Справа № 2240/3342/18
РІШЕННЯ
іменем України
12 грудня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П.
розглянувши адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області до Асоціації підприємців міста Старокостянтинова про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду із позовом до Асоціації підприємців міста Старокостянтинова про стягнення заборгованості на суму 417858,92 грн.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що за результатами проведеної позапланової перевірки з питань правильності використання та своєчасності повернення страхових коштів Фонду за період з 01.01.2012 по 31.12.2015 було виявлено неправомірне використання коштів Фонду на загальну суму 417858,92 грн, у зв'язку з чим позивачем винесено рішення від 26.06.2018 №58 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та від 31.07.2018 №10 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Оскільки кошти згідно рішень відповідачем не повернені, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області звернулося до суду із даним позовом.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.10.2018 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Відповідач 20.11.2018 надіслав до суду відзив, в якому вказує, що перевірка проведена з грубим порушенням вимог ст. 3 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", всупереч запереченням Асоціації за відсутності повноважень органу, який здійснював перевірку, а тому її результати є незаконними. Крім цього, позивачем при винесені рішення порушено вимоги ст. 250 ГК України, а тому з урахуванням зазначеного, просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.
Від позивача на адресу суду 28.11.2018 надійшла відповідь на відзив, в якій позивач зазначає, що посилання відповідача на ту обставину, що під час здійснення перевірки порушено вимоги ст. 3 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" є необгрунтованим. Також безпідставним є посилання відповідача на порушення ст. 250 ГК України, а тому просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Дослідивши докази, які знаходяться в матеріалах справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, суд дійшов наступних висновків.
Суд встановив, що наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.05.2017 року №263-ос, Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності припинило свою діяльність з 01.08.2017 року.
Згідно наказу директора виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 16.08.2017 року №16-ос, правонаступником Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності визначено - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області. Наведене підтверджується також і витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадський формувань від 01.11.2017 року.
На виконання звернення слідчого управління Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області від 06.03.2018 №1994/121/24-2018 та ухвали Старокостянтинівського районного суду від 01.06.2018, начальником відділу фінансового контролю та аудиту управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області та головним спеціалістом відділу фінансового контролю та аудиту управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області здійснено виїзд до міста Старокостянтинова для здійснення позапланової перевірки Асоціації підприємців міста Старокостянтинова.
Вказана перевірка здійснювалась згідно п. "є" п. 3.6 Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 22.12.2010 року № 29).
Проведеною перевіркою виявлені порушення вимог законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що призвело до неправомірного витрачання страхових коштів. Так перевіркою виявлено наступні порушення вимог законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування: відсутність первинних документів про виплату застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду (порушено п. п. 2, 3 ч. 2 ст. 15, ч. 2 ст. 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року №1105); нарахування та виплата матеріального забезпечення здійснена без наявності відповідних документів - оригіналів листків непрацездатності або належним чином завірених копій, відсутність протоколів про призначення матеріального забезпечення (порушено ч. 3 ст. 30, ч.1 ст. 51 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року №1105); виявлені випадки перерахування коштів Фонду з окремого рахунку №26040319411252, на поточний рахунок підприємства та використання їх на господарські витрати (порушено ч. 2. ст. 21 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності та витратами зумовленими похованням" та ч. 2 ст.34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року №1105).
Виявлені порушення підтверджуються актом перевірки №59 від 06.06.2018 року та додатками до нього копії індивідуальних відомостей про застрахованих осіб форми ОК-5 на 20 арк. В зв'язку з цим, загальна сума витрат які здійснені з порушенням встановленого порядку витрачання страхових коштів, склала 358074,94 грн.
Від підпису та отримання акту перевірки ОСОБА_1 відмовився, тому був складений акт відмови посадової особи від підписання. Матеріали перевірки по "Асоціації підприємців міста Старокостянтинова" направлені на адресу страхувальника (АДРЕСА_1.) 11.06.2018 року рекомендованим листом з повідомленням та отримані 12.06.2018 року.
За результатами розгляду акта перевірки по "Асоціації підприємців міста Старокостянтинова", першим заступником начальника управління виконавчої дирекції Фонду, відповідно до пунктами 5, 6 частини 1 статті 10, частиною 6, 8 статті 15, пунктами 8, 9 Прикінцевих та перехідних положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 № 1105-XIV в редакції Закону України від 28.12.2014 № 77-VIII винесено рішення №58 від 26.06.2018 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким визначено суму страхових коштів які підлягають поверненню на рахунок органу Фонду в таких розмірах: неправомірні витрати - 30693,60 грн.; штрафні санкції в розмірі 50% неправомірно витрачених сум страхових коштів - 15346,80 грн.
Загальна сума страхових коштів, які в десятиденний строк від дня отримання рішення підлягають перерахуванню до Старокостянтинівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницький області, код ЄДРПОУ 41421464, рахунок № 37171000002815, МФО 815013 ГУДКСУ у Хмельницький області, становить 373421,74 грн (триста сімдесят три тисячі чотириста двадцять одну грн 74 коп.).
Вказане вище рішення №58 від 26.06.2018 відповідачем не скасоване на дату прийняття судом рішення по даній справі.
Враховуючи те, що рішення №58 від 26.06.2018 набрало законної сили та не було відповідачем виконано, відповідно до п. п. 5, 6 ч.1 ст. 10, ч. 6 ст. 15, п. п. 8, 9 Прикінцевих та перехідних положень Закону №1105 першим заступником начальника управління винесено рішення № 10 від 31.07.2018 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, яким визначено суму страхових коштів які підлягають поверненню на рахунок органу Фонду в таких розмірах: штраф за несвоєчасне повернення страхових коштів - 37342, 17 грн, визначений у розмірі 10% коштів Фонду, які мали бути повернуті згідно рішення №58 від 26.06.2018 року - 373 421, 74 грн., нарахована пеня - 7095, 01 грн. Загальна сума страхових коштів, які в десятиденний строк від дня отримання рішення підлягають перерахуванню до Старокостянтинівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницький області становить 44437, 18 грн (сорок чотири тисячі чотириста тридцять сім грн. 18 коп.).
Таким чином загальна сума штрафних та фінансових санкцій по винесеним вище рішенням склала 417858, 92 грн.
Станом на день подання позовної заяви відповідачем не було виконано рішення №58 від 26.06.2018 року та рішення №10 від 31.07.2018 року.
Нормативно-правовим актом, який визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я, є Закон України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 №1105-ХІV.
Пунктом 4 Розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування передбачено утворення Фонду соціального страхування України, реорганізувавши шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та їх робочі органи (пункт 6).
Згідно зі статтею 10 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування фонд має право, зокрема: перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду; накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону.
Процедура проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, порядок прийняття рішень за результатами перевірок та оскарження рішень за результатами перевірок врегульовано Інструкцією про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 22.12.2010 №29, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2011 за №393/19131.
Пунктом 4.3 Інструкції визначено, що у рішеннях зазначаються суми коштів Фонду, що підлягають поверненню органу Фонду, суми фінансових санкцій, які належить перерахувати до Фонду та в подальшому відобразити у звіті страхувальника по коштах Фонду, строк для виконання рішення та строк, передбачений законодавством для звернення страхувальника зі скаргою про перегляд цього рішення.
Згідно частини 1 статті 31 Закону України № 1105-XIV підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою підприємства за основним місцем роботи.
Відповідно до вимог частини 3 статті 30 Закону України № 1105-XIV рішення про призначення матеріального забезпечення приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства та застрахованих осіб.
З огляду на вищевикладене, враховуючи відсутність в матеріалах справи доказів, які б спростовували доводи позивача щодо наявності у Асоціації підприємців міста Старокостянтинова заборгованості в сумі 417858,92 грн., а також відсутність доказів оскарження відповідачем вказаного рішення та його скасування, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області до Асоціації підприємців міста Старокостянтинова про стягнення заборгованості в сумі 417858, 92 грн. задовольнити.
Стягнути з Асоціації підприємців міста Старокостянтинова, ідентифікаційний код 22779863, на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області заборгованість в розмірі 417858 (чотириста сімнадцять тисяч вісімсот п'ятдесят вісім) грн. 92 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області (вул. Проскурівська, 18,Хмельницький,Хмельницька область,29013 , код ЄДРПОУ - 41316723) Відповідач:Асоціація підприємців міста Старокостянтинова (вул. Красовського, 3,Старокостянтинів,Хмельницька область,31101 , код ЄДРПОУ - 22779863)
Головуючий суддя О.П. Шевчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2018 |
Оприлюднено | 13.12.2018 |
Номер документу | 78492827 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Шевчук О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні