Ухвала
від 11.12.2018 по справі 927/850/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

про відкриття провадження у справі про банкрутство

11 грудня 2018 року м. Чернігів справа № 927/850/18

Господарський суд Чернігівської області у складі судді А.С. Сидоренка , розглянувши матеріали за заявою ліквідатора боржника БОРЖНИК: Товариство з обмеженою відповідальністю АНТАРАЛЬ 14005, м. Чернігів, проспект Миру, 49 - а 14000, м. Чернігів, провулок Нахімова, 50 (адреса ліквідатора) про відкриття справи про банкрутство боржника, що ліквідується власником

Представник боржника в судове засідання не з'явився.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю АНТАРАЛЬ (надалі - боржник) подана заява про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 11, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (надалі - Закон про банкрутство).

В обґрунтування поданої заяви боржник вказує, що під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість задовольнити вимоги кредитора в сумі 100 000,00 грн., а тому він був зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 27.11.2018р. вказана вище заява була прийнята до розгляду з призначенням підготовчого засідання.

Розглянувши подані документи і матеріали, вислухавши пояснення повноважного представника боржника, господарський суд ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю АНТАРАЛЬ зареєстроване в якості суб'єкта господарювання 18.08.2009р., про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесені відомості за № 1 072 102 0000 024132.

Згідно ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України, припинення суб'єкта господарювання здійснюється відповідно до закону.

Юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації (ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України).

У відповідності з п. 1 ч. 1, ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 Закону про банкрутство, боржник зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство, зокрема, у разі якщо під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі.

Частиною 1 ст. 95 Закону про банкрутство встановлено, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

За змістом ч. 1, 3, 5 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

ОСОБА_1 заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

У відповідності з ч. 1, 2, 4 ст. 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем:

центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії;

Пенсійного фонду України - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Положеннями п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що початок процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для здійснення документальної позапланової перевірки.

Згідно п. 11.1, 11.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011р. за № 1562/20300, платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації ).

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.

У зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання, зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.

Відповідно до ч. 3, 4, 7, 8 ст. 111 Цивільного кодексу України, під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.

Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

04 вересня 2018 року загальними зборами учасників ТОВ АНТАРАЛЬ було прийняте рішення про припинення діяльності товариства шляхом ліквідації (протокол № 2 від 04.09.2018р.) з встановленням строку заявлення кредиторами вимог - протягом двох місяців з моменту оприлюднення інформації про припинення Товариства; головою ліквідаційної комісії призначено ОСОБА_2

12 вересня 2018 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення загальних зборів учасників ТОВ АНТАРАЛЬ щодо припинення діяльності товариства шляхом ліквідації; строк для заявлення кредиторами своїх вимог - до 13.11.2018р.

21 листопада 2018 року загальними зборами учасників ТОВ АНТАРАЛЬ було прийняте рішення про звільнення від обов'язків голови ліквідаційної комісії товариства ОСОБА_2 з покладенням відповідних функцій на ОСОБА_1, починаючи з 22.11.2018р. (протокол від 21.11.2018р.).

Під час ліквідації ліквідатором проводилась інвентаризація майна боржника (наказ № 1 про проведення інвентаризації від 10.09.2018р.), в результаті чого встановлено відсутність майнових активів (протокол інвентаризаційної комісії від 11.09.2018р.).

Також, ліквідатором вживалися заходи щодо розшуку майна боржника шляхом направлення відповідних запитів до реєструючих органів, внаслідок чого була встановлена відсутність у товариства будь - якого майна.

Даний факт підтверджується, зокрема довідками Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області від 02.10.2018р. № 01-13-29/6562; Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області від 25.09.2018р. № 01-11/4152; департаменту льотної придатності Державної авіаційної служби України (Державіаслужба) від 27.09.2018р. № 24.2.19-12498; управління надання адміністративних послуг Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті (Укрморрічінспекція) від 15.10.2018р. № 1081-05/1/3-18; територіального сервісного центру № 7441 Регіонального сервісного центру в Чернігівській області Міністерства внутрішніх справ України від 04.10.2018р. № 31/25/13-4079; територіального сервісного центру № 4444 Регіонального сервісного центру в Луганській області Міністерства внутрішніх справ України від 26.09.2018р. № 31/12/4444-4446; управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради від 27.09.2018р. № 01-08/1701; філії Головний інформаційно-обчислювальний центр Публічного акціонерного товариства Українська залізниця від 01.10.2018р. № 36/3068; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.10.2018р. № 10/01/31154; департаменту дозвільних процедур Державної архітектурно-будівльної інспекції України від 03.10.2018р. № 40-302/674-18.

Факт відсутності зареєстрованого за ТОВ АНТАРАЛЬ нерухомого майна підтверджується також Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо ТОВ АНТАРАЛЬ , сформованою 01.10.2018р.

Згідно листа Головного управління ДФС у Чернігівській області від 25.10.2018р. № 11071/10/25-01-17-02-19 згідно реєстраційних даних ІС Податковий блок станом на 24.10.2018р. ТОВ АНТАРАЛЬ не має відкритих рахунків в банківських установах. Даний факт підтверджується також листами боржника від 28.11.2018р. № 28/11-18-1 та від 29.11.2018р. № 29/11-18-01.

Як вбачається з матеріалів справи, ліквідатором направлялись листи -повідомлення про ліквідацію товариства відомим (можливим) кредиторам із зазначенням строку пред'явлення кредиторських вимог, а саме: Лисичанському міському центру зайнятості, Чернігівському міському центру зайнятості, ДПІ у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області, Головному управлінню ДФС у Чернігівській області, Лисичанському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів, Чернігівському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів, Чернігівському відділенню управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області, управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області.

Протягом ліквідаційної процедури ліквідаційною комісією розглянуто та визнано грошові вимоги фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 в сумі 100 000,00 грн.

Рішенням загальних зборів учасників ТОВ АНТАРАЛЬ (протокол від 23.11.2018р.) був затверджений складений ліквідатором проміжний ліквідаційний баланс.

Як вбачається із балансу та розшифровки його рядків, станом на 23.11.2018р. боржник має поточні зобов'язання в сумі 100,0 тис. грн. - кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги. При цьому, вартість активів товариства становить 0,0 грн.

Також, загальними зборами учасників ТОВ АНТАРАЛЬ 23.11.2018р. було прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.

На офіційному веб - сайті Державної фіскальної служби України ( http://sfs.gov.ua/businesspartner ) міститься інформація про те, що станом на 21.11.2018р. щодо платника податків ТОВ АНТАРАЛЬ наявна інформація: перебуває на обліку в контролюючому органі як такий, що припиняється; станом на 22.11.2018р. платник податків не має податкового боргу.

Як вбачається з матеріалів справи (накладна від 22.11.2018р. № 1400042071805 та опис вкладення до цінного листа), голова ліквідаційної комісії ОСОБА_2 направив на адресу ДПІ у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області податкову звітність ТОВ АНТАРАЛЬ - податкова декларація з податку на прибуток підприємств за 9 місяців 2018р. та фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва (баланс на 21.11.2018р.).

Дані обставини підтверджують обізнаність контролюючого органу про початок процедури припинення юридичної особи - боржника.

Враховуючи вищевикладене, господарський суд дійшов висновку про те, що боржником дотримано порядок ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України та існують ознаки неоплатності боржника. За таких обставин, наявні підстави для відкриття провадження у справі про банкрутство боржника.

У відповідності з ч. 3 ст. 7 Закону про банкрутство, залежно від категорії боржника, виду його діяльності та наявності у нього майна господарський суд застосовує загальний, спеціальний або спрощений порядок провадження у справі про банкрутство. Спрощений порядок застосовується під час ліквідації банкрута без застосування процедур розпорядження майном та санації.

Керуючись ст. 7, 11, 16, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , ст. 233, 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

Відкрити провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю АНТАРАЛЬ (код 36620504).

Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Розгляд питання щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури призначити в судовому засіданні на 20 грудня 2018 року на 09 год. 00 хв. у приміщенні господарського суду Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 20, зал судових засідань № 305 .

Викликати для участі в судовому засіданні представника боржника. Повідомити боржника, що неявка у судове засідання його представника не перешкоджає проведенню засідання.

Ухвала набирає законної сили негайно з моменту її оголошення та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги через місцевий господарський суд.

Копії цієї ухвали надіслати боржнику в особі ліквідатора ОСОБА_1, Деснянському районному суду міста Чернігова (14038, м. Чернігів, проспект Перемоги, 141), Чернігівському окружному адміністративному суду (14005, м. Чернігів, вул. Кирпоноса, 16), Центральному відділу державної виконавчої служби Чернігівського міського управління юстиції (14030, м. Чернігів, вул. Шевченка, 118), Головному управлінню ДФС у Чернігівській області (14000, м. Чернігів, вул. Реміснича, 11), відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради (14032, м. Чернігів, вул. Рокосовського, 20 - а) та відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області (14005, м. Чернігів, проспект Миру, 49 - а, к. 703).

Суддя А.С.Сидоренко

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення11.12.2018
Оприлюднено11.12.2018
Номер документу78450554
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/850/18

Ухвала від 31.01.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 25.01.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Постанова від 20.12.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 11.12.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 27.11.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні