Справа № 752/15773/18
Провадження №1-кс/752/9456/18
У Х В А Л А
про проведення огляду
01.11.2018 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу прокуратури м. Києва ОСОБА_4 , про проведення огляду, -
в с т а н о в и в:
старший слідчий слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 звернувся у суд з клопотанням про проведення огляду земельної ділянки за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 4, яка перебуває в комунальній власності, та об"єктів будівництва за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 4, а саме нежитлового приміщення в літ. "Б", приміщення № 6, загальною площею 63,1 кв.метр, (приміщення № 6 (поверх-1, літ. Б), право власності на яке зареєстроване за ОСОБА_5 , нежитлових приміщень в літ. "Б", групи приміщень № 1, 2, 3, 4, 5, загальною площею 1037 кв.метрів (група приміщень № 1 (пр. 1 - 12, І, ІІ, поверх-1), група приміщень № 2 (пр. 1 - 17, ІІІ, ІV, поверх-2), група приміщень № 3 (пр. 1-21, V, VI, поверх-3), група приміщень № 4 (пр. 1-8, мезонін), група приміщень № 5 (пр. 1-15, підвал) літ. "Б"), право власності на які зареєстровані за Дочірнім підприємством "Нефрит - АС" ТОВ "Тез Тур", код ЄДРПОУ 41741795, нежилого будинку (літ. А), загальною площею 407,50 кв.метрів, право власності на яке зареєстроване за ПП "Фірма Соло", код ЄДРПОУ 33105306, а також незареєстрованих в установленому законом порядку приміщень, з доступом до приміщень та будівельний майданчик та зобов"язати власників приміщень, замовника будівництва та підрядну організацію під час огляду надати для перевірки стороні кримінального та контролюючим органам необхідні наявні документи дозвільного та декларативного характеру, які надають право на початок та проведення земляних та будівельних робіт, проектно-кошторисної документації об"єкту будівництва, документів, які свідчать про право власності, оренди чи користування земельною ділянкою, а також документів, що підтверджують здійснення технічного та авторського нагляду на об"єкті будівництва.
В обгрунтування клопотання слідчий зазначає, що у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12018100000000505 від 07.06.2018 р. за фактом проведення земляних та будівельних робіт в порушення вимог дііючого містобудівного та пам"ятко - охоронного законодавства, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 298 КК України.
Дослідивши матеріали справи, встановлено наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України огляд проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.
Згідно ч. 2 вказаної статті огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Згідно з ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
За змістом ч. 3 ст. 234 КПК України передбачено, що у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке, крім іншого, повинно містити відомості про: житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться.
Частина 2 статті 235 КПК України, зазначає, що ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи повинна відповідати загальним вимогам до судових рішень, передбачених цим Кодексом, а також містити відомості про: строк дії ухвали, який не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали; прокурора, слідчого, який подав клопотання про обшук; положення закону, на підставі якого постановляється ухвала; житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, які мають бути піддані обшуку; особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; речі, документи або осіб, для виявлення яких проводиться обшук.
Між тим, невиконання вимог про законність, обґрунтованість та вмотивованість рішення слідчого судді тягне за собою визнання обшуку незаконним, та розглядається Європейським Судом з Прав Людини як порушення ст.8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
При цьому, вирішуючи дане клопотання про надання дозволу на проведення обшуку, слідчий суддя враховує практику Європейського суду з прав людини, зокрема у рішенні по справі Смирнов проти Росії від 07.06.2007р., де суд зазначив, що він повинен впевнитися в тому, що громадянам надається достатній і ефективний захист від зловживань влади, а також визначити чи було в кожному конкретному випадку втручання пропорційним поставленій меті, оцінивши обставини, в яких було винесено постанову про проведення обшуку, її зміст, спосіб проведення обшуку, присутність понятих під час його проведення, межі його можливих наслідків, загрозу репутації осіб, в житлі яких проводився обшук. Відсутність вимоги щодо судового розгляду перевірки законності проведеного обшуку має наслідком те, що слідчі органи мають свободу дій у визначенні доцільності і меж обшуку та вилучення предметів і документів.
Аналогічна позиція ЄСПЛ міститься в рішенні від 15 липня 2003 року у справі «Ернст та інші проти Бельгії», де вказано, що ордер на проведення обшуку не містив інформації щодо мети проведення обшуку та про предмети, що підлягають вилученню. Таким чином, слідчих було наділено широкими повноваженнями, обшуки не були пропорційними
Дослідивши матеріали клопотання, вважаю, що зазначені в клопотанні підстави для проведення огляду є сумнівними, застосування даної слідчої дії не є виправданим та може призвести до порушення прав, свобод і інтересів осіб, які не мають відношення до даного кримінального провадження.
За таких обставин, слідчий суддя приходить до переконання про відсутність підстав для задоволення клопотання.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.110, 233, 234, 235 та 237 КПК України, - слідчий суддя -
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду - залишити без задоволення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2018 |
Оприлюднено | 02.03.2023 |
Номер документу | 78497826 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Шевченко Т. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні