Рішення
від 03.12.2018 по справі 916/1672/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ


"03" грудня 2018 р.м. Одеса Справа № 916/1672/18

Господарський суд Одеської області у складі:

Суддя Гут С.Ф.

при секретарі судового засідання Себовій О.О.

За участю представників сторін:

Від прокуратури: ОСОБА_1 на підставі посвідчення № 047394 від 11.07.2017р.;

Від Міністерства оборони України: ОСОБА_2 на підставі довіреності № 220/456/д від 20.12.2017р.;

Від КЕВ міста ОСОБА_1: ОСОБА_3 на підставі довіреності № 4784 від 10.10.2018р.;

Від відповідача: ОСОБА_4 на підставі довіреності № 02-19/222 від 12.03.18;

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Військового прокурора Одеського гарнізону Південного регіону України в інтересах держави в особі Міністерства оборони України в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста ОСОБА_1 до відповідача ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області про визнання незаконним та скасування рішення та витребування майна, -

ВСТАНОВИВ:

Військовий прокурор Одеського гарнізону Південного регіону України в інтересах держави в особі Міністерства оборони України в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста ОСОБА_1 звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області, відповідно до якої просить суд:

- Визнати незаконним та скасувати п. 2 рішення ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області №289-VII від 13.04.2017, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, з метою формування земельної ділянки комунальної власності, загальною площею 0,7929 га, яка розташована на території ОСОБА_5 селищної ради (в межах смт. Чорноморське) за адресою: Одеська область, Лиманський район (Комінтернівський район), смт. Чорноморське, кадастровий номер 5122755900:02:004:0059.

- Витребувати з незаконного володіння ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області (Одеська область, смт. Чорноморське, буд. 19, ідентифікаційний код 05583176) на користь держави в особі Міністерства оборони України (03168, м.Київ-168, проспект Повітрофлотський, 6, ідентифікаційний код 00034022), квартирно-експлуатаційного відділу м. Одеси (65014, м. Одеса, вул. Єврейська, 13, ідентифікаційний код 08038284) зі складанням акту прийому-передачі земельну ділянку загальною площею 0,7929 га (кадастровий номер 5122755900:02:004:0059), яка розташована на території ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 14.08.2018р. позовну заяву Військового прокурора Одеського гарнізону Південного регіону України в інтересах держави в особі Міністерства оборони України в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста ОСОБА_1 (зареєстровану за вх. №1805/18 від 09.08.2018р.) було залишено без руху та рекомендовано Військовому прокурору Одеського гарнізону Південного регіону України в інтересах держави в особі Міністерства оборони України в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста ОСОБА_1 надати суду належні докази сплати судового збору за одну позовну вимогу немайнового характеру у встановленому судом розмірі 1762,00 грн.

27.08.2018р. за вх.ГСОО№17297/18 Військовим прокурором Одеського гарнізону Південного регіону України в інтересах держави в особі Міністерства оборони України в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста ОСОБА_1 було надано до канцелярії Господарського суду Одеської області належні докази сплати судового збору за одну позовну вимогу немайнового характеру у встановленому судом розмірі 1762,00 грн.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 03.09.2018р. позовну заяву було прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, справу прийнято розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на "20" вересня 2018 р. о 09:30 год. та встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов із урахуванням вимог ст.165 ГПК України до 17.09.2018 р.

20.09.2018р. до канцелярії Господарського суду Одеської області від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

Вищезазначений відзив судом прийнято не було, у зв'язку із порушенням відповідачем строку на подання відзиву встановленого ухвалою Господарського суду Одеської області від 03.09.2018р.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 20.09.2018р. було відкладено підготовче засідання на "11" жовтня 2018 р. о 10:00 год., встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов із урахуванням вимог ст.165 ГПК України до 02.10.2018р. та встановлено позивачам строк для подання відповіді на відзив із урахуванням вимог ст. 166 ГПК України до 09.10.2018р.

20.09.2018р. до канцелярії Господарського суду Одеської області від відповідача надійшов відзив на позовну заяву відповідно до якого, відповідач просит суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 11.10.2018р. було продовжено строк підготовчого провадження по справі №916/1672/18 на 30 днів. та відкладено підготовче засідання на "13" листопада 2018 р. о 11:00 год.

30.10.2018р. до канцелярії Господарського суду Одеської області від Міністерства оборони України надійшла відповідь на відзив, відповідно до якої позивач наполягає на задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 13.11.2018р. було закрито підготовче провадження у справі № 916/1672/18 за позовом Військового прокурора Одеського гарнізону Південного регіону України в інтересах держави в особі Міністерства оборони України в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста ОСОБА_1 до відповідача ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області про визнання незаконним та скасування рішення та витребування майна та призначено справу до судового розгляду по суті в засіданні суду на "03" грудня 2018 р. о 10:00 год.

03.12.2018р. судом після повернення з нарадчої кімнати, в порядку ст. 240 ГПК України, було проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Дослідивши в відкритому судовому засіданні матеріали справи, надані сторонами докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:

Відповідно до державного акту на право постійного користування землею серії Б № 031728, виданого у 1983 році Чабанській квартирно-експлуатаційній частині району, правонаступником якої є квартирно-експлуатаційний відділ міста ОСОБА_1 (преюдиційний факт встановлено в рішенні господарського суду Одеської області від 24.12.2009р. у справі № 30/110-09-3308), виконавчим комітетом Комінтернівської районної ради народних депутатів Одеської області надано у постійне та безоплатне користування земельні ділянки, загальною площею 4382,6 га, розташовані на території ОСОБА_5 селищної ради Лиманського (Комінтернівського) району Одеської області.

Так, п.п. 1, 1.3 рішення ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області (надалі - ОСОБА_5 селищна рада) від 20.05.2016 №110-VII Про розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності, які розташовані в межах населених пунктів та території ОСОБА_5 селищної ради Комінтернівського району Одеської області (з метою формування земельної ділянки комунальної власності) надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки комунальної власності за адресою: Одеська область, Комінтернівський район, смт. Чорномосрьке, загальною площею 0,7929 га в межах смт. Чорноморське Комінтернівського району (теперішня назва Лиманський район) Одеської області, що перебувають в запасі ОСОБА_5 селищної ради.

У подальшому, п. 2 рішення ОСОБА_5 селищної ради від 13.04.2017 №289-VII затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, з метою формування земельної ділянки комунальної власності, загальною площею 0,7929 га, яка розташована на території ОСОБА_5 селищної ради ( в межах смт. Чорноморське) за адресою: Одеська область, Лиманський район (Комінтернівський район), смт. Чорноморське, кадастровий номер 5122755900:02:004:0059.

Відповідно до вищезазначеного рішення до земель комунальної власності було включено земельну ділянку військового містечка 4-6 (далі - військове містечко № Чорноморське-6), на яку оформлено Державний акт на право постійного користування від 1983 року серії Б №031728 (земельна ділянка №3 ВС.4255,3 га - відповідно до зазначеного Державного акту).

Проведеним 01.06.2018р. працівниками КЕВ м. Одеси обстеженням окремих земельних ділянок військового містечка № Чорноморське-6, розташованого за адресою: Одеська область, Лиманський район, смт. Чорноморське встановлено, що сформована (за даними Державного земельного кадастру), земельна ділянка загальною площею 0,7929 га (кадастровий номер 5122755900:02:004:0059), цільове призначення якої-К. 16 (землі запасу ОСОБА_5 селищної ради, які не надані у власність або користування громадянам та юридичним особам), яка розташована за адресою: Одеська область, Лиманський район, смт. Чорноморське перебуває в межах земельної ділянки військового містечка Чорноморське-6, на яку оформлено Державний акт на право постійного користування від 1983 року серії Б №031728 (земельна ділянка №3 ВС.4255,3 га - відповідно до зазначеного Державного акту).

Окрім іншого, оглядом земельної ділянки загальною площею 0,7929 га (кадастровий номер 5122755900:02:004:0059) встановлено, що межі земельної ділянки не винесені в натуру, огорожа як і будь-які капітальні споруди на ній відсутні.

Як зазначає прокурор, ОСОБА_5 селищною радою винесено рішення, на підставі якого незаконно зареєстровано право комунальної власності на земельну ділянку площею 0,7929 га, до складу якої входить земельна ділянка військового містечка № Чорноморське-6, на яку оформлено Державний акт на право постійного користування від 1983 року серії Б №031728 (земельна ділянка №3 ВС.4255,3 га - відповідно до зазначеного Державного акту).

З наведених підстав, Військовий прокурор Одеського гарнізону Південного регіону України в інтересах держави в особі Міністерства оборони України в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста ОСОБА_1 звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою до ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області, відповідно до якої просить суд:

- Визнати незаконним та скасувати п. 2 рішення ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області №289-VII від 13.04.2017, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, з метою формування земельної ділянки комунальної власності, загальною площею 0,7929 га, яка розташована на території ОСОБА_5 селищної ради (в межах смт. Чорноморське) за адресою: Одеська область, Лиманський район (Комінтернівський район), смт. Чорноморське, кадастровий номер 5122755900:02:004:0059.

- Витребувати з незаконного володіння ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області (Одеська область, смт. Чорноморське, буд. 19, ідентифікаційний код 05583176) на користь держави в особі Міністерства оборони України (03168, м.Київ-168, проспект Повітрофлотський, 6, ідентифікаційний код 00034022), квартирно-експлуатаційного відділу м. Одеси (65014, м. Одеса, вул. Єврейська, 13, ідентифікаційний код 08038284) зі складанням акту прийому-передачі земельну ділянку загальною площею 0,7929 га (кадастровий номер 5122755900:02:004:0059), яка розташована на території ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області.

Відповідачем було надано відзив на позовну заяву відповідно до якого, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд дійшов висновку, що заявлені прокурором позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного:

Статтею 13 Конституції України встановлено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу.

Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією.

Згідно ст.14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Частина 1 ст. 2 Господарського процесуального кодексу України, в якій визначено підстави порушення справ у господарському суді, відносить до таких підстав позовні заяви прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Відповідно до положень ч. 3 цієї статті прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Як зазначено в п. 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999 р. N 3-рп/99 (справа про представництво прокуратурою України інтересів держави в арбітражному суді), поняття "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", що міститься в частині другій статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України, означає орган, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення конкретної діяльності у відповідних правовідносинах, спрямованої на захист інтересів держави. Відповідно до п. 2 резолютивної частини зазначеного Рішення Конституційного Суду України під поняттям "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", зазначеним у частині другій ст. 2 Арбітражного процесуального кодексу України, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

За таких обставин, враховуючи матеріали справи, суд вважає, що військовий прокурор Одеського гарнізону Південного регіону України правомірно звернувся з даним позовом особі в інтересах держави в особі Міністерства оборони України та в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста ОСОБА_1.

Статтею 16 Цивільного кодексу України передбачено, зокрема, такий спосіб захисту цивільних прав та інтересів, як визнання незаконними рішення органу державної влади або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Крім того, суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом. При цьому, порушені права землекористувачів підлягають захисту способами, передбаченими ст. 152 Земельного кодексу України, з обов'язковим дотриманням норм чинного законодавства. Відповідно до вказаної норми захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом визнання прав, визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, а також застосування інших, передбачених законом, способів, у тому числі, шляхом поновлення прав юридичних і фізичних осіб, порушених внаслідок прийняття неправомірних рішень, дій чи бездіяльності державних органів або посадових осіб органів місцевого самоврядування.

Аналіз наведених норм дає змогу дійти висновку, що кожна особа має право на захист свого порушеного, невизнаного або оспорюваного права чи законного інтересу, який не суперечить загальним засадам чинного законодавства. Порушення, невизнання або оспорення суб'єктивного права є підставою для звернення особи за захистом свого права із застосуванням відповідного способу захисту.

Реалізуючи передбачене ст. 64 Конституції України право на судовий захист, звертаючись до суду, особа вказує в позові власне суб'єктивне уявлення про порушене право чи охоронюваний інтерес та спосіб його захисту. При цьому, вирішуючи спір, суд повинен надати об'єктивну оцінку наявності порушеного права чи інтересу на момент звернення до господарського суду, а також визначити, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права позивача.

Відповідно до ч.4 ст.55 Конституції України кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань. Отже, особа, законний інтерес або право якої порушено , може скористатися способом захисту, який прямо передбачений нормою матеріального права або може скористатися можливістю вибору між декількома способами захисту, якщо це не заборонено законом.

Отже, спосіб захисту має бути таким, що відповідає змісту порушеного права, характеру його порушення та наслідкам, спричиненим порушенням. У розумінні ст..13 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод „ефективний засіб правового захисту» повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату.

За матеріалами справи, відповідно до державного акту на право постійного користування землею серії Б № 031728, виданого у 1983 році Чабанській квартирно-експлуатаційній частині району, правонаступником якої є квартирно-експлуатаційний відділ міста ОСОБА_1 (преюдиційний факт встановлено в рішенні господарського суду Одеської області від 24.12.2009р. у справі № 30/110-09-3308), виконавчим комітетом Комінтернівської районної ради народних депутатів Одеської області надано у постійне та безоплатне користування земельні ділянки, загальною площею 4382,6 га, розташовані на території ОСОБА_5 селищної ради Лиманського (Комінтернівського) району Одеської області.

Так, п.п. 1, 1.3 рішення ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області (надалі - ОСОБА_5 селищна рада) від 20.05.2016 №110-VII Про розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності, які розташовані в межах населених пунктів та території ОСОБА_5 селищної ради Комінтернівського району Одеської області (з метою формування земельної ділянки комунальної власності) надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки комунальної власності за адресою: Одеська область, Комінтернівський район, смт. Чорномосрьке, загальною площею 0,7929 га в межах смт. Чорноморське Комінтернівського району (теперішня назва Лиманський район) Одеської області, що перебувають в запасі ОСОБА_5 селищної ради.

У подальшому, п. 2 рішення ОСОБА_5 селищної ради від 13.04.2017 №289-VII затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, з метою формування земельної ділянки комунальної власності, загальною площею 0,7929 га, яка розташована на території ОСОБА_5 селищної ради ( в межах смт. Чорноморське) за адресою: Одеська область, Лиманський район (Комінтернівський район), смт. Чорноморське, кадастровий номер 5122755900:02:004:0059.

Відповідно до вищезазначеного рішення до земель комунальної власності було включено земельну ділянку військового містечка 4-6 (далі - військове містечко № Чорноморське-6), на яку оформлено Державний акт на право постійного користування від 1983 року серії Б №031728 (земельна ділянка №3 ВС.4255,3 га - відповідно до зазначеного Державного акту).

Згідно з ст.1 Закону України «Про правовий режим майна у Збройних Силах України» військове майно - це державне майно, закріплене за військовими частинами, закладами, установами та організаціями Збройних Сил України. До військового майна належать будинки, споруди, передавальні пристрої, всі види озброєння, бойова та інша техніка, боєприпаси, пально-мастильні матеріали, продовольство, технічне, аеродромне, шкіперське, речове, культурно-просвітницьке, медичне, ветеринарне, побутове, хімічне, інженерне майно, майно зв'язку тощо.

Міністерство оборони України як центральний орган управління Збройних Сил України здійснює відповідно до закону управління військовим майном, у тому числі закріплює військове майно за військовими частинами (у разі їх формування, переформування), приймає рішення щодо перерозподілу цього майна між військовими частинами Збройних Сил України, в тому числі у разі їх розформування (частина друга стаття 2 Закону України «Про правовий режим майна у Збройних Силах України» ). Міністерство оборони України відповідно до статті 3 Закону України «Про Збройні Сили України» , Положення про Міністерство оборони України, затверджене Указом Президента України від 06.04.2011р. №406/2011, є центральним органом влади і військового управління, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. Зокрема, надає згоду або відмовляє в наданні згоди на відчуження майнових об'єктів, що відносяться до основних фондів підприємств, установ і організацій, які належать до сфери управління Міноборони України, а також на передачу в заставу цілісних майнових комплексів підприємств, будівель та споруд, що належать до сфери управління Міноборони України, його структурних підрозділів; здійснює у межах повноважень інші функції з управління об'єктами державної власності, що належать до сфери управління Міноборони України; здійснює в установленому порядку відчуження військового майна, передачу його до сфери управління центральних чи місцевих органів виконавчої влади, інших органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядним установам та організаціям, які провадять діяльність в інтересах національної безпеки і оборони, та в комунальну власність, готує пропозиції щодо зміни цільового призначення земельних ділянок Збройних Сил.

Відповідно до ст.ст. 3, 4 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" військове майно закріплюється за військовими частинами Збройних Сил України на праві оперативного управління (з урахуванням особливостей, передбачених частиною другою цієї статті). Облік, інвентаризація, зберігання, списання, використання та передача військового майна здійснюються у спеціальному порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. Військові частини ведуть облік закріпленого за ними майна в органах квартирно-експлуатаційної служби Збройних Сил України.

Статтею 6 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" передбачено, що відчуження військового майна здійснюється Міністерством оборони України через уповноважені Кабінетом Міністрів України підприємства та організації, визначені ним за результатами тендеру, після його списання, за винятком майна, визначеного частиною другою цієї статті. Рішення про відчуження військового майна, що є придатним для подальшого використання, але не знаходить застосування у повсякденній діяльності військ, надлишкового майна, а також цілісних майнових комплексів та іншого нерухомого майна приймає Кабінет Міністрів України за поданням Міністерства оборони України. Порядок відчуження військового майна визначається Кабінетом Міністрів України.

Отже, повноваження щодо визначення порядку прийняття рішення про відчуження військового майна визначаються згідно з окремим нормативно-правовим актом, прийняття якого делеговано Кабінету Міністрів України.

Згідно з п. 3 Положення "Про порядок відчуження та реалізації військового майна Збройних Сил", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 №1919, повноваження суб'єктам підприємницької діяльності на реалізацію військового майна, яке є придатним для подальшого використання, але не може бути застосоване у повсякденній діяльності військ, надлишкового майна (крім майна, зазначеного у пункті 4 цього Положення), а також цілісних майнових комплексів, у тому числі військових містечок та іншого нерухомого майна надає Кабінет Міністрів України у встановленому порядку.

Отже, рішення щодо відчуження військового майна приймається Кабінетом Міністрів України або Міністерством оборони України з урахуванням особливостей майна.

Відповідно до ст. 13 Земельного кодексу України, ст. 1 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України", ст. 9,14 Закону України "Про збройні Сили України" землі, закріплені за військовими частинами та установами Збройних Сил України, є державною власністю та належать їм на праві оперативного управління, а вирішення питань щодо порядку надання Збройним Силам України в управління об'єктів державної власності, в тому числі земельних ділянок, відноситься до повноважень Кабінету Міністрів України.

Статтею 14 Закону України "Про Збройні Сили України" встановлено, що земля, води, інші природні ресурси, а також майно, закріплені за військовими частинами, військовими навчальними закладами, установами та організаціями Збройних Сил України, є державною власністю, належить їм на праві оперативного управління.

Згідно зі ст. 77 Земельного кодексу України, землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Землі оборони можуть перебувати лише в державній власності. Навколо військових та інших оборонних об'єктів у разі необхідності створюються захисні, охоронні та інші зони з особливими умовами користування. Порядок використання земель оборони встановлюється законом. Особливості відчуження земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого військового майна, що підлягають реалізації, та земельних ділянок, які вивільняються у процесі реформування Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту, встановлюються законом. Кошти, отримані від відчуження таких земельних ділянок, зараховуються до Державного бюджету України та використовуються виключно на потреби оборони відповідно до кошторису Міністерства оборони України у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України.

За приписами ст. 4 Закону України "Про використання земель оборони" відчуження земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого військового майна, що підлягають реалізації, та земельних ділянок, які вивільняються у процесі реформування Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту, здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України та у відповідності до цього закону.

В ході розгляду справи судом встановлено, що згода Міністерства оборони України на передачу спірних земельних ділянок ОСОБА_5 селищній раді не надавалась. Міністерство оборони України не зверталося з поданням про відмову від земель оборони, що розташовані на території ОСОБА_5 селищної ради Одеської області, зокрема, про відмову від користування земельною ділянкою № 168 площею - 2,6294 га. Рішення стосовно відчуження спірної земельної ділянки Кабінетом Міністрів України за поданням Міністерства оборони України не приймалося.

Згідно ст.6 Закону України „Про розмежування земель державної та комунальної власності» , що був чинним станом на дату прийняття оспорюваного рішення, при розмежуванні земель державної та комунальної власності не можуть передаватися до земель комунальної власності, зокрема, землі оборони, крім земельних ділянок під об'єктами соціально-культурного, виробничого та житлового призначення.

За таких обставин, на думку суду, обґрунтованими, такими, що відповідають нормам законодавства України є вимоги Військового прокурора Одеського гарнізону Південного регіону України заявлені в інтересах держави в особі Міністерства оборони України, Квартирно-експлуатаційного відділу міста ОСОБА_1 щодо визнання незаконним та скасування п. 2 рішення ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області №289-VII від 13.04.2017, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, з метою формування земельної ділянки комунальної власності, загальною площею 0,7929 га, яка розташована на території ОСОБА_5 селищної ради (в межах смт. Чорноморське) за адресою: Одеська область, Лиманський район (Комінтернівський район), смт. Чорноморське, кадастровий номер 5122755900:02:004:0059 та витребування з незаконного володіння ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області (Одеська область, смт. Чорноморське, буд. 19, ідентифікаційний код 05583176) на користь держави в особі Міністерства оборони України (03168, м.Київ-168, проспект Повітрофлотський, 6, ідентифікаційний код 00034022), квартирно-експлуатаційного відділу м. Одеси (65014, м. Одеса, вул. Єврейська, 13, ідентифікаційний код 08038284) зі складанням акту прийому-передачі земельну ділянку загальною площею 0,7929 га (кадастровий номер 5122755900:02:004:0059), яка розташована на території ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області.

Інші матеріали справи та пояснення сторін вищевикладених висновків суду не спростовують.

Відповідно до вимог ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У відповідності до ст.76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Зі змісту ст.77 ГПК України вбачається, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Статтею 86 ГПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частинами ч.ч.1, 2, 3 ст.13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005р.).

У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008р. зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.

Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.

Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об'єктивного з'ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.

Судом було досліджено всі докази, наявні в матеріалах справи та надано оцінку всім доводам сторін.

Відповідно до приписів ст.129 ГПК України витрати по сплаті судового збору, покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 20, 73, 74, 76, 86, 130, 165, 231, 232, 233, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Військового прокурора Одеського гарнізону Південного регіону України в інтересах держави в особі Міністерства оборони України в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста ОСОБА_1 до відповідача ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області про визнання незаконним та скасування рішення та витребування майна - задовольнити.

2. Визнати незаконним та скасувати п. 2 рішення ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області №289-VII від 13.04.2017, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, з метою формування земельної ділянки комунальної власності, загальною площею 0,7929 га, яка розташована на території ОСОБА_5 селищної ради (в межах смт. Чорноморське) за адресою: Одеська область, Лиманський район (Комінтернівський район), смт. Чорноморське, кадастровий номер 5122755900:02:004:0059.

3. Витребувати з незаконного володіння ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області (Одеська область, смт. Чорноморське, буд. 19; код ЄДРПОУ 05583176) на користь держави в особі Міністерства оборони України (03168, м.Київ-168, проспект Повітрофлотський, 6, ідентифікаційний код 00034022), квартирно-експлуатаційного відділу м. Одеси (65014, м. Одеса, вул. Єврейська, 13, ідентифікаційний код 08038284) зі складанням акту прийому-передачі земельну ділянку загальною площею 0,7929 га (кадастровий номер 5122755900:02:004:0059), яка розташована на території ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області.

4. Стягнути з ОСОБА_5 селищної ради Лиманського району Одеської області (Одеська область, смт. Чорноморське, буд. 19; код ЄДРПОУ 05583176) на користь Квартирно-експлуатаційного відділу міста ОСОБА_1 (65014, м. Одеса, вул. Єврейська, буд. 13; код. ЄДРПОУ 08038284) 7 764 /сім тисяч сімсот шістдесят чотири/ грн. 65 коп. - витрат по сплаті судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Накази видати в порядку ст.327 ГПК України

Повний текст рішення складено 13 грудня 2018 р.

Суддя С.Ф. Гут

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення03.12.2018
Оприлюднено13.12.2018
Номер документу78518129
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/1672/18

Рішення від 03.12.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 13.11.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 11.10.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 20.09.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 03.09.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

Ухвала від 14.08.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гут С.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні