Н овікова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2010 |
Оприлюднено | 29.06.2010 |
Номер документу | 7832026 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Новікова Тамара Вадимівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні