Постанова
від 12.10.2018 по справі 760/26263/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/8031/18

Справа №760/26263/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 жовтня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Ковальській К.О., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Борматової О.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директора ТОВ САЙБЕР-БРІДЖ (код ЄДРПОУ 41115446, 65026, м. Одеса, вул. Приморська, буд.18), з 25.09.2017 по теперішній час - ТОВ ТОККАТА ТРЕЙД ЛТД (код ЄДРПОУ 41115446, 65007, м. Одеса, вул. Водопровідна, буд. 1-А, офіс 1201), який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, паспорт серії НОМЕР_2, виданий Деснянським РУ ГУМВС України в м. Києві 25.03.2016 року, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, суддя -

В С Т А Н О В И В :

У жовтні 2018 року у провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянина України ОСОБА_2, директора ТОВ САЙБЕР-БРІДЖ , до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

У матеріалах зазначено, що : 31.05.2017,в зоні діяльності Одеської митниці ДФС

(п/п Одеський морський торговельний порт м/п Одеса-центральний ) із території Туреччини через митний кордон України у контейнерах №№ ARKU8329610, ARKU2351690 на адресу ТОВ САЙБЕР-БРІДЖ (код ЄДРПОУ 41115446) переміщено товар - обладнання електроосвітлювальне , у кількості - 790 місць, загальною вагою брутто - 8 622,50 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 30.05.2017 № UA100000/2017/834462 на підставі товаросупровідних документів: Bill of lading (коносамент) від 26.05.2017 № GCL/MAR/ODS/170269 та інвойсу від 23.05.2017 № 24249, із зазначенням вартості товару - 24 670,80 доларів США (USD).

Після прибуття в зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначений товар - обладнання електроосвітлювальне , був заявлений декларантом ТОВ ТВОЯ ЛОГІСТИКА (код ЄДРПОУ 40215283) - гр. ОСОБА_3 на митному посту Аеропорт Київ (Жуляни) за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 01.06.2017 № UA100150/2017/074287, оформлений та випущений у вільний обіг.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці був наданий контракт від 14.05.2017 № SAYBEY, укладений між продавцем - компанією Beyaz Yol Logistik LTD.STI. (Mimar sinan mh sel manipak cd Istanbul 337 182 41212 Туречина) та покупцем - компанією ТОВ САЙБЕР-БРІДЖ (код ЄДРПОУ 41115446), CMR (автотранспортна накладна) від 30.05.2017 №№ 24249/1, 24249/2, Bill of lading (коносамент) від 26.05.2017 № GCL/MAR/ODS/170269, інвойс від 23.05.2017 № 24249, а також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

Відповідно до інвойсу від 23.05.2017 № 24249, виставленого компанією Beyaz Yol Logistik LTD.STI. (Туреччина) до ТОВ САЙБЕР-БРІДЖ (код ЄДРПОУ 41115446) на товар - обладнання електроосвітлювальне , у кількості - 790 місць, загальною вагою брутто - 8 622,50 кг, його вартість становить - 24 670,80 доларів США (USD).

З метою з'ясування всіх обставин щодо вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України із території Туреччини товару - обладнання електроосвітлювальне , одержувачем якого виступало ТОВ САЙБЕР-БРІДЖ (код ЄДРПОУ 41115446), Київською міською митницею ДФС ініційовано відповідний запит до митних органів Турецької Республіки від 15.09.2017 № 3226/8/26-70-20-05 (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 15.11.2017 № 19444/5/99-99-20-02-01-16).

Листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 23.07.2018

№ 22315/7/99-99-20-02-01-17 до Київської міської митниці ДФС надіслано відповідь митних органів Турецької Республіки.

Митні органи Турецької Республіки надали копії документів, які стосуються вищезазначеної поставки товарів, а саме: завірену копію експортної митної декларації Турецької Республіки від 23.05.2017 № 17343100ЕХ106544, копію інвойсу від 22.05.2017 № 632647-632648-632649, пакувального аркушу від 22.05.2017 № 2017-042 та ін.

Згідно інформації, вказаної у експортній митній декларації від 23.05.2017 № 17343100ЕХ106544, компанією MARS TR DIS TICARET LTD. STI. (Sancaktepe Mah. Klas Sok. No. 13 34580 Silivri-IST SILIVRI VERGI 612 07158 18 TURKIYE) - гр. 2 Відправник , на адресу: CHP Shevchenko (Шевченко)(04074, м. Київ, вул. Старосільська, 1) - гр. 8 Одержувач , у контейнерах №№ ARKU8329610, ARKU2351690 із території Турецької Республіки в Україну експортовано товар - обладнання електроосвітлювальне - гр.31, у кількості - 790 місць, загальною вагою брутто - 8 622,50 кг, на умовах поставки FOB ISTANBUL. При цьому, у графі 22 Валюта та загальна сума за рахунком вказаної експортної митної декларації зазначено фактурну вартість цього товару, яка становить - 44 809,40 євро.

Згідно інформації, вказаної в надісланій копії інвойсу від 22.05.2017 № 632647-632648-632649, виставленого компанією MARS TR DIS TICARET LTD. STI. (Турецька Республіка) на товар обладнання електроосвітлювальне його вартість становить - 44 809,40 євро.

Таким чином, вказаний товар - обладнання електроосвітлювальне , експорт якого здійснено із Турецької Республіки в Україну в контейнерах №№ ARKU8329610, ARKU2351690, кількістю - 790 місць, загальною вагою брутто - 8 622,50 кг, за вищезазначеною експортною митною декларацією Турецької Республіки від 23.05.2017 № 17343100ЕХ106544 та інвойсом від 22.05.2017 № 632647-632648-632649 за загальним найменуванням, кількістю місць та вагою брутто відповідає товару, митне оформлення якого було здійснено в Київській міській митниці ДФС ТОВ САЙБЕР-БРІДЖ (код ЄДРПОУ 41115446) за митною декларацією від 01.06.2017 № UA100150/2017/074287.

При цьому, проведеною перевіркою встановлено розбіжності щодо одержувача, умов поставки та фактурної вартості зазначеного товару.

Так, згідно інвойсу від 23.05.2017 № 24249, виставленого компанією Beyaz Yol Logistik LTD.STI. (Турецька Республіка), на підставі якого було здійснено переміщення товару через митний кордон України та на підставі якого було здійснено його митне оформлення у Київській міській митниці ДФС за митною декларацією від 01.06.2017 № UA100150/2017/074287 на умовах поставки CIF Одеса, вартість товару становить - 24 670,80 доларів США (USD), а відповідно до надісланого митними органами Турецької Республіки інвойсу від 22.05.2017 № 632647-632648-632649, виставленого компанією Beyaz Yol Logistik LTD.STI. (Турецька Республіка) та на підставі якого було здійснено експорт товару із території Туреччини за експортною митною декларацією від 23.05.2017 № 17343100ЕХ106544, його вартість становила - 44 809,40 євро.

Отже, переміщений товар - обладнання електроосвітлювальне , у кількості - 790 місць, загальною вагою брутто - 8 622,50 кг, фактурною вартістю - 44 809,40 євро (вказаною в інвойсі від 22.05.2017 № 632647-632648-632649, на підставі якого було здійснено експорт товарів із території Туреччини за експортною митною декларацією від 23.05.2017 № 17343100ЕХ106544), що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (31.05.2017) складає - 1 319 366,14 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до відомостей інформаційних баз даних ДФС, на момент переміщення та митного оформлення вищевказаного товару керівником

ТОВ САЙБЕР-БРІДЖ (код ЄДРПОУ 41115446) був громадянин ОСОБА_2.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Митний орган вказав, що дії громадянина України ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 319 366,14 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути громадянина України ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності -не з'явився, будучи повідомленим про дату та час судового засідання за адресою, зазначеною в міжнародному поштовому відправленні.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши представника митного органу, дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку про те, що адміністративний матеріал № 0575/10000/18 від 10.09.2018 підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки, виходячи з таких підстав.

Відповідно до частини першої статті 527 МК у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

Згідно з частиною другою статті 527 МК у постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб'єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

Відповідно до частини другої статті 494 МК протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані:

1) дату і місце його складення;

2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;

3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;

4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;

5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;

6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;

7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу;

8) інші необхідні для вирішення справи відомості.

З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли матеріали справи містять всі необхідні для вирішення справи відомості.

Статті 278 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:

1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;

2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;

3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;

4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;

5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

За правилами статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини першої статті 495 МК доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:

1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;

2) поясненнями свідків;

3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;

4) висновком експерта;

5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

За змістом ч. 1 ст. 508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дій визначених цією статтею. До процесуальних дій належать: 1) складення протоколу про порушення митних правил; 2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; 3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; 4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті З статті 461 цього Кодексу, та документів на них; 5) митне обстеження; 6) пред'явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; 7) експертиза; 8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил № 0575/10000/18 від 20.09.2018, при порівнянні відомостей, наявних в документах, які було виявлено під час митного огляду міжнародного експрес-відправлення, з метою з'ясування всіх обставин щодо вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України із території Туреччини товару - обладнання електроосвітлювальне , одержувачем якого виступало ТОВ САЙБЕР-БРІДЖ (код ЄДРПОУ 41115446), Київською міською митницею ДФС ініційовано відповідний запит до митних органів Турецької Республіки від 15.09.2017 № 3226/8/26-70-20-05 (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 15.11.2017 № 19444/5/99-99-20-02-01-16, за рядом ознак було встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, а саме, співпадають відомості щодо найменування, кількості, ваги, порту відправлення та призначення товарів, їх відправника та одержувача, реєстраційних даних рахунка-фактури (інвойсу) та коносаменту, за яким здійснювалось морське перевезення тощо. Відмінність полягає в розбіжності щодо одержувача, умов поставки та фактурної вартості зазначеного товару, а саме: інвойсу від 23.05.2017 № 24249, виставленого компанією Beyaz Yol Logistik LTD.STI. (Турецька Республіка), на підставі якого було здійснено переміщення товару через митний кордон України та на підставі якого було здійснено його митне оформлення у Київській міській митниці ДФС за митною декларацією від 01.06.2017 № UA100150/2017/074287 на умовах поставки CIF Одеса, вартість товару становить - 24 670,80 доларів США (USD), а відповідно до надісланого митними органами Турецької Республіки інвойсу від 22.05.2017 № 632647-632648-632649, виставленого компанією Beyaz Yol Logistik LTD.STI. (Турецька Республіка) та на підставі якого було здійснено експорт товару із території Туреччини за експортною митною декларацією від 23.05.2017 № 17343100ЕХ106544, його вартість становила - 44 809,40 євро.

Митний орган посилається на те, що в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що переміщений товар - обладнання електроосвітлювальне , у кількості - 790 місць, загальною вагою брутто - 8 622,50 кг, фактурною вартістю - 44 809,40 євро (вказаною в інвойсі від 22.05.2017 № 632647-632648-632649, на підставі якого було здійснено експорт товарів із території Туреччини за експортною митною декларацією від 23.05.2017 № 17343100ЕХ106544), що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (31.05.2017) складає - 1 319 366,14 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та неправдиві відомості необхідні для визначення митної вартості товарів.

Як вбачається, в протоколі № 0575/10000/18 від 10.09.2018 міститься посилання на те, що безпосередні предмети правопорушення не вилучались, так як були оформлені у вільний обіг..

Відповідно до ч. 1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Представником Київської міської митниці ДФС України було надано копії документів іноземними мовами, а самеконосаменту від 26.05.2017 (а.с. 10), експортної декларації (а.с.12), а також повідомлення митних органів Туреччини з додатками та перекладом (а.с. 18-44), однак, не надано до суду належним чином та уповноваженою на те особою оформлений переклад українською мовою вказаних документів.

Суддя звертає увагу, що завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом. При підготовці справи до розгляду суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи слід з'ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

На підставі вищезазначеного, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки обставин вчиненого ОСОБА_2 адміністративного правопорушення, під час якої органу доходів і зборів необхідно належним чином оформити матеріали справи про притягнення його до адміністративної відповідальності, враховуючи вимоги, які зазначені в цій постанові.

Керуючись статтями 49, 54, 458, 459, 483, 486, 489, 494, 511, 522, 525-526, 527, 528 Митного кодексу України, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директора ТОВ САЙБЕР-БРІДЖ (код ЄДРПОУ 41115446, 65026, м. Одеса, вул. Приморська, буд.18), з 25.09.2017 по теперішній час - ТОВ ТОККАТА ТРЕЙД ЛТД (код ЄДРПОУ 41115446, 65007, м. Одеса, вул. Водопровідна, буд. 1-А, офіс 1201), який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, паспорт серії НОМЕР_2, виданий Деснянським РУ ГУМВС України в м. Києві 25.03.2016 року, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки три місяці.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

Дата ухвалення рішення12.10.2018
Оприлюднено09.12.2018

Судовий реєстр по справі —760/26263/18

Постанова від 05.04.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 12.10.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні