ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1340/3703/18
У Х В А Л А
з питань закриття провадження у справі
12 грудня 2018 року м. Львів
Суддя Львівського окружного адміністративного суду Карп'як Оксана Орестівна, розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника відповідача про закриття провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Другого місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, Другого львівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за участю піклувальника ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язати вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (79071, АДРЕСА_1) до Другого місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (79008, м. Львів, вул. Винниченка, 30; ЄДРПОУ39757036) у якій позивач просить:
- зобов'язати Центр призначити позивачу адвоката;
- скасувати розпорядчий документ про припинення дії доручення від 22.02.2016 №52/2, виданого ОСОБА_3;
- зобов'язати відповідача видати розпорядчий документ (наказ) "Про продовження дії доручення, виданого ОСОБА_3.".
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 14 серпня 2018 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.
16 жовтня 2018 року представник відповідача через канцелярію суду подав відзив на позовну заяву в якому просив суд закрити провадження у справі. В обґрунтування заяви посилається на те, що даний спір не є публічно-правовим згідно пункту 2 частини 1 статті 240 КАС України. Адже, Другий львівський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги не є суб'єктом владних повноважень в розумінні пункту 7 частини 1 статті 4 КАС України, оскільки не здійснює публічно-владні управлінські функції, не надає адміністративні послуги та не є суб'єктом виборчого процесу або процесу референдуму, а відтак спір не є публічно-правовим і не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Узвалою від 09.11.2018 року залучено до участі у справі піклувальника ОСОБА_2 та співвідповідача Другий львівський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Копії вказаної ували отримано співвідповідачем - 10.12.2018 року, піклувальником - 04.12.2018.
Згідно з частиною 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси і просити про їх захист у спосіб, що визначений КАС України.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 4 КАС України публічно - правовий спір - це спір, у якому:
- хоча б одна сторона здійснює публічно - владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або
- хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов'язує надавати такі послуги виключно суб'єкта владних повноважень, і спір виник у зв'язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або
- хоча б одна сторона є суб'єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв'язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб'єкта владних повноважень або іншої особи.
Статтею 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на визначені цією статтею категорії справ у публічно - правових спорах.
При вирішення питання про те, чи підлягає справа розгляду в порядку адміністративного судочинства, необхідно, в першу чергу, встановити те, чи наявний у справі публічно - правовий спір.
Згідно з пунктом 1 Положення про центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги затвердженого наказом Міністерства юстиції України № 967/5 від 02.07.2012 року центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги утворюються, реорганізовуються та ліквідовуються Міністерством юстиції України за пропозицією Координаційного центру з надання правової допомоги з урахуванням потреб відповідної адміністративно-територіальної одиниці та забезпечення доступу осіб до безоплатної правової допомоги і є його територіальними відділеннями.
Пунктом 4 цього ж Положення передбачено, що центри є неприбутковими організаціями, користуються правами юридичної особи, мають печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, власні бланки, самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства.
Відповідно до пункту 3 Порядку і умов укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, та договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі, затвердженого Постановою КМУ № 8 від 11 січня 2012 року, контракти (договори) з адвокатами укладаються з урахуванням принципу незалежності адвокатської діяльності, положень Цивільного кодексу України, Законів України "Про безоплатну правову допомогу", Про адвокатуру та адвокатську діяльність , інших актів законодавства та цих Порядку і умов.
Судом встановлено, що Другий Львівський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги є неприбутковою організацією, не здійснює публічно - владних управлінських функцій, не надає адміністративних послуг та не є суб'єктом виборчого процесу, а тому спір із Другим Львівським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги не є публічно - правовим в розумінні пункту 2 частини 1 статті 4 КАС України.
Враховуючи те, що спір про визнання протиправними дій Другого львівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги щодо відмови позивачу в укладанні контракту з адвокатом, який надає безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, не є публічно - правовим, а стосується прав позивача, на укладення договору, справу за позовом ОСОБА_1 до Другого місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язати вчинити дії необхідно розглядати в порядку цивільного судочинства, а не за правилами адміністративного судочинства.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Враховуючи те що, справу за позовом ОСОБА_1 до Другого місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, Другого львівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомогипро визнання протиправною бездіяльності та зобов'язати вчинити дії не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, суд дійшов висновку про те, що провадження у справі необхідно закрити.
Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі: закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв'язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.
З огляду на наведене, суд вважає, що позивачу необхідно повернути з Державного бюджету судовий збір у сумі 704,80грн., сплачений відповідно до квитанції від 16.08.2018 року № 0.0.1109819897.1
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 238, ст.ст. 243, 248 КАС України, суд, -
у х в а л и в :
Клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі задоволити.
Закрити провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Другого місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, Другого львівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за участю піклувальника ОСОБА_2 про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язати вчинити дії.
Роз'яснити позивачу, що справу за його позовом до Другого львівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги про визнання протиправними дій необхідно розглядати в порядку цивільного судочинства.
Повернути ОСОБА_1 (79071, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1) з бюджету судовий збір у сумі 704,80грн., сплачений відповідно до квитанції від 16.08.2018 року № 0.0.1109819897.1.
Ухвала набирає законної сили в порядку і строки, визначені статтею 256 КАС України.
Ухвала суду може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Суддя Карп'як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2018 |
Оприлюднено | 14.12.2018 |
Номер документу | 78525152 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні