Справа № 2240/3072/18
РІШЕННЯ
іменем України
27 листопада 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І.
за участю:секретаря судового засідання Яворської І.Ю., представника позивача ОСОБА_1, представників відповідачів ОСОБА_2, ОСОБА_3 розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СІ ЕН ЕЛ ГРУП" до Державної фіскальної служби України (Відповідач-1) , Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Хмельницькій області (Відповідач-2) про скасування рішення та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом, в якому, враховуючи заяву про уточнення позовних вимог від 01.11.2018, просить: 1) скасувати рішення комісії (Головного управління ДФС в Хмельницькій області), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 02.07.2018 № 824401/41262910 про відмову у реєстрації податкової накладної від 20.12.2017 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю СІ EH EЛ ГРУП ; 2) зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 20.12.2017 №1, подану Товариством з обмеженою відповідальністю СІ EH EЛ ГРУП , датою її складання за рахунок показника Е Перевищ (арк. спр.62-64).
В обґрунтування позовних вимог вказує, що в грудні 2017 року ТОВ СІ EH EЛ ГРУП було помилково виписано податкову накладну №1 від 20 грудня 2017 року на ТОВ ЛBH ЛІМІТЕД в сумі 592258,39 грн., в т.ч. ПДВ 98709,73 грн. Вказана накладна була помилково відправлена 26.12.2017 року на реєстрацію, її реєстрація зупинена. В зв'язку з спробую реєстрації помилкової податкової накладної, у ТОВ СІ EH EЛ ГРУП існує невідповідність бухгалтерського та податкового обліку. Для приведення у відповідність бухгалтерського та податкового обліку потрібно анулювати податкову накладну №1 від 20.12.2017, шляхом складання розрахунку коригування до даної податкової накладної, однак за умов зупинки реєстрації податкової накладної, це неможливо зробити. ТОВ СІ ЕН ЕЛ ГРУП не мало достатніх підстав для пояснень помилкового формування податкової накладної № 1 від 20.12.2017, тому рішенням комісії Головного управління ДФС в Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 02.07.2018 № 824401/41262910 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 20.12.2017 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тому розблокування податкової накладної №1 від 20.12.2017 можливе лише в судовому порядку. Просить зобов'язати зареєструвати податкову накладну за рахунок показника Е Перевищ, з метою уникнення технічних проблем з системою електронного адміністрування.
Відповідно до ухвали суду від 05.10.2018 відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 01.11.2018 (арк. спр. 2-3).
Ухвалою суду від 01.11.2018 закрито підготовче провадження, прийнято уточнені позовні вимоги та призначено справу до судового розгляду на 27.11.2018 (арк. спр. 70-71)
18.10.2018 до суду від Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області надійшов Відзив на позовну заяву, згідно якого просить в задоволенні позову відмовити. Вказує, що рішенням Комісії ДФС України від 02.07.2018 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №80 від 16.11.2017, так як наданий платником пакет документів до податкової накладної №1 від 20.12.2017 не є достатнім для прийняття рішення про її реєстрацію. Оскаржуване рішення винесене відповідно до норм чинного законодавства, на основі тих матеріалів, що були надані позивачем, тому є законним та обґрунтованим (арк. спр. 50-52).
18.10.2018 також надійшов Відзив на позовну заяву від Державної фіскальної служби, в якому просить відмовити в задоволенні позовних вимог, оскільки комісією регіонального рівня відмовлено у реєстрації податкової накладної (арк. спр. 45).
14.11.2018 до суду від Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області надійшов Відзив на заяву про уточнення позовних вимог, згідно якого просить в задоволенні позову відмовити. Вказує, зокрема, що не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера. Крім того, відповідно до пункту 200-1 статті 200.1 ПК України платник податку має право зареєструвати в порядку, визначеному абзацом першим цього пункту, тільки податкові накладні за звітні періоди, в яких виникло перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (Е Перевищ) (арк. спр. 73-74).
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, покликаючись на ті ж обставини і докази, які вказані в позові.
Представники відповідачів в задоволенні позовних вимог просили відмовити з вказаних у Відзивах підстав.
Заслухавши учасників судового розгляду, з'ясувавши обставини, на які вони покликаються як на підставу своїх вимог і заперечень, оцінивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.
Позивачем було складено та направлено до ДФС України на реєстрацію податкову накладну №1 від 20 грудня 2017 року, виписану на ТОВ "ЛВН ЛІМІТЕД", в сумі 592258,39 грн., в т.ч. ПДВ 98709,73 грн. (арк. спр. 11).
Реєстрацію податкової накладної було зупинено, із зазначенням у квитанції від 26.12.2017 того, що "відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТЗЕД: 43.99.90. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу" (арк. спр.12).
Позивачем подано до ДФС України повідомлення №1 від 26.06.2018 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. В даному повідомленні надані наступні пояснення: "Прошу прийняти перелік документів здійснення господарської операції для врахування при розблокуванні податкової накладної" (арк. спр.56). До пояснень додано два додатки: 1) договір підряду №050717 від 05.07.2017, укладений між ТОВ "ЛВН ЛІМІТЕД (замовник) та ТОВ ""СІ ЕН ЕЛ ГРУП" (підрядник) на виконання робіт з улаштуванням під'їзних шляхів; 2) акт надання послуг №12 від 20.12.2017, складений ТОВ "ЛВН ЛІМІТЕД та ТОВ "СІ ЕН ЕЛ ГРУП" (арк. спр. 58-59, 61).
Рішенням комісії Головного управління ДФС в Хмельницькій області від 02.07.2018 № 824401/41262910 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 20.12.2017 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою для цього вказано те, що платником не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а саме не надано письмові пояснення щодо здійснення господарських операцій з ТОВ "ЛBH Лімітед", не надано акти приймання-передачі виконаних робіт (ОСОБА_4 КБ-2в) та проекту документацію, що передбачено договором підряду №050717 від 05.07.2017. Також не надано документи на придбання матеріалів, необхідних для виконання робіт і улаштування під'їзних шляхів або залучення субпідрядників. Крім того, не надано платіжні документи та картку рах.361 по контрагенту ТОВ "ЛВН Лімітед", відповідно не можливо встановити дотримання платником вимог п.187.1 ст.187 ПК України та правильність виписки податкової накладної (арк. спр.60).
Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Згідно з пп. 201.16.1. п.201.16 ст.201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з п. 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України 13 червня 2017 року №567 (далі - Критерії оцінки) оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).
Відповідно до п. 6 Критеріїв оцінки моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями, як, зокрема, обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги.
Таким чином, в квитанції від 26.12.2017 визначено критерій, що передбачений п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, за яким здійснено моніторинг податкової накладної та зупинення реєстрації.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки, зокрема, для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Отже, у порядку, визначеному законодавством, позивачем були надані контролюючому органу електронними засобами зв'язку пояснення та два документи на підтвердження здійсненої господарської операції.
Абзацом 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації №190 від 29.03.2017 (яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що підставою для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є, зокрема, ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
Отже, оскаржуване рішення Комісії містить чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки в рішенні контролюючим органом зазначено, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Ненадання позивачем відповідних документів є підставою для прийняття комісією контролюючого органу рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, тому оскаржуване рішення прийнято відповідно до законодавства, та не підлягає скасуванню.
Крім того, норми ПК України визначають порядок складання та реєстрації податкових накладних на підставі реально здійснених операцій. Законодавство не передбачає такої підстави для реєстрації податкової накладної, як "необхідність приведення у відповідність бухгалтерського та податкового обліку платника податків", як і виправлення помилок бухгалтера ( ОСОБА_5М.) на що також покликається позивач у письмовій довідці - поясненні (арк. спр.76-78) та його представник у суді.
Щодо іншої позовної вимоги - зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, суд зазначає, що оскільки не встановлено протиправності оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації такої, в задоволенні вказаної позовної вимоги, котра є похідною, також слід відмовити.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позивач не довів позовні вимоги, а суб'єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, довів правомірність оскаржуваного рішення, і відсутність обов'язку реєструвати податкову накладну №1 від 20.12.2017, яку сам позивач вважає помилковою, та яка фактично не відображає реально виконану роботу позивачем-підрядником за правочином з ТОВ "ЛВН Лімітед", що підтверджено доказами, які перевірено судом, тому позов не задовольняється.
Відповідно до ст.139 КАС України, враховуючи відмову в задоволенні позову, сплачений позивачем судовий збір не підлягає відшкодуванню на його користь.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "СІ ЕН ЕЛ ГРУП", залишити без задоволення.
Судових витрат, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, немає.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 05 грудня 2018 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "СІ ЕН ЕЛ ГРУП" (вул. Свободи, 4/1, м.Хмельницький, Хмельницька область,29017 , код ЄДРПОУ - 41262910) Відповідачі:Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 39292197) Комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область,29001 , код ЄДРПОУ - 39292197)
Головуючий суддя ОСОБА_4
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2018 |
Оприлюднено | 10.12.2018 |
Номер документу | 78354625 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Петричкович А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні