ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.11.2018м. ДніпроСправа № 904/3393/18
Господарський суд Дніпропетровської області у складі: суддя Петрова В.І.
за участю секретаря судового засідання Качур Н.О.
за позовом Приватного підприємства "ТРЕС", м. Дніпро
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАУЕР ДІВЕЛОПМЕНТ", м. Дніпро
про стягнення заборгованості за договором підряду
Представники:
від позивача: ОСОБА_1, директор
від відповідача: не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Приватне підприємство "ТРЕС" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАУЕР ДІВЕЛОПМЕНТ" про стягнення заборгованості у розмірі 7 840,00грн., пені у розмірі 7 056,00грн., 3% річних у розмірі 655,98грн., інфляційних у розмірі 2 733,81грн.
Позовні вимоги обгрунтовує неналежним виконанням відповідачем умов договору підряду №668-210/3-П від 02.06.2015р. в частині повної та своєчасної оплати виконаних робіт.
Ухвалою суду від 21.08.2018р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розпочато розгляд справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 11.09.2018р.
Відповідач відзив на позов не надав, у судовому засіданні позов не визнавав, вважаючи його необгрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.
11.09.2018р. у підготовчому засіданні оголошено перерву до 27.09.2018р.
Судове засідання, призначене на 27.09.2018р., не відбулось у зв'язку із тимчасовою непрацездатністю судді Петрової В.І.
Ухвалою суду від 09.10.2018р. призначено підготовче засідання на 11.10.2018р.
Ухвалою суду від 11.10.2018р. продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів та відкладено підготовче засідання на 30.10.2018р.
Ухвалою суду від 30.10.2018р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в засіданні на 15.11.2018р.
13.11.2018р. від відповідача надійшла заява про застосування строку позовної давності.
Ухвалою суду від 15.11.2018р. відкладено розгляд справи (загальне позовне провадження) на 28.11.2018р.
Враховуючи положення ст.207 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає за необхідне залишити заяву відповідача про застосування строку позовної давності від 13.11.2018р. без розгляду, оскільки заява подана після закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті.
28.11.2018р. у судовому засіданні проголошені вступна та резолютивна частини рішення відповідно до ст.240 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши справу за наявними в ній матеріалами відповідно до ч.9 ст.165, ч.2 ст.178 Господарського процесуального кодексу України, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
02.06.2015р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "ТАУЕР ДІВЕЛОПМЕНТ" (замовник) та Приватним підприємством "ТРЕС" (підрядник) укладено договір підряду №668-210/3-П.
Згідно п.2.1. договору підрядник зобов»язується у вказаний у договорі строк виконати на свій ризик, власними і залученими силами з використанням свого обладнання та матеріалів, за завданням замовника роботи - роботи з влаштування системи димовидалення холу будинку №3 і здати їх в обумовлені строки замовнику, а останній зобов»язується прийняти та оплатити виконані роботи на умовах договору.
За п.2.2. договору склад, перелік, обсяги робіт та перелік, обсяги наданих підрядником матеріалів і ресурсів вказуються у підписаній сторонами Договірній ціні (кошторисі) (Додаток №1), яка є невід»ємною частиною договору.
Відповідно до п.3.1. договору сторони дійшли згоди, що вартість робіт, які є предметом договору, вказуються у Додатку №1 (Договірна ціна/кошторис) до договору.
Пунктом 3.2. договору передбачено, що вартість робіт згідно Додатку №1: без ПДВ 38 449,47грн., ПДВ (20%) 7 689,89грн., всього вартість робіт з ПДВ - 46 139,36грн.
Договірна ціна є фіксованою та не змінюється, крім настання таких обставин: зміна обсягів і складу робіт (п.3.4. договору).
Відповідно до п.4.1. договору підрядник виконує роботи згідно Графіку виконання робіт (Додаток №2), який є невід»ємною частиною договору.
За п.4.2. договору після підписання договору підрядник зобов»язаний негайно протягом двох днів розпочати виконання робіт та закінчити їх виконання у строки, встановлені договором.
Згідно п.4.3. договору строк робіт визначається Графіком виконання робіт (Додаток №2), який є невід»ємною частиною договору.
Пунктом 11.1. договору передбачено, що приймання виконаних підрядником робіт здійснюється замовником з моменту письмового повідомлення підрядника про виконання обсягу робіт та оформлюється актом виконаних робіт і довідкою про вартість виконаних робіт за ф.КБ-3 (або в іншій узгодженій сторонами формі), підписаних уповноваженими представниками сторін. Акт виконаних робіт та довідку про вартість виконаних робіт за ф.№КБ-3 готує підрядник і протягом п»яти календарних днів з моменту завершення робіт (етапу робіт) пред»являє до приймання виконані роботи та передає акти виконаних робіт для підписання замовнику. Замовник протягом п»яти робочих днів зобов»язаний здійснити приймання виконаних робіт та підписати акт виконаних робіт в частині фактично виконаних робіт або надати мотивовану відмову від приймання виконаних робіт.
Договір набирає чинності з моменту підписання та діє до повного виконання сторонами своїх зобов»язань за договором (п.16.1. договору).
Графіком фінансування (Додаток №4) передбачені: загальна вартість робіт - 46 139,36грн., у т.ч. вартість матеріалів - 34 939,36грн., вартість робіт - 11 200,00грн.; авансові платежі - 38 299,36грн., у т.ч. вартість матеріалів - 34 939,36грн., вартість робіт - 3 360,00грн.; згідно п.5 договору - 7 840,00грн., у т.ч. вартість матеріалів - 00,00грн., вартість робіт - 7 840,00грн.
Згідно ст.875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов'язаних з місцезнаходженням об'єкта. До договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Позивач виконав передбачені договором роботи на суму 46 139,36грн., що підтверджується актом за вересень 2015р. з влаштування системи димовидалення холу будинку №3, актом №1 від 30.09.2015р. приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2015р., довідкою про вартість виконаних будівельних робіт і витрати, підписаних сторонами без будь-яких зауважень (а.с.21, 24-28).
Відповідно до ч.4 ст.879 Цивільного кодексу України оплата робіт провадиться після прийняття замовником збудованого об'єкта (виконаних робіт), якщо інший порядок розрахунків не встановлений за погодженням сторін.
За п.7.1.1. договору замовник зобов»язаний:
- своєчасно прийняти у встановленому порядку та оплатити виконані роботи;
- прийняти та оплатити роботу, виконану у відповідності до проектної, технічної документації, у строки, визначені Графіком виконання робіт із дотриманням Умов виконання робіт.
Відповідно до п.7.2.1. договору підрядник має право вимагати від замовника своєчасної оплати виконаних та прийнятих замовником робіт.
Згідно п.5.1. договору оплата вартості матеріалів здійснюється замовником в національній валюті України, на умовах передплати протягом 5-ти днів з моменту отримання рахунку від підрядника (Додаток №4 Графік фінансування до договору).
Розмір передплати та строки оплати за матеріали формуються виходячи з умов контракту на придбання матеріалів, який укладений підрядником з постачальником (п.5.2. договору).
За п.5.3. договору оплата виконаних робіт здійснюється на підставі актів виконаних робіт.
Відповідно до п.5.4. договору підрядник протягом 5 (п»яти) робочих днів з моменту закінчення етапу робіт пред»являє до здачі виконані роботи та надає для підписання замовнику акти виконаних робіт. Склад та обсяг виконаних робіт, які підлягають прийманню та оплаті, повинні відповідати умовам договору.
Замовник протягом 5 (п»яти) робочих днів приймає виконані роботи, перевіряє подані підрядником документи фактичним обсягам виконаних робіт та їх відповідність проектній, робочій документації, кошторисній вартості, умовам договору, приймає роботи і підписує акти виконаних робіт або надає мотивовану відмову від прийняття робіт та підписання акта виконаних робіт.
Оплата виконаних робіт здійснюється замовником протягом 5 (п»яти) календарних днів з дня прийняття робіт та підписання актів виконаних робіт.
Відповідно до ч.1 ст.530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач сплатив авансові платежі на суму 38 299,36грн., у т.ч. вартість матеріалів - 34 939,36грн., вартість робіт - 3 360,00грн. (а.с.29, 72).
Враховуючи умови договору, відповідач повинен був здійснити оплату вартості робіт згідно п.5 договору у розмірі 7 840,00грн. до 05.10.2015р. включно, однак, як вбачається з матеріалів справи, цього не зробив.
Згідно ч.1 ст.193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).
Відповідно до приписів ст.629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим до виконання.
За ч.1 ст.625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання.
Згідно ст.610 Цивільного кодексу України порушенням зобов"язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов"язання (неналежне виконання).
Станом на момент розгляду справи заборгованість відповідача перед позивачем за договором підряду №668-210/3-П від 02.06.2015р. складає 7 840,00грн., що підтверджується матеріалами справи, та підлягає до стягнення.
У разі порушення зобов"язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки (ст.611 Цивільного кодексу України).
Статтею 546 Цивільного кодексу України передбачено, що виконання зобов'язання може забезпечуватися, зокрема неустойкою.
Видом неустойки є пеня, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (ст.549 Цивільного кодексу України).
За ч.6 ст.232 Господарського кодексу України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.
Згідно п.12.2. договору у випадку прострочки оплати за виконані роботи замовник сплачує підряднику штрафні санкції у вигляді пені у розмірі 0,5% від суми простроченого платежу за кожен день прострочки.
Позивач просить стягнути з відповідача пеню за період з 05.10.2015р. по 01.04.2016р. у розмірі 7 056,00грн. Пеня нарахована позивачем у розмірі 0,5% від суми простроченого платежу за кожен день прострочки.
Господарський суд, перерахувавши пеню на підставі подвійної облікової ставки Національного банку України, розмір пені за якою менше розміру пені за ставкою 0,5%, встановив, що за період з 06.10.2015р. (початок прострочення оплати) по 01.04.2016р. вона складає 1 690,07грн. та підлягає до стягнення. В іншій частині позовних вимог щодо стягнення пені суд вважає за необхідне відмовити у зв"язку із неправильним визначенням періоду для її нарахування та її розміром.
Відповідно до ч.2 ст.625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов"язання, на вимогу кредитора зобов"язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Позивач просить стягнути з відповідача 3% річних за період з 05.10.2015р. по 19.07.2018р. у розмірі 655,98грн., а також інфляційні з жовтня 2015р. по червень 2018р. у розмірі 2 733,81грн.
Господарський суд, перерахувавши 3% річних за період з 06.10.2015р. (початок прострочення оплати) по 19.07.2018р., встановив, що вони складають 655,34грн. та підлягають до стягнення. В іншій частині позовних вимог щодо стягнення 3% річних суд вважає за необхідне відмовити у зв"язку із неправильним визначенням періоду для їх нарахування.
Перевіривши розрахунок інфляційних, господарський суд встановив, що він здійснений правильно, у зв"язку з чим інфляційні у розмірі 2 733,81грн. підлягають до стягнення.
У зв'язку із частковим задоволенням позову судовий збір відповідно до ст.129 ГПК України покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст.73, 74, 76-79, 86, 129, ч.9 ст.165, ч.2 ст.178, ст.ст.232, 233, 236-238, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАУЕР ДІВЕЛОПМЕНТ" (49027, м. Дніпро, вул. В. Вернадського, 35-Б, корпус 2, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 34823313) на користь Приватного підприємства "ТРЕС" (49051, м. Дніпро, вул. Б. Хмельницького, 14А, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 32896987) заборгованість у розмірі 7 840,00грн. (сім тисяч вісімсот сорок), пеню у розмірі 1 690,07грн. (одна тисяча шістсот дев"яносто грн. 07коп.), 3% річних у розмірі 655,34грн. (шістсот п"ятдесят п"ять грн. 34коп.), інфляційні у розмірі 2 733,81грн. (дві тисячі сімсот тридцять три грн. 81коп.) та 1 244,88грн. (одна тисяча двісті сорок чотири грн. 88коп.) судового збору.
В іншій частині позову відмовити.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду набирає законної сили у відповідності до ст.241 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та у строки, передбачені ст.256, п.п.17.5 п.17 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено 07.12.2018р.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2018 |
Оприлюднено | 10.12.2018 |
Номер документу | 78377530 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Петрова Валентина Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні