Постанова
від 27.11.2018 по справі 802/823/17-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 802/823/17

Головуючий у 1-й інстанції: Крапівницька Н. Л.

Суддя-доповідач: Сушко О.О.

27 листопада 2018 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сушка О.О.

суддів: Смілянця Е. С. Залімського І. Г. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Платаш В.О.,

представника позивача: Бардин М.Б.

третіх осіб: ОСОБА_3, ОСОБА_4

представника відповідача: Сінкевич Л.О.

представників третіх осіб: ОСОБА_6, ОСОБА_7

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Національного екологічного центру України на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 березня 2018 року (м. Вінниця, 02 квітня 2018 року) у справі за адміністративним позовом Національного екологічного центру України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ОСОБА_3, ОСОБА_4 до Тульчинської районної державної адміністрації Вінницької області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Заозерненська сільська рада, ТОВ "Вінницька птахофабрика", ПАТ "Миронівський хлібопродукт" про скасування розпорядження,

В С Т А Н О В И В :

позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив скасувати розпорядження Тульчинської районної державної адміністрації Вінницької області від 18.11.2016 року №363 "Про затвердження детального плану території земельної ділянки розташованої поза межами населеного пункту на території Заозерненської сільської ради".

Відповідно до рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 березня 2018 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та ухвалити нове, яким задовольнити позов.

На обґрунтування апеляційної скарги представник позивача зазначив, що при прийнятті відповідачем оскаржуємого рішення, останній в порушення вимог ч. 2 ст. 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" приймав таке рішення без наявності схеми планування Тульчинського районну Вінницької області, а також провів у селі Василівка Тульчинського районну Вінницької області громадські слухання з порушенням порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 555 від 25.05.2011 року: без обговорення і врахування можливих пропозицій, а також належної оцінки впливу майбутнього будівництва бригади по вирощування курчат бройлерів на довкілля, що передбачено Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Представник позивача та треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, у судовому засіданні просили задовольнити апеляційну скаргу.

Представники відповідача та треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, у судовому засіданні просили відмовити у задоволенні апеляційної скарги.

Розглянувши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції, дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що в січні 2017 року мешканці с. Заозерне Тульчинського району Вінницької області (далі с. Заозерне) звернулись до Національного екологічного центру України та повідомили про те, що, на їх думку, відбулись незаконні громадські слухання проектів містобудівної документації та попередній ОВНС (оцінка впливу на навколишнє середовище) розміщення об`єктів ТОВ Вінницька птахофабрика, оскільки вони дізналися про ці слухання лише після їх проведення. Так, вони повідомили, що восени 2016 року випадково дізнались про те, що 29.07.2016 року було проведено громадські слухання щодо будівництва бригади номер 47 вирощування курчат-бройлерів ТОВ "Вінницька птахофабрика" (підрозділ ПАТ "Миронівський хлібопродукт").

Зазначено, що членами громади с. Заозерне було зібрано 346 підписів мешканців, які проти будівництва бригади по вирощуванню курчат-бройлерів № 47.

Розпорядженням Тульчинської районної державної адміністрації Вінницької області від 18.11.2016 №363 "Про затвердження детального плану території земельної ділянки розташованої поза межами населеного пункту на території Заозерненської сільської ради" був затверджений детальний план території земельної ділянки розташованої поза межами населеного пункту на території Заозерненської сільської ради.

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач діяв на підставі, в межах та у спосіб, що передбаченні Конституцією та законами України.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Так, ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань: 1) забезпечення законності, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян; 2) соціально-економічного розвитку відповідних територій; 3) бюджету, фінансів та обліку; 4)управління майном, приватизації, сприяння розвитку підприємництва та здійснення державної регуляторної політики; 5) промисловості, сільського господарства, будівництва, транспорту і зв'язку; 6) науки, освіти, культури, охорони здоров'я, фізкультури і спорту, сім'ї, жінок, молоді та дітей; 7) використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля; 8) зовнішньоекономічної діяльності; 9) оборонної роботи та мобілізаційної підготовки; 10) соціального захисту, зайнятості населення, праці та заробітної плати. Місцеві державні адміністрації вирішують й інші питання, віднесені законами до їх повноважень.

Згідно ч. 1 ст. 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" - детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

За змістом ч. 2 ст. 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" - детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів.

Розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації.

В силу п. 4.2 Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 року (далі - Порядок), рішення про розроблення детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, або внесення змін до нього приймає відповідна районна державна адміністрація.

У відповідності до п. 4.3 Порядку, замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; при розробленні детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, - районна державна адміністрація, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

За правилами ч. 8 ст. 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та п. 4.12 Порядку, детальний план території за межами населеного пункту розглядається і затверджується відповідною райдержадміністрацією протягом 30 днів з дня його подання.

Положеннями ч. 7 ст. 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.

Розпорядженням голови райдержадміністрації №175 від 08 червня 2016 року "Про розроблення детального плану території земельної ділянки розташованої поза межами населеного пункту на території Заозерненської сільської ради було прийнято рішення про розробку проекту детального плану території для будівництва бригади по вирощуванню курчат-бройлерів №47, на території Заозерненської сільської ради Тульчинського району Вінницької області.

Дане розпорядження було опубліковано в районній газеті "Тульчинський край" №25 від 17 червня 2016 року та розміщено на офіційному сайті райдержадміністрації (копії підтверджуючих документів додано до матеріалів справи).

Повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації "Детального плану території для будівництва бригади по вирощуванню курчат бройлерів №47 на території Заозерненської сільської ради Тульчинської району Вінницької області" та детальний план території було розміщено на офіційному сайті райдержадміністрації 30.06.2016 року.

Повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації "Детального плану території для будівництва бригади по вирощуванню курчат бройлерів №47 на території Заозерненської сільської ради Тульчинської району Вінницької області" також було опубліковано в районній газеті "Тульчинський край" №27 від 01 липня 2016 року.

Крім того, представники позивача в ході розгляду справи зауважували, що в газеті "Тульчинський край" від 01.07.2016 №27 було зазначено, що: "зауваження та пропозиції до проекту подаються з 30.06.2016 до 18.00 год. 29.06.2016 за поштовою адресою: с. Заозерне, вул. Соборна, 36а на імя…"

Слід звернути увагу, що на офіційному веб-сайті Тульчинської районної державної адміністрації було розміщено розпорядженням голови райдержадміністрації №175 від 08.06.2016 року "Про розроблення детального плану території земельної ділянки розташованої поза межами населеного пункту на території Заозерненської сільської ради".

В силу п. 4 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні виконавчі органи сільських, селищних, міських рад оприлюднюють у двотижневий строк прийняті органами місцевого самоврядування рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування. Оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх подання розробником до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.

Вимогами п. 5. Порядку визначено, що повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації має містити: 1) інформацію про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі; 2) основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації; 3) відомості про замовника та розробника проектів містобудівної документації та підстави для їх розроблення; 4) інформацію про місце і строки ознайомлення з проектом містобудівної документації; 5) інформацію про посадову особу органу місцевого самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій; 6) відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій; 7) інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо). Осіб, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, призначає орган місцевого самоврядування. Зазначені особи є відповідальними за автентичність проектів містобудівної документації.

Необхідно зазначити, що навіть, беручи до уваги, допущену в районній газеті "Тульчинський край" №27 від 01.07.2016 року описку в даті подання зауважень та пропозицій належним чином оформлена інформація була зазначена на офіційному веб-порталі райдержадміністрації.

Разом з тим, у повідомленні про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації "Детального плану території для будівництва бригади по вирощуванню курчат бройлерів №47 на території Заозерненської сільської ради Тульчинської району Вінницької області" було зазначено термін надання пропозицій, проте, жодних пропозицій протягом зазначеного терміну до відповідача не надходило.

На виконання вимог постанови КМУ №555 від 25.05.2011 р. "Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації" 29 липня 2016 року в с. Василівка Заозерненської сільської ради було проведено громадські слухання проектів містобудівної документації детального плану території, які проводились за участю посадових осіб сільської ради, уповноважених представників громадськості, депутата районної ради, що підтверджується копією протоколу, доданого до матеріалів справи.

За результатами громадських слухань проектів містобудівної документації територіальна громада схвалила проект Детального плану території с. Василівка Заозерненської сільської ради Тульчинського району Вінницької області та оцінку впливу на навколишнє середовище розміщення об`єкту ТОВ "Вінницька птахофабрика", про що свідчить протокол громадських слухань проектів містобудівної документації - Детальний план території с. Василівка та попередня оцінка впливу на навколишнє середовище розміщення об`єктів ТОВ Вінницька птахофабрика від 29.07.2016 року та акт за результатами проведення громадських слухань від 29.07.2016 року.

18.11.2016 року прийнято розпорядження голови райдержадміністрації №363 "Про затвердження детального плану території земельної ділянки розташованої поза межами населеного пункту на території Заозерненської сільської ради", яке разом з Детальним планом було розміщено на веб-порталі райдержадміністрації (копії підтверджуючих документів додано до матеріалів справи).

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта щодо не подання на громадські слухання звіту з оцінки впливу на довкілля, як передбачено Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", так як такий обов'язок виникнув лише з 18.12.2017 року - моменту уведення цього Закону у дію, а оскаржуєме рішення прийняте 18.11.2016 року.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Національного екологічного центру України залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 березня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 29 листопада 2018 року.

Головуючий Сушко О.О. Судді Смілянець Е. С. Залімський І. Г.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2018
Оприлюднено06.12.2018
Номер документу78345044
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/823/17-а

Постанова від 13.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 12.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 03.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 15.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 27.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 11.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні