Справа № 712/15129/18
Провадження № 1-кс/712/7578/18
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 грудня 2018 року Слідчий суддя Соснівського районного суду м.Черкаси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянув винесене в кримінальному провадженні №12018251010002860 від 19.04.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України слідчим СВ Черкаського відділу поліції ГУ НП в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Черкаської місцевої прокуратури ОСОБА_4 клопотання про проведення позапланової перевірки, -
В С Т А Н О В И В:
Слідчий слідчого відділу Черкаського ВП ГУНП в Черкаській області старший лейтенант поліції ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про проведення позапланової перевірки.
Клопотання мотивує тим, що 19.04.2018 до СВ Черкаського ВП ГУ НП в Черкаській області надійшли матеріали правоохоронних органів про те, що на території м. Черкаси посадова особа державного підприємства "ЧЕРКАСИТОРФ"здійснює незаконне розкрадання майна. (ЄО № 19585 від 19.04.2018).
19.04.2018 СВ Черкаського ВП ГУНП в Черкаській області по вказаному факту внесено відомості до ЄРДР за № 12018251010002860 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
В ході досудового розслідування було встановлено, що відповідно до ухвали Господарського суду Черкаської області від 26.06.2016 у справі №925/859/16 ДП «Черкаситорф» визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_5 .
Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України № 788 від 29.12.2017 погоджено перелік майна, що внесено до ліквідаційної маси ДП «Черкаситорф» та підлягає реалізації в порядку передбаченому ст. 44 ЗУ «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі ЗУ) шляхом проведення аукціону, може відчужуватись в установленому законодавством порядку для задоволення вимог кредиторів під час провадження у справі № 925/859/16 про банкрутство за попередньою згодою Міненерговугілля. В матеріалах справи Господарського суду Черкської області №925/859/16 відсутні документи (наказ) Міненерговугілля щодо згоди відчуження майна ДП «Черкаситорф».
Крім того,відповідно наявнихрішень насайті Єдиногодержавного реєструсудових рішеньДержавною екологічноїінспекцією відповіднодо наказу№290від 01.06.2017у періодз 01.06.2017по 02.06.2017призначено проведенняпозапланової перевіркидотримання ДП«Черкаситорф» вимогприродоохоронного законодавствау сферіохорони навколишньогоприродного середовища.На підставінаказу виданонаправлення №271та 2017у періодз 01.06.2017по 02.06.2017проведено перевірку.Результати перевіркивідображено вакті,в якомузафіксовано,що підчас обстеженнятериторії підприємства,торфобрикетногоцеху,заводу виробничудіяльність нездійснює.Проте,на ділянцівідкритого складуДП «Черкаситорф»ДП «Київторф»проводиться пересипкасировини (торфу)за допомогоюкрана КТП-1з діляноквидобутку сировини(торфу)«Ірдинь -1»,«Ірдинь -2»,що надійшлавагонами натериторію підприємствадля наступноїпереробки.ДП «Черкаситорф»ДП «Київторф»проводить пересипкуторфу зпорушенням вимогприродоохоронного законодавства.Таким чиномторф протиправновивозиться зтериторії ДП«Черкаситорф» талегалізується шляхомнезаконної реалізаціїза фіктивнимидокументами ТОВ«Вудпром» таТОВ «Альфа-Контракт»реальним суб`єктамгосподарювання:ТОВ «ВОКА-Д»ЄДРПОУ 36096677 торф119,9686тон;ПРИВАТНЕ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКЕПІДПРИЄМСТВО "КІВШОВАТА"ЄДРПОУ 38230365-торф паливний660,49т,торф длясільського господарства413,588т;ФЕРМЕРСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО"АГРАРІЙ"ЄДРПОУ 32418461-торф сільськогосподарський 67 т, кошти від реалізації торфу переводяться в готівку та в подальшому розподіляються між учасниками групи, а частина коштів іде на виплату готівкою не облікованої заробітної плати працівникам, задіяним в незаконному вивезенні торфу.
В період з червня по вересень 2018 року в ході проведення негласної слідчої (розшукової) дії спостереження за місцем зафіксовано факт видобування корисної копалини загальнодержавного значення, а саме торфу, працівниками ДП «Черкаситорф» за допомогою спеціального машинного устаткування та вивезення його вантажними автомобілями з території ДП «Черкаситорф» за адресою: смт. Ірдинь вул. Лазо, Черкаський р-н, Черкаська область.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок держаними інспекціями та іншими контролюючими органами», дозвіл на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами надається Кабінетом Міністрів України або за рішенням суду.
В зв`язку з викладеним, слідчий просить призначити позапланову перевірку та складання відповідних актів, з питань дотримання вимог природоохоронного законодавства та встановлення заподіяної шкоди і завданих збитків ДП «Черкаситорф», код ЄДРПОУ 31471283, за адресою: смт. Ірдинь, вул. Леніна, 2.
Надати можливість Державній екологічнійінспекції Центральногоокругу у доступі до усієї необхідної документації, що стосується видобутку ДП «Черкаситорф», код ЄДРПОУ 31471283, корисної копалини загальнодержавного значення, а саме торфу.
Встановити термін проведення перевірки в період часу з 07 грудня 2018 року по 06 січня 2019 року.
Зобов`язати Державну екологічну інспекцію Центрального округу, після проведення перевірок, матеріали перевірок направити до СВ Черкаського ВП ГУНП в Черкаській області, для приєднання до кримінального провадження № 12018251010002860 та врахування в ході проведення слідства.
В судове засідання слідчий не з`явився, скерував до суду заяву про розгляд клопотання без його участі. Заявлені вимоги підтримав в повному обсязі.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного.
Згідно до ч. 1ст. 1 КПК Українипорядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України.
Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбаченихКПК України.
Відповідно до п. 5 ч. 2ст. 40 КПК Українислідчий уповноважений: звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотаннями про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.
Відповідно до ч. 1ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до ч. 2ст. 131 КПК України, заходами забезпечення кримінального провадження є: 1) виклик слідчим, прокурором, судовий виклик і привід; 2) накладення грошового стягнення; 3) тимчасове обмеження у користуванні спеціальним правом; 4) відсторонення від посади; 4-1) тимчасове відсторонення судді від здійснення правосуддя; 5) тимчасовий доступ до речей і документів; 6) тимчасове вилучення майна; 7) арешт майна; 8) затримання особи; 9) запобіжні заходи.
При цьому, призначення документальної позапланової перевірки не є ні слідчою (розшуковою) дією, ні негласною слідчою (розшуковою) дією, ні заходом забезпечення кримінального провадження, з клопотаннями про проведення яких вправі звертатись слідчий за погодженням з прокурором до слідчого судді.
Відповідно до ч.7ст.11 Закону України від 26.01.1993 року № 2939-XII(з наступними змінами і доповненнями) «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Вказаний закон було прийнято до прийняття КПК України від 13.04.2012 року, який набрав чинності 20.11.2012 року і який не містить норм про розгляд таких клопотань слідчим суддею.
Отже, положення КПК України не відносять до компетенції слідчого судді вирішення питання щодо призначення документальної позапланової перевірки, а ст.132КПК України не передбачає такого заходу кримінального провадження, не регламентує порядок розгляду таких клопотань, обсяг доказування при розгляді такого клопотання, критерії, за якими слідчий суддя повинен визначати достатність підстав для призначення документальної позапланової перевірки.
Таким чином, враховуючи, що Кримінальний процесуальнийкодекс України містить вичерпний перелік слідчих і процесуальних дій, дозвіл на проведення яких надається слідчим суддею у передбаченому ним порядку, і в цьому переліку не закріплено повноважень слідчого судді надавати дозвіл на проведення позапланових документальних ревізій суб`єктів господарської діяльності, тому у задоволенні клопотання необхідно відмовити.
Керуючись, ст.ст. 132, 309, 369372, 376 КПК України, слідчий суддя
У Х В А Л И В:
В задоволенні клопотання слідчого СВ Черкаського відділу поліції ГУ НП в Черкаській області ОСОБА_3 про проведення позапланової перевірки відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2018 |
Оприлюднено | 02.03.2023 |
Номер документу | 78440189 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Соснівський районний суд м.Черкас
Пироженко (В.Д.) В. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні