Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 грудня 2018 р. Справа№0540/7564/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бабаш Г.П.,
при секретарі - Оголь В.К.
за участю
представника відповідача - Михайлішиної С.В. (за довіреністю від 06.11.2018 року 314628/07-2),
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального судового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 (РНОКПП: НОМЕР_1, зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1) до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ: 13486010, Донецька область, м. Слов'янськ, пл. Соборна, 3), третя особа - Державна установа Маріупольський виправний центр (№138) (ЄДРПОУ: 08563197, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Каменська, 71) про визнання дії протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 звернулась до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, третя особа, Державна установа Маріупольський виправний центр (№138) про визнання дій неправомірними та зобов`язання провести перерахунок розміру призначеної пенсії за вислугу років включивши у рахунок доплату за роботу у нічний час, надурочні, за роботу в святкові дні, індексацію грошового забезпечення та щомісячну грошову компенсацію сум податку з доходів фізичних осіб, з моменту її призначення.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що з 01 січня 2018 року Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області ОСОБА_2 була призначена пенсія за вислугу років згідно із Законом України Про пенсійне забезпечення військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб , при звільнені у відставку з посади молодшого інспектора відділу нагляду та безпеки Державної установи Маріупольський виправний центр (№ 138) , в розмірі 58 % грошового забезпечення, що складає 6698,25 року.
Позивач вважає, що розмір призначеної пенсії значно заниженим через безпідставне не включення до розрахунку деяких видів грошового забезпечення, а саме суми надбавки за несення служби у нічний час, компенсації за службу понад установлений законодавством робочий час, компенсації за роботу у святкові дні, індексації та щомісячної грошової компенсації сум податку з доходів фізичних осіб, які мають постійний характер та з яких утримувались та перераховувались щомісяця внески до Пенсійного фонду України.
Із вказаним позивач не згодна, а тому була вимушена звернутися з даним позовом до суду.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 28 серпня 2018 року залишено позовну заяву без руху.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14 вересня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі, за правилами спрощеного судового провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 13 листопада 2018 року постановлено перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та призначити підготовче судове засідання по справі на 27.11.2018 року.
Представник відповідача до суду надав відзив проти адміністративного позову. У відзиві відповідач зазначив, що заяви про призначення пенсії за вислугу років особам, звільнених із служби, які мають право на пенсійне забезпечення, подаються цими особами до головних управлінь Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі через уповноважені структурні підрозділи Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства надзвичайних ситуацій України, Міністерства інфраструктури України, Служи безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Державної прикордонної служби, Державної податкової служби України, Державної пенітенціарної служби України, Державної інспекції техногенної безпеки України.
До органів Пенсійного фонду України уповноваженими структурними підрозділами міністерств та інших державних органів, в яких колишні військовослужбовці проходили службу повинні подаватися документи для призначення та перерахунку пенсій, в тому числі грошовий атестат, довідка про розмір грошового забезпечення, довідка про податкові види грошового забезпечення та довідки для проведення перерахунку пенсії і відповідності до ст. 63 Закону України. На уповноважений структурний підрозділ міністерств та інших державних органів, в яких колишні військовослужбовці проходили службу покладається визначення розміру та складових грошового забезпечення для призначення пенсій відповідно до Закону. Головним управлінням признання пенсії було здійснено на підставі подання для призначення пенсії № 5 від 11 січня 2018 року, разом з яким надано розрахунок вислуги років для призначення пенсії та довідку пор доходи № 5 від 10 січня 2018 року, відповідно до якої в графі додаткові види грошового забезпечення та премія суми по іншим видам надбавок, а саме доплати святкові, доплати надурочні, доплати нічні взагалі не визначені. Такі види грошового забезпечення як індексація грошового забезпечення та щомісячна грошова компенсація сум податку з доходів фізичних осіб не передбачені вказаною довідкою. Органи Пенсійного фонду не мають відповідних повноважень щодо визначення розміру та складових грошового забезпечення для обчислення пенсії. Наданою довідкою про грошове забезпечення для перерахунку пенсії № 5 від 11 січня 2018 року дані складові не передбачені, а головне управління не має повноважень самостійно їх включати до грошового забезпечення. У зв'язку з чим, представник УПФ вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Представник позивача через відділ документообігу та архівної роботи суду надав заяву про розгляд справи без участі позивача та його представника.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову заперечував.
Третя особа через відділ документообігу та архівної роботи суду надала заяву про розгляд справи без їх участі.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Позивач - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 року, є громадянином України та отримувачем пенсії за вислугою років, відповідно до пенсійного посвідчення серії НОМЕР_2.
25 січня 2018 року Головним управлінням пенсійного фонду України в Донецькій області було отримано матеріали від 12 січня 2018 року № 15 щодо призначення пенсії колишньому співробітнику державної установи Маріупольський виправний центр (№ 138) ОСОБА_2 від державної установи Маріупольський виправний центр (№ 138) , в яких містилась:
1) заява про призначення пенсії від 12 січня 2018 року;
2) подання про призначення пенсії від 11 січня 2018 року № 5, відповідно до якого вислуга років станом на 31 грудня 2017 року складає 33 роки 06 місяців 23 дні;
3) анкета відомостей про пенсіонера;
4) розрахунок вислуги років складений на підставі особової справи № 11 дск;
5) довідка про грошове забезпечення № 5 від 10 січня 2018 року, відповідно до якої сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії ОСОБА_2, які враховуються при обчисленні пенсії становить 42162,64. грн., в графі щомісячні додаткові види грошового забезпечення та премія, а саме доплати святкові, надурочні та нічні протягом січня 2016 року по грудень 2017 року відсутні записи;
6) грошовий атестат 11 січня 2018 року;
7) довідка з місця проживання та про склад сімї від 01 грудня 2017 року № 06-126-1602 та інші документи.
На підставі наданих документів позивачу призначено пенсію за вислугою років.
Відповідно до Протоколу Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області ОСОБА_2 отримує пенсію за вислугою років - 33,6 (календ. 16,9) у розмірі 58% грошового забезпечення. Розмір пенсії складає - посадовий оклад 2910,00грн., оклад за військове звання 1020,00 грн., процентна надбавка за вислугу років 40% 1572,00 грн., в тому числі сума грошового забезпечення для обчислення пенсії 5502,00 грн., загалом призначено пенсію щомісячно в розмірі 2704,86 грн. з 01 січня 2018 року довічно (перерахунок з 01 травня 2018 року).
Відповідно до довідки державної установи Маріупольський вправний центр (№138) від 09 липня 2018 року № 32 про суми фактичних виплат індексації грошового забезпечення ОСОБА_2 виплачувались суми індексації з травня 2007 року по грудень 2017 року.
Відповідно до розрахункових листів за період з січня 2016 року по грудень 2017 року, копії яких засвідчені печаткою Державної установи "Маріупольський виправний центр (№ 138)", позивачці виплачувались додаткові види грошового зобов'язання (доплати, надбавки), як святкові, надурочні чи нічні, а саме за січень 2016 року: нічні - 32, 26, святкові - 59,8; березень 2016 року: нічні - 16,97; квітень 2016 року: нічні - 25,35; травень 2016 року: нічні - 34,53, святкові - 82,8; червень 2016 року: нічні - 31,27; липень 2016 року: нічні - 24,19; серпні 2016 року: нічні -26,59, святкові - 50,33; вересень 2016 року: нічні - 27,01; жовтень 2016 року: нічні - 26,76; листопад 2016 року: нічні - 25,88; грудень 2016 року: нічні - 27,01; січень 2017 року: нічні - 30,51, святкові - 110,8; лютий 2017 року: нічні - 25,99; квітень 2017 року: нічні - 58,23, святкові - 102,89; травень 2017 року: нічні - 56,82, святкові - 140,49, червень 2017 року: нічні - 54,50, святкові - 196,69; червень 2017 року: нічні - 54,50, святкові - 196,69; липень 2017 року: нічні - 26,34; серпень 2017 року: нічні - 1,05; вересень 2017 року: нічні - 51,59; жовтень 2017 року: нічні - 52,99, святкові - 93,63; листопад 2017 року: нічні - 44,00; грудень 2017 року: нічні - 55,32, святкові - 97,74.
Згідно з довідкою Державної установи Маріупольського виправного центру № 138 № 39 від 27 листопада 2018 року сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення ОСОБА_2, які не враховуються при обчислені пенсії становить 48040,81 грн., в графі щомісячні додаткові види грошового забезпечення та премія, а саме доплати святкові, надурочні та нічні вказано наступне: за січень 2016 року: нічні - 32, 26, святкові - 59,8; березень 2016 року: нічні - 16,97; квітень 2016 року: нічні - 25,35; травень 2016 року: нічні - 34,53, святкові - 82,8; червень 2016 року: нічні - 31,27; липень 2016 року: нічні - 24,19; серпні 2016 року: нічні -26,59, святкові - 50,33; вересень 2016 року: нічні - 27,01; жовтень 2016 року: нічні - 26,76; листопад 2016 року: нічні - 25,88; грудень 2016 року: нічні - 27,01; січень 2017 року: нічні - 30,51, святкові - 110,8; лютий 2017 року: нічні - 25,99; березень 2017 року: нічні - 85,58, святкові - 175,24; квітень 2017 року: нічні - 58,23, святкові - 102,89; травень 2017 року: нічні - 56,82, святкові - 140,49, червень 2017 року: нічні - 54,50, святкові - 196,69; липень 2017 року: нічні - 26,34; серпень 2017 року: нічні - 1,05; вересень 2017 року: нічні - 51,59; жовтень 2017 року: нічні - 52,99, святкові - 93,63; листопад 2017 року: нічні - 44,00; грудень 2017 року: нічні - 55,32, святкові - 97,74. Разом доплати (святкові) - 1110,41 грн., та доплати (нічні) - 840,76 грн.
26 липня 2018 року ОСОБА_2 звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області зі скаргою про проведення перерахунку розміру призначеної пенсії за вислугу років, включивши у розрахунок доплату за роботу у нічний час, надурочні, за роботу у святкові дні, індексацію грошового забезпечення та щомісячну грошову компенсацію сум податку з доходів фізичних осіб, з моменту її призначення, просила провести перерахунок пенсії за вислугою років, включивши в розрахунок пенсії отримані у 2016 -2017 роках надбавку за роботу у нічний час, надбавку за несення служби понад встановлений законодавством робочий час (надурочні), компенсацію за роботу у святкові дні та індексацію грошового забезпечення та щомісячну грошову компенсацію сум податку з доходів фізичних осіб з моменту призначення пенсії.
Робота в нічний час, робота у святкові дні, служба понад установлений законодавством робочий час, індексація мають разовий характер, не відносяться до щомісячних (постійних) додаткових видів грошового забезпечення, та не враховуються при призначенні пенсії, відповідно до п. 5 постанови Кабінету Міністрів України № 45 від 13 лютого 2008 року.
На п. 5 постанови Кабінету Міністрів України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" робота у нічний час, робота у святкові дні, службу понад установлений законодавством робочий час та індексація заробітної плати не відносяться до місячних постійних) додаткових видів грошового забезпечення. Оскільки робота в нічний час, робота у святкові дні службу понад установлений законодавством робочий час та індексація мають разовий характер, вони не враховуються при призначенні пенсії. Враховуючи наведене зазначає, що підстав для перерахунку пенсії немає.
Отже, як вбачається зі змісту позовної заяви та відзиву на позов, спірними питанням у справі є правомірність не нарахування при призначенні пенсії позивачу доплату за роботу у нічний час, надурочні, за роботу в святкові дні, індексацію грошового забезпечення та щомісячну грошову компенсацію сум податку з доходів фізичних осіб.
Надаючи правову оцінку правовідносинам суд виходив з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи, які мають право на пенсію за цим Законом при наявності встановленої цим Законом вислуги на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони і в державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, в органах і підрозділах цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України мають право на довічну пенсію за вислугу років.
Відповідно до ч. 1 ст. 48 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб (Закон 2262-12) заява про призначення пенсії згідно з цим Законом подається до територіального органу Пенсійного фонду України або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади та Службою зовнішньої розвідки. При цьому днем звернення за призначенням пенсії є день подання до відповідного органу Пенсійного фонду України письмової заяви про призначення пенсії з усіма необхідними для вирішення цього питання документами, а в разі пересилання заяви і документів поштою - дата їх відправлення.
Згідно з п. 1 Постанови Правління Пенсійного фонду України Про затвердження порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Порядок) заяви про призначення пенсії за вислугу років та по інвалідності особам, звільненим зі служби, які мають право на пенсію згідно із Законом (2262-12), та особам, які мають право на пенсійне забезпечення відповідно до міжнародних договорів у галузі пенсійного забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, подаються цими особами до головних управлінь Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - органи, що призначають пенсії) через уповноважені структурні підрозділи Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства надзвичайних ситуацій України, Міністерства інфраструктури України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Державної прикордонної служби України, Державної податкової служби України, Державної пенітенціарної служби України, Державної інспекції техногенної безпеки України (далі - міністерства та інші органи). Міністерства та інші органи, їх територіальні підрозділи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі визначають уповноважені структурні підрозділи, на які за їх рішенням покладаються функції щодо підготовки та подання до органів, що призначають пенсії, необхідних для призначення пенсії документів (далі - уповноважені структурні підрозділи).
Для призначення пенсії за вислугу років і по інвалідності подаються такі документи: заява про призначення пенсії (додаток 1); грошовий атестат, або довідка про розмір грошового забезпечення, і довідка про додаткові види грошового забезпечення, які заявник отримував протягом останніх 24 місяців підряд перед місяцем звільнення з військової служби; військово-медичні документи про стан здоров'я звільненої особи (за винятком осіб, які не проходили військово-лікарську комісію); документи про страховий стаж (при призначенні пенсії згідно з пунктом "б" статті 12 Закону (2262-12); довідка МСЕК про визнання особи інвалідом; копія документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); довідка ВАТ "Ощадбанк" або інший документ, що підтверджує відкриття рахунку, назву та номер відділення ВАТ "Ощадбанк"; копія паспорта (п. 7 Порядку).
Судом встановлено та підтверджено наявними в матеріалі справі документами, що уповноваженим структурним підрозділом, в даному випадку - Державним підприємством Маріупольський виправний центр (№138) були надані управлінню відповідачу всі необхідні для призначення пенсії документи.
Відповідно до п. 16 Порядку при прийманні документів для призначення пенсії орган, що призначає пенсії: перевіряє правильність оформлення заяви й подання про призначення пенсії, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта та документам про стаж; здійснює попередню перевірку змісту і належного оформлення представлених документів; перевіряє правильність копій відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розходження. Орган, що призначає пенсії, має право вимагати від міністерств та інших органів, заявників до оформлення поданих документів, а також подання додаткових документів та перевіряти в необхідних випадках обґрунтованість їх видачі.
Документи було подано до управління відповідача правильно оформленими і необхідності витребувати додаткові документи не було необхідності, адже були надані необхідні документи для призначення пенсії, як вже було зазначено вище.
Аналогічні норми стосовно оформлення та подання документів для призначення пенсій відповідно до Закону № 2262 містяться в інструкції про організацію роботи про організацію роботи оформлення документів для призначення пенсій та отримання пільг військовослужбовцям внутрішніх військ, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ України, звільнених зі служби, та членам їх сімей, затверджений наказом Міністерства внутрішніх справ України від 25 червня 2013 року № 611 (далі - Інструкція), яка діяла на момент призначення пенсії позивачу, а саме в січні 2018 року.
Відповідно до п. 3 розділу II Інструкції на підрозділи фінансового забезпечення органів військового управління, з'єднань, військових частин (підрозділів), вищих військових навчальних закладів, навчальних військових частин (центрів), баз, закладів охорони здоров'я та установ Національної гвардії України покладається підготовка грошового атестата (або довідки про розмір грошового забезпечення) та довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб .
Судом встановлено, що довідка про грошове забезпечення № 5 від 10 січня 2018 року, відповідно до якої сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії ОСОБА_2, які враховуються при обчисленні пенсії становить 42162,64. грн., графа щомісячні додаткові види грошового забезпечення та премія, а саме доплати святкові, надурочні та нічні протягом січня 2016 року по грудень 2017 року не містить жодних записів. На підставі наданої довідки відповідач і призначив пенсію позивачу.
Проте судом встановлено, що довідка буда надана управлінню відповідача без зазначення вказаних виплат хоча такі виплати фактично нараховувались і виплачувались позивачу, що підтверджується довідкою Державної установи Маріупольського виправного центру № 138 № 39 від 27 листопада 2018 року, яка вже містить всі вказані доплати.
Довідки про суми фактичних виплат індексації грошового забезпечення не була надана взагалі.
На уповноважений структурний підрозділ покладаються: підготовка та подання до територіальних органів Пенсійного фонду України документів, необхідних для призначення пенсій військовослужбовцям Національної гвардії України, звільненим зі служби, та членам їх сімей; видача особам посвідчень та нагрудних знаків Ветеран військової служби , посвідчень Учасник бойових дій , листів талонів на право одержання проїзних документів (квитків) відповідно до Законів України Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист та Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ; розгляд листів та звернень щодо оформлення документів для призначення та перерахунку пенсій, для отримання пільг, а також здійснення прийому громадян, які звертаються з цих питань; взаємодія з органами державної влади з питань соціального захисту та пенсійного забезпечення військовослужбовців Національної гвардії України та членів їх сімей; підготовка довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій; ведення обліку пенсіонерів із числа військовослужбовців Національної гвардії України та членів їх сімей (ч. 4 розділу II Інструкції).
Тобто, виключно до компетенції уповноваженого структурного підрозділу міністерств, в даному випадку - до компетенції Державної установи Маріупольського виправного центру № 138 покладено обов'язок по підготовки довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій.
Відповідно до Положення про управління пенсійного фонду України в районах, містах та районах у містах, а також про об'єднані управління, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України від 22 грудня 2014 року № 28-2, на територіальні управління Пенсійного фонду України в районах покладено функції по призначенню (перерахунку) і виплаті пенсії.
Згідно ч. 1 ст. 49 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб пенсію згідно з цим Законом призначають органи Пенсійного фонду України.
Тобто, призначення, перерахунок та визначення розміру пенсії є повноваженням виключно територіальних органів Пенсійного фонду України, який здійснює їх на підставі документів, що надані уповноваженим структурним підрозділом, де особа проходила службу. Органи Пенсійного фонду не мають відповідних повноважень щодо визначення розміру та складових грошового забезпечення для обчислення (перерахунку) пенсій.
Суд зазначає, що відповідно до положень ч. 3 ст. 51 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб перерахунок пенсій у зв'язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.
Відповідно до положень статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до вимог частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд, відповідно до положень частини п'ятої статті 77 КАС України, вирішує справу на підставі наявних доказів.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_2 не підлягають задоволенню, оскільки розрахунок пенсії був зроблений відповідачем на підставі документів, наданих Державною установою Маріупольський виправний центр (№138) , доказів надання інших документів, які містять спірні доплати, на адресу відповідача суду не надано. При цьому в межах розгляду даної справи суд не оцінює законність довідки, виданою Державною установою Маріупольський виправний центр (№138) від 10 січня 2018 року для обчислення пенсії.
Стосовно відповіді Головного управління Пенсійного фонду України від 20 серпня 2018 року № 3314-К-01 щодо перерахунку пенсії суд вважає передчасним давати йому оцінку, оскільки це не є рішенням суб'єкта владних повноважень в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України і ці пояснення надані за відсутності відомостей про додаткові види грошового забезпечення, наданих Державною установою Маріупольський виправний центр (№138) .
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають відшкодуванню.
Керуючись ст. ст. 2, ст. 7 - 15, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 122 - 154, ст. 158 - 163, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_2 (РНОКПП: НОМЕР_1, зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1) до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (ЄДРПОУ: 13486010, Донецька область, м. Слов'янськ, пл. Соборна, 3), третя особа - Державна установа Маріупольський виправний центр (№138) (ЄДРПОУ: 08563197, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Каменська, 71) про визнання дії протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Рішення ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено його вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 11 грудня 2018 року.
Повний текст рішення складено 13 грудня 2018 року.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 243 КАС України зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаш Г.П.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2018 |
Оприлюднено | 14.12.2018 |
Номер документу | 78523646 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бабаш Г.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні