Постанова
від 16.12.2009 по справі 2-а-7098/09/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-7098/09/1170

Категорія статобліку 6.6.2

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 грудня 2009 р. 10 год. 16 хв. м. Кіровоград

Кіровоградський окружни й адміністративний суд у скл аді головуючого судді Хилько Л.І., при секретарі Валявській О.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у Новоукраїнському районі д о Благодійного фонду «Допомо га» про припинення підприємн ицької діяльності юридичної особи - суб' єкта підприєм ницької діяльності

ВСТАНОВИВ:

Позивач в особі Державно ї податкової інспекції у Нов оукраїнському районі зверну вся до Кіровоградського окру жного адміністративного суд у з адміністративним позовом до Благодійного фонду «Допо мога», код ЄДРПОУ 24717889, про прип инення державної реєстрації , зареєстрованої управління м юстиції у Новоукраїнському районі 29.09.2000 року № 53.

Позивач мотиву є позовні вимоги пунктом 2 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» відповідно д о якого платники податків і з борів (обов' язкових платежі в) зобов' язані подавати до д ержавних податкових органів відповідно до законодавства декларації, бухгалтерську з вітність та інші документи т а відомості, пов' язані з обч исленням та сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів). В порушення зазначених норм відповідач з 11.08.2003 р. не под ає податкову звітність.

Позивач в судове засі дання не з' явився, про дату, ч ас та місце розгляду справи п овідомлений належним чином, направив клопотання про розг ляд справи за його відсутнос ті (а.с. 31). Відповідач про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином . (а.с. 29, 34, 41)

Відповідач заперечень пр оти позову суду не надав, на су довий розгляд справи не з'яви вся, про розгляд справи був по відомлений за адресою, вказа ною у довідці ЄДРПОУ та позов ній заяві (а.с. 36). Відповідно до ч. 2 ст. 128 КАС України неприбутт я в судове засідання сторін б ез поважних причин або непов ідомлення ними про причини н еприбуття не є перешкодою дл я розгляду справи.

Згідно положення частини 8 с татті 35 Кодексу адміністрати вного судочинства України вв ажається, що повістку вручен о юридичній особі, якщо вона д оставлена за адресою, внесен ою до відповідного державног о реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписо м відповідної службової особ и.

Місцезнаходженням юридичн ої особи є адреса органу або о соби, які відповідно до устан овчих документів юридичної о соби чи закону виступають ві д її імені (стаття 93 Цивільног о кодексу України, стаття 1 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців").

На підставі ч. 3 с т. 160 КАС України в судовому зас іданні 16.12.2009 р. проголошено всту пну та резолютивну частини п останови. Виготовлення поста нови у повному обсязі відкла дено на 21.12.2009 р., про що повідомле но після проголошення вступн ої та резолютивної частини п останови в судовому засіданн і з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 К АС України.

Дослідивши письмові дока зи по справі, на яких ґрунтуєт ься позов, суд встановив наст упне.

Юридична особа Благодійни й фонд «Допомога», зареєстро ваний Кіровоградським облас ним управлінням юстиції відп овідно до Свідоцтва про реєс трацію благодійної організа ції 29 вересня 2000 року № 53 (а.с. 10), ві дповідач взятий на облік у по датковому органі 16.10.2000 р. за № 668(а .с. 22), відповідно до довідки № 2338 від 07.08.09 р. відповідач не подає податкову звітність з 11.08.2003 р.( а .с. 13,) останній податковий звіт про використання коштів неп рибутковими організаціями п оданий відповідачем за перше півріччя 2003 року (а.с. 23, 24), відпов ідно до довідки ЄДРПОУ № 14-9467 ві д 30.10.09 р. Благодійний фонд «Допо мога» знаходиться за адресою м. Новоукраїнка, вул. Паризько ї Комуни, 190, (а.с. 36)

3 серпня 2009 року Державною по датковою інспекцією у Новоук раїнському районі на підстав і п. 7.11 статті 7 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств та реєстра ційної заяви (за формою 1-РН) пр ийняте рішення № 2269/1510 про виклю чення з Реєстру неприбуткови х організацій (установ) Благо дійного фонду «Допомога», ко д 24712889. (а.с. 12)

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 11 липня 1997 року за № 232, зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 6 серпня 1997 р. за № 291/2095, зі змінами і доповненнями, за тверджене Положення про Реєс тр неприбуткових організаці й та установ.

Відповідно до п. 5.1. Положення виключення неприбуткової ор ганізації або установи з Реє стру відбувається на підстав і рішення за формою згідно з д одатком 2 органу державної по даткової служби у разі поруш ення неприбутковою організа цією або установою Закону та (або) інших законодавчих акті в про неприбуткові організац ії. У разі виключення організ ації або установи з Реєстру т ака організація або установа повертає оригінал рішення п ро внесення її до Реєстру неп рибуткових організацій та ус танов до органу державної по даткової служби.

Порядок оподаткування неп рибуткових установ та органі зацій визначена п. 7.11 статті 7 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств» № 334/94-ВР від 28.12.1994 р., зі змінами та до повненнями». Відповідно до п .п. 7.11.10. зазначеної статті з метою оподаткування центра льний податковий орган веде реєстр всіх неприбуткових ор ганізацій, які звільняються від оподаткування згідно з п оложеннями цієї статті. Держ авна реєстрація неприбутков их організацій здійснюється у порядку, передбаченому від повідним законодавством.

Згідно п.п. 7.11.12. центральний п одатковий орган встановлює п орядок обліку і подання пода ткової звітності про викорис тання коштів неприбуткових о рганізацій та вирішує питанн я про виключення організацій з реєстру неприбуткових орг анізацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ним и положень цього Закону та ін ших законодавчих актів про н еприбуткові організації. Ріш ення центрального податково го органу можуть бути оскарж ені в судовому порядку

Пунктом 1 ст. 59 Господарськог о кодексу України передбачен о, що припинення діяльності с уб' єкта господарювання зді йснюється шляхом його реорга нізації (злиття, приєднання, п оділу, перетворення) або лікв ідації - за рішенням власни ка (власників) чи уповноважен их ним органів, за рішенням ін ших осіб - засновників суб' єкта господарювання чи їх пр авонаступників, а у випадках передбачених цим Кодексом - за рішенням суду.

Відповідно до п. 1 ст. 2 47 Господарського кодексу Укр аїни у разі здійснення суб' єктом господарювання діяльн ості, що суперечить закону, до нього може бути застосовано адміністративно-господарсь ку санкцію у вигляді скасува ння державної реєстрації цьо го суб' єкта та його ліквіда ції.

Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців» від 15.05.2004р. №755-IV ю ридичн а особа припиняється в резул ьтаті передання всього свого майна, прав та обов' язків ін шим юридичним особам - прав онаступникам у результаті зл иття, приєднання, поділу, пере творення (реорганізації) або в результаті ліквідації за р ішенням, прийнятим засновник ами (учасниками) юридичної ос оби або уповноваженим ними о рганом, за судовим рішенням а бо за рішенням органу держав ної влади, прийнятим у випадк ах, передбачених законом .

Підпунктом 4 пункту 2 статті 38 зазначеного Закону визначе но, що підставою для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону.

Юридична особа є такою, що п рипинилася, з дати внесення д о Єдиного державного реєстру запису про державну реєстра цію припинення юридичної осо би .

Порядок державної реєстра ції припинення юридичної осо би на підставі судового ріше ння, що не пов' язано з банкру тством юридичної особи, визн ачений статтею 38 Закону «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців».

Суд, який постановив рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язане з банк рутством юридичної особи, у д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.

Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься державним реєстратором д о журналу обліку реєстраційн их дій.

Пунктом 4 частини 1 статті 17 К одексу адміністративного су дочинства України передбаче но, що компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб' єк та владних повноважень у вип адках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» державні податкові інспекції в район ах, містах, районах у містах вх одять до системи органів дер жавної податкової служби.

Повноваження позивача, в то му числі і звернення до суду, п ередбачені ст. 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні», якою органам державної податкової служби надане право звертатися до с уду з заявою про скасування д ержавної реєстрації суб' єк та підприємницької діяльнос ті.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Консти туції України, юрисдикція су дів поширюється на всі право відносини, що виникають у дер жаві. Згідно ст. 2 Закону Украї ни «Про судоустрій», суд здій снює правосуддя на засадах в ерховенства права, забезпечу є захист гарантованих Консти туцією України та законами п рав і законних інтересів юри дичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного закону встановл ено, що судова система забезп ечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, вс тановленому Конституцією Ук раїни та законами. Відповідн о до п. 1 ст. 6 Закону України «Пр о судоустрій», усім суб' єкт ам правовідносин гарантуєть ся захист їх прав і законних і нтересів незалежним і неупер едженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ні хто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого в она віднесена процесуальним законом.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі №1-2/2002 визначено, що ча стина 2 статті 124 Конституції У країни передбачає право юрид ичної особи на захист судом с воїх прав, встановлює юридич ні гарантії їх реалізації, на даючи можливість кожному зах ищати права будь-якими не заб ороненими засобами. Кожна ос оба має право вільно обирати не заборонений законом засі б захисту прав, у тому числі су довий захист. Право на судови й захист своїх прав не може бу ти обмежене. Суб' єкти право відносин, у тому числі юридич ні особи, у разі виникнення сп ору можуть звертатися до суд у за його вирішенням. Юридичн і особи мають право на зверне ння до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підст аві Конституції України. Дер жава має забезпечувати захис т прав усіх суб' єктів права власності, в тому числі у судо вому порядку. Право юридично ї особи на звернення до суду з а вирішенням спору не може бу ти обмежене законом, іншими н ормативно-правовими актами.

Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» визначено , що функцію по контролю за сво єчасністю подання платникам и податків бухгалтерських зв ітів і балансів, податкових д екларацій, розрахунків та ін ших документів, пов' язаних з обчисленням податків, інши х платежів, а також перевірку достовірності цих документі в щодо правильності визначен ня об' єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів, покладено на держав ні податкові інспекції.

Отже, Державну податкову ін спекцію у Новоукраїнському р айоні слід вважати органом, н а який державою покладено об ов' язок щодо здійснення дія льності у зазначених правові дносинах, в тому числі і діяль ності спрямованої на захист інтересів держави.

Судом враховано, що згідно с т. 239 Господарського кодексу У країни скасування державної реєстрації суб' єкта господ арювання та його ліквідація за рішенням уповноваженого д ержавного органом є адмініст ративно-господарською санкц ією. Згідно ст. 250 Господарсько го кодексу України адміністр ативно-господарські санкції можуть бути застосовані до с уб' єкта господарювання про тягом шести місяців з дня вия влення порушення, але не пізн іш як через один рік з дня пору шення цим суб' єктом встанов лених законодавчими актами п равил здійснення господарсь кої діяльності. В разі зверне ння органів державної податк ової служби з позовами про ск асування державної реєстрац ії та про припинення суб' єк тів господарювання підставо ю для таких позовів може бути виключно неподання таким су б' єктом протягом року до ор ганів державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності згідно з законодавство м. Тобто, зазначена санкція мо же бути застосована не раніш е, ніж минув один рік з тієї да ти, на яку повинні були подава тися відповідні податкові де кларації та фінансова звітні сть.

Наказом Державного коміте ту України з питань регулято рної політики та підприємниц тва, Міністерства юстиції Ук раїни від 27 лютого 2007 року № 23/74/5, з ареєстрованим в Міністерств і юстиції України 3 березня 2007 р . за № 184/13451, затверджений Реглам ент передачі Міністерством ю стиції та його територіальни ми органами державним реєстр аторам даних про юридичних о сіб.

Відповідно до п. 1.2. Регламент установлює механізм, форми і строки передачі Мін'юстом (те риторіальним органом) даних про зареєстровані Мін'юстом (територіальним органом) юри дичні особи: об'єднання грома дян (у тому числі легалізован і професійні спілки та їх об'є днання), благодійні організа ції, політичні партії, творчі спілки, територіальні (місце ві) осередки згаданих юридич них осіб, адвокатські об'єдна ння, торгово-промислові пала ти, інші установи та організа ції, визначені законом, крім б ірж, об'єднань громадян, реєст рацію яких Законами України "Про об'єднання громадян" та "П ро місцеве самоврядування в Україні" делеговано міським, селищним та сільським радам . Згідно п. 1.5. Регламенту да ні передаються для внесення державним реєстратором відп овідних записів до ЄДР, оформ лення свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (далі - свідоцтво) та передачі його Мін'юсту (територіально му органу) для видачі юридичн ій особі (її уповноваженому п редставнику). Пунктом 4.7. Регла менту визначено, що державни й реєстратор або Мін'юст (тери торіальний орган) не пізніше наступного робочого дня з да ти надходження рішення суду про припинення юридичної осо би повідомляє відповідно Мін 'юст (територіальний орган) аб о державного реєстратора.

Відповідачем до суду не над ано доказів своєчасного пода ння до Державної податкової інспекції у Новоукраїнськом у районі звітності про отрим ані доходи, а тому за таких обс тавин, суд приходить до висно вку, що позов підлягає задово ленню в повному обсязі.

Так як судове рішення ухвал ене по справі у якій позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - юриди чна особа, у відповідності до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 121, 159 - 163, 167 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний п озов задовольнити в повному обсязі.

2. Припинити підприємницьк у діяльність Благодійного фо нду «Допомога», код ЄДРПОУ 2471788 9, зареєстровану Кіровоградс ьким обласним управлінням юс тиції 29.09.2000 року за № 53.

Постанова суду набир ає законної сили після закін чення строку подання заяви п ро апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо во ни не були подані у встановле ні строки. У разі подання апел яційної скарги постанова, як що її не скасовано, набирає за конної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але а пеляційна скарга не була под ана у строк, постанова суду на бирає законної сили після за кінчення цього строку.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10 - денний строк з дня прийняття постанови заяви про апеляці йне оскарження і подання піс ля цього протягом 20 днів апеля ційної скарги, з подачею її ко пій відповідно до кількості осіб які беруть участь у спра ві. Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Суддя Кіровоград ського окружного

адміністративного суду Л.І. Хил ько

Дата скла дання та підписання постанов и в повному обсязі 21.12.2009 р.

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2009
Оприлюднено29.06.2010
Номер документу7850307
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7098/09/1170

Постанова від 16.12.2009

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Хилько Любов Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні