Ухвала
від 10.12.2018 по справі 569/23091/18
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/23091/18

УХВАЛА

10 грудня 2018 року м. Рівне

Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого з ОВС 2-го відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Рівненській області підполковника податкової міліції ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором прокуратури Рівненської області ОСОБА_4 про призначення позапланової документальної перевірки,

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий з ОВС 2-го відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Рівненській області підполковник податкової міліції ОСОБА_3 за погодженням із прокурором прокуратури Рівненської області ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням про призначення позапланової документальної перевірки ДП «Авіком Рівне».

В обґрунтування клопотання вказує, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №32017180000000003 від 17.01.2017 за фактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах службовими особами ДП «Авіком Рівне» (код ЄДРПОУ 30559953, м. Рівне, пров. Робітничий, 5) та за фактом незаконного виготовлення підакцизних товарів (бензинів, дизельного пального) службовими особами ДП «Авіком Рівне», за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.204, ч.3 ст.212 КК України.

Із матеріалів кримінального провадження вбачається, що службові особи ДП «Авіком Рівне» у період 2016 року здійснили реалізацію паливно-мастильних матеріалів кінцевим споживачам за готівку. В подальшому з метою відображення законності походження безготівкових коштів документально відобразили в податковому та бухгалтерському обліках ДП «Авіком Рівне» фінансово-господарські операції із продажу паливно-мастильних матеріалів із мінімальною націнкою для ряду суб`єктів господарювання, які мають ознаки фіктивності, а саме ТОВ Торговий дім «Бліц Трейд» (код ЄДРПОУ 39563334), ТОВ «Кордон Трейд» (код ЄДРПОУ 40041739), ТОВ «Альянс-Трансгруп» (код ЄДРПОУ 38288368), ТОВ «Будівельна компанія «Будальянс груп» (код ЄДРПОУ 40445002), ТОВ «Малохит» (код ЄДРПОУ 40196114), ТОВ «Трейд Захід» (код ЄДРПОУ 38704821), ТОВ «Рігард Груп» (код ЄДРПОУ 40001963) та ТОВ «Техойл Трейд» (код ЄДРПОУ 40458839) без фактичного проведення таких операцій та настання реальних правових наслідків.

З метою встановлення сум завданих збитків державі під час здійснення фінансово-господарської діяльності службовими особами ДП «Авіком Рівне» з вищевказаними суб`єктами господарської діяльності протягом 2016 року, працівниками ТОВ «Дослідницький інформаційно-консультаційний центр» проведено експертне дослідження (висновок експертного дослідження №1-10/01/2017-до від 10.01.2017) фінансово-господарської діяльності ДП «Авіком Рівне», в ході якого встановлено, що службові особи підприємства не нарахували та не сплатили податок на додану вартість при проведенні господарських операцій з ТОВ Торговий дім «Бліц Трейд» (код ЄДРПОУ 39563334), ТОВ «Кордон Трейд» (код ЄДРПОУ 40041739), ТОВ «Альянс-Трансгруп» (код ЄДРПОУ 38288368), ТОВ «Будівельна компанія «Будальянс груп» (код ЄДРПОУ 40445002), ТОВ «Малохит» (код ЄДРПОУ 40196114), ТОВ «Трейд Захід» (код ЄДРПОУ 38704821), ТОВ «Рігард Груп» (код ЄДРПОУ 40001963) та ТОВ «Техойл Трейд» (код ЄДРПОУ 40458839) на загальну суму 38701 980 грн., в т.ч. ПДВ 6450330 грн., за умови безтоварності проведених операцій.

Таким чином, службові особи ДП «Авіком Рівне» умисно ухилились від сплати податків, що заподіяло матеріальну шкоду державі у вигляді несплати податку на додану вартість у сумі 6450 330 грн., відповідальність за що передбачена ч.3 ст.212 КК України.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ДП «Авіком Рівне» з метою фактичного збільшення об`ємів реалізації бензину марки «А-95» та не сплати при цьому податку на додану вартість та акцизного податку, на нафтобазі за адресою: м. Рівне, пров. Робітничий, 5 здійснюють його змішування з бензином марки «А-92» низької якості. Також аналогічним чином за вказаною адресою здійснюється змішування дизельного палива з добавками для збільшення об`ємів його реалізації.

У результаті аналізу єдиного реєстру податкових накладних, а саме видів паливно-мастильних матеріалів в розрізі придбання та реалізації встановлено, що в ДП «Авіком Рівне» відсутня реалізація тих сортів бензину «А-95» та дизельного палива, які придбані ним протягом 2016 року. В свою чергу об`єми реалізації бензину марки «А-92» є меншими за об`єми його придбання.

Вказане свідчить про виготовлення службовими особами ДП «Авіком Рівне» даних паливно-мастильних матеріалів, шляхом змішування з бензином марки «А-92» низької якості, з хімічними добавками, для збільшення їх реалізації за готівку та порушення ними вимог ДСТУ.

11.01.2017 працівниками оперативного управління ГУ ДФС у Рівненській області на АЗС під брендом «Авіком» за адресою м. Рівне, вул. Пирогова, 7, проведено оперативну закупку бензину А-95 в кількості 10 літрів та дизельного палива в кількості 10 літрів, з яких відібрано зразки та направлено в адресу Рівненської випробувальної лабораторії Центру паливних випробувань «TFC» ПАТ «Концерн Галнафтогаз». Згідно протоколів випробувань №02/01-2017/К та №03/01-2017/К встановлено, що вказаний бензин А-95 та дизельне паливо не відповідають вимогам ДСТУ.

Таким чином, у діях службових осіб ДП «Авіком Рівне» вбачаються ознаки злочину, передбаченого ч.2 ст.204 КК України.

На даний час по даному кримінальному провадженню виникла необхідність у проведенні позапланової документальної перевірки щодо перевірки правильності нарахування та сплати податків службовими особами ДП «Авіком Рівне» щодо дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2016 по 31.12.2016 року, для проведення якої необхідно залучити працівників податкового органу, які мають спеціальні знання в даній галузі. ДП «Авіком Рівне» знаходиться на податковому обліку в ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області.

На даний час по даному кримінальному провадженню виникла необхідність у проведенні позапланової документальної перевірки ДП «Авіком Рівне» (код ЄДРПОУ 30559953, м. Рівне, пров. Робітничий, 5) щодо перевірки правильності нарахування та сплати податків службовими особами ДП «Авіком Рівне» за результатами проведених взаєморозрахунків із ТОВ Торговий дім «Бліц Трейд» (код ЄДРПОУ 39563334), ТОВ «Кордон Трейд» (код ЄДРПОУ 40041739), ТОВ «Альянс-Трансгруп» (код ЄДРПОУ 38288368), ТОВ «Будівельна компанія «Будальянс груп» (код ЄДРПОУ 40445002), ТОВ «Малохит» (код ЄДРПОУ 40196114), ТОВ «Трейд Захід» (код ЄДРПОУ 38704821), ТОВ «Рігард Груп» (код ЄДРПОУ 40001963) та ТОВ «Техойл Трейд» (код ЄДРПОУ 40458839) за період з 01.01.2016 по 31.12.2016 року, для проведення якої необхідно залучити працівників податкового органу, які мають спеціальні знання в даній галузі. ДП «Авіком Рівне» знаходиться на податковому обліку в ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області.

Слідчий в судове засідання не з"явився, з поважних причин, подав суду заяву про розгляд справи за його відсутності, просить суд клопотання задоволити з відств викладених у ньому.

З урахуванням заяви слідчого, відповідно до ч. 4ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

Судом встановлено, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №32017180000000003 від 17.01.2017, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.204, ч.3 ст.212 КК України.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя прийшов до висновку, що у задоволенні клопотання слід відмовити із наступних підстав.

Перелік заходів забезпечення кримінального провадження, установлений ч.2ст.131 КПК Україниє вичерпним, що виключає можливість застосування при здійсненні кримінального провадження будь-яких інших заходів його забезпечення.

Відповідно до п. 3 Прикінцевих положень ЗаконуУкраїни «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу КМУ, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогамиКПК України.

Згідно із п.2 ч.1Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» №408 від 13.08.2014, надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Статтею 91 КПК Українипередбачено, що у кримінальному провадженні підлягають доказуванню вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушення.

Разом з тимстаттею 93 КПК Українивизначено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Призначення позапланової виїзної перевірки не є ні слідчою (розшуковою) дією, ні негласною слідчою (розшуковою) дією, ні заходом забезпечення кримінального провадження, з клопотаннями про проведення яких вправі звертатись слідчий за погодженням з прокурором до слідчого судді.

ПоложенняКПК Українине відносять до компетенції слідчого судді вирішення питання щодо призначення позапланової перевірки, аст. 132 КПК Українине передбачає такого заходу кримінального провадження, не регламентує порядок розгляду таких клопотань, обсяг доказування при розгляді такого клопотання, критерії, за якими слідчий суддя повинен визначати достатність підстав для призначення позапланової виїзної перевірки.

Слідчий звертаючись до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки ДП «Авіком Рівне» належним чином не обґрунтував необхідність про надання дозволу на проведення перевірки, а саме на підставі ухвали слідчого судді та не зазначив правові норми, які відносять до компетенції слідчого судді вирішення зазначеного питання.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.40,131, 132 КПК України, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання старшого слідчого з ОВС 2-го відділу розслідування кримінальних проваджень СУ ФР ГУ ДФС у Рівненській області майора підполковника податкової міліції ОСОБА_3 про призначення позапланової документальної перевірки - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Рівненського міського суду ОСОБА_1

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення10.12.2018
Оприлюднено02.03.2023
Номер документу78458015
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —569/23091/18

Ухвала від 10.12.2018

Кримінальне

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні