Рішення
від 22.10.2018 по справі 804/15332/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 жовтня 2018 року Справа № 804/15332/15 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Дєєв М.В., одноособово розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничого підприємства Комбінат харчових продуктів до Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень,-

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Комбінат харчових продуктів звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська від 23.06.2015 р. №0016871703 про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску у розмірі 82994,87 грн. та рішення №0021641707 від 10.09.2015р. про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним фіскальним органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску у розмірі 33 197,95 грн.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що вищезазначені рішення ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська є необґрунтованим, безпідставним та таким, що базується на неправильному застосуванні норм чинного законодавства та порушує законні права та інтереси позивача, а тому підлягає скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.11.2015р. адміністративний позов залишено без руху з наданням позивачу строку для усунення недоліків позовної заяви.

У зв'язку з виправленням позивачем вказаних в ухвалі суду від 02.11.2015 р.недоліків позовної заяви, ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.11.2015 р. у даній справі відкрито провадження та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 02.12.2015р.

02.12.2015р. ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду задоволено клопотання позивача про зупинення провадження у справі, у зв'язку з необхідністю надання додаткових документів та зупинено провадження у справі до 28.12.2015р.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.12.2015р. поновлено провадження у справі.

28.12.2015р. від відповідача через канцелярію суду надійшли письмові заперечення на позов, в яких відповідач просив суд у задоволенні позову відмовити.

Відповідно до довідки від 28.12.2015р., складеної секретарем судового засідання Дмитрієнко О.Д., розгляд справи відкладено на 13.01.2016р., у зв'язку з неявкою у судове засідання представника позивача.

13.01.2016р. представником позивача було подано до суду клопотання про зупинення провадження у справі, у зв'язку з тим, що триває розгляд справи № 826/18330/14 предметом розгляду даної справи є оскарження розпорядження Кабінету Міністрів України № 1079-р від 05.11.2014 року, яке має суттєве значення для вирішення справи № 804/15332/15.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.01.2016р. провадження у справі було зупинено до набрання законної сили рішенням по справі № 826/18330/14 за позовом Адвокатського об'єднання Головань і партнери до Кабінету Міністрів України, третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю Укрспецмаш про визнання протиправним та скасування розпорядження.

27.04.2018р. ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду поновлено провадження у справі та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 24.05.2018р.

Відповідно до довідки від 24.05.2018р., складеної секретарем судового засідання Тоноян А.К., розгляд справи відкладено на 26.06.2018р.

Зазначена справа перебувала в провадженні судді Кононенко О.В.

14.08.2018р. на підставі розпорядження керівника апарату Дніпропетровського окружного адміністративного суду № 2155д було проведено перерозподіл даної справи та передано вказану справу судді Дєєву М.В.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.08.2018р. адміністративну справу № 804/15332/18 прийнято до провадження та призначено розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику сторін з 21.09.2018 р.

За викладених обставин, у відповідності до вимог ст.ст. 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Комбінат харчових продуктів зареєстровано розпорядженням Дніпропетровського міського управління юстиції від 02.12.1998р. № 12661050002001970 та знаходиться на обліку в Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

На підставі направлень від 12.05.2015р. №000240, №000241, №000239, №000245 та від 08.05.2015р №000234, згідно із пп.20.1.4. п.20.1. ст.20., п.75.1 ст.75, ст.77, п.82.1 ст.82 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VІ та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання проведена планова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю Комбінат харчових продуктів з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період 01.01.2013 р. по 31.12.2014 р., за результатами якої складено акт перевірки від 09.06.2015р. № 1260/04-61-22-1/30250190 (далі- Акт перевірки).

Відповідно до висновків Акту перевірки встановлено порушення позивачем порушення пп.1) п.2 ст.6, пп.1) п.1 ст.7, п.5, п.7 та п.13 ст.8, п.8 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 2464-VІ від 08.07.2010р., що призвело до несплати єдиного внеску на загальну суму 82994,87 грн. за жовтень 2014 року.

На підставі Акту перевірки відповідачем прийнято рішення № 0016871703 від 23.06.2015р. про застосування штрафних санкцій у сумі 33197,95 грн. за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску в сумі 82994,87 грн.

Не погодившись з вищезазначеним рішенням позивач 28.07.2015р. звернувся до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області зі скаргою та 26.08.2015р. рішенням Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про результати розгляду скарги, скасовано рішення ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська від 23.06.2015 р. №0016871703 про застосування штрафних санкцій у розмірі 33197,95 грн. за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску та зобов'язано ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська за наслідками розгляду скарги оформити нове рішення за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску за встановленою формою згідно з додатком 13 до Інструкції № 449 та відповідно до норм чинного законодавства.

Так, з урахуванням рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області 26.08.2015р. № 7565/10/04-36-10-07-09, відповідачем прийнято рішення №0021641707 від 10.09.2015р. про застосування штрафних санкцій у розмірі 33197,95 грн. за донарахування відповідним фіскальним органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску.

Позивач вважає винесені рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, що і стало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначається Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі Закон №2464-VI).

Обов'язок платника єдиного внеску своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок встановлено частиною другою статті 6 Закону №2464-VI.

Порядок обчислення та строки сплати єдиного внеску передбачені статтею 9 Закону №2464-VІ.

Частиною 4 статті 25 Закону №2464-VІ визначено, що орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

В той же час, частиною 1 статті 25 Закону №2464-VІ обумовлено, що положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

За донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.

Як вбачається з Акту перевірки, фактичне місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничого підприємства Комбінат харчових продуктів : вул. Куйбишева, буд.143Є, м. Донецьк, Донецька область, 83060.

Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України та розпочато проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей.

Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення визначає Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції від 02 вересня 2014 року № 1669-VІІ (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 1669).

Статтею 11 Закону України № 1669 внесено зміни до Закону України від 08.07.2010 р. № 2464 Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .

Згідно з п. 93 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2464-VI платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у ст. 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених ч. 2 ст. 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року N 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу .

Таким чином, пункт 93 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 є умовною нормою, оскільки звільняє платників єдиного внеску від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану, крім іншого, за умови надання заяви платником єдиного внеску про звільнення від сплати єдиного внеску до контролюючого органу.

Суд звертає увагу, що Закон № 1669 не скасовує обов'язків, визначених частиною другою ст. 6 Закону № 2464, а надає можливість платникам єдиного внеску на період проведення антитерористичної операції не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та повному обсязі. Згідно з вимогами Закону № 1669 зазначені обов'язки мають бути виконані платниками єдиного внеску після закінчення антитерористичної операції.

Також, суд зазначає, що підставою для звільнення позивача від виконання зобов'язань визначених ст. 6 Закону № 2464 є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до фіскального органу за місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, що настають за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону № 1669 територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року N 405/2014.

Відповідно такий перелік було затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 р. № 1053-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція .

Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1079-р від 5 листопада 2014 року зупинено дію Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1053-р від 30 жовтня 2014 року.

Проте, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1275-р, яким визнано такими, що втратили чинність Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053 та Розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 року № 1079, затверджено новий перелік населених пунктів, на території яких здійснювалась антитерористична операція, у якому, як і в інших є м. Донецьк.

Таким чином, суд вважає, що рішення №0021641707 від 10.09.2015р. про застосування до позивача штрафних санкцій прийнято всупереч приписів Закону №2464-VІ, який звільняє позивача від обов'язку сплати єдиного внеску на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Проте, враховуючи те, що рішенням Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 26.08.2015р. № 7565/10/04-36-10-07-09 про результати розгляду скарги, скасовано рішення ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська від 23.06.2015 р. №0016871703 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничого підприємства Комбінат харчових продуктів штрафних санкцій у розмірі 33197,95 грн. за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску, суд доходить висновку про часткове задоволення позовних вимог, оскільки вказане рішення від 23.06.2015 р. втратило силу та не створює жодних юридичних наслідків для позивача.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч.3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Керуючись ст.ст. 139, 243-246, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України,суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничого підприємства Комбінат харчових продуктів (вул. Білостоцького, буд.98, офіс 15, м. Дніпро, 49034, код ЄДРПОУ 30250190) до Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (пров. Універсальний, буд.12, м. Дніпро, 49027, код ЄДРПОУ 39857263) про визнання протиправними та скасування рішень - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №0021641707 від 10.09.2015р. про застосування штрафних санкцій у розмірі 33197,95 грн. за донарахування відповідним фіскальним органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску.

У задоволенні решти позовних вимог-відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничого підприємства Комбінат харчових продуктів судові витрати по сплаті судового збору у сумі 871,45 грн. (вісімсот сімдесят одна гривня сорок пять копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) М.В. Дєєв

Рішення не набрало законної сили 22.10.2018р.

Помічник судді І.В. Калита

З оригіналом згідно

Помічник судді І.В. Калита

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2018
Оприлюднено12.12.2018
Номер документу78455653
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/15332/15

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 22.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 27.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Ухвала від 02.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Ухвала від 20.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Ухвала від 02.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні