Рішення
від 06.12.2018 по справі 360/3512/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

06 грудня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3512/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Натан» про стягнення коштів за податковим боргом,-

ВСТАНОВИВ:

02 листопада 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшли матеріали адміністративного позову Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Натан» про стягнення коштів за податковим боргом в сумі 10548, 04 грн.

В обгрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що станом на 30.10.2018 за результатами здійснення фінансово - господарської діяльності за відповідачем обліковується податковий борг в сумі 10548,04 грн, з якого по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - 2403,59 грн (основне зобов'язання - 122,00 грн, штрафні санкції - 1001,20 грн, пеня, нарахована за невчасну сплату грошових зобов'язань - 1280,39 грн), по податку на прибуток приватних підприємств - 8144,45 грн (основне зобов'язання - 35,00 грн, штрафні санкції - 1001,20 грн, пеня - 1198,81 грн).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 06.11.2018 позовну заяву головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Натан» про стягнення коштів за податковим боргом - залишено без руху.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 15.11.2018 відкрито провадження у справі за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Натан» про стягнення коштів за податковим боргом.

Представник позивача в судове засідання не прибув, розгляд справи просив проводити без його участі.

Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не прибув, розгляд справи просив проводити без його участі, зазначивши, що заперечень проти позову не має, з рішенням суду згоден.

Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-78 КАС України, суд дійшов такого.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Натан є юридичною особою (код ЄДРПОУ 30008585, 93000, АДРЕСА_1) та перебуває за основним місцем обліку в Рубіжанській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Луганській області з 19.07.2001 за № 116. Відповідач має відкриті розрахункові рахунки в установах банків (а.с.40,41).

Станом на 30.10.2018 за відповідачем обліковується податковий борг в сумі 10 548,04 грн, у тому числі з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - 2 403,59 грн (основне зобов'язання - 122,00 грн, штрафні санкції - 1001,20 грн, пеня нарахована на несвоєчасну сплату грошових зобов'язань - 1280,39 грн), з податку на прибуток приватних підприємств - 8 144,45 грн (основне зобов'язання - 455,00 грн, штрафні санкції - 6490,64 грн, пеня - 1 198,81 грн) (а.с.7-12,28-31).

Відповідачем до контролюючого органу було подано податкові декларації з податку на додану вартість, в яких самостійно визначено суми грошового зобов'язання, що підлягають перерахуванню до бюджету, а саме: 16.05.2017 № НОМЕР_1, в якій відповідачем визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 35,00 грн; 08.02.2018 № 25392596, в якій відповідачем визначено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 420,00 грн (а.с.13,14).

11.04.2017 відповідачем проведено камеральну перевірку даних податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ Натан з питань своєчасності сплати податкових зобов'язань за період з травня 2014 року по жовтень 2016 року, за результатом якої складено акт від 11.04.2017 № 148/12-32-12-01/30008585. Під час проведення вказаної перевірки управлінням встановлено несвоєчасну сплату узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 31 955,82 грн у вказаний період (а.с.15-17).

08.02.2018 відповідачем проведено камеральну перевірку своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість відповідача протягом лютого 2015 року - серпня 2017 року та встановлено порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість протягом строків, встановлених п. 203.2 ст. 203 Податкового зобов'язання (а.с.23,24).

На підставі висновків актів перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення - рішення, якими до відповідача застосовано штрафні санкції з податку на додану вартість в загальній сумі 6490,64 грн, в тому числі:

за актом камеральної перевірки від 11.04.2017 № 148/12-32-12-01/30008585: податкове повідомлення-рішення від 10.07.2017 № НОМЕР_2 на суму 5 956,92 грн. (76,00 + 20,00 + 675,16 + 415,60 + 100,80 + 76,00 + 2 308,00 + 134,80 + 1 174,00 + 976,56); податкове повідомлення-рішення від 10.07.2017 № НОМЕР_3 на суму 217,12 грн;

за актом камеральної перевірки від 08.02.2018 № 354/12-32-12-05/30008585: Податкове повідомлення-рішення від 01.03.2018 № НОМЕР_4 на суму 316,60 грн. (76,00 + 7,00 + 93,00 + 8,60 + 20,00 + 112,00) (а.с.18-22,25,26,27).

На підставі п.п. 129.1.1 ст. 129 Податкового кодексу України, з несвоєчасну сплату податкових зобов'язань відповідачу нарахована пеня з податку н додану вартість в сумі 1198,81 грн (а.с.9).

Товариством з обмеженою відповідальністю Натан 26.02.2018 подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за №9299146246, якою самостійні задекларовано до сплати податок на прибуток в сумі 122,00 грн (а.с.32,33).

За результатом проведеної Головним управлінням ДФС у Луганській області камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на прибуток ТОВ Натан за 2014 рік, позивачем встановлено порушення строків сплати визначених п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим позивачем винесено податкове повідомлення-рішення від 20.02.2018 № НОМЕР_5, яким відповідачу збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств та зобов'язано сплатите штрафні санкції в розмірі 20 % від несвоєчасно перерахованої суми податку - 5 006,00 грн (а.с.34-38).

За несвоєчасну сплату грошових зобов'язань з податку на прибуток приватних підприємств позивачем нарахована пеня в сумі 1280,39 грн (а.с.29).

Контролюючим органом вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості, а саме уповноваженій особі відповідача 04.07.2014 вручено податкову вимогу від 04.07.2014 № 155-25 на суму 6 931,39 грн, що підтверджено власним підписом вказаної особи на корінці податкової вимоги (а.с.39).

З дати вручення зазначеної вимоги податковий борг платника податків існував не припиняючись, у зв'язку з чим вказана податкова вимога не втратила своєї юридичної сили.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Отже, з 01 січня 2017 року відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні змін до Податкового кодексу України функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюється органами Державної фіскальної служби України обласного рівня і у спірних правовідносинах належним позивачем є Головне управління ДФС у Луганській області.

Згідно з п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг-це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

На підставі п. п. 20.1.18 п. 20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.203.1 ст.203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно з п.203.2 ст.203 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п. 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідно до п.49.16 ст.49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених цим кодексом.

Згідно з п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації.

Пунктом 57.3 статті 57 ПК України встановлено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до пункту 58.1. статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

За правилами, визначеними п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення (п.42.4 ст.42 Податкового кодексу України).

Згідно з п.58.3 ст.53 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Згідно з п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Відповідно до п. 95.1, 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, позивачем здійснено заходи по стягненню податкового боргу з платника податків, передбачені діючим законодавством, але вони не призвели до погашення податкового боргу, податковий борг у добровільному порядку відповідачем не сплачено, що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків (а.с.63-90).

За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що необхідно задовольнити.

Питання по судовому збору не вирішується оскільки, відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Натан» про стягнення коштів за податковим боргом, - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Натан» (код ЄДРПОУ 30008585, місцезнаходження: просп.Московський, 8, м.Рубіжне, Луганська область, 93000) кошти з рахунків платника податків у банках, що його обслуговують та з рахунків платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, до бюджету податковий борг в сумі 10548,04 (десять тисяч п'ятсот сорок вісім гривень 04 коп), у тому числі: з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 8144,45 грн (вісім тисяч сто сорок чотири гривні 45 коп.), з яких 455,00 грн (чотириста п'ятдесят п'ять гривень) - основного зобов'язання, 6 490,64 грн (шість тисяч чотириста дев'яносто гривень 64 коп) - штрафних санкцій, 1 198,81 грн (одна тисяча сто дев'яносто вісім гривень 81 коп) - пені на р/р 31114029012071, код платежу 14060100, отримувач - УК у м. Рубіжному/ОСОБА_1/14060100, ОКПО 37904431, МФО 899998, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 2403,59 грн (дві тисячі чотириста три гривні 59 коп), з яких: 122,00 грн (сто двадцять дві гривні) - основного зобов'язання, 1 001,20 грн (одна тисяча одна гривня 20 коп) - штрафних санкцій, 1 280,39 грн. (одна тисяча двісті вісімдесят гривень 39 коп) - пені на р/р 33113318012071, код платежу 11021000, отримувач - УК у м. Рубіжному/ОСОБА_1/11021000, ОКПО 37904431, МФО 899998, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя ОСОБА_2

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2018
Оприлюднено10.12.2018
Номер документу78353406
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/3512/18

Рішення від 06.12.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні