Постанова
від 10.12.2018 по справі 686/27565/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/27565/18

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2018 року м. Хмельницький

Суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області Козак О.В., за участю секретаря Слободянюк А.Ю., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Хмельницького справу про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, керівника (підписанта) політичної партії За конкретні справи , не судимого, зареєстрованого за адресою:м. Хмельницький, вул.Зарічанська, 11/4,

за ст.212-15КУпАП, -

встановила:

В провадженні Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області перебуває справа про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.1 ст. 212-15 КУпАП.

Відповідно до протоколу за № 50-22/362 від 08 листопада 2018 року, складеного уповноваженою особою - головним спеціалістом відділу роботи із політичними партіями, що не отримують державне фінансування на статутну діяльність Департаменту з питань запобігання політичній корупції ОСОБА_2, вказано, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст.212-15 КУпАП, а саме порушення порядку отримання внеску на підтримку політичної партії.

Так, за результатами аналізу Звіту про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру (далі-Звіт), поданого політичною партією За конкретні справи (код ЄДРПОУ 39933113) за ІІ квартал 2018 року встановлено, що на 14.05.2018 року за розрахунковим документом № 164 на користь Партії надано внесок від ТОВ АКВЕА у розмірі 120000грн. На підтвердження інформації, зазначеної у Звіті Партії, надана банківська виписка ПАТ УКРСОЦБАНК №26002011671274, згідно з якою 14.05.2018 від ТОВ АКВЕА надано внесок на підтримку партії за розрахунковим документом №164 з призначенням платежу Безповоротна фінансова допомога для забезпечення статутної діяльності . Наведена обставина свідчить, що особа знала і усвідомлювала свої дії. З метою державного контролю за дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій Національне агентство направило запит від 30.08.2018 року № 50-13/37971/18 до ГУ ДФС в Одеській області щодо надання інформації стосовно наявності непогашеного податкового боргу у ТОВ АКВЕА станом на 14.05.2018. У листі ГУ ДФС в Одеській області від 11.09.2018 № 15929/22738/9/15-32-17-02-06 зазначено, що за даними інформаційних систем ДФС станом на 14.05.2018 рахувався податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (ККДБ 14010100) у сумі 364,23грн.

Пунктом 8 ч.1 ст.15 Закону України Про політичні партії в Україні (далі - Закон) передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичної партії фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Відповідно до ч.7 ст.15 Закону політична партія, її місцева організація зобов'язані відмовитися від внеску особи, яка відповідно до закону не має права здійснювати такий внесок, протягом трьох днів від дня, коли уповноваженій особі політичної партії, місцевої організації політичної партії стало відомо про це.

З метою державного контролю за дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій Національне агентство направило запит від 21.09.2018 № 50-14/42298/18 до Партії щодо надання інформації стосовно вищезазначеного внеску. У листі Партія зазначила, що через відкриті інформаційні джерела було перевірено інформацію щодо відсутності податкового боргу у ТОВ АКВЕА на дату отримання коштів із додаванням PrintSkreen зробленого з OpenDataBot станом на 01.05.2018. Партія не повернула грошовий внесок, отриманий від ТОВ АКВЕА 14.05.2018 у сумі 120000грн.

Таким чином, ОСОБА_1 як керівник (підписант) Партії вчинив порушення встановленого законом порядку отримання внеску на підтримку політичної партії, відповідальність за яке передбачена ст.212-15 КУпАП.

Час вчинення правопорушення - 04.10.2018р. (дата закінчення терміну повернення внеску), місце вчинення - місце реєстрації Партії (вул.Зарічанська, буд.11/4, м.Хмельницький), а час виявлення правопорушення - 11.10.2018 (дата отримання відповіді від Партії).

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні вказаного адміністративного правопорушення не визнав, суду пояснив, що вивчивши матеріали справи вважає, що в його діях немає складу адміністративного правопорушення, оскільки перед тим, як отримати допомогу на підтримку політичної партії вони перевіряли чи є податковий борг, та з'ясували, що боргу не було. Якби вони побачили, що є борг, то від допомоги би відмовились. У поданих до суду письмових поясненнях, також зазначив, що не був присутнім під час складання протоколу про адміністративне правопорушення 08.11.2018р., оскільки був хворий. По суті адміністративного правопорушення вважає за необхідне наголосити на наступному. Єдиним документом й доказом, який став підставою для складання НАЗК протоколу про адміністративне правопорушення відносно нього, став лист ГУ ДФС в Одеській області від 11.09.2018р. № 15929/22738/9/15-32-17-02-06. Жодних інших належних та допустимих доказів в розумінні норм Податкового кодексу України, нібито наявності у ТОВ АКВЕА податкового боргу (узгодженого податкового зобов'язання) саме станом на дату перерахування внеску - 14.05.2018 року, в адміністративних матеріалах не міститься. Тому просить провадження у справі закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, у зв'язку з відсутністю події та складу інкримінованого йому адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП.

Суд, заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали та всі обставини справи вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, враховуючи наступне.

Відповідно до ст.9 Кодексу України про адміністративні правопорушення, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно зі статтею 14 Закону України Про політичні партії в Україні держава гарантує політичним партіям право на кошти та інше майно для здійснення своїх статутних завдань.

При цьому, відповідно до пункту 8 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Статтею 212-15 КУпАП передбачено, що порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації, агітації з всеукраїнського або місцевого референдуму, тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від сімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від ста до ста тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією суми внеску на підтримку політичної партії, наданої або отриманої з порушенням закону.

Податковий кодекс України не ототожнює, а навпаки розрізняє, поняття податковий борг і податкове зобов'язання .

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

У відповідності до п.п.14.1.39, 14.1.156. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

За приписами п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Підпунктами 58.1, 58.3. ст. 58 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації. До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання (за наявності) та штрафних (фінансових) санкцій. Податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Згідно п.п.14.1.153 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Судом встановлено, що 14.05.2018 року від ТОВ АКВЕА надано внесок на підтримку політичної партії За конкретні справи (код ЄДРПОУ 39933113) за розрахунковим документом №164 з призначенням платежу Безповоротна фінансова допомога для забезпечення статутної діяльності . Вказане підтверджується: звітом про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, поданого політичною партією За конкретні справи за ІІ квартал 2018 року та банківською випискою.

Підставою для складання протоколу за № 50-22/362 від 08 листопада 2018 року став лист Головного управління ДФС у Одеській області від 11.09.2018 № 15929/22738/9/15-32-17-02-06 в якому повідомляється, що згідно з даними ІТС Податковий блок станом на 10.09.2018 року за ТОВ АКВЕА на 14.05.2018 року рахувався податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (ККДБ 14010100) в сумі 364,23грн.

В письмових поясненнях ТОВ АКВЕА від 30.11.2018 року за № 30/11-18 зазначило, що в розумінні норм Податкового кодексу України не випливає, що саме станом на 14.05.2018 року відповідними посадовими особами ТОВ АКВЕА було порушено встановлений законом порядок надання внеску на підтримку політичної партії, оскільки у листі Головного управління ДФС у Одеській області не вказано будь-яких даних про те, що даним органом виносилось відповідного змісту податкові повідомлення-рішення або податкові вимоги з вимогою погасити податковий борг, які було вручено ТОВ АКВЕА до 14.05.2018 року, та які у зв'язку з не оскарженням вказаного рішення, набули статусу узгодженого грошового зобов'язання, як про це імперативно вказано у п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, а отже стали податковим боргом. Зважаючи на вказане, відсутні будь-які юридичні підстави стверджувати про наявність у ТОВ АКВЕА податкового боргу на момент здійснення внеску - 14.05.2018 року на користь ПП За конкретні справи .

З додатків до письмових пояснень ТОВ АКВЕА вбачається, що 30.03.2018 року останнє подало до ДПІ у Приморському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість, у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, та 27.03.2018 року здійснило сплату податкових грошових зобов'язань відповідно до платіжних доручень №№49, 50 від 27.03.2018р.

З наданої суду роздруківки з офіційного сайту ДФС України від 01.09.2018 року з розділу ІРС ДФС України "Дізнайся більше про свого контрагента", за ТОВ АКВЕА , як платником податків не має податкового боргу станом на 28.08.2018 року.

Отже, зі змісту вищевказаного листа Головного управління ДФС у Одеській області від 11.09.2018 № 15929/22738/9/15-32-17-02-06 вбачається, що за ТОВ АКВЕА згідно з даними ІТС Податковий блок станом на 10.09.2018 року за ТОВ АКВЕА на 14.05.2018 року рахувався податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (ККДБ 14010100) в сумі 364,23грн. Разом з тим, у вказаному листі та доданих до протоколу про адміністративне правопорушення матеріалах, відсутні відомості щодо того, що з часу подачі ТОВ АКВЕА уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість 30.03.2018 року, Головним управлінням ДФС у Одеській області виносилось відповідного змісту податкові повідомлення-рішення або податкові вимоги з вимогою погасити податковий борг, які було направлено та вручено ТОВ АКВЕА до 14.05.2018 року, та які набули статусу узгодженого грошового зобов'язання, як це вказано у п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України, а отже вони стали податковим боргом станом на 14.05.2018р. Не містить вказаний лист і відомостей про те, коли у ІТС Податковий блок було внесено відомості щодо наявності за ТОВ АКВЕА податкового боргу в сумі 364,23грн. та дати його виникнення, з врахуванням вищевикладених норм Податкового кодексу України.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що провадження по справі про адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-15 КУпАП відносно ОСОБА_1 слід закрити, оскільки суду не надано жодного належного доказу на підтвердження того, що на момент внесення коштів на користь політичної партії За конкретні справи , а саме 14.05.2018р. ТОВ АКВЕА мало податковий борг, а відповідно ОСОБА_1, як керівник (підписант) Партії, вчинив порушення встановленого законом порядку отримання внеску на підтримку політичної партії.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 212-15, 247, 251, 284, 289, 294 КУпАП, -

ПОСТАНОВИЛА :

Провадження у справі про адміністративне правопорушення передбачене ст. 212-15 КУпАП у відношенні ОСОБА_1 закрити в зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанову може бути оскаржено протягом десяти днів з дня її винесення до Хмельницького апеляційного суду через Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області.

Суддя

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення10.12.2018
Оприлюднено11.12.2018
Номер документу78441839
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —686/27565/18

Постанова від 10.12.2018

Адмінправопорушення

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні