ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/2668/18
07 грудня 2018 рокум.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Дерех Н.В. , судді Шульгача М. П. , судді Мірінович У.А.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Монастириської районної організації політичної партії "Українське обєднання патріотів -УКРОП" до Монастириської міської виборчої комісії Монастириського району Тернопільської області про визнання протиправними та скасування рішення, постанови, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Монастириська районна організація політичної партії Українське об'єднання патріотів -УКРОП звернулася до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Монастириської міської виборчої комісії Монастириського районну Тернопільскої області, в якому просила, з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, визнати протиправним та скасувати рішення №2 Монастириської міської виборчої комісії Монастириського району Тернопільської області Про включення з виборчих списків кандидатів у депутати Монастириської міської ради по багатомандатному виборчому округу та кандидата на посаду міського голови по одномандатному виборчому округу від 04 грудня 2018 року в частині виключення кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів Монастириської міської ради висунутого Монастириською районною організацією політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП ОСОБА_1, визнати протиправною та скасувати постанову №37 від 04.12.2018 року Про виключення з виборчих списків кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі і кандидата на міського голову по одномандатному виборчому окрузі до Монастириської міської ради в частині виключення кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів Монастириської міської ради висунутого Монастириською районною організацією політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП ОСОБА_1, зобов'язати Монастириську міську виборчу комісію Монастириського району поновити реєстрацію кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів Монастириської міської ради висунутого Монастириською районною організацією політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП ОСОБА_1.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 04.12.2018 року Монастириською виборчою комісією Монастириського району Тернопільської області винесено Рішення №2 Про виключення з виборчих списків у депутати Монастириської міської ради по багатомандатному виборчому округу та кандидата на посаду міського голови по одномандатному виборчому округу , згідно з яким виключено кандидата у депутати Монастириської міської ради на перших виборах, що відбудуться 23.12.2018 року по багатомандатному виборчому округу ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, висунутого Монастириською районною організацією політичної партії Українське об'єднання патротів - УКРОП на підставі того, що кандидат висунутий у депутати місцевими організаціями різних політичних партій, а саме партією Блок Петра Порошенка Солідарність на чергових виборах 25.10.2015 року. Також вказав, що 29.11.2018 року Монастириською виборчою комісією прийнято рішення про реєстрацію кандидатів у депутати Монастириської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі. При цьому, згідно Рішення конференції Монастириської районної організації політичної партії політичної партії Українське об'єднання патріотів УКРОП від 26.11.2018 року ОСОБА_1 був включений до виборчого списку Монастириської районної організації політичної партії Українське об'єднання патріотів як перший кандидат у відповідності із вимогами частини третьої статті 37 Закону України Про місцеві вибори .
04.12.2018 року відповідачем на підставі оскаржуваного рішення та постанови виключено ОСОБА_1 з виборчих списків кандидатів у депутати по багатомандатному виборчому окрузі до Монастириської міської ради. Додатково пояснив, що при винесенні спірного рішення та постанови відповідачем не враховано, що передбачена законодавством про місцеві вибори заборона особі бути кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі більше, ніж до однієї місцевої ради відповідного рівня (більше ніж до однієї обласної, однієї районної, однієї міської, однієї районної у місті ради) та бути одночасно висунутим кандидатом у депутати місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости від різних політичних партій поширюється на висування кандидата у депутати одночасно від різних політичних сил в межах проведення одного виборчого процесу. Таким чином, вибори, що відбулися 25.10.2015 року та вибори, що відбудуться 23.12.2018 року охоплюють два різних виборчих процеси, а тому обмеження встановлені частиною 5 статті 35 Закону №595-УІІІ не підлягають застосуванню. Враховуючи викладене, вважає, що Монастириською міською виборчою комісією Монастириського району Тернопільської області порушене право Монастириської районної організації політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП на участь у Перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад, об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 23 грудня 2018 року.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та призначено у справі судове засідання на 07 грудня 2018 о 16:00 год.
Представник позивача подав до суду заяву про збільшення позовних вимог, у якій, крім раніше викладених позовних вимог просить визнати протиправною та скасувати постанову Монастириської міської виборчої комісії №37 від 04 грудня 2018 року в частині виключення кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів Монастириської міської ради висунутого Монастириською районною організацією політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП ОСОБА_1.
Представник позивача в судове засідання не прибув, подав до суду письмову заяву, в якій просив розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, подав до суду письмову заяву, в якій просив розгляд справи проводити без представника міської виборчої комісії.
У відповідності до ч.3 ст.194 Кодексу адміністративного судочинства (надалі КАС України), учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів. За вищевказаних обставин, суд прийшов до переконання про розгляд справи в письмовому провадженні.
Судом встановлено, що Монастириська районна парторганізація політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП зареєстрована 25 серпня 2015 року №244.
Рішенням ХУІ/В З'їзду політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП від 07 листопада 2018 року №1-ХУІ/В/18 вирішено питання участі в усіх місцевих виборах, які відбудуться 23 грудня 2018 року в порядку та у спосіб, передбачених Законом України Про місцеві вибори .
23 листопада 2018 року відбулись збори Монастириської районної організації політичної парті ї Українське об'єднання патріотів - УКРОП з метою висування кандидатів Монастириської міської ради Монастириського району Тернопільської області.
Разом з тим, Голова Монастириської районної організації політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП звернувся із заявою про реєстрацію кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Монастириської міської ради Монастириського району Тернопільської області.
Також, Монастириською міською виборчою комісією Тернопільської області прийнято рішення №1 від 29 листопада 2018 року Про реєстрацію кандидатів у депутати Монастириської міської ради по багатомандатному виборчому округу та реєстрацію кандидатів на посаду міського голови по одномандатному виборчому округу .
В той же час, ОСОБА_1 звернувся із заявою від 21 листопада 2018 року до Голови Монастириської районної організації Політичної партії Блок Петра Порошенка Солідарність , в якій просив скасувати рішення в частині реєстрації кандидатом в депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборчого списку Монастириської районної організації Політична партія Блок Петра Порошенка Солідарність на виборах до Монастириської районної ради.
Як вбачається з матеріалів справи, 26 листопада 2018 року Монастириська районна організація політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП прийняло рішення без номеру про висування кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів, що відбудуться 23 грудня 2018 року, зокрема, ОСОБА_1.
До матеріалів справи також долучено довідку №1 кандидата в депутати від партії до міської ради про те, що 26 листопада 2018 року в 16:00 год. ним подано, а Монастириською міською виборчою комісією прийнято відповідні документи.
Також, ОСОБА_1 04 грудня 2018 року звернувся до Монастириської районної виборчої комісії Тернопілської області щодо скасування рішення Монастириської районної виборчої комісії (Тернопільської області) в частині реєстрації в багатомандатному виборчому окрузі як окремого кандидата та виключити його з виборчого списку політичної партії Блок Петра Порошенка Солідарність .
04 грудня 2018 Монастириська міська виборча комісія Тернопільської області прийняла рішення №2 Про виключення з виборчих списків кандидатів у депутати Монастириської міської ради по багатомандатному виборчому округу та кандидата на посаду міського голови по одномандатному виборчому окрузі , відповідно до якого, зокрема, виключила з виборчих списків кандидатів у депутати по багатомандатному виборчому окрузі до Монастириської міської ради ОСОБА_1, який був висунутий Монастириською районною організацією політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП .
Мотивувальною частиною постанови Монастириської міської виборчої комісії №37 від 04 грудня 2018 року, Списку виключення з виборчих списків кандидатів у депутати по багатомандатному виборчому окрузі до Монастириської міської ради та Рішення №2 від 04 грудня 2018 року, виявлено порушення порядку висування щодо:
- ОСОБА_1 зазначено: висування кандидатом у депутати місцевими організаціями різних політичних партій 25 жовтня 2015 року від політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП .
Підставою для такого висновку, як видно зі змісту мотивувальної частини постанови №37 від 04 грудня 2018 року, слугував лист Центральної виборчої Комісії №21-33/1-2125 від 03 грудня 2018 року про відомості щодо кандидатів у депутати, зареєстрованих у багатомандатних виборчих округах, стосовно яких виявлено можливі порушення порядку висування, встановленого частинами 4 та 5 статті 35 Закону України "Про місцеві вибори".
Не погоджуючись із рішенням відповідача позивач звернувся із даним адміністративним позовом до суду.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Законом, який визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост є Закон України "Про місцеві вибори" №595-VIII від 14.07.2015 (далі - Закон №595-VIII).
Право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, в тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради реалізується виборцями у відповідних багатомандатних виборчих округах через місцеві організації партій у порядку, передбаченому цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 41 Закону № 595-VIII кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.
До повноважень міської, районної в місті (у містах, де утворені районні у місті ради) територіальної виборчої комісії у відповідності до приписів частини п'ятої статті 25 Закону України Про місцеві вибори належать, зокрема: 4) реєстрація кандидатів у депутати відповідно міської, районної у місті ради, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій політичних партій, представників, уповноважених осіб місцевих організацій партій - суб'єктів відповідного виборчого процесу, видача їм посвідчення; 5) розгляд питання щодо скасування рішення про реєстрацію кандидатів у випадках, передбачених цим Законом.
Загальний порядок висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости регулюється статтею 35 Закону України Про місцеві вибори .
Відповідно до частини першої статті 35 Закону України Про місцеві вибори , висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости розпочинається за 34 дні до дня голосування.
Згідно частини другої статті 35 цього ж Закону встановлено, що право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, в тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради реалізується виборцями у відповідних багатомандатних виборчих округах через місцеві організації партій у порядку, передбаченому цим Законом.
Право висування кандидатів у депутати сільських, селищних рад реалізується виборцями в одномандатних виборчих округах через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Законом.
Право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости реалізується виборцями у відповідних єдиних одномандатних виборчих округах через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Законом.
Частиною четвертою статті 35 Закону України Про місцеві вибори встановлено, що особа не може бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі більше ніж до однієї місцевої ради відповідного рівня (більше ніж до однієї обласної, однієї районної, однієї міської, однієї районної в місті ради).
Особа, яка висунута кандидатом у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости, не може одночасно бути висунута у будь-яких інших одномандатних, єдиних одномандатних виборчих округах з будь-яких місцевих виборів.
Особа, з урахуванням вимог частини четвертої цієї статті, може одночасно бути висунута кандидатом у депутати місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости шляхом висування місцевою організацією лише однієї політичної партії або лише шляхом самовисування (частина 5 статті 35 Закону України Про місцеві вибори ).
Згідно частини 2 статті 41 Закону України Про місцеві вибори , подання документів до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі закінчується за 24 дні до дня голосування.
Територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої - організації партії, від якої висунуті кандидати в депутати (частина дев'ята статті 41 Закону України Про місцеві вибори ).
Частиною восьмою статті 41 Закону України Про місцеві вибори передбачено наслідки подвійної реєстрації одним і тим же кандидатом на посаду, зокрема, міського голови шляхом самовисування та у депутати міської ради від політичної партії.
Так, у відповідності до частини восьмої статті 41 Закону України, у разі якщо особа, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії, включена за її письмовою заявою про згоду балотуватися за виборчим списком кандидатів у депутати від місцевої організації іншої політичної партії та (або) висунута за її письмовою заявою про згоду балотуватися кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації іншої політичної партії або шляхом самовисування, відповідні територіальні виборчі комісії виключають таку особу з усіх виборчих списків, до яких вона була включена, скасовують її реєстрацію як кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, про що повідомляють відповідні місцеві організації партій та цю особу.
Статтею 47 Закону України Про місцеві вибори визначено порядок та підстави скасування рішення про реєстрацію кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.
Зокрема, частиною другою статті 47 Закону України Про місцеві вибори встановлено, що територіальна виборча комісія скасовує рішення в частині реєстрації в багатомандатному виборчому окрузі окремого кандидата в депутати, включеного до виборчого списку від місцевої організації партії, з виключенням його з виборчого списку в разі: 5) порушення вимог частин третьої - п'ятої статті 35 цього Закону.
Частиною третьою цієї ж статті встановлено, що територіальна виборча комісія може скасувати рішення про реєстрацію кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости не пізніше ніж за 18 днів до дня голосування.
У разі надходження від Центральної виборчої комісії повідомлення про порушення кандидатами вимог частин четвертої - п'ятої статті 35 цього Закону відповідна територіальна виборча комісія зобов'язана розглянути зазначене питання на своєму засіданні та прийняти відповідне рішення в межах строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
В спірному випадку підставою для скасування реєстрації та виключення зі списків кандидатів в депутати до Монастириської міської ради від Монастириської районної організації політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП слугував лист Центральної виборчої Комісії №21-33/1-2125 від 03 грудня 2018 року, в якому було зазначено про можливі порушення з вимог ч.ч.4-5 ст.35 Закону України "Про місцеві вибори", зокрема наведена інформація про реєстрацію ОСОБА_1 як кандидата в депутати до Монастириської районної ради від інших політичних партій на чергових виборах, що відбулись 25 жовтня 2015 року. Саме дані обставини і були покладені в основу оскаржуваної постанови та рішення.
З вищенаведеними висновками виборчої комісії суд не погоджується, виходячи з наступного.
Зі змісту ст.11 Закону України "Про місцеві вибори" випливає, що виборчий процес починається з оголошення відповідною виборчою комісією про його початок та завершується через 15 днів після офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку передбаченому Законом.
Відповідно до Постанови Центральної виборчої комісії "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 23 грудня 2018 року" від 12 жовтня 2018 №156 виборчий процес по даних виборах розпочався 12.10.2018.
Відповідно до частини третьої ст.11 Закону України " Про місцеві вибори" одним із етапів виборчого процесу є висування та реєстрація кандидатів.
Суд вважає, що передбачена законодавством про місцеві вибори заборона особі бути кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі більше ніж до однієї місцевої ради відповідного рівня (більше ніж до однієї обласної, однієї районної, однієї міської, однієї районної в місті ради) та бути одночасно висунутою кандидатом у депутати місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости від різних політичних сил в межах проведення одного виборчого процесу. Таким чином, вибори, що відбулися 25 жовтня 2015 та вибори, що відбудуться 23 грудня 2018 охоплюють два різних виборчих процеси, а тому обмеження встановлені частиною 5 статті 35 Закону України "Про місцеві вибори" не підлягають застосуванню.
При цьому, суд зазначає, що виборчий процес чергових виборів 25 жовтня 2015 року завершився після офіційного оприлюднення результатів цих виборів, в тому числі до Монастирської районної ради, а тому ОСОБА_1 перестав бути кандидатом у депутати у виборчому процесі 25 жовтня 2015року.
Згідно статті 27 Закону України Про місцеві вибори , Центральна виборча комісія організовує свою роботу відповідно до Закону України Про Центральну виборчу комісію та Регламенту Центральної виборчої комісії. Територіальні та дільничні виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог цього Закону у формі відкритих засідань. Виборча комісія є колегіальним органом. Проведення голосування виборців не є засіданням дільничної виборчої комісії.
Основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу не менш як третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня.
Перше засідання виборчої комісії скликається не пізніш як на другий день з дня формування її складу (утворення), а наступні засідання - у разі необхідності.
Засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини членів комісії від складу цієї комісії.
Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний. З метою дотримання при розгляді питань порядку денного права особи на участь у процесі прийняття рішення на засідання виборчої комісії запрошуються заявники та інші заінтересовані особи. Неприбуття на засідання виборчої комісії осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду питань порядку денного (частина 5 статті 27 Закону України Про місцеві вибори ).
Постановою Центральної виборчої комісії від 05 вересня 2015 року № 228 затверджено Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів.
Пунктом 3.4. Постанови "Про Порядок організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів" від 5 вересня 2015 року № 228 передбачено, що засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії, заявників та інших заінтересованих осіб.
Однак, в порушення вказаної норми, Монастириською міською виборчою комісією на засідання яке відбулось 04 грудня 2018 року, ОСОБА_1 як заінтересовану особу, не було запрошено, що позбавило його можливості надати свої пояснення щодо його подвійної реєстрації, що в свою чергу є порушенням вищевказаного Порядку та ст.27 Закону України Про місцеві вибори .
З урахуванням зазначених обставин, беручи до уваги наявність порушення прав позивача у виборчому процесі, з метою захисту порушених прав, колегія суддів дійшла висновку про необхідність задоволення позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення №2 Монастириської міської виборчої комісії Монастириського району Тернопільської області Про виключення з виборчих списків кандидатів у депутати Монастириської міської ради по багатомандатному виборчому округу та кандидата на посаду міського голови по одномандатному виборчому округу від 04 грудня 2018 року в частині виключення кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів Монастириської міської ради висунутого Монастириською районною організацією політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП ОСОБА_1, визнання протиправною та скасування постанови №37 від 04 грудня 2018 року Про виключення з виборчих списків кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі і кандидата на міського голову по одномандатному виборчому окрузі до Монастириської міської ради в частині виключення кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів Монастириської міської ради висунутого Монастириською районною організацією політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП ОСОБА_1.
Враховуючи те, що суд прийшов до переконання про визнання протиправними та скасування постанови та рішення Монастириської міської виборчої комісії (які й були перешкодою для подальшої участі кандидатів в депутати до Монастириської міської ради від Монастириської районної організацією політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП , а також те, що рішенням без номеру конференції Монастириської районної організації політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП включено до виборчого списку кандидатів у депутати Монастириської районної організації політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП на перших місцевих виборах 23 грудня 2018 року, суд дійшов висновку, що позовні вимоги щодо зобов'язання Монастириської міської виборчої комісії Монастириського району Тернопільської області поновити реєстрацію кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів Монастириської міської ради ОСОБА_1 висунутого Монастириською районною організацією політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП задоволенню не підлягають.
Відповідно до частини другої статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Всупереч цим вимогам КАС України, відповідачем як суб'єктом владних повноважень не доведено правомірність оскаржуваних рішення та постанови.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку про те, що під час прийняття спірного рішення та постанови відповідач діяв не на підставі та не у спосіб, що визначені Конституцією та Законами України; необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо та не пропорційно.
Підсумовуючи зазначене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов належить задовольнити частково.
Керуючись статтями 241-246, 250, 271, 273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати Рішення №2 від 04.12.2018 Монастириської міської виборчої комісії Монастириського району Тернопільської області ( Тернопільська область, Монастириський район, вул. Шевченка, 19, код ЄДРПОУ 34039816) в частині виключення з виборчих списків кандидата у депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів Монастириської міської ради, висунутого Монастириською районною організацією політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП ОСОБА_1.
3. Визнати протиправною та скасувати постанову Монастириської міської виборчої комісії №37 від 04.12.2018 в частині виключення кандидата у депутати депутати в багатомандатному виборчому окрузі з виборів Монастириської міської ради, висунутого Монастириською районною організацією політичної партії Українське об'єднання патріотів - УКРОП ОСОБА_1.
4. У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Реквізити сторін: позивач - 48300, Тернопільська область, Монастириський район, м. Монастириська, вул. Шевченка, 55/14, код ЄДРПОУ 39943199; відповідач - 48300, Тернопільська область, Монастириський район, м. Монастириська, вул. Шевченка, 19, код ЄДРПОУ 34039816.
Невідкладно повідомити комісію вищого рівня про ухвалене судом рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в дводенний строк з дня їх проголошення.
Повне судове рішення складено 07 грудня 2018 року.
Копію рішення надіслати учасникам справи.
Головуюча суддя Дерех Н.В.
Судді: Шульгач М.П.
Мірінович У.А.
копія вірна
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2018 |
Оприлюднено | 10.12.2018 |
Номер документу | 78385701 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні