Рішення
від 06.12.2018 по справі 2040/6951/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

06 грудня 2018 р. № 2040/6951/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Панченко О.В.

за участю секретаря судового засідання - Денисенко А.А.,

за участю:

представника прокуратури - Комісара О.О. (службове посвідчення №043187 від 06.05.2016р.),

представників позивача ГУ ДСУ з НС у Харківській області - Сусли І.М. (довіреність від 12.02.2018 р. №010/120/157вк)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Керівника Дергачівської місцевої прокуратури Харківської області (вул. 1 Травня, буд.63, м.Дергачі, Харківська область, 62300, до Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області (вул. Захистників, буд. 5, смт.Пересічна, Дергачівський район, Харківська область, 62364, код ЄДРПОУ04398838) , Березівського дошкільного навчального закладу (яслі-садок) "Берізка" Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області (вул. Паркова, буд.4, с.Березівське, Дергачівський р-н, Харківська обл., код ЄДРПОУ 25752497) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії;-

В С Т А Н О В И В:

Керівник Дергачівської місцевої прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог від 06.12.2018 року, просить суд:

- визнати незаконною бездіяльність Березівського дошкільного навчального закладу (яслі-садок) "Берізка" Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області та Пересічанської селищної ради Дергачівського району, з питань додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та зобов'язати Березівський дошкільний навчальний заклад (яслі-садок) "Берізка" Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області та Пересічанську селищну раду Дергачівського району вчинити певні дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки які зазначені у акті перевірки навчального закладу щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №258 від 28.11.2018;

- судовий збір стягнути з відповідача за таким реквізитами: прокуратура Харківської області, код 02910108, банк отримувач: Державна казначейська служба України м.Київ, код 820172, рахунок 35212041007171, код класифікації видатків бюджету - 2800.

В обґрунтування позовних вимог прокурор зазначив, що за наслідками планової перевірки відповідача на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сферах пожежної і техногенної безпеки встановлено, що експлуатація будівлі Березівського дошкільного навчального закладу (яслі-садок) "Берізка" Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області здійснювалась з порушеннями, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а особливо дітей, що, на думку прокурора, зумовлює наявність підстав для застосування заходів реагування.

Ухвалою суду від 23.08.2018 року відкрито провадження по справі, та призначена дата проведення підготовчого засідання.

Протокольною ухвалою суду від 06.12.2018 року закрито підготовче провадження у справі та призначено розгляду справи по суті.

Представник прокуратури - Комісар О.О. (службове посвідчення №043187 від 06.05.2016р.), прибув у судове засідання, наполягав на задоволені уточненого позову.

Представник Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області - Сусли І.М. (довіреність від 12.02.2018 р. №010/120/157вк), прибув у судове засідання, вважав, що позов слід задовольнити в частині зобов'язання відповідачів вчинити дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які зазначені у акті перевірки навчального закладу щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №258 від 28.11.2018 р., оскільки бездіяльності відповідачів немає, що підтверджується матеріалами справи.

Представник відповідача - Пересічанської селищної ради Дергачівського району, у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового засідання повідомлений судом належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи суду не надсилав.

У письмовому відзиві на позов (а.с.123-124) зазначив, що при проведенні повторної позачергової перевірки будівлі ДНЗ "Берізка" були виявлені порушення, тому відповідними особами селищної ради та ДНЗ "Берізка" здійснені негайні дії по їх виконанню та усуненню вказаних порушень, зокрема, направлено листи до Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Харківській області з проханням провести роботи з ідентифікації потенційної небезпеки, до фінансового управління Дергачівської РДА з проханням виділити кошти на усунення порушень, описаних в акті перевірки, лист до Учбово-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Харківської області з проханням провести функціональне навчання особам керівного складу об'єкту ДНЗ "Берізка". Враховуючи, що відповідачами виконуються дії щодо усунення порушень вказаних в приписі, представник відповідача просить суд відмовити у задоволенні позову.

Представник відповідача - Березівського дошкільного навчального закладу (яслі-садок) "Берізка" Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області, у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового засідання повідомлений судом належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи суду не надсилав, правом надати письмовий відзив не скористався.

Суд, заслухавши пояснення представників прокуратури та Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, встановив наступне.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що в період з 09.04.2018 р. по 16.04.2018р. Дергачівським районним управлінням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області проведена планова перевірка додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на території, у будівлях та спорудах Березівського ДНЗ (ясла-садок) "Берізка" за адресою: Харківська обл., Дергачівський район, с.Березівське.

Перевірка проводилась у відповідності до вимог Кодексу цивільного захисту України, Законів України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та "Про об'єкти підвищеної небезпеки", "Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання", наказу від 28.03.2018 року №72 "Про проведення планових перевірок об'єктів", посвідчення на проведення перевірки від 09.04.2018 року №34 Дергачівського районного управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області ( а.с.38-39).

З матеріалів справи вбачається, що копію посвідчення на проведення перевірки від 09.04.2018р. №34 вручено завідувачу Березівського ДНЗ (ясла-садок) "Берізка" С.М.Христоєвій (а.с.56).

В ході перевірки будівель та споруд Березівського ДНЗ (ясла-садок) "Берізка" , за адресою: Харківська обл., Дергачівський район, с.Березівське, було встановлено, що вони експлуатуються з порушеннями вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей (підтверджується актом), а саме:

- не обладнані приміщення будівель об'єкту системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (розділ V, глава 1, пункт 1.2 НАПБ А.01.001-2014);

- не виконано обробляння засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) будівлі об'єкту. Роботи, пов'язані з проектуванням вогнезахисту та вогнезахисним оброблянням, виконуються суб'єктами господарювання, які мають відповідну ліцензію на такий вид робіт (розділ ІІІ, глава 2, пункти 2.5, 2.6 НАПБ А.01.001-2014);

- не проведено перевірку пристроїв захисту будівель об'єкту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.25-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштуванням блискавкозахисту будівель і споруд" (розділ ІV, глава 1, пункт 1.21 НАПБ А.01.001-2014);

- не обладнано приміщення дошкільного навчального навчального закладу системою оповіщення людей про пожежу 2-го типу (розділ V, глава 1, пункт 1.2 НАПБ А.01.001-2014);

- не проведено ідентифікацію потенційної небезпеки об'єкту (п.3.1, п.7.1, п.2 ПТБ; наказ МНС України від 16.08.2005р. №140, наказ МНС України від 23.02.2006 р. №98);

- не демонтовано опорядження (облицювання) стін коридору та приміщення роздягальні в будівлі дошкільно-навчального закладу виконане з матеріалів з вищою пожежною небезпекою ніж Г2, В2, Д2, Т2 (розділ ІІІ, глава 2, пункт 2.17 НАПБ А.01.001-2014);

- не надано результати ідентифікації визначення потенційної небезпеки об'єкта до територіального органу Державної служби України з надзвичайних ситуацій (п.11 наказ МНС України від 23.02.206 р. №98, п.12 наказ МНС України від 16.08.2005 р. №140);

- не забезпечено працівників об'єкту індивідуальними засобами органів дихання (п.2 ПКМУ №1200 від 19.08.2002 р.);

- не забезпечено будівлю об'єкта необхідною кількістю води для цілей зовнішнього пожежегасіння (розділ V, глава 2, пункт 2.1 НАПБ А.01.001-2014);

- не пройдено функціональне навчання особам керівного складу об'єкту, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту (п.10, дод.1 ПКМУ від 23.11.2013 р. №819 "Про затвердження порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захистц");

- не встановлено на об'єкті порядок відключення напруги з електрообладнання на випадок пожежі (розділ ІІ, пункт 3 НАПБ иА.01.001-2014);

- не прикріплено килими, паласи та килимові доріжки до підлоги (розділ VІ, глава 1, пункт 1.2 НАПБ А.01.001-2014);

- двері на шляхах евакуації відчиняються не в напрямку виходу з приміщень будівлі об'єкту (розділ ІІІ, глава 2, пункт 2.27 НАПБ А.01.001-2014).

Судом з матеріалів справи встановлено, що в період з 27.11.2018 року по 28.11.2018 року Дергачівським районним управлінням Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області, на прохання відповідача, проведена позапланова перевірка додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на території, у будівлях та спорудах Березівського ДНЗ (ясла-садок) "Берізка" за адресою: Харківська обл., Дергачівський район, с.Березівське, вул. Паркова, буд.4.

За результатами повторної позапланової перевірки Березівського ДНЗ (ясла-садок) "Берізка" зафіксовано часткове усунення порушень, виявлених перевіркою від 16.04.2018 р. та складено акт №258 від 28.11.2018 року, яким встановлено не усунені порушення норм законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а саме:

- не обладнано приміщення будівель об'єкту системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (установка автоматичної пожежної сигналізації);

- не оброблено дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- не обладнано приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";

- не проведено ідентифікацію потенційної небезпеки об'єкту;

- облицювання стін коридору та приміщення роздягальні в будівлі навчального закладу виконано з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2, В2, Д2, Т2;

- не надано результати ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки об'єкта до територіального органу Державної служби України з надзвичайних ситуацій;

- не пройдено функціональне навчання особам керівного складу об'єкту, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту.

Вказані обставин слугували підставою звернення позивача до суду з даним позовом.

По суті позовних вимог суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" ( надалі - Закон) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходами державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

Державний нагляд (контроль) серед іншого здійснюється за принципами пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров'я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності, що передбачено ч.1 ст.3 Закону.

Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду (ч.5 ст. 4 Закону).

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу ( ч.7 ст.7 Закону).

Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності врегульовано Кодексом цивільного захисту України (надалі - Кодекс).

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей (п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу).

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом (ч. 2 ст. 68 Кодексу).

Згідно зі ст. 70 Кодексу, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до частини 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Крім того, статутом Березівського навчального закладу (яслі-садок) "Берізка" Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області, прийнятим загальними зборами трудового колективу протоколом №3 від 30.01.2014 р. та затверджений в.о. Пересічанського селищного голови та начальником відділу освіти Дергачівської районної державної адміністрації передбачено, що головною метою дошкільного навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.

Відповідно до п.8.2 статуту, керівник дошкільного закладу забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил. Техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників.

Пунктом 1.5 встановлено, що засновником дошкільного закладу є Пересічанська селищна рада Дергачівського району Харківської області. Засновник здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням та матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, харчування та медичне обслуговування дітей.

Згідно частини 1 статті 4 Закону України "Про охорону дитинства", система заходів щодо охорони дитинства в Україні включає: визначення основних правових, економічних, організаційних, культурних та соціальних засад щодо охорони дитинства, удосконалення законодавства про правовий і соціальний захист дітей, приведення його у відповідність з міжнародними правовими нормами у цій сфері; забезпечення належних умов для гарантування безпеки, охорони здоров'я, навчання, виховання, фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку дітей, їх соціально-психологічної адаптації та активної життєдіяльності, зростання в сімейному оточенні в атмосфері миру, гідності, взаємоповаги, свободи та рівності.

За приписами статті 5 Закону України "Про охорону дитинства" виконання зазначеної системи заходів у сфері охорони дитинства покладається на органи державної влади та місцевого самоврядування.

У ході розгляду справи знайшов своє підтвердження факт наявності з боку відповідача низки порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створювали загрозу життю та здоров'ю людей, що вбачається з акту перевірки №258.

Отже, з огляду на те, що відповідачами не усунуті в повному обсязі порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, суд вважає, що є всі підстави для задоволення позовних вимог прокурора в частині зобов'язати Березівський дошкільний навчальний заклад (яслі-садок) "Берізка" Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області та Пересічанську селищну раду Дергачівського району вчинити дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки які зазначені у акті перевірки навчального закладу щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №258 від 28.11.2018 р.

Суд підкреслює, що згідно статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до правової позиції, викладеної Вищим адміністративним судом України у постанові від 06.05.2010 р. №К-57154/09, рішення суду повинно бути зрозумілим. Зрозумілість рішення полягає в тому, що його резолютивна частина не припускає кілька варіантів тлумачення.

За приписами статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" № 3477-IV від 23.02.2006, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Пунктом 1 статті 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод правом особи на доступ до суду, що, зокрема, включає такий аспект, як право на розгляд справи судом із "повною юрисдикцією", тобто судом, що має достатні та ефективні повноваження щодо: повторної (після адміністративного органу) оцінки доказів; встановлення обставин, які були підставою для прийняття оскарженого адміністративного рішення; належного поновлення прав особи за результатами розгляду справи по суті (п.70 рішення Європейського суду з прав людини від 28.06.1990 у справі "Обермейєр проти Австрії"; п.155 рішення Європейського суду з прав людини від 04.03,2014 у справі "Гранд Стівенс проти Італії").

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне конкретизувати позовні вимоги прокурора щодо зобов'язання відповідачів вчинити дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, кожен в межах своїх повноважень, які зазначені у акті перевірки зазначеного об'єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту №24 від 16.04.2018, а саме:

- обладнати приміщення будівель об'єкту системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (установка автоматичної пожежної сигналізації);

- обробити дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- обладнати приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";

- провести ідентифікацію потенційної небезпеки об'єкту;

- облицювання стін коридору та приміщення роздягальні в будівлі навчального закладу виконати з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2, В2, Д2, Т2;

- надати результати ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки об'єкта до територіального органу Державної служби України з надзвичайних ситуацій;

- пройти функціональне навчання особам керівного складу об'єкту, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту.

Поряд з цим, суд зазначає з боку Березівського ДНЗ (яслі-садок) "Берізка" Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області та Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області відсутня бездіяльність, так як відповідачами вчинилися дії для усунення порушень, зафіксованим в акті перевірки №24 від 16.04.2018 року, зокрема:

- проект по обладнанню приміщення будівлі ДНЗ "Берізка" системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В. 2.5. - 56:2014 "Системи протипожежного захисту" виготовлено (а.с.125-134). Проведення відповідних робіт планується за фактом надходження коштів з районного бюджету. Селищною радою неодноразово були направлені звернення стосовно необхідності проведення вказаних робіт та, однак, як вбачається з відповіді Фінансового управління Дергачівської РДА (а.с.198), в районному бюджеті на 2018 рік такі кошти не передбачені і в теперішній час передбачені бути не можуть у зв'язку з відсутністю джерела фінансування;

- роботи по оброблянню засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності дерев'яні елементи горищних покриттів будівлі ДНЗ "Берізка" внесені до плану соціально-економічного розвитку Пересічанської селищної ради на 2019 рік та будуть виконані за умови фінансування, оскільки дана процедура дуже трудомісткі і відповідно дорого вартісні, так як за для їх проведення необхідно знімати половину всього даху будівлі та потім покривати будівлю наново;

- до Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій у Харківській області 01.11.2018 року Пересічанською селищною радою спрямовано лист з проханням провести роботи з ідентифікації потенційної небезпеки будівлі ДНЗ "Берізка" (а.с.199). В телефонному режимі повідомлено, що даний лист знаходиться на розгляді за результатами якого буде надана відповідь протягом 30-ти календарних днів, на час розгляду справи відповідь не отримано;

- Пересічанською селищною радою спрямовано лист до Дергачівської РДА, Дергачівської районної ради, фінансового управління Дергачівської РДА з проханням виділити кошти в тому числі і на проведення робіт з облицювання стін коридору та приміщень роздягалень ДНЗ "Берізка" з матеріалів з нижчою пожежною небезпекою, а також на закупівлю для працівників індивідуальних засобів захисту органів дихання (а.с.197). На даний час відповіді не отримано;

- Пересічанська селищна рада звернулась до Учбово-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Харківської області з проханням провести функціональне навчання особам керівного складу об'єкту ДНЗ "Берізка" Пересічанської селищної ради, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту та отримала відповідь (а.с. 200, 201), згідно якої центр здійснює вказане навчання відповідно до розпорядження голови Харківської ОДА від 06.12.2017 р. №716 і, відповідно, особи керівного складу ДНЗ "Берізка" зможуть пройти функціональне навчання лише у 2019 році.

Враховуючи, що відповідачами усунуто частину порушень, та систематично направляється запити та листи з проханням виділення коштів для усунення приписів ДСНС (ремонту покрівлі, облицювання стін, навчання керівного складу ДНЗ, обладнання протипожежною сигналізацією), позовні вимоги стосовно визнання бездіяльності Березівського дошкільного навчального закладу (яслі-садок) "Берізка" Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області та Пересічанської селищної ради Дергачівського району, з питань додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, задоволенню не підлягають.

Розподіл судових витрат здійснюється з урахуванням норм ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 13, 14, 241, 243, 246, 250, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Керівника Дергачівської місцевої прокуратури Харківської області, Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області до Пересічанської селищнох ради Дергачівського району Харківської області, Березівського дошкільного навчального закладу (яслі-садок) "Берізка" Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Зобов'язати Пересічанську селищну раду Дергачівського району та Березівський дошкільний навчальний заклад (яслі-садок) "Берізка" Пересічанської селищної ради Дергачівського району Харківської області вчинити дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, кожен в межах своїх повноважень, які зазначені у акті перевірки зазначеного об'єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту №24 від 16.04.2018, а саме:

- обладнати приміщення будівель об'єкту системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (установка автоматичної пожежної сигналізації);

- обробити дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;

- обладнати приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";

- провести ідентифікацію потенційної небезпеки об'єкту;

- облицювання стін коридору та приміщення роздягальні в будівлі навчального закладу виконати з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2, В2, Д2, Т2;

- надати результати ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки об'єкта до територіального органу Державної служби України з надзвичайних ситуацій;

- пройти функціональне навчання особам керівного складу об'єкту, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту.

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення безпосередньо до Харківського апеляційного адміністративного суду. Або в порядку, передбаченому п. 15.5 Розділу VII КАС України, а саме: до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлений 12 грудня 2018 року.

Суддя О.В. Панченко

Дата ухвалення рішення06.12.2018
Оприлюднено13.12.2018
Номер документу78492567
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2040/6951/18

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Рішення від 06.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 04.10.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 23.08.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні