Ухвала
від 03.12.2018 по справі 759/19458/18
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

пр. № 1-кс/759/5611/18

ун. № 759/19458/18

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 грудня 2018 року слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 при секретарі: ОСОБА_2 , розглянувши в судовому засіданні в м. Києві клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів у досудовому розслідуванні внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018110000000100 від 19.02.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч. 1 ст. 272 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

03.12.2018 року старший слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором відділу прокуратури Київської області ОСОБА_4 та просить надати дозвіл старшому слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 , групі слідчих у кримінальному провадженні, або за їх дорученням працівникам оперативного підрозділу управління захисту економіки в Київській області ДЗЕ Національної поліції України на тимчасовий доступ до реєстраційної справи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), з можливістю вилучення її завірених належним чином копій, які знаходяться у володінні службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 , що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

У клопотанні слідчий пояснив, що до слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області надійшло звернення журналіста Всеукраїнської правозахисної газети ОСОБА_5 щодо нелегального функціонування на території м. Києва та Київської області заправних пунктів.

В ході виконання розшукових дій у порядку ст. 40 КПК України працівниками ІНФОРМАЦІЯ_3 встановлено, що переважна більшість заправних пунктів на території Київської області здійснює свою діяльність нелегально, без передбаченої відповідними нормативними актами дозвільної документації. До кола зазначених суб`єктів господарювання по реалізації бензину, дизельного пального та скрапленого газу також відноситься ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).

У подальшому встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » здійснює господарську діяльність щодо реалізації пального через АЗС, що розташована на території Київської області, за адресою: АДРЕСА_2 , кадастровий номер земельної ділянки: 3222485901:01:017:0040.

Крім того встановлено, що розпорядженням ІНФОРМАЦІЯ_4 від 11.01.2018 №5 утворено постійно діючу комісію з питань утворення та поводження з відходами, використання та охорони природних ресурсів у Київській області та затверджено рішення про створення мобільної групи щодо здійснення заходів з додержанням вимог чинного законодавства під час діяльності автогазозаправних пунктів на території Київської області.

Протоколом від 07.02.2018 №2 результатів здійснення мобільною групою заходів з питань додержання вимог чинного законодавства під час діяльності автогазозаправних пунктів на території Київської області встановлено, що 07.02.2018 мобільною групою здійснено заходи з питань додержання вимог чинного законодавства в Україні під час здійснення діяльності за адресою: АДРЕСА_2 . Під час здійснення заходів встановлено, що за вище вказаною адресою здійснюється роздрібна торгівля скрапленого газу для заправки автомобільного транспорту, без відповідних документів дозвільного характеру. Вказаний автомобільний газозаправний пункт є власністю ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (місцезнаходження: АДРЕСА_3 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ). На території автогазозаправного пункту розташовані п`ять резервуарів, з яких три приєднано до трьох газороздавальної колонок, дві з яких знаходяться у робочому стані та мають два спеціальні пістолета для заправки автомобільного транспорту. Членами мобільної групи також встановлено, що на автомобільному газозаправному пункті встановлено касовий апарат, у зв`язку із цим на прохання мобільної групи, оператором надано товарний чек.

За результатами виїзду мобільної групи для здійснення заходів з питань дотримання вимог природоохоронного законодавства України під час здійснення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » роздрібної торгівлі скрапленого газу виявлені наступні порушення:відсутність дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами підприємств, установ, організацій і громадян-суб`єктів підприємницької діяльності, чим порушено вимоги ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;відсутність висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на діючий обєкт та проекту організацію санітарно-захисної зони, чим порушено вимоги ст. 11 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та пунктів 5.4, 5.14 ДСП 173-96 «Планування та забудови населених пунктів»;відсутні правоустановчі документи щодо користування земельною ділянкою, чим порушено ст. 125, ст. 126 Земельного Кодексу України;відсутня проектно-технічна документація з розділом «Оцінка впливу на навколишнє середовище» з позитивним висновком державної екологічної експертизи, ст. 14, ст. 32, ст. 39 Закону України «Про екологічну експертизу»;відсутня інформація, щодо екологічних показників нафтопродуктів, значення екологічних норм бензину автомобільного та дизельного палива під час їх оптової та роздрібної торгівлі, чим порушено Пункт «и» ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього середовища» та додатку 2,3 до технічного регламенту, затвердженого ПКМУ №927;відсутній документ про якість (паспорт якості) палива, що виробляється, вводиться в обіг та реалізується на території України, чим порушено Пункти 8,9, додатку 6 до Технічного регламенту, затвердженого ПКМУ №27;відсутня документація у сфері поводження з відходами, договори на передачу відходів які утворюються в результаті господарської діяльності та не визначені місця для тимчасового розміщення відходів чим порушено ст. 17 Закону України «Про відходи»;відсутня інформація щодо водопостачання та водовідведення підприємства;відсутній дозвіл на виконання робіт та експлуатацію устаткування підвищеної небезпеки;у відповідності до Закону України «Про дорожній рух» ст 52-1 Повноваження МВС України у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху на об`єктах сервісу відсутні (отриманні та погодженні) технічні умови: генеральний та будівельні плани, проект організації дорожнього руху на заїзди та виїзди з об`єктів сервісу, відсутні технічні засоби регулювання дорожнього руху;

відсутня ідентифікація потенційно небезпечного об`єкту у відповідності до вимог наказу МВС України від 23.02.2006 №98 «Про затвердження методики ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів»; відсутня декларація відповідності матеріально технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки у відповідності до вимог Постанови КМУ від 05.06.2013 №440 «Про затвердження Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки»;відстань від резервуарів АГЗП до операторської АГЗП менше 15 м. (Порушення: п. 8.153 ДБН В.2.5-20-2001 «Газопостачання».

Відповідно до п. 10 Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженого Наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15, до таких робіт зокрема віднесено роботи з надзвичайно займистими, легкозаймистими, займистими та вибухонебезпечними речовинами.

Пунктом 3.1. Розділу ІІІ Правил безпеки систем газопостачання, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 15.05.2015 № 285 передбачено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки відповідно до вимогПорядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107.

Пунктом 3.3. Розділу ІІІ Правил безпеки систем газопостачання, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 15.05.2015 № 285 передбачено, що власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач)) відповідає за технічний стан і безпечне користування газопроводами, газовими приладами, димовими та вентиляційними каналами.

Частиною 3 ст. 21 Закону України «Про охорону праці» передбачено, що роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання.

29.05.2018 у провадженні призначено судову пожежно-технічну експертизу, з метою встановлення відповідності вищевказаної АЗС (АГЗП) вимогам пожежної безпеки, проведення якої доручено експертам ІНФОРМАЦІЯ_5 .

08.06.2018 з метою фіксації факту використання обладнання для зберігання та розповсюдження бензину, дизельного пального та скрапленого газу без відповідних документів (дозволів) на проведення робіт з підвищеною небезпекою, використання машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, яке створює реальну загрозу для життя та здоров`я людей або настання інших тяжких наслідків, за участю працівників ІНФОРМАЦІЯ_6 та працівників ІНФОРМАЦІЯ_7 , як органу державної влади, що здійснює державній нагляд (контроль) у сфері пожежної та техногенної безпеки для проведення перевірки з питань дотримання вимог законодавства України у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, судового експерта ІНФОРМАЦІЯ_8 , та складання відповідного акту перевірки проведено огляд земельної ділянки, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , (кадастровий номер 3222485901:01:017:0040). За результатами проведення огляду складено відповідний протокол огляду від 08.06.2018.

Під час огляду зазначеного автомобільного газозаправного пункту (АГЗП) зріджених вуглеводневих газів від спеціаліста ІНФОРМАЦІЯ_6 надійшли наступні зауваження:на двох посудинах АГЗП відсутні таблички із зазначенням реєстраційних номерів робочого тиску, дати наступного опосвідчення;на посудині орієнтовним об`ємом 5 м.3 відсутня табличка заводу виробника;запобіжні скидні клапану посудини не опломбовані;манометри (4 одиниці) на мають клейма про Державну перевірку;сумарний об`єм посудин ЗВГ АГЗП перевищує (один резервуар орієнтовно 10 м.3, другий 5 м.3). Посудини встановлені надземне.

За результатами огляду спеціалістом ІНФОРМАЦІЯ_7 надійшов перелік виявлених порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, а саме: Загальна ємкість АГЗП перевищує 10м3 (Порушення:п. 8.151ДБН В.2.5-20-2001);Відстань від резервуарів АГЗП до будівель шиномонтажу складає менше 40 м (Порушення: п. 8.153, табл. 21 ДБН В.2.5-20-2001);Відстань від резервуарів АГЗП до будівель підприємства несуміжній земельній ділянці складає менше 40 м (Порушення: п. 8.153, табл. 21 ДБН В.2.5-20-2001);Допускається встановлення тимчасових будівель, зберігання автомобільної гуми в протипожежних розривах між будівлями та спорудами (Порушення: п. 1.4 Розділу ІІІ НАПБ А.01.001-2014);Відстані від резервуарів АГЗП до паливороздавальних колонок АГЗП складають менше 5 м (Порушення: п. 8.153 ДБН В.2.5-20-2001);Відстані від резервуарів АГЗП до операторної АГЗП складають менше 15 м (Порушення: п. 8.153 ДБН В.2.5-20-2001);АГЗП не обладнано системою блискавкозахисту (Порушення: дод. А ДСТУ Б В.2.5-38:2008);Допускається відкрите прокладання проводів зовнішнього освітлення в межах вибухонебезпечної зони АГЗП (Порушення: п. 1.18 Розділу ІV НАПБ А.01.001-2014);З`єднання жил проводів зовнішнього освітлення АГЗП виконано вскрутку (Порушення: п. 1.6 Розділу ІV НАПБ А.01.001-2014);Допускається зберігання горючих матеріалів в електрощитах операторної АЗГП (Порушення: п. 1.18 Розділу ІV НАПБ А.01.001-2014);Електрощити в приміщенні операторної АЗГП не оснащені схемами підключення споживачів з пояснювальними написами (Порушення: п.1.16 Розділу ІV НАПБ А.01.001-2014);В операторній АГЗП допускається експлуатація тимчасових електромереж (Порушення: п. 1.8 Розділу ІV НАПБ А.01.001-2014);В операторній АГЗП допускається експлуатація пошкодженого подовжувача (Порушення: п. 1.18 Розділу ІV НАПБ А.01.001-2014);В операторній АГЗП допускається відкрите прокладання проводів по горючому оздобленню (Порушення: п. 1.12 Розділу ІV НАПБ А.01.001-2014);АГЗП не обладнано системою протипожежного захисту - системами автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу (Порушення: п. 1.2 Розділу V НАПБ А.01.001-2014, п. 8.98 ДБН В.2.5-20-2001, дод. А ДБН В.2.5-56:2014);АГЗП не забезпечено протипожежним водопостачанням (Порушення: п. 8.104 ДБН В.2.5-20-2001, п. 6.2.1 ДБН В.2.5-74:2013);На АЗС не вивішені на видних місцях плакати, які містять обов`язки водіїв під час заправлення автомобіля (Порушення: пп. 10.4 п. 10 Розділу VI НАПБ А.01.001-2014);Наявні пожежні щити не укомплектовані пожежним інвентарем для локалізації та ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку (Порушення: п. 3.6, п. 3.11 Розділу V НАПБ А.01.001-2014);АГЗП не забезпечено пересувним вогнегасником ВП-100 (Порушення: дод. Н ДБН В.2.5-20-2001);Не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників (Порушення: п. 3.17 Розділу V НАПБ А.01.001-2014; п. 3 Розділу ІІ Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників).

За результатами проведення вказаного огляду та виявленими спеціалістами ІНФОРМАЦІЯ_6 та ІНФОРМАЦІЯ_7 порушеннями, експертом ІНФОРМАЦІЯ_8 проведено судову пожежну-технічну експертизу та складено відповідний висновок експерта від 26.06.2018 №14-189, яким встановлено, що АГЗП за адресою: АДРЕСА_2 , не відповідає вимогам пожежної безпеки, а саме: п. 1.6 розділу IV «Правил пожежної безпеки в України (далі ППБУ), п. 1.8 розділу IV ППБУ, п. 1.18 розділу IV ППБУ, п. 3.10 розділу V ППБУ, п. 3.11 розділу V ППБУ, п. 3.17 розділу V ППБУ, п. 3.26 розділу V ППБУ, п. 10.1 розділу VI ППБУ, п. 10.4 розділу VI ППБУ, п. 10.5 розділу VI ППБУ, п. 8.145 ДБН В.2.5.-20-2001 «Газопостачання. Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі та споруди» (далі ДБН), п. 8.162 ДБН, п. 8.163 ДБН, п. 8.164 ДБН.

Органом досудового розслідування встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » зареєстроване за адресою: АДРЕСА_3 , а реєстраційна справа вказаного товариства знаходиться у ІНФОРМАЦІЯ_9 , що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

В судове засідання слідчий не з`явився, надав заяву в якій просить розглядати клопотання у його відсутність.

Згідно ч.2 ст. 163 КПК України слідчий суддя вважає за можливе розглянути клопотання без виклику осіб у володінні яких знаходяться документи.

Розглянувши клопотання та вивчивши додані до нього матеріали і докази, суд дійшов висновку, що клопотання відповідає вимогамст. 160 КПК України, є обґрунтованим і підлягає частковому задоволенню за таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходиться таку речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ч. 1 ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених устатті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Відповідно до ст. 162 КПК України відомості, які можуть становити комерційну таємницю вчинення нотаріальних дій, відносяться до охоронюваної законом таємниці, яка містить в речах та документах.

Відповідно до п.1 ч.1ст.164 КПК України, в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів має бути зазначено прізвище, ім`я та по батькові особи, якій надається право тимчасового доступу до речей і документів.

Дослідивши зміст клопотання та перевіривши надані до матеріалів клопотання документи слідчий суддя, дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення клопотання, оскільки слідчим в клопотанні не доведено необхідність надання дозволу на тимчасовий доступ до документів групі слідчих у кримінальному проваджені,або працівникам оперативного підрозділу управління захисту економіки в Київській області ДЗЕ національної поліції України.

Керуючись ст.ст.7-11,107,110,131,132,159-169,309,395,369-371КПК України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів у досудовому розслідуванні внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12018110000000100 від 19.02.2018 року за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч. 1 ст. 272 КК України задовольнити частково.

Надати дозвіл старшому слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 на тимчасовий доступ до реєстраційної справи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), з можливістю вилучення її завірених належним чином копій, які знаходяться у володінні службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 , що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

В іншій частині клопотання відмовити.

Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Ухвала слідчого судді про доступ до речей і документів, підлягає обов`язковому виконанню. У разі невиконання ухвали слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано тимчасовий доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положенням ст. 166 КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Заперечення на дану ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСвятошинський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.12.2018
Оприлюднено02.03.2023
Номер документу78441550
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —759/19458/18

Ухвала від 03.12.2018

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Журибеда О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні