Рішення
від 07.12.2018 по справі 2340/4793/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 грудня 2018 року справа № 2340/4793/18

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Гаращенка В.В.,

суддів: Гайдаш В.А., Тимошенко В.П.,

за участю:

секретаря судового засідання Дорошенко Л.В.,

представників позивача: ОСОБА_1 - за посадою, ОСОБА_2 - за довіреністю,

представника відповідача: не з'явився;

третьої особи: ОСОБА_1 - особисто;

представника третьої особи: ОСОБА_3 - за договором;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Чигиринської районної організації політичної партії Народний Рух України до Чигиринської міської виборчої комісії Чигиринського району Черкаської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1, про скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

Чигиринська районна організація політичної партії Народний Рух України (20924, Черкаська обл., Чигиринський р-н, с. Тіньки, вул. Набережна, 29) звернулась до суду з адміністративним позовом до Чигиринської міської виборчої комісії Чигиринського району Черкаської області (20901, Черкаська обл., м. Чигирин, вул. Б. Хмельницького, 19), в якому просить:

- скасувати постанову Чигиринської міської виборчої комісії Чигиринського району Черкаської області №10 від 04.12.2018 про скасування реєстрації ОСОБА_1 кандидатом в депутати Чигиринської міської ради Чигиринського району Черкаської області.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачем зазначено, що вибори, які відбулися 25.10.2015 та вибори, які відбудуться 23.12.2018 охоплюють два різних виборчі процеси, а тому обмеження, встановлені ч. 5 ст. 35 Закону України Про місцеві вибори , не підлягають застосуванню.

Вибори 25.10.2015 на яких ОСОБА_1 зареєстрований кандидатом у депутати до Чигиринської районної ради та до Черкаської обласної ради від Радикальної партії ОСОБА_4 є черговими виборами депутатів, натомість вибори, тоді як вибори, що призначені на 23.12.2018 є першими виборами депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

За твердженням позивача, особа може вважатись одночасно висунутою лише в тому випадку, якщо необхідні документи щодо висування цієї особи кандидатом, подані від різних суб'єктів висування у період починаючи з 34-го дня до дня виборів і закінчуючи 24-м днем до дня виборів на відповідних виборах.

Таким чином, під час прийняття рішення відповідачем не враховано вимоги ч. 1 ст. 35 Закону України Про місцеві вибори .

Крім того за результатами виборів до Чигиринської районної ради, які відбулися 25 жовтня 2015 року ОСОБА_1 став депутатом районної ради від Чигиринської районної організації Політичної партії Радикальна партія ОСОБА_4 , таким чином завершивши виборчий процес шляхом отримання депутатського мандату.

Підставою для прийняття спірного рішення Чигиринською міською виборчою комісією зазначено лист Центральної виборчої комісії від 03.12.2018 року №21-33/1-2128, однак твердження про можливі порушення не відповідає дійсності, оскільки до відповідача надійшов лист від члена Центральної виборчої комісії ОСОБА_5, але повноваження Центральної виборчої комісії та повноваження члена Центральної виборчої комісії не є тотожними.

Наведене, на думку позивача, вказує на грубе порушення виборчою комісією вимог Закону України Про місцеві вибори та є підставою для скасування оскарженої постанови.

Ухвалою суду від 6 грудня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі, призначено справу до розгляду на 8 год. 30 хв. 7 грудня 2018 року та запропоновано відповідачу подати відзив на позов. Залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_1.

7 грудня 2018 року в судовому засіданні оголошено перерву до 13 год. 00 хв. 7 грудня 2018 року для повторного виклику в судове засідання відповідача та виконання ним вимог ухвали суду від 6 грудня 2018 року.

У судовому засіданні представники позивача підтримали заявлені позовні вимоги та наполягали на їх задоволенні.

Відповідач свого представника в судове засідання не направив, про причини неявки суд не повідомив, відзив проти позову не подав, хоча про дату, час та місце судового розгляду спору повідомлений належним чином.

Відповідно до ч. 3 ст. 268 КАС України неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Враховуючи зазначені вимоги процесуального закону, суд дійшов висновку про розгляд справи за відсутності представника відповідача за наявними матеріалами.

Третя особа - ОСОБА_1 та його представник вказали на обґрунтованість позовних вимог та просили позов задовольнити в повному обсязі.

Заслухавши пояснення учасників справи, з'ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Постановою Центральної виборчої комісії №156 від 12.10.2018 призначено 23 грудня 2018 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками 1-22.

У відповідності до п. 24 додатку №20 до вказаної постанови передбачено призначення перших виборів до Чигиринської міської об'єднаної територіальної громади: вибори депутатів Чигиринської міської ради Чигиринського району Черкаської області та вибори Чигиринського міського голови Чигиринського району Черкаської області.

Згідно з пунктом 2 вказаної постанови, оголошено про початок виборчого процесу з 03.11.2018.

Пунктом 12 постанови Чигиринської міської виборчої комісії Чигиринського району Черкаської області №6 від 29.11.2018 прийнято рішення про реєстрацію кандидатів у депутати до Чигиринської міської ради від Чигиринської районної організації політичної партії Народний Рух України зазначених у виборчому списку.

Згідно затвердженого виборчого списку ОСОБА_1 є першим кандидатом висунутим від Чигиринської районної організації політичної партії Народний Рух України .

Постановою Чигиринської міської виборчої комісії Чигиринського району Черкаської області №10 від 04.12.2018 прийнято рішення про скасування реєстрації окремого кандидата в депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Чигиринської міської ради Чигиринського району Черкаської області ОСОБА_1 на підставі п. 5 ч. 2 ст. 47 Закону України Про місцеві вибори - у зв'язку із порушенням вимог ч. 5 ст. 35 Закону України Про місцеві вибори .

Приймаючи наведену постанову, Чигиринська міська виборча комісія виходила з того, що законодавством про місцеві вибори передбачено заборону особі бути одночасно висунутою кандидатом у депутати місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости від різних політичних партій. Оскільки ОСОБА_1 включений у виборчий список кандидатів у депутати до Черкаської обласної ради від політичної партії Радикальна партія ОСОБА_4 на місцевих виборах 2015 року, тому не має права бути одночасно висунутим кандидатом в депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Чигиринської міської ради, які призначені 23 грудня 2018 року.

Досліджуючи обставини справи та надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає, що організація і порядок проведення виборів депутатів обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі - місцеві вибори) регулюються Законом України Про місцеві вибори від 14.07.2015 року №595-VIII (далі - Закон України Про місцеві вибори ) та іншими законами України.

Згідно з абз. 1 ч. 1 ст. 11 Закону України Про місцеві вибори виборчий процес місцевих виборів - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону України Про місцеві вибори початок виборчого процесу оголошується відповідною виборчою комісією у строки та в порядку, визначені цим Законом.

Згідно з ч. 7 ст. 14 Закону України Про місцеві вибори перші вибори депутатів, сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією у порядку, визначеному законом.

За п. 5 ч. 1 ст. 12 Закону України Про місцеві вибори суб'єктом виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є місцева організація партії, яка висунула кандидата (кандидатів) для участі у відповідних місцевих виборах.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Закону України Про місцеві вибори суб'єкт виборчого процесу може звернутися до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Отже, зазначені норми Закону свідчать, що місцева організація партії, яка висунула кандидатів у депутати, має право на звернення до суду з позовом про оскарження рішень виборчих комісій, прийнятих у відповідному виборчому процесі.

Пунктом 5 ч. 2 ст. 47 Закону України Про місцеві вибори передбачено, що територіальна виборча комісія скасовує рішення в частині реєстрації в багатомандатному виборчому окрузі окремого кандидата в депутати, включеного до виборчого списку від місцевої організації партії, з виключенням його з виборчого списку в разі порушення вимог частин третьої - п'ятої статті 35 цього Закону.

Згідно ч. 5 ст. 35 Закону України Про місцеві вибори особа, з урахуванням вимог частини четвертої цієї статті, може одночасно бути висунута кандидатом у депутати місцевих рад, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости шляхом висування місцевою організацією лише однієї політичної партії або лише шляхом самовисування.

З наведених норм Закону України Про місцеві вибори вбачається, що особа не може бути одночасно висунута кандидатом у депутати місцевих рад від різних політичних партій.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 включений до виборчого списку кандидатів у депутати від політичної партії Радикальна партія ОСОБА_4 з виборів депутатів Черкаської обласної ради, що проводились 25.10.2015.

Згідно п. 5 ст. 11 Закону України Про місцеві вибори виборчий процес завершується через 15 днів після дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Законом.

Черкаська обласна виборча комісія прийняла постанову №92 від 18 листопада 2015 року Про реєстрацію депутатів Черкаської обласної ради .

25 грудня 2015 року Черкаська обласна виборча комісія офіційно оприлюднила результати чергових виборів до Черкаської обласної ради, які відбулися 25 жовтня 2015 року, шляхом опублікування на офіційному сайті газети Черкаський край та у газеті Черкаський край .

На підставі вищевикладеного суд зазначає, що виборчий процес з чергових виборів депутатів Черкаської обласної ради, які відбулись 25 жовтня 2015 року, закінчився 9 січня 2016 року.

Вказані обставини щодо завершення виборчого процесу також встановлені постановою Черкаського окружного адміністративного суду у справі №823/57/16 від 11.03.2016, яка набрала законної сили 08.04.2016.

В свою чергу, виборчий процес з перших виборів депутатів Чигиринської міської ради розпочався відповідно до постанови Центральної виборчої комісії №156 від 12.10.2018.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України Про місцеві вибори місцеві вибори можуть бути черговими, позачерговими, повторними, проміжними, додатковими або першими.

Враховуючи, що вищенаведені вибори до Черкаської обласної ради є черговими, а вибори до Чигиринської міської ради є першими, отже за своєю правовою природою ці виборчі процеси є різними.

Більш того, виборчий процес з виборів депутатів Черкаської обласної ради завершився 9 січня 2016 року, тому викладене в оскарженій постанові твердження про одночасну участь позивача у виборчому процесі від двох різних політичних партій не відповідає дійсності, а тому є безпідставним.

При цьому, наявність письмової заяви особи про згоду балотуватись кандидатом в депутати в іншому виборчому процесі, який завершився, не спростовує вищенаведених висновків суду.

Щодо посилання відповідача в оскарженій постанові на лист члена Центральної виборчої комісії №21-33/1-2129 від 03.12.2018, суд зазначає, що наведений лист носить інформаційний характер, не містить вказівок обов'язкових до виконання та рекомендує здійснити перевірку відповідних фактів можливих порушень, а не таких, що вже мають місце.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.

Відповідно до ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Враховуючи, що позивачем під час подання позову не сплачено судовий збір, а позов задоволено в повному обсязі, тому відповідно до положень ст. 139 КАС України сплачену суму судового збору слід стягнути до Державного бюджету України з відповідача.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 139 , 241-246, 268-273, КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову Чигиринської міської виборчої комісії Чигиринського району Черкаської області №10 від 04.12.2018 про скасування реєстрації ОСОБА_1 кандидатом в депутати Чигиринської міської ради Чигиринського району Черкаської області.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Чигиринської міської виборчої комісії Чигиринського району Черкаської області (20901, Черкаська обл., м. Чигирин, вул. Б. Хмельницького, 19, код ЄДРПОУ 34007501) до Державного бюджету України (отримувач коштів УК у м.Черкасах/Черкаси/22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 38031150, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО): 899998, рахунок отримувача: 34313206084028, код класифікації доходів бюджету: 22030101) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана з врахуванням особливостей закріплених п. 15.5 Перехідних положень КАС України протягом двох днів з дня проголошення рішення суду.

Головуючий суддя В.В. Гаращенко

Судді В.А. Гайдаш

ОСОБА_6

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2018
Оприлюднено11.12.2018
Номер документу78417992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/4793/18

Рішення від 07.12.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні