ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ПОВЕРНЕННЯ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ
10 грудня 2018 року Справа № 280/4445/18 м.Запоріжжя Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Сіпака А.В., розглянувши матеріали адміністративного позову
про стягнення штрафних санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (далі - позивач) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Товаритсва з обмеженою відповідальністю "ТЕАТР ВОГНІВ ЮРАК" (далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача штрафні санкції в сумі 850 грн. згідно постанови від 02.05.2018 року №000006 про накладення штрафних фінансових санкцій.
Ухвалою суду від 26.10.2018 позовну заяву було залишено без руху на підставі ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) та встановлено відповідачу термін для усунення недоліків.
Ухвалою суду від 14.11.2018 продовжено строк для усунення недоліків позовної заяви до 05.12.2018 шляхом надання суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду, оформленої у відповідності до статті 167 КАС України/або обґрунтувань за яких позивач вважає, що строк звернення до суду не пропущено.
05.12.2018 на адресу суду надійшла заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (вх. №39760 від 05.12.2018) про поновлення строку звернення до адміністративного суду.
В обґрунтування заяви зазначає, що постанова №00006 від 02.05.2018 року про накладення штрафу була направлена засобами поштового зв'язку адресу ТОВ "ТЕАТР ВОГНІВ ЮРАК" однак, повернута 22.06.2018 року за закінченням терміну зберігання. З метою додержання вимог законодавства та врегулювання в досудовому порядку, Управління протягом липня-вересня 2018 року, неодноразово намагалось вручити особисто керівнику вищезазначену постанову, але спроби були безрезультатні.
За приписами частин 1-2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень.
Встановлення процесуальних строків законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених КАС України певних процесуальних дій.
Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов'язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.
Підстави пропуску строку звернення до суду можуть бути визнані поважними, строк поновлено лише у разі, якщо вони пов'язані з непереборними та об'єктивними перешкодами, труднощами, які не залежать від волі особи та унеможливили своєчасне, тобто у встановлений законом процесуальний строк подання позову.
Верховний Суд України у постанові від 25 березня 2008 року по справі № 21-2343во07 сформулював правову позицію, відповідно до якої строк притягнення до відповідальності публічно-правового характеру застосовується стосовно видів відповідальності, що мають майновий характер, зокрема, накладення фінансових санкцій, але не повинен застосовуватися стосовно заходів відповідальності, які спрямовані на припинення неправомірної поведінки (зокрема, примусові заходи організаційно-правового характеру).
Тобто заходи майнового характеру можуть бути вжиті до правопорушника лише у межах строку застосування таких санкцій або строків звернення до суду.
Як вбачається з матеріалів справи, 02.05.2018 заступником керівника органу ринкового нагляду Головного управління ДСНС України у Запорізькій області розглянуто справу про застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій, за результатами якої винесена постанова № 000006 про накладення штрафних санкцій.
Постанова від 02.05.2018 № 000006 була направлена в той же день за місцем реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕАТР ВОГНІВ ЮРАК , однак конверт з постановою не було вручено у зв'язку із закінченням терміну зберігання та повернуто позивачу 22.06.2018.
До суду позивач звернувся 23.10.2018, тобто через чотири місяці, поза межами строку, визначеного ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України.
Однак, суд вважає необгрунтованим доводи позивача щодо поважності пропуску строку звернення до суду у зв'язку з імовірністю досудового врегулювання спору позивачем, оскільки Законом України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції не визначена обов'язковість досудового порядку вирішення спору.
Позивачем не надано інших доказів на підтвердження підстав пропуску строку звернення до суду.
За таких обставин, суддя вважає причини, зазначені позивачем у заяві, не поважними.
Пунктом 1 ч. 4 ст. 169 КАС України передбачено, що позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Відповідно до ч.5 ст.169 КАС України, суддя повертає позовну заяву і додані до неї документи без розгляду не пізніше п'яти днів з дня її надходження або з дня закінчення строку на усунення недоліків.
Враховуючи, що позивач не усунув недоліки позовної заяви у повному обсязі, суд вважає за необхідне повернути позовну заяву позивачу.
Згідно ч.8 ст.169 КАС України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Враховуючи вищезазначене та керуючись ст.ст.169, 243, 248 КАС України, суддя-
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області до Товаритсва з обмеженою відповідальністю "ТЕАТР ВОГНІВ ЮРАК" про стягнення штрафних санкцій,- повернути позивачу.
Роз'яснити позивачу, що повернення позовної заяви не позбавляє його права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Копію ухвали про повернення позовної заяви надіслати позивачу разом з доданими до неї документами.
Ухвала суду набирає законної сили у порядку та строки, передбачені ст. 256 КАС.
України та може бути оскаржена у порядку та строки, передбачені ст.ст. 293, 294, 295, 296 КАС України.
Суддя А.В. Сіпака
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2018 |
Оприлюднено | 11.12.2018 |
Номер документу | 78416695 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні