Рішення
від 07.12.2018 по справі 620/3322/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 грудня 2018 року Чернігів Справа № 620/3322/18

Чернігівський окружний адміністративний суду складі:

головуючої судді - Кашпур О.В.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації Чернігівської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернулася до суду з адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення, сім'ї та праці Семенівської районної державної адміністрації Чернігівської області і просить:

визнати протиправними дії відповідача щодо відмови в надані їй статусу особи, на яку поширюється чинність Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ;

зобов'язати відповідача надати їй статус особи, на яку поширюється чинність Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та видати посвідчення члена сім'ї загиблого.

Свої вимоги мотивує тим, що всі необхідні документи для отримання статусу члена сімї загиблого нею було надано до Управління соціального захисту населення, сім'ї та праці Семенівської районної державної адміністрації, однак останнє протиправно відмовляє в наданні статусу особи, на яку поширюється чинність Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , посилаючись на роз'яснення Міністерства соціальної політики, яке не є джерелом права та суперечить Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту .

Ухвалою суду від 09.10.2018 провадження у справі відкрито в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, відповідачу надано 15 днів з дня отримання ухвали для подання до суду відзиву на позовну заяву. Сторонам також було надано час для подання відповіді на відзив на позовну заяву, а також заперечень на відповідь на відзив.

У встановлені строки від Управління соціального захисту населення, сім'ї та праці Семенівської районної державної адміністрації до суду надійшов відзив, в якому управління заперечує проти позовних вимог та зазначає, що ОСОБА_1 крім іншого було подано до управління копію витягу з протоколу засідання Центральної військово - лікарської комісії по встановленню причинного зв'язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв № 2654 від 09 жовтня 2017 року на підставердження свого права на отримання посвідчення член сім'ї загиблого , в якому зазначено, що поранення та причина смерті ОСОБА_2 поранення та причина смерті, так, пов'язані з проходженням військової служби . Вказане формулювання причини смерті не відповідає пункту 21.5 Положення про військово лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 р. № 402 - визначення причинного зв'язку смерті військовослужбовця повинно бути зазначено в таких формулюваннях: Поранення (контузія, травма, каліцтво) або смерть так, пов'язані із захистом батьківщини або поранення (смерть) так, пов'язане з виконанням обов'язків військової служби. Інші формулювання при видачі посвідчення член сім'ї загиблого не допускаються. Враховуючи наведене, відповідач вважає, що ОСОБА_1 не наведено обставин, які б свідчили про протиправність дій Управління соціального захисту населення Семенівської райдержадміністрації.

Разом з відзивом відповідачем було подано клопотання про витребування доказів з Семенівського районного військового комісаріату.

Ухвалою суду від 31.10.2018 було зобов'язано Семенівський районний військовий комісаріат надати суду протягом 5 днів з моменту отримання ухвали належним чином завірені копії матеріалів, що характеризують обставини отримання поранення ОСОБА_2 необхідні для прийняття постанови ВЛК та їх причинний зв'язок (виписок (витягів) з матеріалів адміністративного розслідування, матеріалів дізнання або судового розгляду).

Семенівським районним військовим комісаріатом виконано вимоги ухвали суду та надано суду акт службового розслідування по факту загибелі командира відділення гранатометного взводу військової частини А 4427 старшого сержанта ОСОБА_2.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Встановлено, що старший сержант ОСОБА_2 командир відділення гранатомаетного взводу військової частини А 4427, в період з 01 липня 2017 року по ІНФОРМАЦІЯ_2 року безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності Українив районі проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей, що підтверджується довідкою від 21.08.2017 № 188 (а.с. 15).

ОСОБА_1 є матір'ю ОСОБА_2, про що зазначено в свідоцтві про народження серії НОМЕР_2.

ОСОБА_2 загинув ІНФОРМАЦІЯ_2 року поблизу населеного пункту Новотошківка Луганської області на вогневій позиції розрахунку СПГ під час чергування внаслідок вогнепального поранення, що не сумісне з життям (свідоцтво про смерть серія НОМЕР_3, видане 20.07.2017 Семенівським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області (а.с. 13).

Згідно акту службового розслідування по факту загибелі командира відділення гранатометного взводу військової частини А 4427 старшого сержанта ОСОБА_2 встановлено, що смерть старшого сержанта ОСОБА_2 наступила внаслідок військових дій від отримання проникаючого осколкового поранення в грудну порожнину з ушкодженням серця на території 13 ОМПБ в с. Новотошівське Попаснянського району, Луганської області в районі ведення бойових дій в зоні проведення антитерористичної операції, під час виконання бойовиого завдання, захисту територіальної цілісності та державного суверенітету України. В акті зазначено, що смерть старшого сержанта ОСОБА_2 пов'язана з вчиненням кримінального чи адміністративного правопорушення та є наслідком вчинення ним дій у стані алкогольного спяніння про що свідчить висновок експерта № 1153 від 17.07.2017.

За висновком акту службового розслідування запропоновано вважати смерть старшого сержанта ОСОБА_2 командира відділення гранатометного взводу, як така, що наступила під час виконання бойового завдання, захисту територіальної цілісності та державного суверенітету України, в стані алкогольного сп'яніння.

Згідно з витягом з протоколу засідання Центральної військово-лікарської комісії по встановленню причинного звязку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв № 2654 від 09.10.2017 проникаюче осколкове поранення у грудну порожнину з ушкодженням серця старшого сержанта ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, яке згідно довідки про причину смерті № 222 від 17.07.2017 (свідоцтво про смерть серія НОМЕР_3, видане 20.07.2017 Семенівським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області) - поранення та причина смерті, так пов'язані з проходженням військової служби.

ОСОБА_1 26.09.2017 звернулась до Управління соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації (вх. № К1-6/62 від 27.09.2017) щодо видачі посвідчення члена сім'ї загиблого за загиблого сина - ОСОБА_2, який загинув при виконанні службових обов'язків на території зони АТО (а.с. 84).

До заяви позивачем було додано перелік документів відповідно до Порядку надання статусу особи, на яку поширюється чинність Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , деяким категоріям осіб, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2015 року № 740

Управлінням соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації листом від 06 жовтня 2017 року № К1-6/3381 було відмовлено ОСОБА_1 у наданні вищезазначеного посвідчення, посилаючись на подання позивачем неповного пакету документів (а.с. 85).

Позивач звернулась до управління з заявою від 14 вересня 2018 року № К1-6/21 (а.с. 86), з проханням видати їй посвідчення члена сімї загиблого військовослужбовця в зоні АТО . Відповідачем, листом від 14 вересня 2018 року № К1- 6/3381 було відмовлено ОСОБА_1 у наданні вищезазначеного статусу та посвідчення, посилаючись на неповний пакет документів (а.с. 87).

ОСОБА_1 втретє звернулась до відповідача із заявою від 14 вересня 2018 року № К1-6/22 (а.с. 88) з проханням повідомити, які саме конкретно документи їй необхідно надати до управління соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації Чернігівської області для отримання статусу та посвідчення члена сім'ї загиблого .

Листом управління соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації Чернігівської області від 17 вересня 2018 року № К1-6/2741 було надано роз'яснення, що до управління соціального захисту населення Позивачем, окрім інших підтверджуючих документів, було надано копію витягу з протоколу засідання Центральної військово - лікарської комісії по встановленню причинного зв'язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв № 2654 від 09 жовтня 2017 року, в якому зазначено, що поранення та причина смерті ОСОБА_2 поранення та причина смерті, так, пов'язані з проходженням військової служби .

Управління соціального захисту населення Семенівської РДА роз'яснило позивачу те, що відповідно до листа Міністерства соціальної політики від 08.08.2017 № 451/0/166.17/401, Положення про військово лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 р. № 402 при наданні статусу Інвалід війни та визначенні причинного звязку смерті військовослужбовця повинно бути зазначено в таких формулюваннях: Поранення (контузія, травма, каліцтво) або смерть ТАК, ПОВ'ЯЗАНІ ІЗ ЗАХИСТОМ БАТЬКІВЩИНИ або поранення (смерть) ТАК, ПОВ'ЯЗАНЕНЕ З ВИКОНАННЯМ ОБОВ'ЯЗКІВ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ. Інші формулювання при видачі посвідчень Інвалід війни та Член сім'ї загиблого не допускаються.

Не погоджуюсь із рішенням Управління соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації ОСОБА_1 звернулась до суду із позовною заявою.

Надаючи правову оцінку обставинам справи суд зазначає наступне.

Згідно із абз. 8, 9, 16 п. 1 ст. 10 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту чинність цього Закону поширюється на сім'ї військовослужбовців (резервістів, військовозобов'язаних) Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, військовослужбовців військових прокуратур, осіб рядового та начальницького складу підрозділів оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної пенітенціарної служби України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, та загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, під час безпосередньої участі у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, а також сім'ї працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції, забезпечення здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях та загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення, забезпечення здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів.

Порядок надання статусу особи, на яку поширюється чинність цього Закону, особам, зазначеним в абзацах п'ятому - восьмому цього пункту, визначається Кабінетом Міністрів України.

До членів сімей загиблих (тих, які пропали безвісти) військовослужбовців, партизанів та інших осіб, зазначених у цій статті, належать:

утриманці загиблого або того, хто пропав безвісти, яким у зв'язку з цим виплачується пенсія;

батьки;

один з подружжя, який не одружився вдруге, незалежно від того, виплачується йому пенсія чи ні;

діти, які не мають (і не мали) своїх сімей;

діти, які мають свої сім'ї, але стали особами з інвалідністю до досягнення повноліття;

діти, обоє з батьків яких загинули або пропали безвісти;

Процедуру надання статусу особи, на яку поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" визначає Порядок надання статусу особи, на яку поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", деяким категоріям осіб, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2015 р. N 740 (далі Порядок 740).

Відповідно до абз. 5 п. 2 Порядку 740 Статус особи, на яку поширюється чинність Закону, згідно з цим Порядком надається сім'ям військовослужбовців (резервістів, військовозобов'язаних) і працівників Збройних Сил, Національної гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, військовослужбовців військових прокуратур, осіб рядового та начальницького складу підрозділів оперативного забезпечення зон проведення антитерористичної операції ДФС, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників МВС, Управління державної охорони, Держспецзв'язку, ДСНС, Державної кримінально-виконавчої служби, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, які захищали незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, та загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення.

Згідно із п.п. 4 п. 4 Порядку 740 підставами для надання статусу особи, на яку поширюється чинність Закону, є для осіб, зазначених в абзаці п'ятому пункту 2 цього Порядку:

свідоцтво про смерть (копія) або повідомлення про загибель особи;

документи про безпосередню участь особи, яка захищала незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та брала безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, та загинула (пропала безвісти), померла внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, або документи про безпосереднє залучення до забезпечення проведення антитерористичної операції особи, яка загинула (пропала безвісти), померла внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;

постанова штатної військово-лікарської комісії відповідного військового формування.

Як свідчать матеріали справи, ОСОБА_1 було надано до Управління соціального захисту Семенівської районної державної адміністрації населення зокрема свідоцтво про народження сина та свідоцтво про його смерть; довідку про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України від 21.08.2017 № 188; довідку Військової частини А4427 від 23.10.2017 № 651 про те, що син ОСОБА_1 старший сержант ОСОБА_2 захищав незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України та загинув внаслідок проникаючого поранення у грудну порожнину з ушкодженням серця 14.07.2017 під час проведення антитерористичної операції поблизу населеного пункту Новотошівка Луганської області (зазначена довідка є документом для розгляду та визначення підстав щодо оформлення посвідчення з написом Посвідчення члена сімї загиблого органами праці та соціального захисту населення); витяг з протоколу засідання Центральної військово-лікарської комісії по встановленню причинного звязку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв № 2654 від 09.10.2017.

У всіх названих документах зазначено, що ОСОБА_2 захищав незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, брав безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, та загинув внаслідок поранення під час бойового завдання. Центральна військово-лікарська комісії по встановленню причинного звязку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв дійшла висновку, що поранення сина позивача та причина його смерті пов'язана з проходженням ним військової служби.

Отже, враховуючи норми Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту суд вважає, що ОСОБА_1, є матір'ю загиблого, який безпоседньо брав участь в антитерористичній операції захищав незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, що підтвердженно документами, які визначені Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , а тому має право на отримання статусу особи на яку поширюється чинність Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та на отримання посвідчення члена сімї загиблого .

Суд звертає увагу на те, що в акті службового розслідування по факту смерті ОСОБА_2 зазначено, що смерть старшого сержанта настала в районі ведення бойових дій в зоні проведення антитерористичної операції, під час виконання бойовиого завдання, захисту територіальної цілісності та державного суверенітету України, тобто фактчино підтверджено всі умови для отримання членом сім'ї загиблого відповідного статусу хоча і зазначено про алкогольне сп'яніння сина позивача. Однак суд звертає увагу на те, що Закон України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту визначає умови, за яких надається статус члена сімї загиблого та не визначає такої умови для відмови в надані цього стаусу як перебування загиблого в стані алкогольного сп'яніння.

Суд не приймає до уваги посилання Управління соціального захисту Семенівської РДА на те, що згідно листа Міністерства соціальної політики від 08.08.2017 № 451/0/166.17/401 при визначенні причинного звязку смерті військовослужбовця повинно бути зазначено в таких формулюваннях: Поранення (контузія, травма, каліцтво) або смерть ТАК, ПОВ'ЯЗАНІ ІЗ ЗАХИСТОМ БАТЬКІВЩИНИ або поранення (смерть) ТАК, ПОВ'ЯЗАНЕНЕ З ВИКОНАННЯМ ОБОВ'ЯЗКІВ ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ, оскільки лист міністерства не є нормативно правовим актом.

Відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та Порядку надання статусу особи, на яку поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", деяким категоріям осіб, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2015 р. N 740 не встановлено, яки чином повинен бути сформульований висновок Центральної військово-лікарської комісії по встановленню причинного звязку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв для цілей розповсюдження чинності Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту на члена сімї загиблого.

З огляду на зазначене, суд вважає протиправними дії Упраління соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації щодо відмови в наданні ОСОБА_1 статусу особи, на яку поширюється чинність Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , а тому позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Проте стосовно позовної вимоги про зобов'язання відповідача надати позивачу статус особи, на яку поширюється чинність Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та видати посвідчення члена сімї загиблого суд зазначає наступне.

За своєю правовою природою, відповідно до норм чинного законодавства, повноваження відповідача щодо встановлення статусу члена сім'ї загиблого (померлого) військовослужбовця, відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та видачі Посвідчення член сім'ї загиблого є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією відповідача, тому суд може лише зобов'язати суб'єкта владних повноважень повторно розглянути заяву позивача, з урахуванням висновків суду.

Як випливає зі змісту Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи № R (80) 2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим Кодексом адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно - дискреційних повноважень, ключовим завданням якого є здійснення правосуддя.

Тобто законодавець передбачив обов'язок суду змусити суб'єкта владних повноважень до правомірної поведінки, а не вирішувати питання, які належать до функцій і виключної компетенції останнього (дискреційні повноваження), тому втручання в таку діяльність є формою втручання в дискреційні повноваження наведеного органу та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.

Ураховуючи наведене вище, суд приходить до висновку, що наявні достатні правові підстави для відновлення порушеного права позивача, шляхом зобов'язання Управління соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації повторно розглянути питання щодо встановлення ОСОБА_1 статусу особи, на яку поширюється чинність Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та видачі їй Посвідчення член сім'ї загиблого з урахуванням висновків суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо;7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що позов ОСОБА_1 необхідно задовольнити.

Згідно із ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, понесені позивачем судові витрати у вигляді судового збору в сумі 704 (сімсот чотири) грн 80 коп. підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації.

Керуючись статтями 139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації Чернігівської області щодо відмови в надані ОСОБА_1 статусу особи, на яку поширюється чинність Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту .

Зобов'язати Управління соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації Чернігівської області повторно розглянути питання щодо встановлення ОСОБА_1 статусу особи, на яку поширюється чинність Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту та видачі їй Посвідчення член сім'ї загиблого з урахуванням висновків суду.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації Чернігівської області 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп. судових витрат на користь ОСОБА_1.

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1).

Відповідач: Управління соціального захисту населення Семенівської районної державної адміністрації Чернігівської області (вул. Центральна, 30, м. Семенівка, Чернігівська область, 15400, код ЄДРПОУ 03196133).

Повне судове рішення складено 07.12.2018.

Суддя О.В. Кашпур

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2018
Оприлюднено08.12.2018
Номер документу78386360
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/3322/18

Рішення від 07.12.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Рішення від 06.12.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Ухвала від 31.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Ухвала від 30.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Ухвала від 09.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні