ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул. Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.12.2018 Справа № 917/934/18
За позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» , 43025, Волинська область, м. Луцьк, вул. Даргомижського, 7
до відповідача ОСОБА_1 Універсальна Біржа, 36039, м. Полтава, вул. Шевченка, 52
про стягнення 20 400,00 грн., які були сплачені позивачем-учасником відповідачу (як оператору автоматизованого електронного майданчика), з метою участі в відкритих торгах, оголошених 09.01.2018р. Державним підприємством «Львіввугілля» з предметом закупівлі - ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина,
Суддя Бунякіна Ганна Іванівна
Секретар судового засідання Мацко Оксана Василівна
Представники:
від позивача - відсутні (див. протокол);
від відповідача - відсутні (див. протокол);
04.12.2018 р. у судовому засіданні відповідно до ст. 240 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частини рішення, долучено їх до матеріалів справи та повідомлено про термін виготовлення повного тексту судового рішення.
Суть спору: розглядається позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» , м. Луцьк, до ОСОБА_1 Універсальної Біржі, м. Полтава, про стягнення 20 400,00 грн., які були сплачені позивачем-учасником відповідачу (як оператору автоматизованого електронного майданчика), з метою участі в відкритих торгах, оголошених 09.01.2018р. Державним підприємством «Львіввугілля» з предметом закупівлі - ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина.
ТОВ АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ обґрунтовує позовні вимоги тим, що плата з учасника тендерної пропозиції оператором автоматизованого електронного майданчика справляється лише у випадку розкриття тендерної пропозиції. А отже, на думку позивача, ОСОБА_1 Універсальна Біржа в порушення закону не повернула позивачу кошти в сумі 20 400,00 грн., сплачені ним за послуги з використання електронного майданчика.
Крім того, на підтвердження своїх вимог позивач зазначає, що розкриття пропозицій мало відбуватися лише після закінчення електронного аукціону, оскільки очікувана вартість жодного з оголошених 12 лотів предмета закупівлі не перевищувала встановлену ч. 4 ст. 10 ЗУ Про публічні закупівлі межу.
Відповідач проти вимог Публічного акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» заперечує за мотивами відзиву від 23.08.2018 р. (вх. № 7865 від 23.08.2018 р.) та письмових пояснень від 22.10.2018 р. (вх. № 9822 від 22.10.2018 р.), стверджуючи про те, що тендерні пропозиції позивача по всім 12 лотам публічної закупівлі були відхилені рішенням тендерного комітету замовника на підставі п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України Про публічні закупівлі , з огляду на що плата за подання тендерних пропозицій позивачу повернута не була.
Сторони не забезпечили представництво в судове засідання.
Від сторін на адресу суду надійшли клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з неможливістю забезпечення належного представництва в даній справі.
Відповідно до ч. 1 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно з ч. 2 ст. 195 ГПК України суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
Оскільки, враховуючи, що строк, встановлений частиною 2 статті 195 ГПК України, закінчується 06.12.2018 року, подальше відкладення розгляду даної справи з належним повідомленням про це сторін є неможливим, а поданих сторонами доказів достатньо для розгляду спору по суті, суд розглядає спір за наявними матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані документальні докази, суд,
в с т а н о в и в:
29.08.2016 року набpав чинності Pегламент автоpизованого електpонного майданчика ОСОБА_1 універсальна біржа , прийнятий на виконання та у зв'язку з введенням в дію Закону Укpаїни Пpо публічні закупівлі .
Відповідно до Розділу I Регламенту опеpатоpом зазначеного авторизованого електронного майданчика є ОСОБА_1 універсальна біржа.
09.01.2018 року державним підприємством Львіввугілля через електронний майданчик ОСОБА_1 універсальна біржа було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою (індивідуальний номер публічної закупівлі: UA-2018-01-09-000699-a) за предметом закупівлі (12 лотів): Код ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина Рудостійка хвойних порід O більше 12 см. Загальна очікувана вартість закупівлі становила 35 049 860,00 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону України Про публічні закупівлі тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі.
Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота). Отримана тендерна пропозиція вноситься автоматично до реєстру, форма якого встановлюється Уповноваженим органом.
Також правовідносини сторін з викоpистання системи електpонних закупівель Електронний майданчик ОСОБА_1 універсальна біржа регулюються Договором приєднання до Регламенту електронного майданчика ОСОБА_1 універсальна біржа , який укладається шляхом приєднання Користувача до запропонованого Договору в цілому, шляхом реєстрації на Електронному майданчику на веб-сайті http://tender.uub.com.ua.
Пунктом 4 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166, визначено, що за подання учасником тендерної пропозиції та/або пропозиції учасника процедури закупівлі, що була розкрита електронною системою закупівель, оператором авторизованого електронного майданчика з учасника справляється плата, що, у разі, коли вартість закупівлі перевищує 1 млн. гривень, становить сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У відповідності до зазначених положень законодавства Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» зареєструвалось на електронному майданчику ОСОБА_1 універсальна біржа та подало тендерну пропозицію за лотами №№ 1-12 для взяття участі у публічній закупівлі № UA-2018-01-09-000699-a.
Також позивачем було сплачено на рахунок ОСОБА_1 Універсальної Біржі 20 400,00 грн. за подання вказаної тендерної пропозиції (платіжне доручення № 30 від 06.02.2018 р., а.с. 9).
На засіданні тендерного комітету ДП Львіввугілля , оформленому протоколом № 81 від 22.02.2018 р. (а.с. 47-49), було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» за лотами №№ 1-12 предмета закупівлі: Код ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина Рудостійка хвойних порід O більше 12 см. на підставі п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України Про публічні закупівлі .
Вважаючи, що відповідач після відхилення вказаних тендерних пропозицій протиправно не повернув Товариству з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» кошти за їх подання, останній звернувся до суду з даним позовом про стягнення з відповідача 20 400,00 грн., які були сплачені позивачем-учасником відповідачу (як оператору автоматизованого електронного майданчика), з метою участі в відкритих торгах, оголошених 09.01.2018р. Державним підприємством «Львіввугілля» з предметом закупівлі - ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина.
Суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в даній справі з огляду на наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України Про публічні закупівлі .
Відповідно до ч. 1 ст. 2 вказаного Закону він застосовується:
до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.
Частиною 1 статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю.
Згідно з ч. 4 ст. 10 ЗУ Про публічні закупівлі оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов'язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну:
для товарів і послуг - 133 тисячам євро;
для робіт - 5150 тисячам євро.
Курс євро визначається згідно з офіційним курсом Національного банку України, встановленим на день надання для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.
Враховуючи офіційний курс євро Національного банку України, встановлений на день надання для оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі № UA-2018-01-09-000699-a (3397,0910 за 100 одиниць), очікувана вартість закупівлі за вказаним оголошенням становила 1 031 761,00 євро.
Таким чином, оголошення про проведення процедури закупівлі № UA-2018-01-09-000699-a оприлюднено відповідно до положень ч. 4 ст. 10 ЗУ Про публічні закупівлі .
Твердження позивача про те, що розкриття пропозицій мало відбуватися лише після закінчення електронного аукціону, оскільки очікувана вартість жодного з оголошених 12 лотів предмета закупівлі не перевищувала встановлену ч. 4 ст. 10 ЗУ Про публічні закупівлі межу , судом не приймається з огляду на наступне.
Відповідно до п. 18 ч. 1 ст. 1 ЗУ Про публічні закупівлі предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі , щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі (п. 37 ч. 1 ст. 1 Закону).
Крім того, згідно з листом-роз'ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.08.2017 р. № 3304-06/26774-06 Щодо здійснення закупівель за окремими частинами предмета закупівлі (лотами) визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) в межах єдиної процедури закупівлі здійснюється замовником самостійно, керуючись вимогами Закону та Розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 р. № 454, та є правом, а не обов'язком замовника.
Враховуючи вищезазначені норми законодавства, при з'ясуванні необхідності застосування ч. 4 ст. 10 ЗУ Про публічні закупівлі має враховуватись саме загальна вартість предмета закупівлі, тобто сумарна вартість усіх лотів у межах єдиної процедури закупівлі.
Відповідно до ч. 1 ст. 27 ЗУ Про публічні закупівлі розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій.
При цьому, абз. 2 ч. 1 ст. 27 Закону визначено, що у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій , зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.
У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
З огляду на те, що оголошення про проведення процедури закупівлі № UA-2018-01-09-000699-a було оприлюднено відповідно до положень ч. 4 ст. 10 ЗУ Про публічні закупівлі , тендерним комітетом ДП Львіввугілля було розглянуто тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» за лотами №№ 1-12 з предмета закупівлі: Код ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина Рудостійка хвойних порід O більше 12 см. та прийнято рішення про відхилення вказаної пропозиції на підставі п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України Про публічні закупівлі (протокол № 81 від 22.02.2018 р.)
Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України Про публічні закупівлі у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.
З огляду на вказану норму закону, твердження відповідача про те, що розкриття пропозицій останнього мало відбуватися лише після проведення аукціону, є безпідставними.
Абз. 8 п. 4 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків передбачено, що у разі відміни торгів або визнання їх такими, що не відбулися, оператором авторизованого електронного майданчика повертається плата учаснику/переможцю, крім випадків, коли пропозиції учасника/переможця було відхилено .
Також за умовами п. 4.7 Договору приєднання до Регламенту електронного майданчика ОСОБА_1 універсальна біржа плата, отpимана Опеpатоpом за подання пpопозиції, повеpтається Користувачу лише у pазі відміни тоpгів або визнання їх такими, що не відбулися, до моменту pозкpиття тендеpних пpопозицій.
Враховуючи, що тендерні торги (індивідуальний номер публічної закупівлі: UA-2018-01-09-000699-a) не були відмінені чи визнані такими, що не відбулися, а пропозиція учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРОЕНЕРГОТОРФ-ІНВЕСТ» за лотами №№ 1-12 з предмета закупівлі: Код ДК 021:2015, 03410000-7 Деревина Рудостійка хвойних порід O більше 12 см. відхилена тендерним комітетом замовника, підстави для повернення позивачу коштів, сплачених ним за подання вказаної тендерної пропозиції, відсутні.
Відповідно до ч. 3 ст. 13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи вищезазначене, судовий збір за подачу позову в даній справі покладається на позивача.
На підставі матеріалів справи та керуючись ст.ст. 123, 129, 202, 232, 233, 237, 238, 240 ГПК України, суд -
ВИРІШИВ:
В позові відмовити.
Повний текст рішення складено 12.12.2018 р.
Суддя Г.І. Бунякіна
Примітка:
1. Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 241 ГПК України.
2. Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 256 ГПК України.
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2018 |
Оприлюднено | 13.12.2018 |
Номер документу | 78518101 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Бунякіна Г.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні