Рішення
від 04.12.2018 по справі 917/934/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

36000, м. Полтава, вул. Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.12.2018 Справа № 917/934/18

За позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» , 43025, Волинська область, м. Луцьк, вул. Даргомижського, 7

до відповідача ОСОБА_1 Універсальна Біржа, 36039, м. Полтава, вул. Шевченка, 52

про стягнення 20 400,00 грн., які були сплачені позивачем-учасником відповідачу (як оператору автоматизованого електронного майданчика), з метою участі в відкритих торгах, оголошених 09.01.2018р. Державним підприємством «Львіввугілля» з предметом закупівлі - ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина,

Суддя Бунякіна Ганна Іванівна

Секретар судового засідання Мацко Оксана Василівна

Представники:

від позивача - відсутні (див. протокол);

від відповідача - відсутні (див. протокол);

04.12.2018 р. у судовому засіданні відповідно до ст. 240 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частини рішення, долучено їх до матеріалів справи та повідомлено про термін виготовлення повного тексту судового рішення.

Суть спору: розглядається позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» , м. Луцьк, до ОСОБА_1 Універсальної Біржі, м. Полтава, про стягнення 20 400,00 грн., які були сплачені позивачем-учасником відповідачу (як оператору автоматизованого електронного майданчика), з метою участі в відкритих торгах, оголошених 09.01.2018р. Державним підприємством «Львіввугілля» з предметом закупівлі - ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина.

ТОВ АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ обґрунтовує позовні вимоги тим, що плата з учасника тендерної пропозиції оператором автоматизованого електронного майданчика справляється лише у випадку розкриття тендерної пропозиції. А отже, на думку позивача, ОСОБА_1 Універсальна Біржа в порушення закону не повернула позивачу кошти в сумі 20 400,00 грн., сплачені ним за послуги з використання електронного майданчика.

Крім того, на підтвердження своїх вимог позивач зазначає, що розкриття пропозицій мало відбуватися лише після закінчення електронного аукціону, оскільки очікувана вартість жодного з оголошених 12 лотів предмета закупівлі не перевищувала встановлену ч. 4 ст. 10 ЗУ Про публічні закупівлі межу.

Відповідач проти вимог Публічного акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» заперечує за мотивами відзиву від 23.08.2018 р. (вх. № 7865 від 23.08.2018 р.) та письмових пояснень від 22.10.2018 р. (вх. № 9822 від 22.10.2018 р.), стверджуючи про те, що тендерні пропозиції позивача по всім 12 лотам публічної закупівлі були відхилені рішенням тендерного комітету замовника на підставі п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України Про публічні закупівлі , з огляду на що плата за подання тендерних пропозицій позивачу повернута не була.

Сторони не забезпечили представництво в судове засідання.

Від сторін на адресу суду надійшли клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з неможливістю забезпечення належного представництва в даній справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно з ч. 2 ст. 195 ГПК України суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.

Оскільки, враховуючи, що строк, встановлений частиною 2 статті 195 ГПК України, закінчується 06.12.2018 року, подальше відкладення розгляду даної справи з належним повідомленням про це сторін є неможливим, а поданих сторонами доказів достатньо для розгляду спору по суті, суд розглядає спір за наявними матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані документальні докази, суд,

в с т а н о в и в:

29.08.2016 року набpав чинності Pегламент автоpизованого електpонного майданчика ОСОБА_1 універсальна біржа , прийнятий на виконання та у зв'язку з введенням в дію Закону Укpаїни Пpо публічні закупівлі .

Відповідно до Розділу I Регламенту опеpатоpом зазначеного авторизованого електронного майданчика є ОСОБА_1 універсальна біржа.

09.01.2018 року державним підприємством Львіввугілля через електронний майданчик ОСОБА_1 універсальна біржа було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою (індивідуальний номер публічної закупівлі: UA-2018-01-09-000699-a) за предметом закупівлі (12 лотів): Код ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина Рудостійка хвойних порід O більше 12 см. Загальна очікувана вартість закупівлі становила 35 049 860,00 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону України Про публічні закупівлі тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі.

Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота). Отримана тендерна пропозиція вноситься автоматично до реєстру, форма якого встановлюється Уповноваженим органом.

Також правовідносини сторін з викоpистання системи електpонних закупівель Електронний майданчик ОСОБА_1 універсальна біржа регулюються Договором приєднання до Регламенту електронного майданчика ОСОБА_1 універсальна біржа , який укладається шляхом приєднання Користувача до запропонованого Договору в цілому, шляхом реєстрації на Електронному майданчику на веб-сайті http://tender.uub.com.ua.

Пунктом 4 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166, визначено, що за подання учасником тендерної пропозиції та/або пропозиції учасника процедури закупівлі, що була розкрита електронною системою закупівель, оператором авторизованого електронного майданчика з учасника справляється плата, що, у разі, коли вартість закупівлі перевищує 1 млн. гривень, становить сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У відповідності до зазначених положень законодавства Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» зареєструвалось на електронному майданчику ОСОБА_1 універсальна біржа та подало тендерну пропозицію за лотами №№ 1-12 для взяття участі у публічній закупівлі № UA-2018-01-09-000699-a.

Також позивачем було сплачено на рахунок ОСОБА_1 Універсальної Біржі 20 400,00 грн. за подання вказаної тендерної пропозиції (платіжне доручення № 30 від 06.02.2018 р., а.с. 9).

На засіданні тендерного комітету ДП Львіввугілля , оформленому протоколом № 81 від 22.02.2018 р. (а.с. 47-49), було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» за лотами №№ 1-12 предмета закупівлі: Код ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина Рудостійка хвойних порід O більше 12 см. на підставі п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України Про публічні закупівлі .

Вважаючи, що відповідач після відхилення вказаних тендерних пропозицій протиправно не повернув Товариству з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» кошти за їх подання, останній звернувся до суду з даним позовом про стягнення з відповідача 20 400,00 грн., які були сплачені позивачем-учасником відповідачу (як оператору автоматизованого електронного майданчика), з метою участі в відкритих торгах, оголошених 09.01.2018р. Державним підприємством «Львіввугілля» з предметом закупівлі - ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина.

Суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в даній справі з огляду на наступне.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України Про публічні закупівлі .

Відповідно до ч. 1 ст. 2 вказаного Закону він застосовується:

до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;

до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.

Частиною 1 статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю.

Згідно з ч. 4 ст. 10 ЗУ Про публічні закупівлі оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов'язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну:

для товарів і послуг - 133 тисячам євро;

для робіт - 5150 тисячам євро.

Курс євро визначається згідно з офіційним курсом Національного банку України, встановленим на день надання для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.

Враховуючи офіційний курс євро Національного банку України, встановлений на день надання для оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі № UA-2018-01-09-000699-a (3397,0910 за 100 одиниць), очікувана вартість закупівлі за вказаним оголошенням становила 1 031 761,00 євро.

Таким чином, оголошення про проведення процедури закупівлі № UA-2018-01-09-000699-a оприлюднено відповідно до положень ч. 4 ст. 10 ЗУ Про публічні закупівлі .

Твердження позивача про те, що розкриття пропозицій мало відбуватися лише після закінчення електронного аукціону, оскільки очікувана вартість жодного з оголошених 12 лотів предмета закупівлі не перевищувала встановлену ч. 4 ст. 10 ЗУ Про публічні закупівлі межу , судом не приймається з огляду на наступне.

Відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 1 ЗУ Про публічні закупівлі предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі , щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.

Частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі (п. 37 ч. 1 ст. 1 Закону).

Крім того, згідно з листом-роз'ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.08.2017 р. № 3304-06/26774-06 Щодо здійснення закупівель за окремими частинами предмета закупівлі (лотами) визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) в межах єдиної процедури закупівлі здійснюється замовником самостійно, керуючись вимогами Закону та Розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 р. № 454, та є правом, а не обов'язком замовника.

Враховуючи вищезазначені норми законодавства, при з'ясуванні необхідності застосування ч. 4 ст. 10 ЗУ Про публічні закупівлі має враховуватись саме загальна вартість предмета закупівлі, тобто сумарна вартість усіх лотів у межах єдиної процедури закупівлі.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 ЗУ Про публічні закупівлі розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій.

При цьому, абз. 2 ч. 1 ст. 27 Закону визначено, що у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій , зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.

У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.

З огляду на те, що оголошення про проведення процедури закупівлі № UA-2018-01-09-000699-a було оприлюднено відповідно до положень ч. 4 ст. 10 ЗУ Про публічні закупівлі , тендерним комітетом ДП Львіввугілля було розглянуто тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» за лотами №№ 1-12 з предмета закупівлі: Код ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина Рудостійка хвойних порід O більше 12 см. та прийнято рішення про відхилення вказаної пропозиції на підставі п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України Про публічні закупівлі (протокол № 81 від 22.02.2018 р.)

Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України Про публічні закупівлі у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.

З огляду на вказану норму закону, твердження відповідача про те, що розкриття пропозицій останнього мало відбуватися лише після проведення аукціону, є безпідставними.

Абз. 8 п. 4 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків передбачено, що у разі відміни торгів або визнання їх такими, що не відбулися, оператором авторизованого електронного майданчика повертається плата учаснику/переможцю, крім випадків, коли пропозиції учасника/переможця було відхилено .

Також за умовами п. 4.7 Договору приєднання до Регламенту електронного майданчика ОСОБА_1 універсальна біржа плата, отpимана Опеpатоpом за подання пpопозиції, повеpтається Користувачу лише у pазі відміни тоpгів або визнання їх такими, що не відбулися, до моменту pозкpиття тендеpних пpопозицій.

Враховуючи, що тендерні торги (індивідуальний номер публічної закупівлі: UA-2018-01-09-000699-a) не були відмінені чи визнані такими, що не відбулися, а пропозиція учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» за лотами №№ 1-12 з предмета закупівлі: Код ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина Рудостійка хвойних порід O більше 12 см. відхилена тендерним комітетом замовника, підстави для повернення позивачу коштів, сплачених ним за подання вказаної тендерної пропозиції, відсутні.

Відповідно до ч. 3 ст. 13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи вищезазначене, судовий збір за подачу позову в даній справі покладається на позивача.

На підставі матеріалів справи та керуючись ст.ст. 123, 129, 202, 232, 233, 237, 238, 240 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ:

В позові відмовити.

Повний текст рішення складено 12.12.2018 р.

Суддя Г.І. Бунякіна

Примітка:

1. Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 241 ГПК України.

2. Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 256 ГПК України.

СудГосподарський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення04.12.2018
Оприлюднено13.12.2018
Номер документу78518101
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —917/934/18

Рішення від 04.12.2018

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Бунякіна Г.І.

Ухвала від 30.11.2018

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Бунякіна Г.І.

Ухвала від 06.11.2018

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Бунякіна Г.І.

Ухвала від 09.10.2018

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Бунякіна Г.І.

Ухвала від 24.09.2018

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Бунякіна Г.І.

Ухвала від 11.09.2018

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Бунякіна Г.І.

Ухвала від 04.09.2018

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Бунякіна Г.І.

Ухвала від 07.08.2018

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Бунякіна Г.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні