1Справа № 335/12637/18 3/335/1829/2018
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 листопада 2018 року м. Запоріжжя
Суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя Ходько В.М., розглянувши адміністративний матеріал, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, громадянина України, працюючого в ТОВ ПОЛІ-БЕГ на посаді директора, проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, 69000, за ч.1 ст.163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі -КУпАП), -
В С Т А Н О В И В :
Відносно директора ТОВ ПОЛІ-БЕГ ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення про те, що ТОВ ПОЛІ-БЕГ по взаємовідносинах ПП СТРОЙ-МАРК-ТЕХ , ТОВ ТОПКРАФТ , ТОВ ДЕЛЛ КОМ , порушені вимоги п.п.134.1.1., п.134.1 ст.134, п.135.1 ст.135, за урахуванням вимог п.44.1 п.44.2 ст.44 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями) безпідставно занижено дохід від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, за період, що перевіряється, на загальну суму 3 115 755,00 грн., в тому числі по періодах: за 2015 рік на суму 144 004,00 грн., за 2016 рік на суму 209 399,00 грн., за 2017 рік на суму 207 432,00 грн. Також встановлено, що ТОВ ПОЛІ-БЕГ по взаємовідносинах ПП СТРОЙ-МАРК-ТЕХ , ТОВ ТОПКРАФТ , ТОВ ТРАНЗА , ТОВ ДЕЛЛ КОМ та встановленими в ході перевірки розбіжностями між ПЗ та ПК, встановлено заниження суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету (р.25/р.18.1/р.18) на загальну суму 626 553,00 грн., в тому числі по періодах: червень 2015 року - 160 004,00 грн., січень 2016 року - 933,00 грн., лютий 2016 року - 78 469,00 грн., серпень 2016 року - 156 667,00 грн., липень 2017 року - 230 480,00 грн., чим вчинив правопорушення, передбачене ч.1 ст.163-1 КУпАП.
В судове засідання ОСОБА_1 не з'явився, надав суду клопотання, в якому просив справу закрити за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення, оскільки висновки актів перевірки від 25.06.2018 року №369/08-01-14-02/38952879, від 07.09.2018 року №527/08-01-14-02/38952879, податкові повідомлення - рішення від 14.09.2018 року №0014421402 та №0014431402, на підставі яких складено протокол про вказане адміністративне правопорушення, ТОВ ПОЛІ-БЕГ оскаржуються на теперішній час у Запорізькому окружному адміністративному суді (справа №280/4484/18). До клопотання додав копію ухвали про відкриття загального позовного провадження в адміністративній справі за позовом ТОВ ПОЛІ-БЕГ до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Вивчивши матеріали справи, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КпАП України, на підставі наступного.
КУпАП визначено форму і основні елементи змісту рішення (постанови), що приймається в конкретній справі. В ній, зокрема, повинні бути викладені всі обставини вчинення правопорушення, отримані на підставі сукупності досліджених доказів на обґрунтування наявності складу правопорушення та правильності його юридичної кваліфікації.
Відповідно до ст. 9 КУпАП України адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст. 14 КУпАП підставою для притягнення посадових осіб до адміністративної відповідальності є вчинення адміністративних правопорушень, пов'язаних з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов'язків.
Статтею 163-1 ч.1 КУпАП передбачено відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України.
Судом встановлено, що 09.10.2018 року ГУ ДФС у Запорізькій області, складено адміністративний протокол № 645 про притягнення до адміністративної відповідальності директора ТОВ ПОЛІ-БЕГ ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
Обов'язковою умовою притягнення до адміністративної відповідальності є наявність вини у діях порушника.
Вина особи може бути виражена у формі наміру або необережності. Намір особи на здійснення адміністративного правопорушення буде простежуватися тоді, коли особа, що його зробила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії або бездіяльності, передбачало їхні шкідливі наслідки й бажало їх або свідомо допускало настання цих наслідків. Необережність буде мати місце тоді, коли особа, що зробила адміністративне правопорушення, передбачало можливість настання шкідливих наслідків своїх дій або бездіяльності, але розраховувала на їхнє запобігання або не передбачало можливості настання таких наслідків, хоча повинно й могло їх передбачити.
Під час розгляду справи судом встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення №645 від 22.10.2018 року складено на підставі акту про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ПОЛІ-БЕГ (код ЄДРПОУ 38952879) від 07.09.2018 року № 527/08-01-14-02/38952879, за наслідками якого також винесено податкові повідомлення рішення №0014421402 від 14.09.2018 року та №0014431402 від 14.09.2018 року.
ТОВ ПОЛІ-БЕГ подало до Запорізького окружного адміністративного суду позов до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №0014421402 від 14.09.2018 року та №0014431402 від 14.09.2018 року. Ухвалою суду від 29.10.2018 року відкрито провадження по адміністративній справі за позовом ТОВ ПОЛІ-БЕГ до Головного управління ДФС у Запорізькій області.
Тобто, податкові повідомлення-рішення №0014421402 від 14.09.2018 року та №0014431402 від 14.09.2018 року, складені на підставі актів про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ПОЛІ-БЕГ (код ЄДРПОУ 38952879) - № 527/08-01-14-02/38952879, в стані оскарження, а тому зазначений акт не може бути покладений в основу вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, оскільки аналіз тільки самого акту перевірки не може служити належним доказом про те, що в діях ОСОБА_1, є склад адміністративного правопорушення, інших доказів суду не надано.
Аналізуючи в сукупності досліджені судом матеріали, суд приходить до висновку, що акт перевірки № 527/08-01-14-02/38952879 від 22.10.2018 року не є безумовною підставою для складання адміністративного протоколу, а дає лише підстави для додаткової перевірки. Акт не є нормативним документом, а лише висновком за результатами проведеної перевірки уповноважених на те осіб, а відтак, акт не є достатньою підставою для складання адміністративного протоколу, за відсутністю інших достатніх даних.
Разом з тим, акт перевірки не заміняє та не доповнює протокол про адміністративне правопорушення, оскільки саме в протоколі мають бути відображені всі обставини правопорушення.
Крім того, суд вважає, що акт перевірки не є єдиним доказом, на підставі якого приймається обґрунтований висновок про винність ОСОБА_1, оскільки містить суб'єктивну оцінку викладену в акті службовою особою, якою проведена перевірка.
Таким чином, провадження по справі підлягає закриттю, у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.163-1, 247, 283, 284 КУпАП, -
П О С Т А Н О В И В :
Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 КУпАП закрити у зв'язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду через суд першої інстанції - Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя В.М. Ходько
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2018 |
Оприлюднено | 09.12.2018 |
Номер документу | 78395583 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Ходько В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні