Рішення
від 03.12.2018 по справі 825/2394/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 грудня 2018 року Чернігів Справа № 825/2394/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Баргаміної Н.М.,

при секретарі Вершняк Л.Л.,

за участю представника позивача Лігуна Р.А., представника відповідача Якимчука О.М. розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Киріївської загальноосвітньої школи 1-2 ступенів Сосницької селищної ради Чернігівської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

В С Т А Н О В И В:

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області звернулось до суду з адміністративним позовом до Киріївської загальноосвітньої школи 1-2 ступенів Сосницької селищної ради Чернігівської області про застосування заходів реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, експлуатації будівлі навчального корпусу № 4 (основна школа) Киріївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сосницької селищної ради Чернігівської області за адресою: вул. Перше Травня, 9, с. Киріївка, Сосницький район, Чернігівська область.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що за результатами проведеної перевірки дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки були виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а тому є підстави для застосування до відповідача заходів реагування згідно статті 70 Кодексу цивільного захисту України.

Відповідач подав відзив на позов, в якому просив відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що виявлені позивачем порушення установлених законодавством вимог пожежної безпеки самі по собі не створюють безпосереднього ризику виникнення і розвитку пожеж, але можуть створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі, проте ризик виникнення пожежі має вірогідний характер і безпосередньо не виникає внаслідок виявлених порушень.

Також представником відповідача надано пояснення, що відповідачем усунуто більшу частину порушень правил пожежної безпеки, які були підставою подання позову, залишилось обладнати будівлю корпусу № 4 школи системою протипожежного захисту, системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей.

Представником позивача в судовому засіданні було зазначено, що, крім перерахованого, також не проведено вогнезахисну обробку дерев'яних конструкцій будівлі.

Процесуальні дії у справі: ухвалою суду від 04.07.2018 ухвалено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження, замінено судове засідання, призначене для розгляду справи по суті, підготовчим засіданням; ухвалою суду від 28.08.2018 було продовжено строк підготовчого провадження у даній справі на двадцять один день; ухвалою суду від 17.09.2018 провадження у справі було зупинено до 03.12.2018.

Вислухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області на підставі наказу від 02.04.2018 № 79 проведено позапланову перевірку Киріївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сосницької селищної ради Чернігівської області за адресою: вул. Перше Травня, 9, с. Киріївка, Сосницький район, Чернігівська область (а.с. 34-35).

За результатами перевірки складено акт щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 21.05.2018 № 38, яким встановлено порушення вимог законодавства України, а саме: навчальний заклад не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням; пожежний щит на території навчального закладу не укомплектований засобами пожежогасіння, а саме вогнегасниками - 3 шт.; в навчальному закладі відсутній замір опору ізоляції та перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання; в будівлі навчального корпусу № 4 не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників; будівлю навчального корпусу № 4 не захищено від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів; будівлю навчального корпусу № 4 не обладнано системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації); будівлю навчального корпусу № 4 не обладнано системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей типу СО-1; дерев'яні елементи горищних покриттів навчального корпусу № 4 не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності; будівлю навчального корпусу № 4 не забезпечено вогнегасниками згідно норм належності; в будівлі навчального корпусу № 4 евакуаційні шляхи не забезпечено евакуаційним освітленням; в будівлі навчального корпусу № 4 з'єднання відгалужень або окінцювань жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; в будівлі навчального корпусу № 4 стелю на шляхах евакуації оздоблено горючими матеріалами з вищими показниками пожежної небезпеки ніж В2, РП2, Д2, Т2.

Вважаючи дані порушення такими, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, позивач звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.

Відповідно до частин першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Положеннями частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно пункту 1 частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб'єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов'язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.

За результатами перевірки встановлено низку порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, в тому числі дітей, учнів, працюючого персоналу, інших громадян, а також осіб, які будуть здійснювати ліквідацію надзвичайної ситуації (пожежі), в разі її виникнення.

З наданих суду документів та пояснень представників сторін, заслуханих в судовому засіданні, судом встановлено, що відповідачем не усунуто порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, а саме: будівлю навчального корпусу № 4 не обладнано системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації); будівлю навчального корпусу № 4 не обладнано системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей типу СО-1; дерев'яні елементи горищних покриттів навчального корпусу № 4 не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності.

Відсутність автоматичної системи пожежної сигналізації та системи оповіщення призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв'язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.

Не оброблення дерев'яних конструкції будівлі знижує фактичні межі вогнестійкості конструкцій та сприяє поширенню вогню по дерев'яних конструкціях в будівлях, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

З урахуванням викладеного, вбачається, що порушення, виявлені під час позапланової перевірки об'єкту та неусунені відповідачем, є суттєвими і створюють загрозу життю та здоров'ю людей (дітей, працюючого персоналу тощо).

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до переконання, що відповідачем було допущено порушення вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, доказів усунення у повному обсязі виявлених порушень, зазначених в акті перевірки, що стали підставою для звернення до суду, ним не надано.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Виходячи з наведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Киріївської загальноосвітньої школи 1-2 ступенів Сосницької селищної ради Чернігівської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) необхідно задовольнити, оскільки вони є законними та обґрунтованими.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області (проспект Миру, 190-а, м. Чернігів, 14037, код ЄДРПОУ 38590042) до Киріївської загальноосвітньої школи 1-2 ступенів Сосницької селищної ради Чернігівської області (вул. Перше Травня, 9, с. Киріївка, Сосницький район, Чернігівська область, 16133, код ЄДРПОУ 26513412) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді зупинення до повного усунення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, експлуатації будівлі навчального корпусу № 4 (основна школа) Киріївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Сосницької селищної ради Чернігівської області за адресою: вул. Перше Травня, 9, с. Киріївка, Сосницький район, Чернігівська область.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 06.12.2018.

Суддя Н.М. Баргаміна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2018
Оприлюднено10.12.2018
Номер документу78355086
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/2394/18

Рішення від 03.12.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Рішення від 03.12.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 04.07.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 23.06.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні