Рішення
від 10.12.2018 по справі 360/3713/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

10 грудня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3713/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Свергун І.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Білокуракинський будівник про стягнення податкової заборгованості в сумі 9842,33 грн,

ВСТАНОВИВ:

16.11.2018 Головне управління ДФС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДФС у Луганській області) звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Білокуракинський будівник (далі - відповідач, ТОВ Білокуракинський будівник ) про стягнення заборгованості у сумі 9842,33 грн, в обґрунтування якого позивач послався на таке.

Станом на 11.10.2018 ТОВ Білокуракинський будівник допустило податкову заборгованість з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у сумі 9842,33 грн: основний борг - 8491,04 грн, пеня - 926,56 грн, штрафні санкції - 424,73 грн.

Сума податкового боргу утворилась за період з 08.06.2018 по 29.08.2018 на підставі нарахованих у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в уточнюючій податковій декларації з податку на нерухоме майно за 2017 рік:

- за перший квартал по строку сплати 08.06.2018 у сумі - 2122,76 грн;

- за другий квартал по строку сплати 08.06.2018 у сумі -2121,86 грн;

- за третій квартал по строку сплати 08.06.2018 у сумі - 2122,67 грн;

- за четвертий квартал по строку сплати 08.06.2018 у сумі - 2123,75 грн;

- в уточнюючій податковій декларації з податку на нерухоме майно за 2017 рік по строку сплати 08.06.2018 відповідачем самостійно нараховано штраф у сумі - 254,73 грн та пеня у сумі - 218,00 грн.

Також нараховано відповідно до узгодженого податкового повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 18.07.2018 у сумі - 170,00 грн, по строку сплати 08.08.2018, винесеного на підставі акта № 1618/12-32-12-07/32268990 від 01.06.2018 про результати камеральної перевірки даних податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки ТОВ Білокуракинський будівник з питань своєчасності подання податкової звітності за 2018 рік. Встановлено порушення вимог п.п. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266 ПКУ в частині неподання податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2018 рік, відповідальність передбачена абз.1 п. 120.1 ст. 120 ПКУ.

29.08.2018 відповідач частково сплатив податкову заборгованість у сумі 1262,95 грн. (зараховано в порядку черговості в рахунок погашення боргу минулих років) нараховано пені - 708,56 грн.

Білокуракинським відділенням Сватівської ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області відповідачу сформовано податкову вимогу від 11.01.2014 № 7-12, яку вручено 11.01.2014 уповноваженій особі відповідача, податкову заборгованість не сплачено.

На підставі викладеного позивач просив стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача, в рахунок погашення податкового боргу з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у сумі 9842,33 грн: основний борг - 8491,04 грн, пеня - 926,56 грн, штрафні санкції - 424,73 грн, за період з 08.06.2018 по 29.08.2018.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 20.11.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в справі, визначено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Представник позивача в судове засідання не прибув, просив розглядати справу без його участі (арк. спр. 28).

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (арк. спр. 27).

Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов такого.

Судом установлено, що ТОВ Білокуракинський будівник зареєстровано як юридична особа 05.12.2002, 07.10.2004 за № 1 364 120 0000 000008, ідентифікаційний код юридичної особи 32268990, та перебуває на обліку в Білокуракинському відділенні Сватівської ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області (арк. спр. 17, 20-23).

Відповідач подав до Білокуракинського відділення Сватівської ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області уточнену податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2017 рік. Так, відповідно до податкової декларації ТОВ Білокуракинський будівник самостійно визначено податкове зобов'язання за звітний період, а саме: за перший квартал 2017 року в сумі 2122,76 грн; за другий квартал 2017 року в сумі 2121,86 грн; за третій квартал 2017 року в сумі 2122,67 грн; за четвертий квартал 2017 року в сумі 2123,75 грн; також в уточнюючій податковій декларації відповідачем самостійно нараховано штраф у сумі 254,73 грн та пеню у сумі 218,00 грн (арк. спр. 9).

Також 01.06.2018 ГУ ДФС у Луганській області було проведено камеральну перевірку даних податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки ТОВ Білокуракинський будівник з питання своєчасності подання податкової звітності за 2018 рі, за результатами якої було складено акт № 1618/12-32-12-07/32268990 (арк. спр. 11-12).

18.07.2018 на підставі акта від 01.06.2018 № 1618/12-32-12-07/32268990 ГУ ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС № НОМЕР_1 про застосування штрафних (фінансових) санкцій сумі 170,00 грн (арк. спр. 13).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1).

Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2).

Пунктом 11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України встановлено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до пункту 58.1. статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Статтею 266 Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Так, відповідно до підпункту 266.7.5. пункту 266.7. статті 266 Податкового кодексу України платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Податок сплачується за місцем розташування об'єкта/об'єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України (підпункт 266.9.1. пункту 266.9. статті 266 Податкового кодексу України).

Згідно з підпунктом 266.10.1. пункту 266.10. статті 266 Податкового кодексу України податкове зобов'язання за звітний рік з податку сплачується:

а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Відповідно до пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається:

- при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

- при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

- при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання.

Згідно пунктом 129.4 статті 129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

На суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

За правилами, визначеними п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Відповідно до п.п. 20.1.34. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Законом України від 21.12.2016 № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні доповнено ПК України статтею 19-3 та викладено в новій редакції п.п.19.1.1 п.19.1 ст.19, якими визначено перелік функцій державний податкових інспекцій, а функції контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.

Судом установлено, що у зв'язку зі сплатою не в повному обсязі податкових зобов'язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за період з 08.06.2018 по 29.08.2018 у строки, передбачені законодавством, за відповідачем утворився податковий борг в сумі 9842,33 грн, з яких: за основним платежем - 8491,04 грн, пеня - 926,56 грн, штрафні санкції - 424,73 грн, що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника (арк. спр. 29-32).

З метою погашення податкового боргу ГУ ДФС у Луганській області направлено відповідачу податкову вимогу форми Ю від 11.01.2014 № 7-12 (арк. спр. 15). Однак, вжиті заходи не призвели до погашення податкового боргу.

Відповідно до п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України).

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України).

Головним управлінням ДФС у Луганській області доведено наявність податкового боргу ТОВ Білокуракинський будівник у розмірі 9842,33 грн, правомірність звернення з позовом про стягнення податкового боргу до суду та наявність підстав для його стягнення, тобто позовні вимоги відповідають положенням податкового законодавства та підтверджуються дослідженими належними та допустимими доказами, в зв'язку з чим позовні вимоги слід задовольнити.

Відповідно до частини четвертої статті 139 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Білокуракинський будівник про стягнення податкової заборгованості в сумі 9842,33 грн задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Білокуракинський будівник (код за ЄДРПОУ 32268990, місцезнаходження: 92200, Луганська область, смт Білокуракине, вул. Леніна, буд. 87) в рахунок погашення податкового боргу з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за період з 08.06.2018 по 29.08.2018 на загальну суму 9842,33 грн (дев'ять тисяч вісімсот сорок дві грн 33 коп.), з яких: за основним платежем - 8491,04 грн, пеня - 926,56 грн, штрафні санкції - 424,73 грн, за рахунок коштів платника з рахунків у банках, що його обслуговують.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2018
Оприлюднено11.12.2018
Номер документу78417031
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/3713/18

Рішення від 10.12.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні