Рішення
від 15.04.2008 по справі 2/125
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа № 2/125 15.04.08

За позовомЗакритого акціонерного товариства „Київміськоформлення" До 1. Київської міської ради 2. Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) провизнання договору оренди земельної ділянки укладеним Суддя Домнічева І.О.

Представники:

від позивачів Гунда О.Т. від відповідачів не з'явились

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Закритого акціонерного товариства „Київміськоформлення" про визнання за ним права на оренду земельної ділянки (для здійснення експлуатації цілісного майнового комплексу та будівництва) площею 32 826,46 кв. м (тридцять дві тисячі вісімсот двадцять шість цілих 46 сотих кв. м), розташованої за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 56, кадастровий № 8000000000:72:232:029, згідно виготовленого Приватним підприємвтолм „Сектор" Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування № 8000000000:72:232:0029; про визнання укладеним Київською міською радою й Закритим акціонерним товариством „Київміськоформлення" договору оренди цієї земельної ділянки в запропонованій Закритим акціонерним товариством „Київміськоформлення" редакції, що відповідає вимогам Закону України "Про оренду землі" та Типового договору оренди землі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004р. № 220 та переданою дану земельну ділянку на умовах, викладених у цьому договорі; про зобов'язання Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати в установленому порядку зазначений договір земельної ділянки.

Ухвалою від 14.03.08р. судом порушено провадження у справі та судове засідання призначене на 27.03.08р.

Судове засідання призначене на 27.03.08р. не відбулось з технічних причин та ухвалою від 28.03.08р. було перенесено на 08.04.08р.

Ухвалою від 08.04.08р. судом розгляд справи було відкладено на 15.04.08р.

Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною в позовній заяві (роз'яснення Президії Вищого арбітражного суду України від 18.09.97 № 02-5/289 із змінами "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України").

Сторони були належним чином повідомлені про призначення справи до розгляду в засіданні суду, про час і місце його проведення.

Сторони в судовому засіданні 08.04.08р. надали суду документи, витребувані в ухвалі про порушення провадження у справі від .08р.

В судовому засіданні 08.04.2008 представник позивача підтримав свої позовні вимоги і просить суд їх задовольнити. Ухвалою суд відклав розгляд справи на 15.04.08р.

Позовні вимоги мотивовані неправомірністю бездіяльності Київської міської ради, яка ухиляється від укладення договору оренди земельної ділянки з позивачем, який є власником розташованого на ній цілісного майнового комплексу на підставі укладеного з Регіональним відділенням Фонду державного майна України по місту Києву договору купівлі-продажу цілісного майнового комплексу комунальної власності шляхом викупу від 07.06.2006р. № 1118 та у цьому зв'язку звернувся з пропозицією укласти договір оренди зазначеної земельної ділянки.

Представник відповідача -1 подав суду відзив на позов, відповідно до якого просить відмовити в задоволенні позовних вимог відмовити повністю, з підстав викладених у відзиві.

Представник відповідача -2 в судове засідання не з'являвся, клопотань про відкладення розгляду справи від відповідача - 2 не надходило. Про поважні причини неявки в судові засідання повноважного представника відповідача - 2 суд не повідомлений. Відзив на позов відповідач -2 не подав.

Враховуючи те, що відповідач -2 про дату, час та місце слухання справи повідомлявся належним чином, суд вважає можливим розглянути справу за наявними в ній матеріалами, відповідно до вимог статті 75 Господарського процесуального кодексу України.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення присутніх представників сторін, оглянувши надані сторонами оригінали документів, на які вони посилаються, як на підставу своїх вимог та заперечень, та копії яких долучені до матеріалів справи, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно з п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до ст. 9 Земельного кодексу України до повноважень Київської міської рад у галузі земельних відносин на її території належить, зокрема, розпорядження землями територіальної громади міста; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою.

Статтею 93 Земельного кодексу України встановлено, що право оренди земельної ділянки -це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

Згідно зі ст. 125 Земельного кодексу України право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації.

Відповідно до ст. 126 Земельного кодексу України право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.

Статтею 16 Закону України "Про оренду землі" визначено, що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону.

Згідно з частинами 1 та 3 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статями 118, 123 цього Кодексу.

Згідно частин 3 та 5 ст. 123 Земельного кодексу України юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради. Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки.

Згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Статтею 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок - не рідше ніж один раз на місяць.

Під час судового провадження судом встановлено наступні обставини справи.

На підставі рішень Виконавчого комітету Київської міської ради від 03.10.1977р. № 1446/21 та рішення Київської міської ради від 21.01.1986р. № 46 Виробничому об'єднанню „Київміськоформлення" було відведено:

- земельну ділянку площею близько 2,5 га під будівництво виробничої бази за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 56,

- земельну ділянку площею 1,0 га за адресою: м. Київ, вул. Молодогвардійська,11.

На підставі рішення Київської міської ради від 26.05.2005р. № 418/2994 цілісний майновий комплекс Комунального підприємства „Київміськоформлення" передано в оренду Закритому акціонерному товариству „Київміськоформлення"; узгоджено пропозицію трудового колективу комунального підприємства "Київміськоформлення" та закритого акціонерного товариства "Київміськоформлення" щодо припинення діяльності комунального підприємства "Київміськоформлення" шляхом його реорганізації через приєднання до закритого акціонерного товариства "Київміськоформлення".

Згідно укладеного з Регіональним відділенням Фонду державного майна України по місту Києву договору купівлі-продажу цілісного майнового комплексу комунальної власності шляхом викупу від 07.06.2006р. № 1118 та складеного на виконання умов цього договору акту приймання-передавання цілісного майнового комплексу комунальної власності від 04.08.2006р. №1200 Закрите акціонерне товариство „Київміськоформлення" набуло право власності на цілісний майновий комплекс Комунального підприємства „Київміськоформлення", розташований за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 56.

18.10.2006р. Закрите акціонерне товариство „Київміськоформлення" одержало реєстраційне посвідчення Комунального підприємства „Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна" № 027554 про реєстрацію права власності на комплекс будівель загальною площею 11 365,6 кв. м, розташований за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 56.

На теперішній час позивач як власник цілісного майнового комплексу користується земельною ділянкою, на якій зазначений комплекс розташований, та у цьому зв'язку починаючи з 01.09.2005р. сплачує земельний податок, що підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою від № та не заперечується відповідачами.

Крім того, згідно повідомлення Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) від 19.11.2007р. № 07-05/38509 зазначена земельна ділянка згідно даних системи ПК „Кадастр" зареєстрована за Товариством згідно даних автоматизованої системи ПК „Кадастр" з присвоєнням кадастрового номеру 72:232:029.

Згідно листа від 30.06.2006р. № 138 позивач звернувся до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) із заявою про укладення довгострокового договору оренди земельної ділянки.

Згідно листа від 11.07.2006р. № 146 позивач звернувся до Київської міської ради із клопотанням про передачу в оренду строком на 25 років розташованої за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 56, земельної ділянки розміром 3,5 га, з метою експлуатації майнового комплексу, здійснення підприємницької та господарської діяльності. До клопотання додано викопіювання з чергового плану міста та план земельної ділянки на картографічних матеріалах.

Відповідачами пропозицію щодо укладення договору оренди земельної ділянки не відхилено, про результати її розгляду позивач повідомлений не був.

Згодом, позивач скерував відповідачам лист від 02.08.2007р. № 363 з пропозицією укласти договір оренди зазначеної земельної ділянки разом з підписаним в односторонньому порядку договором оренди.

Факт одержання відповідачами проекту договору підтверджується фіскальними чеками про оплату послуг поштового зв'язку від 14.08.2007р. № 4049, № 4050 про оплату та описом поштового вкладення.

Київська міська рада пропозицію щодо укладення договору оренди земельної ділянки не відхилила, про результати її розгляду позивача не повідомила.

Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) листом від 12.09.2007р. № 05-358/28579 повідомило позивача про невідповідність його вимог щодо укладення договору оренди чинному законодавству, мотивуючи свою позицію відсутністю рішення Київської міської ради про передачу в оренду земельної ділянки, а також тою обставиною, що частину означеної земельної ділянки мають намір отримати в оренду інші юридичні особи.

Статтею 74 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами. Підстави, види і порядок відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначаються Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно зі ст. 5 Земельного кодексу України земельне законодавство базується, зокрема на принципі забезпечення гарантій прав на землю.

Відповідно до частини 1 та ст. 23 Господарського кодексу України органи місцевого самоврядування здійснюють свої повноваження щодо суб'єктів господарювання виключно в межах, визначених Конституцією України, законами про місцеве самоврядування та іншими законами, що передбачають особливості здійснення місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі, іншими законами.

Відповідно до частин 6 та 7 та ст. 23 Господарського кодексу України органи, посадові та службові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед суб'єктами господарювання, підстави, види і порядок якої визначаються Конституцією України та законом. Спори про поновлення порушених прав суб'єктів господарювання та відшкодування завданої їм шкоди внаслідок рішень, дій чи бездіяльності органів, посадових або службових осіб місцевого самоврядування при здійсненні ними своїх повноважень вирішуються в судовому порядку.

Частиною 9 статті 123 Земельного кодексу України встановлено, що відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.

Стаття 20 Господарського кодексу України встановлює, що кожний суб'єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом, зокрема визнання наявності або відсутності прав та іншими способами, передбаченими законом.

Відповідно до ст. 10 Господарсько процесуального кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів, можуть бути подані на вирішення господарського суду.

Частиною 1 ст. 181 Господарського кодексу України визначено, що господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.

Згідно з ст. 14 "Про оренду землі" договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини 2 ст. 181 Господарського кодексу України проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.

Частиною 3 ст. 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини 1 цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.

Частина 4 ст. 181 Господарського кодексу України визначає, що за наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у 20-ти денний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Відповідно до ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

Згідно з ч. 2 ст. 187 Господарського кодексу України день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач направив на адресу відповідачів проект договору оренди земельної ділянки, підписаний та скріплено печаткою з боку позивача, проте зазначений проект договору Київською міською радою залишено без розгляду, а доказів його підписання чи направлення Київською міською радою на адресу позивача зауважень до проекту договору відповідачами суду не надано.

Зважаючи на вищенаведене суд дійшов висновку про те, що Київська міська рада своєю бездіяльністю порушила права позивача на одержання земельної ділянки в оренду в порядку, встановленому чинним законодавством України, оскільки з боку позивача вчинено всі необхідні дії, передбачені чинним законодавством України з метою укладення договору оренди земельної ділянки.

Відповідачем на надано суду належних на спростування вищенаведених встановлених судом фактів та обставин справи.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині визнання права позивача на оренду спірної земельної ділянки та спонукання відповідача 1 укласти договір оренди цієї земельної ділянки в запропонованій позивачем редакції, що відповідає вимогам Закону України "Про оренду землі" та Типового договору оренди землі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004р. № 220.

Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання зареєструвати спірний договір у встановленому порядку, то дані вимоги також підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону України „Про оренду землі" укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації.

Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), що затверджене рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 р. N 182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.

Також відповідно до рішення Київради від 29 травня 2003 року N 433/593 „Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві", Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту "з" статті 9 та пункту "є" статті 184 Земельного кодексу України.

Витрати по сплаті державного мита, послуг з інформаційно-технічного забезпечення судового процесу покладаються на відповідачів відповідно до статей 44, 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 2, 12, 13, 16, 33, 34, 49, 64, 75, 82, 83, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Визнати за Закритим акціонерним товариством „Київміськоформлення" (03151, м. Київ, просп. Повітрофлотський, 56; Ідент. код 32955565) право на оренду земельної ділянки (для здійснення експлуатації цілісного майнового комплексу та будівництва) площею 32 826,46 кв. м (тридцять дві тисячі вісімсот двадцять шість цілих 46 сотих кв. м), розташованої за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 56, кадастровий № 8000000000:72:232:029, згідно виготовленого Приватним підприємвтолм „Сектор" Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування № 8000000000:72:232:0029.

3. Вважати укладеним Київською міською радою (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, Ідент. код 22883141) і Закритим акціонерним товариством „Київміськоформлення" (03151, м. Київ, просп. Повітрофлотський, 56; Ідент. код 32955565) договір оренди земельної ділянки (для здійснення експлуатації цілісного майнового комплексу та будівництва) площею 32 826,46 кв. м (тридцять дві тисячі вісімсот двадцять шість цілих 46 сотих кв. м), розташованої за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 56, кадастровий № 8000000000:72:232:029, згідно виготовленого Приватним підприємвтолм „Сектор" Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування № 8000000000:72:232:0029, в запропонованій Закритим акціонерним товариством „Київміськоформлення" редакції, яка відповідає вимогам Закону України "Про оренду землі"та Типового договору оренди землі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004р. № 220, та переданою дану земельну ділянку на умовах, викладених у договорі наступного змісту:

„ДОГОВІР

оренди земельної ділянки.

Київська міська рада (м. Київ, вул. Хрещатик, 36) -далі у тексті -„Орендодавець", в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст. 42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" -з однієї сторони, та Закрите акціонерне товариство „Київміськоформлення" (03151, м. Київ, просп. Повітрофлотський, 56, зареєстроване Солом'янською районною у місті Києві державною адміністрацією 27.04.2004р. за номером запису про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 10731050001008340, ідентифікаційний код 32955565) -далі у тексті -„Орендар", в особі директора Корольчука Миколая Петровича, що діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті -Договір) про нижченаведене:

1. Предмет Договору.

1.1. Орендодавець передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (далі -об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.

2. Об'єкт оренди.

2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельна ділянка з наступними характеристиками:

- місце розташування -проспект Повітрофлотський, 56 у Солом'янському районі м. Києва;

- розмір -32 826,46 кв. м (тридцять дві тисячі вісімсот двадцять шість цілих 46 сотих кв. м);

- цільове призначення -для здійснення експлуатації цілісного майнового комплексу та будівництва;

- кадастровий номер -8000000000:72:232:029

2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки - згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

3. Строк дії Договору.

3.1. Договір укладено на 25 (двадцять п'ять) років.

4. Орендна плата.

4.1. Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у грошовій формі.

4.2. Річна орендна плата за Земельну ділянку, відповідно до рішення Київської міської ради від 21 грудня 2000 року N 118/1095 „Про орендну плату за землю в м. Києві" встановлюється у розмірі 1,5 (одна ціла та п'ять десятих) відсотків від її нормативної грошової оцінки.

4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.

4.4. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

4.5. Орендна плата вноситься Орендарем за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно рівними частинами до 15 числа, наступного за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33217812700010, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК в Солом'янському р-ні м. Києва, ідентифікаційний код 26077951. Питання сплати податку на додану вартість та інших податкових платежів, що пов'язані з виконанням Договору, вирішуються Орендарем в установленому законодавством України порядку.

4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.

4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, та у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати за землю справляється пеня в розмірі 0,3 відсотка від суми недоїмки за кожний прострочений день.

4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування земельної ділянки.

5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо

використання земельної ділянки.

5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:

- на Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту відведення Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту відведення сплачує Орендар;

5.2. Обмеження та сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.

6. Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду.

6.1. Земельна ділянка є переданою з моменту державної реєстрації цього Договору.

6.2. Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.

7. Умови повернення земельної ділянки.

7.1. Після припинення дії договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

8. Права та обов'язки Сторін.

8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

- використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;

- дотримання місцевих правил забудови;

- своєчасного внесення орендної плати;

- дострокового розірвання цього Договору;

- відшкодування понесених збитків, в тому числі неотриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.

8.2. Орендодавець зобов'язаний:

- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватися земельною ділянкою;

- передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.

8.3. Орендар має право:

- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;

- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;

- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;

- переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.

8.4. Орендар зобов'язаний:

- приступати до використання земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після підписання цього Договору та державної реєстрації Договору;

- завершити забудову земельної ділянки, в строки встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою в установленому порядку;

- використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;

- своєчасно вносити орендну плату;

- забезпечити вільний доступ до земельної ділянки представнику контролюючих органів;

- повернути Земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії цього Договору;

- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;

- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, розміщених у межах земельної ділянки;

- питання відшкодування відновлюючої вартості зелених насаджень та інші питання майнових відносин вирішувати в установленому порядку;

- питання пайової участі вирішити до початку будівництва відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 №271/431 „Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва" (із змінами та доповненнями, внесеними рішеннями Київської міської ради від 12.02.2004 №14/1223 та від 28.12.2004 №1051/2461);

- передати Головному управлінню житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації 5% загальної площі будинку (крім службової) на підставі п. 68 рішення Київської міської ради від 28.12.2004 № 1050/2460 „Про бюджет м. Києва на 2005 рік";

- проектом будівництва комплексу житлового будинку передбачити місця постійного зберігання автотранспорту (крім відкритих автостоянок) у кількості, не меншій одного машиномісця на кожні дві квартири у цьому будинку;

- у складі проекту будівництва виконати розрахунки щодо забезпеченості населення об'єктами соціальної сфери (дитячі дошкільні заклади, загальноосвітні школи, об'єкти охорони здоров'я, тощо) і передбачити їх розміщення та будівництво одночасно із спорудженням житлового будинку;

- у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування земельної ділянки.

8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.

9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини.

Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе орендар.

10. Страхування об'єкта оренди.

Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

11. Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору.

11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.

11.2. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.

11.3. Договір оренди припиняється в разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;

- поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та орендаря;

- ліквідації юридичної особи -орендаря.

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.

Договір може бути розірваний:

- за взаємною згодою сторін;

- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;

- в односторонньому порядку за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності, згідно з Господарським кодексом України, в разі коли Орендар використовує земельну ділянку способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом півроку) порушення строків завершення забудови Земельної ділянки, встановлених п.8.4 Договору, здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування земельною ділянкою третім особам;

11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків, визначених у пунктах 8.4 та 5.1 цього Договору.

11.6. Поновлення Договору:

- Після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

- У разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.7. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.8. Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи-орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.

12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору та вирішення спорів.

12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.

12.2. У разі невиконання орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.

12.3. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору, вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

13. Суборенда земельної ділянки.

13.1. Орендар має право передати земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.

13.3.Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.

14. Прикінцеві положення.

14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник -для зберігання у Орендаря, один -для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:

- план земельної ділянки;

- кадастровий план земельної ділянки;

- акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- акт приймання-передачі земельної ділянки.

Орендодавець:

Київська міська рада

Орендар:

Закрите акціонерне товариство

„Київміськоформлення".

4. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати в установленому порядку укладений Київською міською радою й Закритим акціонерним товариством „Київміськоформлення" договір оренди земельної ділянки (для здійснення експлуатації цілісного майнового комплексу та будівництва) площею 32 826,46 кв. м (тридцять дві тисячі вісімсот двадцять шість цілих 46 сотих кв. м), розташованої за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 56, кадастровий № 8000000000:72:232:029, згідно виготовленого Приватним підприємвтолм „Сектор" Технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування № 8000000000:72:232:0029.

5. Стягнути з Київської міської ради (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, Ідент. код 22883141) на користь Закритого акціонерного товариства „Київміськоформлення" (03151, м. Київ, просп. Повітрофлотський, 56; Ідент. код 32955565) 42 (сорок дві) грн. 50 коп. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

6. Стягнути з Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Київське будівельне підприємство № 3" (м. Київ, вул. Фрунзе, 14-18, Ідент. код 32156847) 42 (сорок дві) грн. 50 коп. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

Суддя І.О.Домнічева

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.04.2008
Оприлюднено10.12.2018
Номер документу78377676
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/125

Рішення від 15.04.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Домнічева І.О.

Ухвала від 14.09.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 14.09.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 10.09.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 23.07.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 16.07.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 21.05.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 12.03.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 29.01.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 17.01.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Білоус В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні