Рішення
від 12.11.2018 по справі 826/10913/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/330

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 листопада 2018 року 17:21 № 826/10913/18

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агентство Азія-Стафф"

до Київського міського центру зайнятості

3-я особа Головне управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області

про визнання протиправним та скасування наказу №378 від 03.07.2018 року, зобов'язання вчинити дії

Суддя О.В.Головань

Секретар І.В. Галаган

Представники:

Від позивача: Кравченко І.В.

Від відповідача: Свінціцька Н.Е.

Від 3-ї особи: Коломієць І.В.

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агентство Азія-Стафф" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Київського міського центру зайнятості про визнання протиправним та скасування наказу від 03.07.2018 року № 378, яким скасовано дозволи на застосування праці іноземців № 57549, № 57550, № 57551 від 13.07. 2016 року, № 57895, № 57896 від 02.09.2016 року.

В судовому засіданні 12.11.2018 р. оголошено резолютивну частину рішення про задоволення позовних вимог.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін та 3-ї особи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агентство Азія-Стафф", код 38804818, 03040, м. Київ, вул. Васильківська, буд. 18, кв. 2, зареєстроване в якості юридичної особи 08.08.2013 р., основний вид діяльності 87.10 Діяльність агентства працевлаштування.

За результатами поданих у 2016 р. документів до Київського міського центру зайнятості товариством отримано дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства -

№ 57549 від 13.07.2016 р. на ім'я ОСОБА_5, громадянки Філіппін, ІНФОРМАЦІЯ_1, дійсний до 24.05.2019 р.;

№ 57550 від 13.07.2016 р. на ім'я ОСОБА_7, громадянки Філіппін, ІНФОРМАЦІЯ_2, дійсний до 24.05.2019р.;

№ 57551 від 13.07.2016 р. на ім'я ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_3, громадянки Філіппін, дійсний до 24.05.2019 р.;

№ 57895 від 02.09.2016 р. на ім'я ОСОБА_9, ІНФОРМАЦІЯ_4, громадянки Філіппін, дійсний до 08.08.2018 р.;

№ 57896 від 02.09.2016 року на імя ОСОБА_10, ІНФОРМАЦІЯ_5, громадянки Філіппін, дійсний до 08.08.2018 р.

04.07.2018 р. Київський міський центр зайнятості надіслав на адресу товариства лист за №17-8156/10-21/18, у якому повідомлено про те, що за наслідками розгляду листа Головного управління СБУ у м. Києві та Київській області від 21.06.2018 р., керуючись п. 4 ч. 2 ст. 42-10 Закону України "Про зайнятість населення", у зв'язку з виявленням недостовірності даних, що містяться у поданих відповідно до наказу Київського міського центру зайнятості №378 від 03.07.2018 р. ТОВ "Агентство Азія-Стафф" скасовано дозволи на застосування праці іноземців № 57549, № 57550, № 57551 від 13.07. 2016 року, № 57895, № 57896 від 02.09.2016 року.

У листі Головного управління СБУ у м. Києві та Київській області від 21.06.2018 р. за №51/25-1783 "Щодо анулювання дозволів на застосування праці іноземців та осіб без громадянства" зазначено наступне.

Встановлено, що у 2017 р. окремими юридичними особами, що утворені відповідно до законодавства України, в тому числі, ТОВ "Агентство Азія-Стафф" (код 38804818) з метою отримання дозволів на застосування праці іноземних громадян, в тому числі, громадян Філіппін ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_9, ІНФОРМАЦІЯ_4, ОСОБА_10, ІНФОРМАЦІЯ_5, подавалися відповідні документи.

Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України №413 від 17.06.2015 р. "Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу" повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства або уповноваженим ним органом до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором.

Проведеними Головним управлінням СБУ у м. Києві та Київській області перевірочними заходами виявлено відсутність в інформаційних системах відомостей стосовно подання зазначеними суб'єктами господарської діяльності податкових розрахунків до територіальних органів Державної фіскальної служби України.

Від Головного управління ДФС у м. Києві отримано інформацію (лист №19451/9/26-15-08-02-23 від 04.06.2018 р.) отримано дані, що вищевказані суб'єкти господарської діяльності не здійснювали відповідних відрахувань за вищевказаних іноземних громадян, що, у свою чергу, вказує на відсутність повідомлень про прийняття вказаних іноземних громадян на роботу до зазначених суб'єктів господарської діяльності.

Водночас встановлено, що ТОВ "Агентство Азія-Стафф" було подано трудові договори (контракти) до Київського міського центру зайнятості ДСЗУ, у яких зазначено факт прийняття на роботу вищевказаних іноземних громадян, із зазначенням сум заробітної плати, яку іноземні громадяни будуть отримувати за свою діяльність.

Приймаючи до уваги ст. 42-10 Закону України "Про зайнятість громадян", у зв'язку з виявленням недостовірних даних у поданих роботодавцями документах, що не могли бути виявлені співробітниками КМЦЗ ДСТУ під час розгляду заяви, Головне управління СБУ у м. Києві та Київській області просить вжити заходів щодо анулювання дозволів на застосування праці вказаним іноземним громадянам, про що поінформувати підрозділи Державної міграційної служби України для вжиття заходів щодо скорочення термінів їх перебування на території України.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Агентство Азія-Стафф" - вважає наказ Київського міського центру зайнятості №378 від 03.07.2018 р. протиправним з таких підстав.

Позивач зазначає, що ним отримано дозволи на застосування праці іноземних громадян згідно чинного станом на час їх отримання законодавства, після надання всіх необхідних згідно переліку документів, отримані дозволи неодноразово продовжувалися відповідачем без зауважень щодо виявлення недостовірної інформації.

Закон України "Про зайнятість населення" містить виключний перелік підстав для анулювання дозволів на застосування праці іноземних громадян, і в цьому переліку немає пропозицій державних органів.

Щодо зазначених у листі Головного управління СБУ у м. Києві та Київській області від 21.06.2018 р. за №51/25-1783 "Щодо анулювання дозволів на застосування праці іноземців та осіб без громадянства" відомостей, у листі не міститься інформація про недостовірність наданих позивачем відомостей.

Позивачем на виконання вимог п. 27 Порядку видачі, продовження дії та анулювання дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2013 р. № 437 (в редакції станом на 11.02.2015 р.), згідно якого роботодавець після одержання дозволу протягом семи робочих днів з моменту укладення з іноземцем чи особою без громадянства трудового договору (контракту) подає територіальному органові засвідчену роботодавцем його копію, подав копії відповідних договорів до Київського міського центру зайнятості.

Також позивач повідомив, що іноземці не були допущені до фактичного виконання робіт, трудові договори, відповідно, не були укладені, податкові органи не повідомлялися про їх працевлаштування і відрахування не здійснювалися.

Відповідач - Київський міський центр зайнятості - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.

Відповідач, приймаючи оскаржуване рішення, прийняв до уваги інформацію про подані позивачем недостовірні дані, викладену у листі Головного управління СБУ у м. Києві та Київській області від 21.06.2018 р. за №51/25-1783 "Щодо анулювання дозволів на застосування праці іноземців та осіб без громадянства".

Також відповідач зазначив, що на виконання п. 5 Порядку №437 позивач в січні 2016 р. подав до Голосіївського районного центру зайнятості (структурного підрозділу відповідача) форму звітності №3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)".

На думку відповідача, така звітність подавалася позивачем для створення умов, які передбачені аб. 1 ч. 2 ст. 42 Закону України "Про зайнятість населення", з метою отримання дозволів на застосування праці іноземців або осіб без громадянства, що є єдиною підставою для перебування на території України іноземців, на ім'я яких отримано дозволи.

Оскільки вказаних іноземців не працевлаштовано, фактично отримані дозволи використано для легалізації їх перебування на території України без джерел існування, що є зловживання зі сторони позивача.

3-я особа - Головне управління СБУ у м. Києві та Київській області - проти задоволення позовних вимог заперечила, посилаючись на виявлення недостовірних даних у поданих роботодавцями документах, що не могли бути виявлені співробітниками КМЦЗ ДСТУ під час розгляду заяви, що є підставою для анулювання дозволів на застосування праці іноземців згідно ст. 42-10 Закону України "Про зайнятість громадян".

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін і 3-ї особи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно ст. 42 Закону України "Про зайнятість населення" від 05.07.2012 р. № 5067-VI (в редакції станом на час отримання дозволів у 2016 р.) підприємства, установи та організації мають право на застосування праці іноземців та осіб без громадянства на території України на підставі дозволу, що видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, на строк до одного року, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Дозвіл роботодавцю на застосування праці іноземця або особи без громадянства видається за умови, що в Україні (регіоні) відсутні кваліфіковані працівники, які спроможні виконувати відповідний вид роботи, або є достатнє обґрунтування доцільності застосування їх праці, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Порядок видачі, продовження дії та анулювання дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства і розмір плати за видачу дозволу, яка зараховується до бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Порядок видачі, продовження дії та анулювання дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2013 р. № 437 (втратила чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України №858 від 15.11.2017 р.

Позивачем згідно визначеної у Порядку №437 процедури отримано дозволи на застосування праці іноземців № 57549, № 57550, № 57551 від 13.07. 2016 року, № 57895, № 57896 від 02.09.2016 року щодо громадян Філіппін для роботи нянями.

23.05.2017 р. Верховною Радою України прийнято Закон № 2058-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення бар'єрів для залучення іноземних інвестицій", згідно якого внесено зміни, в тому числі, і до Закону України "Про зайнятість населення" щодо застосування праці іноземців.

Згідно ч. 2 ст. 42-10 Закону України "Про зайнятість населення" в новій редакції визначено підстави, з яких територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, скасовує виданий дозвіл.

П. 4 ч. 2 ст. 42-10 Закону № 5067-VI до таких підстав відносить виявлення недостовірності даних у поданих роботодавцем документах, яка не могла бути виявлена під час розгляду заяви.

Згідно матеріалів справи та пояснень представників відповідача та 3-ї особи підставою для висновку про наявність у поданих роботодавцем (позивачем) документах, недостовірної інформації, яка не могла бути виявлена під час розгляду заяви, став той факт, що після отримання дозволів на використання праці іноземців вони фактично не були працевлаштовані, не сплачували податки з отриманої заробітної плати, і підстави для перебування їх на території України відсутні.

З вказаного приводу суд зазначає наступне.

Для кваліфікації поданої роботодавцем інформації як недостовірної необхідним є чітке визначення, яка саме інформація, у яких поданих позивачем як роботодавцем документах є недостовірною, і чому ця недостовірність не могла бути виявлена під час розгляду заяв.

Відповідачем не надано пояснень, яка саме інформація з поданих позивачем пакетів документів є недостовірною, натомість, висновки щодо оформлення дозволів без мети реального працевлаштування іноземців або з метою неофіційного працевлаштування не можуть бути підставою для застосування п. 4 ч. 2 ст. 42-10 Закону № 5067-VI.

У випадку виявлення обставин на підтвердження таких припущень ця інформація може бути використана при вирішенні питання про продовження терміну дії дозволів (по двох дозволах № 57895 від 02.09.2016 р. на ім'я ОСОБА_9, та № 57896 від 02.09.2016 року на ім'я ОСОБА_10, станом на час прийняття рішення у справі завершився визначений до 08.08.2018 р. термін дії).

Також у випадку виявлення фактичного працевлаштування іноземців без оформлення трудових відносин та сплати податків і платежів це може бути підставою для притягнення винних осіб до відповідальності.

З врахуванням викладеного оскаржуваний наказ Київського міського центру зайнятості від 03.07.2018 року № 378, яким скасовано дозволи на застосування праці іноземців № 57549, № 57550, № 57551 від 13.07.2016 року, № 57895, № 57896 від 02.09.2016 року, прийнято за відсутності передбачених законодавством, зокрема, п. 4 ст. 42-10 Закону, підстав.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З врахуванням викладеного оскаржуване рішення прийнято на порушення принципу обґрунтованості, що є підставою для визнання його протиправним та скасування.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати наказ від 03.07.2018 року № 378 Київського міського центру зайнятості в частині скасування дозволів на застосування праці іноземців № 57549, № 57550, № 57551 від 13.07. 2016 року, № 57895, № 57896 від 02.09.2016 року.

3. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Київського міського центру зайнятості на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агетнство Азія-Стафф" сплачений судовий збір в розмірі 1 762 грн.

4. Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 07.12.18 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.11.2018
Оприлюднено10.12.2018
Номер документу78386531
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10913/18

Рішення від 12.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 19.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 18.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні