ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
03 грудня 2018 року (14 год. 20 хв.)Справа № 0840/2739/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Калашник Ю.В., секретар судового засідання Аксьонова С.В., розглянув за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Бейсік Енерджі Трейдінг (69035, м. Запоріжжя, вул. Феросплавна, буд. 38 код ЄДРПОУ 41686609) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146) про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
09.07.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Бейсік Енерджі Трейдінг (далі - позивач або ТОВ Бейсік Енерджі Трейдінг ) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1 або ДФС України), Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач 2 або ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач, з урахуванням уточненої позовної заяви просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 № 821454/41686609 від 27.06.2018 та зобов'язати зареєструвати податкову накладну № 1 від 04.05.2018 у Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 16.05.2018;
визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 № 821456/41686609 від 27.06.2018 та зобов'язати зареєструвати податкову накладну № 4 від 17.04.2018 у Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 16.05.2018;
визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 № 821451/41686609 від 27.06.2018 та зобов'язати зареєструвати податкову накладну № 5 від 19.04.2018 у Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 15.05.2018;
визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 № 821455/41686609 від 27.06.2018 та зобов'язати зареєструвати податкову накладну № 6 від 19.04.2018 у Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 15.05.2018;
визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 № 821452/41686609 від 27.06.2018 та зобов'язати зареєструвати податкову накладну № 7 від 20.04.2018 у Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 15.05.2018;
визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 2 № 821453/41686609 від 27.06.2018 та зобов'язати зареєструвати податкову накладну № 9 від 24.04.2018 у Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме 15.05.2018.
На обґрунтування позовних вимог у позовній заяві зазначає про безпідставність прийняття комісією ДФС рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказував, що реальність господарських операцій, в межах яких виписані податкові накладні, беззаперечно підтверджується первинними документами, тобто всі здійснені господарські операції з придбання товару, подальшої реалізації і повернення його від покупця на склад позивача є прозорими та стандартними, підтвердженими усіма обов'язковими первинними документами. Ураховуючи викладене, просить скасувати оскаржувані рішення ГУ ДФС України та зобов'язати відповідача 1 зареєструвати податкові накладні № 1 від 04.05.2018, № 4 від 17.04.2018, № 5 від 19.04.2018, № 6 від 19.04.2018, № 7 від 20.04.2018, № 9 від 24.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних з дати їх подання на реєстрацію.
Ухвалою суду від 16.07.2018 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання на 13.08.2018.
13.08.2018 у підготовчому засіданні оголошено перерву до 27.08.2018.
27.08.2018 у підготовчому засіданні оголошено перерву до 13.09.2018.
Ухвалою суду від 13.09.2018 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та відкладено проведення підготовчого засідання до 08.10.2018.
Ухвалою суду від 08.10.2018 закрито підготовче провадження та призначено судовий розгляд справи по суті на 06.11.2018.
Ухвалою суду від 06.11.2018 провадження у справі зупинено до 03.12.2018.
Ухвалою суду від 03.12.2018 провадження у справі поновлено.
Представник відповідачів позов не визнав з підстав, викладених у відзиві на позов (вх. № 24386 від 03.08.2018 та вх. № 31784 від 08.10.2018). Зокрема зазначив, що комісія ДФС України, діючи у відповідності до приписів Податкового кодексу України, забезпечуючи виконання покладених на неї функцій та повною мірою використовуючи надані їй законодавством права правомірно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України прийняла рішення про зупинення реєстрації податкових накладних. Вказує, що зазначені податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/ПРК в ЄРПН, затвердженим наказом №567 від 13.06.2017. За результатами опрацювання СМКОР запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Так, проаналізувавши пакет документів, наданий позивачем до Повідомлень про підтвердження реальності здійснення операції по заблокованим податковим накладним, причинами прийняття рішення про відмову комісією ДФС України слугувало не надання платником податку копій документів відповідно до п. в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України та надання платником копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми. На підставі викладеного, вважає, що у Комісії ДФС були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірної накладної, у зв'язку з чим просить відмовити у задоволенні позову.
03.12.2018 до суду від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження. Представник відповідачів проти задоволення клопотання не заперечує, про що свідчить відповідна відмітка на клопотанні.
Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження.
Згідно з частиною четвертою статті 229 КАС України при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
ТОВ Бейсік Енерджі Трейдінг зареєстровано як юридична особа 26.10.2017 за № 1 103 102 0000 043637 та здійснює операції з оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Згідно з Відомостями з Єдиного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) № 2048/2017 (а.с.27-28), виданою Головним управлінням статистики у Запорізькій області Державної служби статистики України 26.10.2017 основні види діяльності ТОВ Бейсік Енерджі Трейдінг за КВЕД-2010:
45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів;
46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами;
46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами;
49.41 Вантажний автомобільний транспорт;
49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду).
ТОВ Бейсік Енерджі Трейдінг використовує для здійснення фінансово-господарської діяльності орендовані основні фонди, зокрема: на підставі договору суборенди нерухомого майна № 04/04 від 01 квітня 2018 року ФОП ОСОБА_1 (Виписка з ЄДРЮО за № 2 103 000 0000 095948 від 26.02.2018), як Орендар надає, а ТОВ Бейсік Енерджі Трейдінг , як Суборендар приймає в строкове платне користування Приміщення загальною площею 50 кв. м, що розташоване за адресою м. Запоріжжя, вул. Волгоградська, буд.26а, 2-й поверх, прим. № 15.
26 лютого 2018 року між ТОВ Бейсік Енерджі Трейдінг , як Продавцем та ТОВ ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ , як Покупцем укладено договір постачання пального та його передачі за бланками-дозволами внутрішнього обігу № ДГ- 0000002.
04.05.2018 відповідно до умов Договору № ДГ-0000002 від 26 лютого 2016 року ТОВ ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ , за видатковою накладною № 16 від 04.05.2018 було поставлено товар на загальну суму 185 640,00 грн., в зв'язку з чим була складена податкова накладна №1.
Оплата за реалізований товар здійснена частково у розмірі 90000,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: № 236 від 04.05.2018 та випискою оборотів по рахунку 361 за 01.05.2018-21.05.2018.
Товар для здійснення вищезазначеної господарської операції був придбаний у ТОВ Лівайн Торг (ЄДРПОУ 41449359), відповідно до Договорів № 97/39 від 27.02.2018 та № СК58-0177 від 21.02.2018. Факт поставки за вищезазначеними договорами підтверджується видатковими накладними, а саме: №0039/0000785 від 04.05.2018; №0058/0001182 від 04.05.2018.
Розрахунок з ТОВ Лівайн Торг здійснено за наступними платіжними дорученнями: №82 від 04.05.2018; №83 від 04.05.2018.
16.05.2018 ТОВ Бейсік Енерджі Трейдінг була складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) Податкова накладна № 1 від 04.05.2018 на загальну суму 185640,00 грн., у т. ч. ПДВ - 30940,00 грн.
Відповідно до Квитанції №1 реєстрація ПН № 1 зупинена, оскільки ПН № 1 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН № 1.
25.06.2018 позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній № 1 з наданням відповідних копій документів.
Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 821454/41686609 від 27.06.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної.
Також, 17.04.2018 відповідно до умов Договору № ДГ-0000002 від 26 лютого 2016 року, ТОВ ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ , за видатковою накладною № 9 від 17.04.2018 було поставлено товар на загальну суму 1 210 130,00 грн., в зв'язку з чим була складена податкова накладна №4.
Оплата за реалізований товар відбулася частково, що підтверджується платіжними дорученнями: № 117 від 03.04.2018 на суму 16000,00 грн.; № 123 від 04.04.2018 на суму 4000,00 грн.; № 126 від 04.04.2018 на суму 671510,00 грн., № 142 від 10.04.2018 на суму 414500,00 грн.
Товар для здійснення вищезазначеної господарської операції був придбаний у ТОВ Лівайн Торг (ЄДРПОУ 41449359), відповідно до Договору № 94/39 від 27.02.2018. Факт поставки за вищезазначеними договорами підтверджується видатковими накладними, а саме: №0039/0000533 від 30.03.2018; №0039/0000534 від 30.03.2018, №0039/0000592 від 06.04.2018, №0039/0000639 від 13.04.2018; №0039/0000648 від 16.04.2018.
Розрахунок з ТОВ Лівайн Торг здійснено за наступними платіжними дорученнями: №51 від 30.03.2018; №52 від 30.03.2018, №57 від 04.04.2018, №64 від 13.04.2018, №65 від 13.04.2018. Крім того в рамках господарських операцій з ТОВ Лівайн Торг було зареєстровано зведену податкову накладну № 72 від 31.03.2018 та № 60 від 30.04.2018.
15.05.2018 ТОВ Бейсік Енерджі Трейдінг складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) Податкова накладна № 4 від 17.04.2018 на загальну суму 1 210 130,00 грн., у т. ч. ПДВ - 201 688,33 грн.
Відповідно до Квитанції №1 реєстрація ПН № 4 зупинена, оскільки ПН № 4 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН № 4.
12.06.2018 позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній № 4 з наданням відповідних копій документів.
Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 821456/41686609 від 27.06.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної.
Також, 19.04.2018 відповідно до умов Договору № ДГ-0000002 від 26 лютого 2016 року, ТОВ ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ , за видатковою накладною № 10 від 19.04.2018 було поставлено товар на загальну суму 188 240,00 грн., в зв'язку з чим була складена податкова накладна №5.
Оплата за реалізований товар відбулася частково, що підтверджується платіжними дорученнями: № 187 від 19.04.2018 на суму 53000,00 грн.; № 154 від 13.04.2018 на суму 94000,00 грн.
Товар для здійснення вищезазначеної господарської операції був придбаний у ТОВ Лівайн Торг (ЄДРПОУ 41449359), відповідно до Договору № 94/39 від 27.02.2018 та СК 58-0177. Факт поставки за вищезазначеними договорами підтверджується видатковими накладними, а саме: №0039/0000592 від 06.04.2018; №0039/0000666 від 17.04.2018, №0058/001032 від 19.04.2018.
Розрахунок з ТОВ Лівайн Торг здійснено за наступними платіжними дорученнями: №57 від 04.04.2018; №66 від 17.04.2018, №67 від 19.04.2018. Крім того в рамках господарських операцій з ТОВ Лівайн Торг було зареєстровано зведені податкові накладні № 165 від 30.04.2018 та № 60 від 30.04.2018.
15.05.2018 ТОВ Бейсік Енерджі Трейдінг складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) Податкова накладна № 5 від 19.04.2018 на загальну суму 188 240 грн., у т. ч. ПДВ - 31 373,33 грн.
Відповідно до Квитанції №1 реєстрація ПН № 5 зупинена, оскільки ПН № 5 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН № 5.
25.06.2018 позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній № 5 з наданням відповідних копій документів.
Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 821451/41686609 від 27.06.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної.
Також, 19.04.2018 відповідно до умов Договору № ДГ-0000002 від 26 лютого 2016 року, ТОВ ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ , за видатковою накладною № 12 від 19.04.2018 було поставлено товар на загальну суму 246 912,00 грн., в зв'язку з чим була складена податкова накладна №6.
Оплата за реалізований товар відбулася частково, що підтверджується платіжним дорученням № 183 від 19.04.2018.
Товар для здійснення вищезазначеної господарської операції був придбаний у ТОВ Лівайн Торг (ЄДРПОУ 41449359), відповідно до Договору № 94/39 від 27.02.2018. Факт поставки за вищезазначеними договорами підтверджується видатковими накладними, а саме: №0039/0000666 від 17.04.2018; №0039/0000678 від 19.04.2018, №0039/0000679 від 19.04.2018.
Розрахунок з ТОВ Лівайн Торг здійснено за наступними платіжними дорученнями: №66 від 17.04.2018; №68 від 19.04.2018, №69 від 19.04.2018. Крім того в рамках господарських операцій з ТОВ Лівайн Торг було зареєстровано зведену податкову накладну № 60 від 30.04.2018.
15.05.2018 ТОВ Бейсік Енерджі Трейдінг складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) Податкова накладна № 6 від 19.04.2018 на загальну суму 246 912 грн., у т. ч. ПДВ - 41 152,33 грн.
Відповідно до Квитанції №1 реєстрація ПН № 6 зупинена, оскільки ПН № 6 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН № 6.
25.06.2018 позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній № 6 з наданням відповідних копій документів.
Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 821455/41686609 від 27.06.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної.
Також, 20.04.2018 відповідно до умов Договору № ДГ-0000002 від 26 лютого 2016 року, ТОВ ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ , за видатковою накладною № 11 від 20.04.2018 було поставлено товар на загальну суму 540 800,00 грн., в зв'язку з чим була складена податкова накладна №7.
Оплата за реалізований товар відбулася частково, що підтверджується платіжним дорученням № 201 від 20.04.2018.
Товар для здійснення вищезазначеної господарської операції був придбаний у ТОВ Лівайн Торг (ЄДРПОУ 41449359), відповідно до Договорів № 94/39 від 27.02.2018 та № СК58-0177 від 21.02.2018. Факт поставки за вищезазначеними договорами підтверджується видатковими накладними, а саме: №0039/0000639 від 13.04.2018; №0039/0000648 від 16.04.2018, №0039/0000666 від 17.04.2018, №0039/0001032 від 19.04.2018, №0039/0000679 від 19.04.2018.
Розрахунок з ТОВ Лівайн Торг здійснено за наступними платіжними дорученнями: №64 від 13.04.2018; №65 від 13.04.2018, №66 від 17.04.2018, №67 від 19.04.2018, №69 від 19.04.2018. Крім того в рамках господарських операцій з ТОВ Лівайн Торг було зареєстровано зведені податкові накладні № 60 від 30.04.2018, № 165 від 30.04.2018.
15.05.2018 ТОВ Бейсік Енерджі Трейдінг складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) Податкова накладна № 7 від 20.04.2018 на загальну суму 540 800 грн., у т. ч. ПДВ - 90 133,00 грн.
Відповідно до Квитанції №1 реєстрація ПН № 7 зупинена, оскільки ПН № 7 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН № 7.
25.06.2018 позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній № 7 з наданням відповідних копій документів.
Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 821452/41686609 від 27.06.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної.
Також, 24.04.2018 відповідно до умов Договору № ДГ-0000002 від 26 лютого 2016 року, ТОВ ТК ТД ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ , за видатковою накладною № 14 від 24.04.2018 було поставлено товар на загальну суму 185 700,00 грн., в зв'язку з чим була складена податкова накладна №9.
Оплата за реалізований товар відбулася частково, що підтверджується платіжним дорученням № 189 від 20.04.2018.
Товар для здійснення вищезазначеної господарської операції був придбаний у ТОВ Лівайн Торг (ЄДРПОУ 41449359), відповідно до Договору № СК58-0177 від 21.02.2018. Факт поставки за вищезазначеним договором підтверджується видатковими накладними, а саме: №0058/0001032 від 19.04.2018; №0058/0001082 від 24.04.2018.
Розрахунок з ТОВ Лівайн Торг здійснено за наступними платіжними дорученнями: №67 від 19.04.2018; №76 від 24.04.2018. Крім того в рамках господарських операцій з ТОВ Лівайн Торг було зареєстровано зведену податкову накладну № 165 від 30.04.2018.
15.05.2018 ТОВ Бейсік Енерджі Трейдінг складена та подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) Податкова накладна № 9 від 24.04.2018 на загальну суму 185 700 грн., у т. ч. ПДВ - 30 950,00 грн.
Відповідно до Квитанції №1 реєстрація ПН № 9 зупинена, оскільки ПН № 9 відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН № 9.
25.06.2018 позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) направлено письмове повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, по податковій накладній № 7 з наданням відповідних копій документів.
Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 821453/41686609 від 27.06.2018 позивачу відмовлено у реєстрації зазначеної податкової накладної.
Так, судом встановлено, що підставою прийняття оскаржуваних рішень зазначено неподання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарі/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Вважаючи прийняті відповідачем 2 рішення протиправними позивач звернувся до суду із даним позовом про їх скасування та зобов'язання відповідача 1 зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).
Відповідно до підпункту 16.1.2,16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті188 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна є електронним документом, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пункту 12 зазначеного вище Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Аналогічні приписи наведені у підпункті 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено таке.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, який включає Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів, які складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункти 18 та 19 Порядку).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 20 Порядку).
Згідно з пунктом 23 Порядку, комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (пункт 27).
Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов'язки її членів визначаються Порядком роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункт 2 Порядку).
Комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (пункт 3 Порядку).
Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена (пункт 19 Порядку).
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (далі Критерії оцінки ступня ризиків).
Згідно пункту 6 Критеріїв моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Таким чином, контролюючий орган був зобов'язаний у відповідних Квитанціях чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків Наказу №567.
Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація податкової накладної була зупинена у зв'язку з тим, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Так, згідно з пп. 1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку, оприлюднених листом ДФС України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, комісії Головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: 1) платник податку зареєстрований (перереєстрований)з а адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); 2) дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; 3) платник податку-юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); 4) платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; 5) платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; 6) платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; 7) наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Разом з цим, встановити із наявниї в матеріалах справи копій квитанцій, які саме із перелічених критеріїв пп. 1.6. п.1. Критеріїв ризиковості платника податку стосуються позивача не можливо.
Також, під час розгляду справи судом, відповідачами не було надано суду жодних доказів щодо приналежності позивача до перелічених категорій ризикових платників податків.
Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Так, судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що і рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Як зазначено вище, оскаржуване рішення вмотивовано неподання позивачем копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарі/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладеного договору поставки, на виконання вимог якого складено спірні податкові накладні.
На думку суду позивачем надано всі необхідні та достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних № 1 від 04.05.2018, № 4 від 17.04.2018, № 5 від 19.04.2018, № 6 від 19.04.2018, № 7 від 20.04.2018, № 9 від 24.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних з дати їх подання на реєстрацію.
Суд акцентує увагу, що в порядку виконання обов'язку, встановлено частиною другою статті 77 КАС України, відповідачами не спростовано фактичне виконання спірних операцій та не доведено зворотного.
Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 821454/41686609 від 27.06.2018, № 821456/41686609 від 27.06.2018, № 821451/41686609 від 27.06.2018, № 821455/41686609 від 27.06.2018, № 821452/41686609 від 27.06.2018, № 821453/41686609 від 27.06.2018 є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог про реєстрацію податкових накладних, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, з 01 січня 2018 року пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України викладено в новій редакції, згідно якої реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктів 19, 20 Порядку №1246, в редакцій на час вирішення спору по суті, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов'язання ДФС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.
Відтак, оскільки рішення Комісії ГУ ДФС України про відмову у реєстрації податкових накладних № 821454/41686609 від 27.06.2018, № 821456/41686609 від 27.06.2018, № 821451/41686609 від 27.06.2018, № 821455/41686609 від 27.06.2018, № 821452/41686609 від 27.06.2018, № 821453/41686609 від 27.06.2018 підлягають скасуванню, то, відповідно, з урахуванням положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 04.05.2018, № 4 від 17.04.2018, № 5 від 19.04.2018, № 6 від 19.04.2018, № 7 від 20.04.2018, № 9 від 24.04.2018 з дати їх подання на реєстрацію.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності своїх рішень, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст.9, 139, 243-246 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Бейсік Енерджі Трейдінг (69035, м. Запоріжжя, вул. Феросплавна, буд. 38 код ЄДРПОУ 41686609) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146) про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області № 821454/41686609 від 27.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 04.05.2018.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області № 821456/41686609 від 27.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 17.04.2018.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області № 821451/41686609 від 27.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 19.04.2018.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області № 821455/41686609 від 27.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 19.04.2018.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області № 821452/41686609 від 27.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 20.04.2018.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області № 821453/41686609 від 27.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 24.04.2018.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 04.05.2018, № 4 від 17.04.2018, № 5 від 19.04.2018, № 6 від 19.04.2018, № 7 від 20.04.2018, № 9 від 24.04.2018 з дати їх подання на реєстрацію.
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Бейсік Енерджі Трейдінг судовий збір у розмірі 10572,00грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі протягом тридцяти днів, з дня його проголошення апеляційної скарги. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 03.12.2018.
Суддя Ю.В. Калашник
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2018 |
Оприлюднено | 10.12.2018 |
Номер документу | 78384564 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні