Рішення
від 02.10.2018 по справі 804/7102/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2018 року Справа № 804/7102/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 за участі секретаря судового засіданняОСОБА_2 за участі: представника відповідача ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №85 Криворізької міської ради Дніпропетровської області про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

31 жовтня 2017 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулося до суду з позовом до Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №85 Криворізької міської ради Дніпропетровської області, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єктів, а саме: будівлі школи (корпус №1) за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Центрально-Міський район, мкр. Всебратське-2, 65Б та будівлі школи (корпус №2) за адресою: 50046, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Центрально-Міський район, Військове містечко - 35, 25А Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №85 Криворізької міської ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ - 33453334), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначених об'єктів.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що в період з 17.10.2017 р. по 23.10.2017 р. проведено планову перевірку Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №85 Криворізької міської ради Дніпропетровської області та складено акт щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 23.10.2017 р. №69/10.

Актом встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджених наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 р. №312, Державних будівельних норм України Пожежна безпека об'єктів будівництва , затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 року № 287, Правила улаштування електроустановок , Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок, Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 р. № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 р. №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , та інших нормативних актів.

Позивач стверджує, що подальша експлуатація об'єктів Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №85 із порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Ухвалою суду від 12 березня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 11 годину 00 хвилин 19 квітня 2018 року.

На адресу суду 12 квітня 2018 року від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що пред'явлений позов є необгрунтованим і таким що порушує його права та інтереси.

Жодне твердження позивача щодо створення загрози життю та здоров'ю людей у зв'язку із експлуатацією будівель школи за наявності порушень правил пожежної безпеки не доведено. Встановлені позивачем порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, самі по собі не створюють загрозу життю та здоров'ю людей, тому підстави для застосування заходів реагування шляхом зупинення експлуатації об'єктів є передчасними.

Окрім того, позивачем не доведено, що виявлені внаслідок перевірки порушення викликають необхідність застосування саме заходів реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації певних будівель, споруд і приміщень.

Статутом Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 85 Криворізької міської ради Дніпропетровської області визначено, що засновником закладу та власником його майна є Криворізька міська рада. Заклад підконтрольний власнику, підпорядкований та підзвітний уповноваженим органам управління: відділу освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради (безпосередньо) та управлінню освіти і науки виконкому Криворізької міської ради, у межах наданих повноважень.

Власник або уповноважений ним орган здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування учнів.

Відповідно до ст. 78 Закону України Про освіту фінансування закладів, установ і організацій системи освіти здійснюється за рахунок коштів відповідних бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством. Джерелами фінансування суб'єктів освітньої діяльності відповідно до законодавства можуть бути, зокрема, державний та місцевий бюджет. Заклади загальної середньої освіти фінансуються за рахунок коштів районних та міських бюджетів, в межах затвердженого міського бюджету.

Відділ освіти виконкому Центрально-Міської районної в місті ради (місцезнаходження школи), в межах наданих йому повноважень, як розпорядник бюджетних коштів, здійснює матеріально-технічне забезпечення, у тому числі навчального закладу Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 85 Криворізької міської ради, вимогам законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки.

Відповідно до листів (клопотань) від 06.11.2017 р. за №648, від 10.01.2018 р. за №23 директор Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 85 Криворізької міської ради звернулась до начальника відділу освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради з проханням про необхідність здійснити заходи по усуненню порушень, встановлених за результатами перевірки, які потребують значних фінансових витрат.

Листом від 06.04.2018 р. за № 14-2/890, відділ освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради повідомив заклад про прийняті рішення щодо вжиття заходів для усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, виявлених під час перевірки, зокрема кошторисом на 2018 рік передбачено в бюджеті грошові кошти у розмірі 13 300,00 грн. на розробку проектно-кошторисної документації для встановлення автоматичної пожежної сигналізації в будівлі КЗШ №85.

Відділом освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради до управління освіти та науки виконкому Криворізької міської ради направлено клопотання щодо виділення на потреби КЗШ №85 коштів, зокрема для будівлі корпусу №1 КЗШ №85, мкрн. Всебратське-2, буд.65 б , (3-х поверхова) для обладнання будівлі:

системою пожежної сигналізації - 392 000,00 грн.;

системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей - 26 000,00

грн.;

протипожежними дверима в кількості 1 шт., з відповідною межею вогнестійкості приміщення архіву - 20 000, 00 грн.;

протипожежними дверима в кількості 3 шт. з нормативною межею вогнестійкості приміщень кухні та підвальних приміщень - 60 000,00 грн.;

системою димовидалення в архіві - 6 000 грн.;

проведення перевірки системи блискавкозахисту від прямих попадань блискавками і вторинних її проявів - 10 000,00 грн.;

доукомплектування пожежного крану пожежними рукавами, стволами та напівгайками однакового з ним діаметру в кількості 9 шт. - 25 500,00 грн.;

обробка облицювання стін у приміщенні спортивної зали засобами вогнезахисту - 10 000 грн.

Відділом освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради до управління освіти та науки виконкому Криворізької міської ради направлено клопотання щодо виділення на потреби КЗШ №85 коштів, зокрема для будівлі корпусу №2 КЗШ №85, Військове містечко-35, буд. 25 а , (2-х поверхова):

виконання обробки засобами вогнезахисту, які забезпечують групу вогнезахисної ефективності, дерев'яних елементів горищних конструкцій будівлі - 160 000,00 грн.;

обладнання виходу на горище будівлі протипожежними люками з відповідною межею вогнестійкості в кількості 2 (двох) шт. - 2 500,00 грн.;

виконання внутрішнього протипожежного водогону з металу - 35 000,00 грн.;

придбання вогнегасників ВП-5- 32 шт., ОУ-3,5-15 шт.- 14 100,00 грн.;

установлення об'єктової системи оповіщення в навчальному закладі (корпуси №1, 2), радіотрансляційних точок для передачі інформації з питань цивільного захисту - 120 000,00 грн.;

придбання засобів індивідуального захисту для учнів школи - протигази: ППФ-П- 80 шт., ППФ-Ш- 690 шт. -154 000,00 грн.

У зв'язку з усуненням відповідачем викладених в акті перевірки порушень вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, позивачем на вимогу відповідача, проведено повторну перевірку Криворізької загальноосвітньої школи I- III ступенів №85 Криворізької міської ради Дніпропетровської області, про що складено відповідний акт від 05.04.2018 р. №17/10.

Даним актом від 05.04.2018 р. підтверджено факт усунення порушень виявлених в ході позапланової перевірки проведеної у період з 17 по 23 жовтня 2017 р. у сфері дотримання вимог техногенної та пожежної безпеки за 36 пунктами, а саме: пп. 10-12, 20-28, 31-47, 50- 54, 56-58 - визначених в акті перевірки від 23.10.2018 р.

Фактично, ініційована відповідачем повторна перевірка, направлена на фіксування фактів вжиття відповідачем заходів, спрямованих на дотримання законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки. Відповідачем на даний час вживаються заходи для усунення решти порушень.

Ухвалою суду від 11 травня 2018 року зупинено провадження у справі до 10 години 00 хвилин 03 липня 2018 року для надання часу для примирення та проведення перевірки.

02 липня 2018 року на адресу суду від представника відповідача надійшли додаткові пояснення, в яких останнім зазначено, що 14.05.2018 р. в закладі була проведена планова перевірка Криворізьким міським управлінням ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області, про що складено акт від 16.05.2018 р. № 78/10. За результатами перевірки підтверджено факт усунення порушень за 6 пунктами.

У зв'язку з усуненням відповідачем викладених в акті перевірки порушень вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, позивачем на клопотання відповідача, проведено позапланову перевірку закладу Криворізьким міським управлінням ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області, про що складено відповідний акт від 25.06.2018 р. № 118/10.

Даним актом від 25.06.2018 р. №1118/10 підтверджено факт усунення порушень, виявлених в ході позапланової перевірки, проведеної в період з 17 по 23 жовтня 2017 у сфері дотримання вимог техногенної та пожежної безпеки за 52 пунктами, залишилося 6 пунктів, які не виконані та визначені в акті позапланової перевірки.

В період між перевірками з 14.05.2018 р. по 25.06.2018 р. усунені наступні недоліки: створено об'єктову систему оповіщення в навчальному закладі (корпус № 1, 2) де одночасно перебувають від 200 осіб і більше;

у службових приміщеннях навчального закладу (корпус №1, корпус №2) встановлені радіотрансляційні точки для передачі інформації з питань цивільного захисту;

наказом по школі №15 від 09.01.2018 р. призначено посадову особу з питань цивільного захисту (згідно штатного розпису посадову особу з питань цивільного захисту не передбачено);

виготовлена проектно-кошторисна документація на встановлення автоматичної пожежної сигналізації TOB Архівест ;

виготовлена проектно-кошторисна документація на обладнання системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей ТОВ Архівест ;

проведено перевірку системи блискавкозахисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

технічний звіт вимірювань у сфері поширення державного метрологічного нагляду від 16.05.2018 р. протокол №50/1. ФОП ОСОБА_4В;

архів розформовано;

виконано внутрішній протипожежний водогін з металу ФОП ОСОБА_4В. .

Відповідно до клопотання від 17.05.2018 р. № 322 директор КЗШ №85 звернулась з проханням до начальника відділу освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради про виділення коштів для усунення порушень, виявлених за результатами перевірки, які потребують значних фінансових витрат.

Листом відділу освіти виконкому Центрально-міської районної у місті ради від 25.06.2018 р. №14-4/1606 проведено ряд заходів для усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, виявлених під час перевірки, а саме:

для корпусу №1 КЗШ № 85, мкрн. Всебратське-2, буд. 65 б :

виготовлена проектно-кошторисна документація на встановлення автоматичної пожежної сигналізації ТОВ Архівест ;

укладено договір від 21.06.2018 р. №056-18/236 ТОВ ПБК Ремпроект на встановлення автоматичної протипожежної сигналізації (виконання робіт заплановано до 01.09.2018);

проведена перевірка системи блискавкозахисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів ФОП ОСОБА_4 ЄДРПОУ НОМЕР_1.

Крім того виділені кошти на наступні роботи:

відокремлення протипожежними дверима з нормованою межею вогнестійкості приміщень електрощитових кухні та підвальних приміщень - 18 000,00 грн. (термін виконання до 15.08.2018);

оброблення облицювання стін у приміщенні спортивного залу засобами вогнезахисту - 25 000,00 грн. (термін виконання до 01.09.2018).

Для корпусу №2 КЗШ №85, Військове містечко-35, буд. 25 а :

обладнання виходу на горище будівлі протипожежними люками з відповідною межею вогнестійкості - 14 000,00 грн. (термін виконання до 15.08.2018);

відокремлення приміщення електрощитової від підвальних приміщень протипожежними дверима з нормованою межею вогнестійкості - 9 000,00 грн. (термін виконання до15.08.2018 р.;

обладнання системою блискавкозахисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів - 50 000,00 грн. (термін виконання до 01.10.2018);

оброблення засобами вогнезахисту дерев'яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) будівлі - 57 061,04 грн., скрін-копія з Ресурсного центру (термін виконання до 01.10.2018).

Листом управління освіти і науки виконкому Криворізької міської ради від 26.06.2018 р. № 1570 для повного усунення недоліків, виявлених під час перевірки, виділені кошти для корпусу №2 КЗШ №85, Військове містечко-35, буд. 25 а на наступні послуги:

виготовлення проектно-кошторисної документації з проведенням експертизи на встановлення автоматичної пожежної сигналізації. Між управлінням освіти і науки та ТОВ АПС - Кривий Ріг укладено угоду від 26.06.2018 р. № 223/142 на суму 19 800,00 грн.;

обладнання системою пожежної сигналізації та системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей - 170 000,00 грн. (термін виконання до 01.10.2018 р.).

Ухвалою суду від 03 липня 2018 року зупинено провадження у справі до 10 години 00 хвилин 02 жовтня 2018 року для надання часу для примирення.

Представник позивача в судове засідання не прибув, звернувшись до суду із клопотанням про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення адміністративного позову, у зв'язку з тим, що порушення встановлені у акті перевірки № 69/10 усунуті.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд встановив наступні обставини.

В період з 17.10.2017 р. по 23.10.2017 р. відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності проведено позапланову перевірку відповідача - Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №85 Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Центрально-Міський район, мкр. Всебратське-2, 65Б, Військове містечко - 35, 25А.

Актом перевірки об'єктів відповідача щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 23.10.2017 р. №69/10 (далі - ОСОБА_2) встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 р. № 1417, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджених наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 р. №312, Державних будівельних норм України Пожежна безпека об'єктів будівництва , затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 року № 287, Правила улаштування електроустановок , Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок, Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 р. № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 р. №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 р. № 557, Наказ МНС України від 23.02.2006 № 98, зареєстрований у Мін'юсті України 20.03.2006 за № 286/12160 Методика ідентифікації потенційно небезпечних об'єктів , Державних будівельних норм України Інженерне обладнання будинків і споруд. Природне та штучне освітлення , затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 15 травня 2006 р. № 168, Національного стандарту України Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд , затвердженого наказом Мінрегіонбуду України від 27.06.2008 р. № 269, Державних будівельних норм України «Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі і споруди. Газопостачання» та Правилами безпеки систем Газопостачання України, Державних будівельних норм України Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №705 від 17.12.2010. Саме у будівлі №1 встановлені наступні порушення:

будівля не обладнана системою пожежної сигналізації;

будівля не обладнана системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей;

приміщення електрощитової не відокремлено від інших приміщень (кухні та підвальних приміщень) протипожежними дверима з нормованою межею вогнестійкості;

не проведено перевірку системи блискавкозахисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

об'єкт підвищеної пожежної небезпеки - приміщення архіву, не відокремлено від коридору підвального поверху протипожежними дверми з відповідною межею вогнестійкості;

пожежні кран-комплекти не укомплектовані пожежними рукавами однакового з ним діаметра та стволами, а також важелями для полегшення відкривання вентиля на 3-му поверсі будівлі;

допущено зняття дверей між сходовою клітиною та холом 1-го поверху, між сходовою клітиною та коридором 2-го та 3-го поверху;

допущено опорядження (облицювання) стін у приміщенні спортивного залу на 2-му поверсі матеріалом з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2, В2, Д2, Т2 (деревиною);

допущено захаращення шляху евакуації у приміщенні кухні продуктами харчування шляхом розміщення їх на піддонах;

допущено улаштування приміщення під сходовою клітиною 1-го поверху;

допущено улаштування у підвальному поверсі приміщення майстерні із зберіганням горючих матеріалів (деревина) за відсутності ізольованого входу, від загальних евакуаційних сходових кліток;

пожежні кран-комплекти не укомплектовані пожежними рукавами однакового з ним діаметра та стволами, а також важелями для полегшення відкривання вентиля на 3-му поверсі будівлі, елементи з'єднання рукавів та ручного пожежних стволів всіх поверхів - не є однотипними.

У корпусі №2 встановлені наступні порушення:

будівля не обладнана системою пожежної сигналізації;

будівля не обладнана системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей;

приміщення електрощитової не відокремлено від підвальних приміщень протипожежними дверима з нормованою межею вогнестійкості;

не виконано оброблення засобами вогнезахисту дерев'яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) будівлі;

вихід на горище будівлі не обладнано протипожежним люком з відповідною межею вогнестійкості;

об'єкт не обладнано системою блискавкозахисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;

шляхи евакуації об'єкту не забезпечені евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей;

допущено утримання горищного приміщення в неочищеному стані від старих речей та майна;

на підвальному поверсі, приміщення не очищено від залишків деревини та інших горючих матеріалів;

допущено захаращення коридору підвального поверху (шлях евакуації з підвалу) старими меблями;

допущено закладання приямків віконних прорізів підвального поверху та несвоєчасне очищення від сміття;

допущено улаштування під сходовою клітиною 1-го поверху - приміщення для зберігання господарського інвентарю;

у лівому крилі будівлі (класи праці, спортивний зал) закритий запасний евакуаційний вихід з будівлі;

допущено зачинення на ключ дверей евакуаційного виходу (праве крило будівлі) на ззовні;

допущено утримання пожежного кран-комплекту у коридорі 1-го поверху без урахування розміщення у вбудованих або навісних шафках, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання;

внутрішній протипожежний водогін не виконано з металу (виконано з пластику);

приміщення будівлі не в повній мірі забезпечені первинними засобами пожежегасіння (в наявності вогнегасник ВП-5 в кількості 1 одиниця);

не проведено розрахунок відповідної кількості первинних засобів пожежегасіння;

допущено з'єднання жил проводів (кабелів) шляхом скруток без опресування, зварювання, паяння або затискачів, у приміщенні кухні та в приміщеннях підвального поверху;

допущено улаштування тимчасових електромереж в приміщеннях: горища, коридорі 1-го та 2-го поверху, коридорі 1-го поверху та у підвальному поверсі;

допущено експлуатацію пошкодженої відгалужувальної (з'єднувальної) коробки біля евакуаційного виходу (з правого крила будівлі);

допущено експлуатацію світильника який підвішений безпосередньо на струмопровідні проводи у підвальному приміщенні;

допущено прокладання у сходовій клітині електропроводу (кабелю) від групового щита вздовж сходового маршу через стіну на зовні;

допущено експлуатацію пошкодженого апарату захисту (зіпсований під впливом температури) у приміщенні кухні;

на горищі відкрито прокладені проводи (кабелі) від горючої основи (деревина) шаром негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра;

будівлю не забезпечено адресним вказівником який встановлюється на фасаді будівлі або інших видних місцях з освітленням у темний час доби;

відсутні вказівні знаки для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежегасіння які повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги.

Також перевіркою встановлені загальні порушення пожежної безпеки.

На об'єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим, який включає: порядок утримання шляхів евакуації; визначення спеціальних місць для куріння; порядок використання побутових нагрівальних приладів; правила проїзду та стоянки транспортних засобів; порядок відключення від мережі електроживлення обладнання та вентиляційних систем у разі пожежі; порядок огляду й зачинення приміщень після закінчення роботи; порядок проходження посадовими особами навчання і перевірки знань з питань пожежної безпеки, а також проведення з працівниками протипожежних інструктажів та занять з пожежно-технічного мінімуму з призначенням відповідальних за їх проведення; порядок організації експлуатації і обслуговування наявних засобів протипожежного захисту; порядок проведення планово-попереджувальних ремонтів та оглядів електроустановок, опалювального, вентиляційного, технологічного та іншого інженерного обладнання; порядок дій у разі виникнення пожежі: порядок і способи оповіщення людей, виклику пожежно-рятувальних підрозділів. При розробленні інструкцій дій у разі виникнення (виявлення) пожежі необхідно використовувати розділ VIII Правил Пожежної безпеки в Україні ; інше згідно Правил Пожежної безпеки в Україні .

Працівники об'єкта мають бути ознайомлені з цими вимогами на інструктажах або під час проходження пожежно-технічного мінімуму.

Для кожного приміщення об'єкта (крім, мийних, умивалень та санвузлів, а також для коридорів та вестибюлів) не розроблені та не затверджені керівником об'єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки. У цих інструкціях повинні вказуватися: обов'язки та дії працівників у разі виникнення пожежі; порядок утримання приміщень, робочих місць; порядок огляду, вимкнення електроустановок, приведення в пожежебезпечний стан приміщень та робочих місць, закриття приміщень після закінчення роботи; вимоги щодо утримання евакуаційних шляхів та виходів; спеціальні місця для куріння та вимоги до них; категорія приміщення з вибухопожежної та пожежної небезпеки (для виробничих, складських приміщень та лабораторій); порядок зберігання та застосування легкозаймистих рідин, горючих рідин (далі - ЛЗР, ГР), пожеже-вибухонебезпечних речовин і матеріалів; порядок проведення зварювальних та інших вогневих робіт. Ці інструкції мають вивчатися під час проведення протипожежних інструктажів, проходження навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму, а також в системі виробничого навчання і вивішуватися на видимих місцях.

Не розроблена інструкція (яка затверджується керівником), на доповнення до схематичного плану евакуації, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей, за якою не рідше одного разу на півроку мають проводитися практичні тренування всіх задіяних працівників.

Територія об'єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности .

Для працівників охорони (сторожів, вахтерів, вартових) не розроблено інструкцію, в якій необхідно визначити їхні обов'язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати, хто з посадових осіб об'єкта має бути викликаний у нічний час у разі пожежі. Працівники охорони повинні мати список посадових осіб об'єкта із зазначенням їх місць проживання, службових, домашніх (мобільних) телефонів.

Крім того перевіркою встановлено, що:

на дверях горищ, електрощитових, підвалів відсутні написи, що вказують місце зберігання ключів;

не проведено ідентифікацію щодо наявності або відсутності джерел небезпеки, згідно наказу МНС України від 23.02.2006 року;

не створено об'єктову систему оповіщення в навчальному закладі (корпус № 1, 2) де одночасно перебувають від 200 осіб і більше;

не забезпечено встановлення у службових приміщеннях навчального закладу (корпус № 1, 2) радіотрансляційних точок для передачі інформації з питань цивільного захисту;

не розроблено та не затверджено графік проведення спеціальних об'єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту;

не розроблено та не затверджено обсяги забезпечення працюючого персоналу закладу освіти, засобами радіаційного та хімічного захисту;

не розроблено план евакуації персоналу закладу освіти;

закладом освіти не розроблено план реагування на надзвичайні ситуації;

не забезпечено поступове накопичення, згідно номенклатури засобів радіаційного та хімічного захисту;

в навчальному закладі з денною формою навчання, з чисельністю 500 і більше осіб, які навчаються, не призначено посадову особу з питань цивільного захисту;

не забезпечено ведення по навчанням тренуванням з питань цивільного захисту планувальних, облікових та звітних документів;

не забезпечено наповнення інформаційно-довідкового куточка з урахуванням заходів, передбачених планом реагування на надзвичайні ситуації, та повинен містити інформацію про наявні можливості та ресурси установи, організації з протидії небезпечним факторам, що ймовірні для місця їх розташування.

Також судом встановлено, що 25.09.2018 р. на підставі Наказу від 24 вересня 2018 року № 63 позивачем було проведено позапланову перевірку об'єктів відповідача з питань додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та складено акт №151/10.

Відповідно до акту позивачем перевірено стан усунення порушень вказаних в акті позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №69/10 від 23.10.2017 року, щодо КЗШ №85 КМР ДО, а саме: у будівлі школи Корпус №1 та у будівлі школи Корпус№2 , за адресами: Дніпропетровська область, 50046, м. Кривий Ріг, Центрально-Міський район, мкр. Всебратське-2, 65 Б ; 50046, м. Кривий Ріг, Військове містечко-35, 25а.

Вказаним актом не встановлені порушення відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Відповідно до підп. 39 п. 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052 на ДСНС України покладено завдання організовувати і здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.

Згідно пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013 року (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 №507) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) визначено як діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини 1 статті 64 Кодексу цивільного захисту України Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Згідно частини 1 статті 65 Кодексу цивільного захисту України Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього Кодексу щодо: 1) центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування; 2) суб'єктів господарювання; 3) аварійно-рятувальних служб.

У відповідності до підп. 12 п. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Враховуючи ту обставину, що відповідач усунув порушення, які були підставою для звернення позивача з даним адміністративним позовом до суду, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 08 жовтня 2018 року.

Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили 08 жовтня 2018 року. Суддя З оригіналом згідно. Суддя ОСОБА_1 ОСОБА_1 ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2018
Оприлюднено11.12.2018
Номер документу78416189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7102/17

Рішення від 02.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 03.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 11.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 15.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні