Рішення
від 27.11.2018 по справі 500/3915/16-а
ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 500/3915/16-а

Провадження № 2-а/500/4/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 листопада 2018 року Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

в складі: головуючого судді - Бурнусуса О.О.,

за участю: секретаря судового засідання - Петрової В.В.,

представника позивача та третіх осіб - Папушенко І.Г.,

представника відповідача - Самусєвої О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Ізмаїла адміністративний позов приватного підприємства спортивно-оздоровчий клуб Котигорошко до Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, треті особи - міська громадська організація Союз торгуючих на ринках м. Ізмаїла , міська громадська організація Союз директорів, підприємців та роботодавців м. Ізмаїла , громадська організація Асоціація зимового плавання Бессарабії , громадська організація Асоціація ветеранів спорту Бессарабії , громадська організація Асоціація моржів Придунав'я про скасування рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Представник позивача приватного підприємства спортивно-оздоровчий клуб Котигорошко звернувся до суду з позовом, який заявою поданою до суду 25.10.2017 року уточнив та якою просив рішення Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, оформлене протоколом № 19 від 29 червня 2016 року, в частині рішення тримати територію ПП СОК Котигорошко закритою до надання юридичних і санітарних документів скасувати та стягнути з місцевого бюджету судовий збір в розмірі 1378 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 29.06.2016 року на позачерговому засіданні Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій було прийнято, зокрема, рішення тримати територію ПП СОК Котигорошко закритою до надання юридичних і санітарних документів. З цим рішенням позивач по справі не згоден, оскільки ПП СОК Котигорошко було позбавлено права на отримання доходів від здійснення господарської діяльності, а також самостійно і незалежно здійснювати господарську діяльність. Також в обґрунтування позову зазначено, що Ізмаїльська міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, приймаючи спірне рішення, вийшла за межі наданих повноважень, а саме рішення прийнято необґрунтовано з посиланням на те, що приймати відповідне рішення відповідач по справі мав лише за наявності підтвердженої інформації щодо наявності збудників інфекційних хвороб. Також, як зазначено в уточненій позовній заяві, спірне рішення неможливо виконати, оскільки не встановлено, які саме документи необхідно надання для закінчення строку тримання території закритою. Крім цього, приймаючи оскаржуване рішення комісія не вказала адресу території, яка має бути закрита.

В судовому засіданні представник позивача Папушенко І.Г. позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив позов задовольнити.

Представник відповідача Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, просила відмовити в задоволенні позову посилаючись на те, що 17.06.2016 року було проведено позачергове засідання Ізмаїльської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій на якому ситуація у м. Ізмаїлі у зв'язку з профілактикою та лікуванням гострого ентероколіту була визнана надзвичайною, а 29.06.2016 року з метою ліквідації спалаху на гострі кишкові інфекції, з метою посилання заходів щодо попередження виникнення і розповсюдження серед населення міста Ізмаїл захворювань вирішено тримати території ПП СОК Котигорошко закритою до надання юридичних і санітарних документів. В обґрунтування рішення зазначено, що територія ПП СОК Котигорошко не відповідає вимогам санітарних норм та на даний час є майданчиком незавершеного будівництва. Також зазначила, що заборона торгівлі була встановлена не на підставі оскаржуваного рішення, а на підставі рішення виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради від 04.07.2016 р. № 1063 Про заборону та припинення торгівлі на земельній ділянці за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, проспект Миру (пр. Леніна), 8 .

В свою чергу рішенням Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, яке оформлене протоколом № 19 від 29 червня 2016 року були надані доручення посадовим особам, членам комісії.

Представник третіх осіб - міської громадської організації Союз торгуючих на ринках м.Ізмаїла , міської громадської організації Союз директорів, підприємців та роботодавців м.Ізмаїла , громадської організації Асоціація зимового плавання Бессарабії , громадської організація Асоціація ветеранів спорту Бессарабії , громадської організації Асоціація моржів Придунав'я просив задовольнити адміністративний позов.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що у задоволені позову слід відмовити з наступних підстав.

Судом встановлено, що ПП СОК Котигорошко є орендарем земельної ділянки, що розташована в місті Ізмаїл по пр. Миру (колишня Леніна), 8 на підставі договору оренди земельної ділянки від 25 листопада 2004 року.

17.06.2016 року було проведено позачергове засідання Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (протокол № 11), на якому ситуація у м. Ізмаїлі у зв'язку з профілактикою та лікуванням гострого гастроентероколіту була визнана надзвичайною, згідно з п. 2.31. наказу МНС України № 1400 від 12.12.2012 року Про затвердження класифікаційних ознак надзвичайних ситуацій .

29.06.2016 року на засіданні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (протокол № 19) на підставі аналізу спалаху захворюваності ГКІ виявлена загроза виникнення і поширенні інфекційних захворювань, що представляють небезпеку для населення міста, з метою ліквідації спалаху на гострі кишкові інфекції, з метою посилення заходів щодо попередження виникнення і розповсюдження серед населення міста Ізмаїл захворювань та з урахуванням обговорення комісія вирішила в.о. начальника управління економіки Ізмаїльської міської ради (ОСОБА_8.), начальнику управління держпродспоживслужби в Ізмаїльському районі (ОСОБА_9.), начальнику інспекції з благоустрою міста (ОСОБА_10.) та начальнику Ізмаїльського відділу поліції (ОСОБА_11.): тримати територію ПП СОК Котигорошко закритою до надання юридичних і санітарних документів.

Рішенням виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради від 04.07.2016 р. № 1063 Про заборону та припинення торгівлі на земельній ділянці за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, проспект Миру (пр. Леніна), 8 заборонено торгівлю на земельній ділянці за адресою: м. Ізмаїл, пр. Миру, 8 (пр. Леніна, 8), яка була надана ПП СОК Котигорошко для розміщення та експлуатації торгівельного комплексу Росінка та зобов'язано ПП СОК Котигорошко та інших суб'єктів господарювання негайно припинити торгівлю на земельній ділянці за адресою: м. Ізмаїл, пр. Миру, 8 (пр. Леніна, 8), яка була надана ПП СОК Котигорошко для розміщення та експлуатації торгівельного комплексу Росінка .

Рішенням виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради від 04.07.2016 р. № 1065 Про вжиття заходів щодо забезпечення безпеки людей , доручено Управлінню житлово-

комунального господарства Ізмаїльської міської ради улаштувати на час виконання підготовчих та будівельних робіт по об'єкту Будівництво торгівельного комплексу Росінка Одеська обл., м. Ізмаїл, пр. Леніна, 8 огородження земельної ділянки за адресою: м. Ізмаїл, пр. Миру, 8 (пр. Леніна, 8), що надана в оренду ПП СОК Котигорошко для розміщення та експлуатації торгівельного комплексу Росінка .

Не погоджуючись з вказаним рішеннями ПП СОК Котигорошко звернулося до суду з адміністративним позовом до виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради про скасування рішень виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради від 04.07.2016 р. № 1063 та № 1065, за яким відкрито провадження та розглядається адміністративна № 500/3642/16-а.

Представник позивача в судовому засіданні зазначив, що про існування оскаржуваного рішення Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, оформленого протоколом № 19 від 29 червня 2016 року йому стало відомо лише під час розгляду вищевказаної адміністративної справи № 500/3642/16-а.

Статтею 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частинами 1, 2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до пункту 1 Положення про Ізмаїльську міську комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, затвердженого рішенням виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради від 17 серпня 2015 року № 647 (надалі - Положення про Ізмаїльську міську комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій), Ізмаїльська міська комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі - комісія) є постійно діючим органом, який утворюється виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради для координації діяльності виконавчих органів Ізмаїльської міської ради, підприємств, установ та організацій, пов'язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них.

Як вбачається з п. 3 Положення про Ізмаїльську міську комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, основними завданнями комісії є:

- здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків (п.п.3.1.7);

- забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення (п.п.3.1.13);

Відповідно до розділу 4 Положення про Ізмаїльську міську комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, комісія відповідно до покладених на неї завдань:

- здійснює заходи щодо забезпечення захисту населення, сталого функціонування господарських об'єктів, зменшення можливих матеріальних втрат та збереження національної культурної спадщини у разі виникнення надзвичайної ситуації (п.п. 4.1.2.);

- координує здійснення заходів щодо профілактики та локалізації інфекційних

захворювань, а також запобігання виникненню випадків масових харчових отруєнь населення (п.п. 4.1.5),

- здійснює заходи щодо активізації роботи з проведення спостереження та контролю за станом навколишнього природного середовища, перебігом епідемій і спалахами інфекційних захворювань, масовими харчовими отруєннями населення, обстановкою на потенційно небезпечних об'єктах і прилеглих до них територіях, прогнозування можливості виникнення надзвичайної ситуації та її масштабів (п.п. 4.2.1);

- вживає заходів, необхідних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у небезпечних районах (п.п. 4.3.4.);

- здійснює заходи, необхідні для відвернення загрози та забезпечення безпеки і здоров'я громадян, забезпечення функціонування виконавчих органів Ізмаїльської міської ради життєзабезпечувальних підприємств міста (п.п. 4.4.2).

Суду позивачем не було надано належних доказів щодо реалізації протоколу Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій № 19 від 29 червня 2016 року.

В зв'язку з чим, суд приходить до висновку, що оскаржуваний протокол став підставою для прийняття рішення виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради від 04.07.2016 р. № 1063 Про заборону та припинення торгівлі на земельній ділянці за адресою: Одеська область, м.Ізмаїл, проспект Миру (пр. Леніна), 8 , що в подальшому і стало підставою для заборони та припинення торгівлі.

Пунктом 1 частини 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження;

Таким чином, визначати юрисдикцію адміністративних судів необхідно з урахуванням характеру спору, предмета та суб'єктивного складу спірних правовідносин. Суд звертає увагу на те, що ця норма підлягає застосуванню у логічному змістовному зв'язку зі статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України, де зафіксовано, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до вимог ч.ч. 1, 2 ст. 5 КАС Україникожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Зважаючи на викладене, оскарженню підлягають ті правові акти індивідуальної дії в

яких сформовані рішення відповідних суб'єктів владних повноважень. Так, зі змісту пункту 1 частини 1 статті 19 КАС України слідує, що рішення суб'єкта владних повноважень сформовані в індивідуальних актах можуть бути оскаржені в адміністративних судах (а відповідно компетенція адміністративних судів поширюється на такі спори) тільки в тому випадку, коли в цих правових індивідуальних актах зафіксовані рішення, що стосуються прав свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин, як це передбачено у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

За таких обставин, оскаржуване в цій справі рішення, не є актом реалізації органом повноважень у сфері управлінської діяльності та не має самостійного юридичного значення, оскільки не містить обов'язкового для суб'єкта господарювання припису.

Суд зазначає, що належним способом захисту є оскарження рішень виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради від 04.07.2016 р. № 1063 Про заборону та припинення торгівлі на земельній ділянці за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, проспект Миру (пр. Леніна), 8 та від 04.07.2016 р. № 1065 Про вжиття заходів щодо забезпечення безпеки людей , які вже є предметом розгляду іншої адміністративної справи № 500/3642/16-а.

З приводу доводів позивача про те, що на підставі рішення Ізмаїльської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій №19 від 29.06.2016 року підприємство позбавлено можливості зареєструвати потужності на виконання умов ст.ст. 23, 25 ЗУ Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів суд зазначає, що вказаним протоколом відповідача не встановлено заборони реєстрації потужностей.

Враховуючи викладене необхідно відмовити у задоволенні адміністративного позову приватного підприємства спортивно-оздоровчий клуб Котигорошко до Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, треті особи - міська громадська організація Союз торгуючих на ринках м. Ізмаїла , міська громадська організація Союз директорів, підприємців та роботодавців м. Ізмаїла , громадська організація Асоціація зимового плавання Бессарабії , громадська організація Асоціація ветеранів спорту Бессарабії , громадська організація Асоціація моржів Придунав'я про скасування рішення.

Керуючись ст. ст. 72 - 78, 139, 242-246 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

В задоволені позову приватного підприємства спортивно-оздоровчий клуб Котигорошко (розташований за адресою: 68600, Одеська область, м. Ізмаїл, пр. Миру, 8, код ЄДРПОУ - 24776337) до Ізмаїльської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (розташованої за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, пр. Суворова, 62, код ЄДРПОУ виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради - 04056983), треті особи - міська громадська організація Союз торгуючих на ринках м.Ізмаїла (розташована за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, пр. Миру, 8, код ЄДРПОУ - 34749774), міська громадська організація Союз директорів, підприємців та роботодавців м.Ізмаїла (розташована за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, пр. Миру, 8, каб. 3, код ЄДРПОУ 37417510), громадська організація Асоціація зимового плавання Бессарабії (розташована за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, пр. Миру, 8, код ЄДРПОУ - 38978944), громадська організація Асоціація ветеранів спорту Бессарабії (розташована за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, пр. Миру, 8, код ЄДРПОУ - 38978944), громадська організація Асоціація моржів Придунав'я (розташована за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, пр. Миру, 8, кім. 10, код ЄДРПОУ - 37417457) про скасування рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга подається апеляційному суду через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 04.12.2018 року.

Суддя: О.О.Бурнусус

Дата ухвалення рішення27.11.2018
Оприлюднено06.12.2018
Номер документу78328874
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування рішення

Судовий реєстр по справі —500/3915/16-а

Рішення від 27.11.2018

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

Рішення від 27.11.2018

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

Ухвала від 13.06.2018

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

Ухвала від 27.01.2017

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Смокіна Г. І.

Ухвала від 09.12.2016

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Смокіна Г. І.

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Смокіна Г. І.

Ухвала від 29.07.2016

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Смокіна Г. І.

Ухвала від 25.07.2016

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Смокіна Г. І.

Ухвала від 21.07.2016

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Баннікова Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні