Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
29 листопада 2018 р. № 520/9669/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мельникова Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративний позов Головного управління ДФС у Харківській області до виробничого підприємства "Газкомунбуд" у формі Товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДФС у Харківській області звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути до бюджету України кошти у розмірі 562802,34 грн. в рахунок погашення податкового боргу з Виробничого підприємства «Газкомунбуд» у формі товариства з обмеженою відповідальністю, код 30038997, податкова адреса: вул. Петровського, буд. 155, м. Дергачі, Дергачівський р-н, Харківська область, 62302, з усіх відкритих розрахункових рахунків.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що виробниче підприємство «Газкомунбуд» у формі товариства з обмеженою відповідальністю знаходиться на обліку в Слобожанській ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області як платник податків. Відповідно до облікових даних контролюючого органу відповідач має податковий борг перед бюджетом в розмірі 562802,34 грн., який відповідачем погашений не був, а відтак дану суму боргу позивач просить стягнути з відповідача в судовому порядку.
Ухвалою суду від 12.11.2018 року прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене провадження в зазначеній справі, а також призначено справу до судового розгляду.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надсилалась відповідачеві засобами поштового зв'язку за адресою, що відповідає даним Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та до суду повернувся конверт із судовими документами із відміткою «за закінченням встановленого строку зберігання» .
Суд зазначає, що відповідно до положень ч.11 ст. 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Таким чином, відповідач належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду.
Через канцелярію суду від представника позивача надійшло клопотання, в якому останній просить суд розгляд справи здійснювати в письмовому провадженні без участі представника контролюючого органу, а також вказано, що позивач позов підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, заяв або клопотань через канцелярію суду не подавав.
Згідно із положеннями п.1 ч.3 ст. 205 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до положень частини 4 статті 229 КАС України.
Частиною 9 статті 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, проаналізувавши доводи позову і заперечень проти нього, суд встановив наступне.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 29.11.2018 року виробниче підприємство «Газкомунбуд» у формі товариства з обмеженою відповідальністю, код ЄДРПОУ - 30038997, зареєстровано як суб'єкт господарювання 14.09.1998 року, місцезнаходження юридичної особи: 62302, Харківська обл., Дергачівський р-н, м. Дергачі, вул. Петровського, буд. 155.
Виробниче підприємство «Газкомунбуд» у формі товариства з обмеженою відповідальністю знаходиться на обліку в Слобожанській об'єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС у Харківській області як платник податків.
Відповідно до п.п.19-1.1.1, 19-1.1.2, 19-1.1.7, 19-1.1.10, 19-1.1.34, 19-1.1.45, 19-1.1.46 п.19-1.1 ст.19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів; контролюють своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; реєструють та ведуть облік платників податків, осіб, які здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, проводять диференціацію платників податків; забезпечують ведення обліку податків, зборів, платежів; забезпечують визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством; здійснюють інші функції, визначені законами України.
Суд зазначає, що відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
З матеріалів справи вбачається, що за даними контролюючого органу за підприємством відповідача рахується податковий борг у загальній сумі 562802,34 грн. з податку на додану вартість.
З наявних в матеріалах справи доказів вбачається, що контролюючим органом проведено документальну позапланову виїзну перевірку відповідача, результати якої оформлено актом перевірки від 20.11.2017 року №20567/20-40-14-22-07/30038997 Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ВП Газкомунбуд у формі ТОВ (податковий номер 30038997) з питань правильності визначення повноти нарахування та сплати податку на додану вартість по взаємовідносинах з постачальниками ТОВ Іновест буд (податковий номер 39198202) за період з 01.11.2014 по 31.01.2015, ТОВ Валіот компані (податковий номер 39410317) за період з 01.02.2015 по 28.02.2015, ТОВ Екопродторг груп (податковий номер 39464315) за період з 01.03.2015 по 30.04.2015, ТОВ Торрін (податковий номер 39432750) за період з 01.12.2014 по 31.12.2014, та податкових зобов'язань по ланцюгу постачання, що містяться у податкових деклараціях з ПДВ за листопад - грудень 2014 року та січень - квітень 2015 року (а.с. 23-68). Матеріали справи свідчать, що вказаний акт перевірки було направлено на адресу відповідача засобами поштового зв'язку та представником відповідача було його отримано 22.11.2017 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи у повідомленні про вручення (а.с. 69-70).
На підставі висновків акту від 20.11.2017 року №20567/20-40-14-22-07/30038997 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення - рішення (форма «Р» ) №0000031422 від 06.12.2017 року, яким визначено позивачу суму податкового зобов'язання у розмірі 258221,00 грн. та штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у розмірі 64555,25 грн. Як свідчать матеріали справи вказане рішення контролюючого органу було направлено на адресу відповідача засобами поштового зв'язку із супровідним листом та було отримано представником останнього 08.12.2017 року, про що свідчить копія поштового повідомлення, наявна в матеріалах справи (а.с.72-73).
З наданого представником відповідача під час судового розгляду справ клопотання вбачається, що податкове повідомлення-рішення №0000031422 від 06.12.2017 року було оскаржено відповідачем в адміністративному порядку, але рішенням ДФС України від 21.02.2018 року залишено без змін.
Зі змісту позову та доданих до нього доказів вбачається, що контролюючим органом проведено камеральну перевірку відповідача, результати якої оформлено актом перевірки від 22.01.2018 року №877/20-40-12-07-18/30038997 Про результати камеральної перевірки виробничого підприємства «Газкомунбуд» у формі товариства з обмеженою відповідальністю (код 30038997) з питання дотримання термінів сплати податкових зобов'язань з податку на додану вартість (а.с.18-20). Матеріали справи свідчать, що вказаний акт перевірки було отримано представником відповідача 26.01.2018 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи у повідомленні про вручення (а.с. 22).
На підставі висновків акту від 22.01.2018 року №877/20-40-12-07-18/30038997 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення - рішення (форма «Ш» ) № НОМЕР_1 від 06.02.2018 року, яким до відповідача застосовано штраф у загальному розмірі 26275,40 грн. Як свідчать 13.02.2018.04.2016 року (а.с. 22).
Суд зазначає, що під час судового розгляду справи до суду не надано та судом самостійно в рамках офіційного з'ясування обставин у справі не встановлено обставин оскарження або скасування вказаного податкового повідомлення-рішення.
Як вбачається з наявних в матеріалах справи доказів відповідачем не сплачено суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, а також штрафу, що підтверджується наданою контролюючим органом обліковою карткою (зворотній бік).
Матеріали справи не містять та судом в рамках принципу офіційного з'ясування обставин у справі не встановлено оскарження або скасування у судовому порядку податкових повідомлень-рішень контролюючого органу про нарахування відповідачу штрафних санкцій.
Також, суд зазначає, що з наявної в матеріалах справи облікової картки (зворотній бік) та розрахунків суми податкового боргу та пені вбачається, що за відповідачем рахується несплачена пеня, що була нарахована на податкове повідомлення-рішення №0000031422 від 06.12.2017 року за період з 06.12.2017 року по 03.08.2018 року у розмірі 217475,41 грн. та за період з 06.08.2018 року по 20.08.2018 року у розмірі 28,65 грн.
Відповідно до п.1, п.2 ч.1 ст.129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Відповідно до п.1 ч.3 ст.129 Податкового кодексу України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.
Згідно з положеннями ч.4 ст.129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Відповідно до п.176.1е ст.176 Податкового кодексу України платники податку зобов'язані своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов'язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.
Приписами пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.п. 59.4-59.5 ст.59 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
У зв'язку з непогашенням відповідачем суми податкового зобов'язання протягом встановленого строку, позивачем винесено податкову вимогу №32446-17 від 02.03.2018 року, яка була направлена позивачем на адресу реєстрації підприємства відповідача та отримана останнім (а.с. 74).
Згідно з п.87.1 ст.87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
На час розгляду справи податковий борг в сумі 562802,34 грн. відповідачем не сплачений, доказів самостійної сплати заборгованості у повному обсязі або доказів відсутності обов'язку його сплати відповідачем до суду не надано.
Відповідно до ч. 2 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та зважаючи на те, що вимогами заявленого позову є стягнення штрафу, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов'язує можливість їх стягнення у судовому порядку, встановлення факту їх сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо. При цьому, питання правомірності застосування штрафу не може бути предметом доказування у даній справі, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень, якими застосовано штрафні санкції, не є предметом вказаного позову, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.
За правилами ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням встановлених фактів, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст.2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 257-262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46) до виробничого підприємства "Газкомунбуд" у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (62302, Харківська обл., Дергачівський р-он, м. Дергачі, вул. Петровського, буд. 155) про стягнення податкового боргу - задовольнити.
Стягнути до бюджету України кошти у розмірі 562802 (п'ятсот шістдесят дві тисячі вісімсот дві) грн. 34 коп. в рахунок погашення податкового боргу з Виробничого підприємства «Газкомунбуд» у формі товариства з обмеженою відповідальністю (код 30038997, податкова адреса: вул. Петровського, буд. 155, м. Дергачі, Дергачівський р-н, Харківська область, 62302) з усіх відкритих розрахункових рахунків.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення в порядку письмового провадження складено 12 грудня 2018 року.
Суддя Мельников Р.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2018 |
Оприлюднено | 13.12.2018 |
Номер документу | 78492666 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні