ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
16 листопада 2018 року Справа № 0840/3805/18 м.Запоріжжя ОСОБА_1 окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Татаринова Д.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
ОСОБА_2 (72202, Запорізька область, Веселівський район, смт. Веселе, вул. Шевченка 27/8, код РНОКПП НОМЕР_1)
про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До ОСОБА_1 окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_2 (далі - позивач) до Мелітопольського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним рішення Мелітопольського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області код ЄДРПОУ 37927773, викладене у листі від 14 серпня 2018 року №169/С-7, про відмову ОСОБА_2 у перерахунку пенсії;
- зобов'язати Мелітопольське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області ЄДРПОУ 37927773, здійснити перерахунку пенсії за віком ОСОБА_2, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, з урахуванням відомостей про заробітну плату зазначених у Довідці про заробіток для нарахування пенсії, виданої 18 березня 2000 року за вихідним номером 108, виданої колективним сільськогосподарським підприємством Агропромислова фірма "Лучиста".
Ухвалою судді від 17 вересня 2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без відклику (повідомлення) сторін та призначено судове засідання на 16 жовтня 2018 року.
За вимогами статті 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Таким чином останній день розгляду справи є 16 листопада 2018 року.
В обґрунтування позовних вимог позивачка посилається на те, що працювала на різних посадах радгоспу Лучистий (після реорганізації КСП АФ Лучиста ). 13 серпня ОСОБА_2 звернулась до відповідача із заявою про перерахунок призначеної пенсії за віком. Розглянувши заяву відповідач відмовив у проведенні перерахунку пенсії, оскільки не зазначено у довідці назви первинних документів, на підставі яких її було видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам. Вважає, що на підставі Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та Закону України Про пенсійне забезпечення безпідставно відповідачем відмовлено у перерахунку пенсії неправомірно не прийнявши до уваги довідку про заробіток для нарахування пенсії, видану 18 березня 2000 року вихідний номер 108, колективним сільськогосподарським підприємством Агропромислова фірма Лучиста . Просить задовольнити позовні вимоги.
16 жовтня 2018 року від відповідача до суду надійшов відзив з визначеними підставами заперечень стосовно задоволення позовних вимог. Представник відповідача у своєму відзиві зазначив, що позивачка отримує пенсію за віком з 06 грудня 2005 року згідно із Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування . Позивачем до заяви про перерахунок пенсії була надана довідка №108 від 18 березня 2000 року, яка не містить назв первинних документів, на підставі яких її видано. Трудовий архів Веселівської районної ради Запорізької області від 04 грудня 2017 року № Л-287 зазначив, що неможливо надати довідку про нарахування заробітної плати у зв'язку з незбереженням особових рахунків по Колективному сільськогосподарському підприємству Агропромислова фірма Лучиста . Та зазначає, копія довідки трудового архіву від 04 грудня 2017 року № Л-287 поганої якості (нечитаєма). З урахуванням цього вважає, що пенсія позивача розрахована та призначена згідно вимог законодавства України, порушень під час обчислення та перерахунків пенсії не виявлено. Просить суд відмовити в задоволені позову.
Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
З матеріалів адміністративної справи вбачається, що позивач ІНФОРМАЦІЯ_1 перебуває на обліку в Мелітопольському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України в Запорізькій області та отримує пенсію у відповідності до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
13 серпня 2018 року ОСОБА_2 звернулась до Мелітопольського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області з заявою про перерахунок призначеної їй пенсії за віком.
Позивачем зазначено, що надано до заяви документи передбачені законодавством України, в тому числі довідку про заробіток для нарахування пенсії, видану 18 березня 2000 року вихідний номер 108, колективним сільськогосподарським підприємством Агропромислова фірма Лучиста , яка містить відомості про заробітну на вказаному підприємстві за періоди з 01 січня 1987 року по 31 грудня 1991 року.
Відповідач своїм листом від 14 серпня 2018 року №169/С-7 відмовив у проведенні перерахунку пенсії ОСОБА_2, у зв'язку тим що надана нею довідка не відповідає вимогам Постанови ПФУ № 22-1 від 25 листопада 2005 року Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
Не погоджуючись з такими діями відповідача позивач звернувся до суду із вказаним позовом за захистом своїх прав.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг визначає Закон України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування №1058-IV від 09 липня 2003 (далі - Закон №1058).
Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами у період до 1 січня 2016 року або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року незалежно від перерв.
Частиною 5 статті 45 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування визначено, що документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган Пенсійного фонду та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії.
Відповідно до пункту 1.7 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України 25 листопада 2005 року за №22-1 (далі - Порядок №22-1), днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, відповідної заяви. У разі якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи, орган, що призначає пенсію, письмово повідомляє заявника про те, які документи необхідно подати додатково, про що в заяві про призначення пенсії робиться відповідний запис. Якщо вони будуть подані не пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення пенсії або дата, зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви. Якщо поданих документів достатньо для визначення права особи на призначення пенсії, пенсія призначається на підставі таких документів. При надходженні додаткових документів у визначений строк розмір пенсії переглядається з дати призначення. У разі надходження додаткових документів пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність їх подання пенсія перераховується зі строків, передбачених частиною четвертою статті 45 Закону.
Відповідно до пункту 2.1 Порядку № 22-1, за бажанням пенсіонера ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) по 30 червня 2000 року (додаток 1) із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.
Також, пунктом 2.10 Порядку № 22-1 передбачено, що довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами. У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.
Судом встановлено, що 28 лютого 2005 року ухвалою Господарського суду Запорізької області у справі №5/4/448 ухвалено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута затверджено. Банкрута КСП Агропромислову фірму Лучиста , пмт. ОСОБА_1 області код ЄДРПОУ - 03377627) - ліквідовано. Провадження у справі припинено. Ліквідаторам передати до архіву фінансового господарські документів банкрута.
Позивачем здійснено запит та 04 грудня 2017 року № Л-287 трудовий архів Веселівської районної ради Запорізької області видав довідку про те, що згідно акту №1 КСП Агропромислову фірму Лучиста від 15 квітня 2005 року надати довідку про нараховану заробітну плату не має можливості.
З аналізу вищенаведеного законодавства вбачається, що обов'язковою умовою для обчислення пенсії з урахуванням заробітної плати за період роботи до 1 липня 2000 року є підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами.
Вказане також підтверджується правовою позицією викладеною в постанові Верховного суду України від 17 березня 2015 року у справі №21-11а15.
Судом встановлено, що довідка від 18 березня 2000 року №108, видана колективним сільськогосподарським підприємством Агропромислова фірма Лучиста , про заробітну за періоди з 01 січня 1987 року по 31 грудня 1991 року, не відповідає формі, встановленій законодавством України, а саме у ній не зазначено назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно вимог статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з частинами 1 та 2 статтею 72 та частиною 1 статті 73 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_2.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволені адміністративного позову ОСОБА_2 (72202, Запорізька область, Веселівський район, смт. Веселе, вул. Шевченка 27/8, код РНОКПП НОМЕР_1) до Мелітопольського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (72319, Запорізька область, м. Мелітополь, вул. Івана Алексєєва, 2, код ЄДРПОУ 37927773) про визнання протиправним рішення, викладеного у листі № 169/С-7 від 14 серпня 2018 року, про відмову у перерахунку пенсії та зобов'язання здійснити перерахунок - відмовити у повному обсязі.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через ОСОБА_1 окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Рішення у повному обсязі виготовлено та підписано 16 листопада 2018 року.
Суддя Д. В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2018 |
Оприлюднено | 10.12.2018 |
Номер документу | 78353075 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні