Рішення
від 11.12.2018 по справі 1940/1674/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 1940/1674/18

11 грудня 2018 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Подлісної І.М.

за участю:

секретаря судового засідання Павловського Ю.Б.

представник позивача ОСОБА_1

представник відповідача ОСОБА_2

представник відповідача ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Євро Партс" до Головного управління ДФС у Тернопільській області про скасування актів індивідуальної дії, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Євро Партс" звернулося до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 21.08.2018 №№ НОМЕР_1, НОМЕР_2.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 31.08.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи та призначено до розгляду на 18.09.2018.

14.09.2018 представником позивача подано клопотання про розгляд справи з повідомленням (викликом) сторін.

18.09.2018 представником відповідача також подано клопотання про розгляд справи з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 18.09.2018 клопотання представника позивача задоволено, розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання призначено на 09.10.2018 відповідно до статті 262 КАС України.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 09.10.2018 розгляд справи відкладено на 30.10.2018 відповідно до статті 205 КАС України.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 30.10.2018 розгляд справи відкладено на 22.11.2018 відповідно до статті 205 КАС України.

22.11.2018 розгляд справи відкладено на 11.12.2018, у зв'язку з перебуванням головуючої судді Подлісної І.М, в іншому судовому засіданні.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем проведено документальну невиїзну перевірку ПП "Євро Партс" дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації у товарній підкатегорії згідно УКТ ЗЕД НОМЕР_3 товарів "компресори кондиціонери", оформлених згідно митних декларацій за період з 28.07.2015 по 22.06.2018. За результатами перевірки складено акт від 07.08.2018 № 1926/19-00-14-06/39804452, на підставі якого відповідач 21.08.2018 прийняв податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_2, яким збільшено позивачу суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів у розмірі 1073,34 грн., в тому числі 858,67 грн. податкове зобов'язання та 214,67 грн. штрафних санкцій, а також податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_1, яким збільшено позивачу суму грошового зобов'язання з мита на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності в розмірі 214,68 грн., в тому числі 171,74 грн. податкове зобов'язання та 42,94 грн. штрафних санкцій. Прийняті відповідачем зазначені податкові повідомлення - рішення позивач вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню, з огляду на наступне.

За результатами перевірки встановлено, що згідно митних декларацій у період з 28.07.2016 по 22.06.2018 ПП "Євро Партс" ввезено на територію України та проведено митне оформлення товарів "компресор кондиціонера" за кодом УКТ ЗЕД - НОМЕР_3, придбаних у виробника-нерезидента "CLAAS Service and Parts GmbH". Зазначені товари були перевірені з питань правильності їх класифікації внаслідок чого відповідач дійшов висновку, що ввезений товар позивачем "компресори автокондиціонери" підлягає класифікації у товарній підпозиції 841430, а тому ставка ввізного мита становить 2%, як "компресори, які використовуються у холодильному обладнанні". Таким чином, за результатами перевірки було встановлено порушення позивачем частини першої статті 69, частини першої та підпункту "г" пункту 5 частини восьмої статті 257 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI (далі - МК України); Правил 1, 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД Закону України "Про Митний тариф України" від 19.09.2013 № 584-VII (далі - Закон № 584-VII); Пояснень до товарної позиції 8414, затверджених наказом ДФС України від 09.06.2015 № 401; пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України, що призвело до неправильної класифікації товару та, відповідно, застосування ставки ввізного мита в розмірі 2%. Однак позивач не погоджується із такими висновками, оскільки перевірці підлягала класифікація товару "компресор кондиціонера", а висновки зроблено щодо класифікації товару "компресори автокондиціонери", а тому відповідач безпідставно дійшов висновку, що ввезений товар позивачем "компресор кондиціонера" підлягає класифікації у товарній підпозиції 841430. Також позивач зазначив, що відповідач безпідставно дійшов висновку, що схема роботи кондиціонера в автомобілі, комбайні, тракторі принципово не відрізняється від роботи холодильника, оскільки, перевіряючи правильність класифікації товару називати комбайн та трактор автомобілем є неправильно.

Водночас позивач звернув увагу на те, що посилання в акті перевірки на інформацію, представлену на офіційному веб-сайті в базі даних класифікаційних рішень Європейського співтовариства, наприклад обов'язкову тарифну інформацію (ВТІ) митної адміністрації Угорщини від 15.09.2015 № HUT153029858854, № HUT153029858865, яка начебто підтверджує правильність підходів до класифікації товарів є хибним, оскільки вона не вказана в пункті 2.6 розділу ІІ акта перевірки, як така, що використовувалася під час перевірки. Окрім цього, посадова особа, яка проводила перевірку безпідставно ототожнила тарифну інформацію митної адміністрації Угорщини з Регламентом з питань класифікації товарів Європейського Союзу.

Додатково позивач зазначив, що листом ДФС України від 14.05.2015 № 17158/7/99-99-25-04-01-17 митницям ДФС доведено інформацію щодо Регламентів ЄС з питань класифікації товарів, яку актуалізовано станом на 09.02.2015 та у вказаній інформації Регламент, який визначав би товарну підпозицію 841430 "компресори, які використовуються у холодильному обладнанні" відсутній. Таким чином, позивач вважає, що в розумінні розділу ХVІ Закону № 584-VII холодильне обладнання та кондиціонери згідно з УКТЗЕД відносяться до різних товарних позицій.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, з мотивів, викладених у позовній заяві та додаткових поясненнях № 45 від 08.10.2018 та № 46 від 25.10.2018 просив позов задовольнити.

Представник відповідача, заперечуючи проти позову, суду пояснила, що оскаржені дії відповідача щодо прийняття на підставі акта перевірки від 07.08.2018 № 1926/19-00-14-06/39804452 оскаржених податкових повідомлень - рішень здійснені на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та МК України, та посилаючись на пояснення викладені у відзиві на позовну заяву та додатковому поясненні, просила у задоволені позову відмовити.

Заслухавши пояснення сторін у справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.

Відповідно до пункту 3 частини третьої статті 345 МК України органи доходів і зборів мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення.

Як слідує з матеріалів справи, що з 25.06.2018 по 10.07.2018 (термін перевірки продовжувався з 10.07.2018 по 24.07.2018 на підставі наказу від 09.07.2018 № 1333) працівником Головного управління ДФС у Тернопільської області згідно наказу № 1271 від 22.06.2018 проведено документальну невиїзну перевірку ПП "Євро Партс" дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації у товарній підкатегорії згідно УКТ ЗЕД НОМЕР_3 товарів "компресори кондиціонера", оформлених згідно митних декларацій за період з 28.07.2015 по 22.06.2018.

За результатами перевірки складено акт від 07.08.2018 № 1926/19-00-14-06/39804452, у якому встановлено наступні порушення:

- частини першої статті 69, частини першої та підпункту "г" пункту 5 частини восьмої статті 257 МК України, Правил 1, 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД Закону № 584-VII, Пояснень до товарної позиції 8414, затверджених наказом ДФС України від 09.06.2015 № 401, що призвело до неправильної класифікації товару та, відповідно, застосування ставки ввізного мита 2%, в результаті чого занижено податкове зобов'язання зі сплати ввізного мита на суму 858.67 грн.;

- пункту 190.1 статті 190 ПК України, а саме заниження бази оподаткування податком на додану вартість через невірне визначення коду товару та, відповідно, застосування ставки ввізного мита 2%, в результаті чого занижено податкове зобов'язання зі сплати податку на додану вартість на суму 171,74 грн.

На підставі акта перевірки відповідач прийняв наступні податкові повідомлення - рішення форми "Р" від 21.08.2018:

- № НОМЕР_1, яким збільшено позивачу суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів у розмірі 171,74 грн., в тому числі 42,94 грн. штрафних санкцій;

- № НОМЕР_2, яким збільшено позивачу суму грошового зобов'язання з мита на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності в розмірі 858,67 грн., в тому числі 214,67 грн. штрафних санкцій.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України № 2747-IV від 06.07.2005 (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як слідує з матеріалів справи, в тому числі із зазначеного акта перевірки та не заперечується сторонами у справі, що позивачем на підставі зовнішньоекономічного контракту укладеного між ПП "Євро Партс" та з нерезидентом "G.A.Gaska" ввезено на митну територію України наступні товари:

- товар № 18 Комплектуючі та запасні частини до с/г техніки: компресор кондиціонера комбайна арт. 9202-153.01 - 1шт.; Виробник: не визначений; Торговельна марка: не визначена; Країна виробництва: EU. за МД №403040001/2016/005286 від 02.08.2016,

- товар № 24 Комплектуючі та запасні частини до с/г техніки: компресор кондиціонера комбайна арт.796999-Е - 1шт.; арт.564056.01 - 1шт.; арт.796999 - 1шт.; Виробник: BERCO PARTS; Торговельна марка: Версо; Країна виробництва: немає даних. за МД №UA403010/2017/000430 від 23.03.2017,

- товар № 13 Комплектуючі та запасні частини до с/г техніки: Компресор кондиціонера 9202-153.01 арт.9202-153.01 - 4шт.; Виробник: BERCO PARTS; Торговельна марка: Версо; Країна виробництва: EU. за МД №UA403010/2017/002273 від 08.06.2017,

- товар № 16 Комплектуючі та запасні частини до с/г техніки: компресор кондиціонера комбайна 9202-153.01 арт. 796346 - 6шт.; Виробник: BERCO PARTS; Торговельна марка: Версо; Країна виробництва: EU. за МД№&?и;иА403010/2017/003891 від 14.08.2017,

- товар № 24 Комплектуючі та запасні частини до с/г техніки: Компресор кондиціонера комбайна арт.564056.01 - 1шт.; Виробник: J.A. Gaska; Торговельна марка: JAG; Країна виробництва: EU. за МД №UA403010/2018/001894 від 16.03.2018,

- товар № 18 Комплектуючі та запасні частини до с/г техніки: Компресор кондиціонера 625879 / 9202-110 арт.625879 - 2шт.; Виробник: ВЕРСО Parts nv; Торговельна марка: Версо; Країна виробництба: EU. за МД №UA403010/2018/003588 від 21.05.2018.

Зазначені товари позивачем було задекларовано у товарній підкатегорії НОМЕР_3 згідно УКТ ЗЕД, ставка ввізного мита 2%.

Класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами УКТ ЗЕД, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом № 584-VII, з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД (далі - ОПІ) та визначальних для класифікації характеристик товару. З метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТ ЗЕД в Україні запроваджено пояснення до УКТ ЗЕД, побудовані на основі Пояснень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів 2012 року (далі - ГС) і Пояснень до Комбінованої номенклатури Європейського Союзу та затверджені наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2015 № 401.

Класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється згідно з Основними правилами інтерпретації УКТ ЗЕД, які відповідають Основним правилам класифікації, наведеним у ГС.

Відповідно до 1 Правила інтерпретації класифікації товарів, назви розділів, груп та підгруп наводяться лише для зручності користування. Для юридичних цілей класифікація товарів проводиться виходячи з найменувань товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо такі тексти назв та примітки не вимагають іншого, відповідно до таких положень.

Як слідує з матеріалів справи та не заперечується сторонами у справі, що ввезені товари "компресор кондиціонера" позивач класифікував наступним чином:

- розділ XVI Закону № 584-VII Машини, обладнання та механізми; електротехнічне обладнання; їх частини; звукозаписувальна та звуковідтворювальна апаратура, апаратура для запису або відтворення телевізійного зображення і звуку, їх частини та приладдя;

- група 84 Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої; їх частини;

- позиція 8414 насоси повітряні або вакуумні, повітряні або інші газові компресори та вентилятори; вентиляційні або рециркуляційні витяжні ковпаки або шафи з вентилятором, з фільтром або без нього;

- підпозиція 841480 інші;

- підкатегорія НОМЕР_3 інші.

Однак, відповідач під час перевірки провів аналіз зазначених товарів, внаслідок чого товар "компресори автокондиціонери" класифікував наступним чином:

- розділ XVI Закону № 584-VII Машини, обладнання та механізми; електротехнічне обладнання; їх частини; звукозаписувальна та звуковідтворювальна апаратура, апаратура для запису або відтворення телевізійного зображення і звуку, їх частини та приладдя;

- група 84 Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої; їх частини;

- позиція 8414 насоси повітряні або вакуумні, повітряні або інші газові компресори та вентилятори; вентиляційні або рециркуляційні витяжні ковпаки або шафи з вентилятором, з фільтром або без нього;

- підпозиція 841430 компресори, які використовуються у холодильному обладнанні;

- категорія 84143089 інші потужністю понад 0,4 кВТ;

- підкатегорія НОМЕР_4 інші.

Водночас, до такого висновку відповідач дійшов, зокрема, згідно листа від 19.07.2018 вих. № 2066, в якому ТОВ "ОСОБА_4 Україна" (офіційний підрозділ компанії "ОСОБА_4 ауф Акціен мбХ" (Німеччина, 33428, Харзевінкель, вул. Мюленвількен, 1, (код ЄДРПОУ 30108105, м. Київ, вул. Леся Курбаса, б. 1-А)) повідомило про те, що компресори кондиціонерів до комбайнів та тракторів виробництва Claas згідно артикулів: НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9, НОМЕР_10, НОМЕР_11, НОМЕР_12, НОМЕР_13, НОМЕР_14, НОМЕР_15, НОМЕР_16, НОМЕР_17, НОМЕР_18, НОМЕР_19 мають потужність більше 0,4 кВт і негерметичні.

Також відповідачем було отримано листи від ДФС України № 1187/99-99-19-03-01-18 від 20.06.2018 та № 18876/7/99-99-14-04-01-17 від 21.06.2018 у яких було надано роз'яснення щодо правильності класифікації товару згідно УКТ ЗЕД "компресор кондиціонера" (арк. справи.

У вказаних листах, зокрема, зазначено, що автомобільна система кондиціонування повітря (мал.1) - різновид системи кондиціонування повітря, що встановлюється в автомобілі і дозволяє охолоджувати повітря в салоні, а також очищати його від вологи і сторонніх запахів. У сучасних автомобілях є складовою частиною системи вентиляції та опалення салону.

Особливості такого кондиціонера з технічної точки зору полягає в тому, що для його роботи використовується не електрика, а частина потужності двигуна внутрішнього згоряння, що відбирається з його колінчастого вала за допомогою приводного ременя, іноді спільного з ременем генератора.

Компресор кондиціонера - як і будь-який компресор, призначений на нагнітання, створення манометричного тиску. Автомобільний компресор нагнітає холодоагент системи кондиціонування автомобіля. Тиск фреону після компресора піднімається до 15-25 атмосфер, а отже, і температура піднімається з 10-20 до 70-90 градусів. Після компресора рідина слідує до конденсатору, де значно охолоджується і далі на шляху теплообмінник кондиціонера, в якому все той же холодоагент вбирає в себе тепло, що надходить в салон повітря, і цикл повторюється.

Працює компресор кондиціонера за рахунок крутного моменту, що передається від двигуна на його муфту, за допомогою пасової передачі. Електромагнітна муфта компресора - це його вимикач. Тобто, коли кондиціонер вимкнений, електромагнітна муфта компресора кондиціонера обертається в холосту, не знімаючи крутний момент з двигуна, коли цього не потрібно. Коли включається кондиціонер, муфта притискається до шківа компресора і останній починає нагнітати тиск в кліматичній установці. Схема роботи компресора автокондиціонера не відрізняється від роботи холодильного обладнання.

Також у листі ДФС України № 1187/99-99-19-03-01-18 від 20.06.2018 зазначено, що класифікація товару ідентифікованого, як компрес автомобільного кондиціонера, здійснюється у відповідності до вимог УКТ ЗЕД в межах товарної підпозиції 841430 з урахуванням їх потужності.

З огляду на зазначене, відповідач дійшов висновку, що згідно з УКТ ЗЕД компресори кондиціонера не можуть класифікуватися в товарній підкатегорії 841480800, яка є "кошиковою" товарної позиції 8418 УКТ ЗЕД з описом "інші".

Таким чином, за результатами перевірки, відповідно до частини четвертої статті 69 та частини чотирнадцятої статті 354 МК України відповідач визначив (прийняв рішення), що товари "компресори кондиціонера", які задекларовані за вказаними митними деклараціями, класифікуються за кодом НОМЕР_4 згідно УКТ ЗЕД - ставка ввізного мита 5%, як "компресори, які використовуються у холодильному обладнанні", а не за кодом згідно УКТ ЗЕД НОМЕР_3, ставка ввізного мита 2%.

Однак, суд не погоджується із такими висновками, з огляду на наступне.

Відповідно до примітки 2 до розділу XVI Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності частини, придатні для використання переважно в конкретних машинах чи апаратах або в групах машин чи апаратів тієї самої товарної позиції, включаються до тієї самої товарної позиції, що і машини чи апарати, крім винятків, зазначених у пункті 1 вище. Зазначені вище правила не стосуються частин, які самі утворюють виріб, охоплений однією з товарних позицій цього розділу (крім товарних позицій 8487 та 8548); вони у всіх випадках включаються до відповідних товарних позицій, навіть якщо вони спеціально призначені для роботи як частина конкретної машини. Зокрема, це стосується таких частин: 1) Насоси і компресори (товарні позиції 8413 та 8414). Таким чином, компресор є самостійним виробом, спеціально призначеним для роботи як частина конкретної машини. Саме від застосування компресора в певній "конкретній машині" залежить правильність його класифікації.

В товарній підпозиції "8414 30" класифікуються компресори, які використовуються конкретно у холодильному обладнанні. Кондиціонери є іншими, відмінними від холодильного обладнання машинами. Незважаючи на те, що функція компресора кондиціонера та компресора, який використовується в холодильному обладнанні одинакова - стиснення газоподібного холодоагента і подання його під високим тиском в конденсатор, де холодоагент охолоджується і переходить в рідкий стан, функції кондиціонера та холодильного обладнання є різними.

Відповідно до пояснень до товарної позиції 8415 до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності кондиціонером є установка, що підтримує температуру та вологість в закритих приміщеннях. Кондиціонери можуть забезпечуватися нагрівальними та охолоджувальними засобами від зовнішнього джерела. Проте, до цієї товарної позиції не входять холодильні установки, розраховані на підтримку температури нижче 0 °С в закритих камерах (наприклад, трейлерів, вантажних машин або контейнерів) і які мають опалювальну систему для підвищення температури в камері у встановлених межах, якщо температура зовнішнього повітря дуже низька. Це обладнання включається до товарної позиції 8418 як рефрижераторне або морозильне обладнання, в якому нагрівальні функції мають другорядне значення стосовно основної функції.

Відповідно до визначення, наведеного в лекції 2 "Класифікація холодильних машин" Таврійського державного агротехнологічного університету" холодильні машини працюють за принципом теплового насоса - віднімають теплоту від охолоджуваного тіла і з витратою енергії (механічної, теплової і т.д.) передають її охолоджуваному середовищу (зазвичай воді або навколишньому повітрю), що має більш високу температуру, ніж охолоджуване тіло. Холодильні машини використовуються для отримання температур від 10 ° С до -150 ° С.

З листа TOB "КЛААС Україна" від 19.10.2018 № 2097 слідує, що компресори зазначених вище кодів CLAAS, які поставляються фірмою CLAAS Service and Parts GmbH призначені для використання в системах кондиціонування кабін сільськогосподарської техніки. Однак компресори, наприклад код НОМЕР_12 виробництва фірми DENS0, згідно сайту виробника можуть використовуватися кліматичних установках автомобілів MERCEDES (коди MERCEDES НОМЕР_20, А9062300311) та MERCEDES BENZ (коди MERCEDES BENZ НОМЕР_21, А9062302011). Про можливість їх використання за іншим призначенням TOB "КЛААС Україна" невідомо. За допомогою кондиціонера, встановленого в кліматичну установку сільськогосподарської техніки CLAAS, до складу якого входять зазначені вище компресори, температуру повітря нижче 10°С встановити неможливо. Робота кондиціонера, до складу якого входять зазначені вище компресори, впливає на температуру, вологість та швидкість руху повітря.

На сайті виробника компресорів Denso (http://www.denso.ua/media/378926/ru brochure ас denso 2014 final hr.pdf) описано принцип роботи системи кондиціонування: "Робота всіх систем кондиціонування, в тому числі автомобільних, заснована на одному і тому ж принципі. Холодоагент при випаровуванні поглинає тепло навколишнього повітря, після чого холодне і сухе повітря надходить в салон автомобіля".

Таким чином, компресори кондиціонера охолоджують (до температури не нижче 10°С) та осушують повітря, в той час як холодильне обладнання охолоджує від 10 ° С до -150 ° С, однак не осушує повітря.

Суд встановив, що при розмитненні товарів "компресор кондиціонера" позивач у графах 31 митних декларацій зазначав відповідні їм артикулі.

Кожен із артикулів відповідає конкретним моделям сільськогосподарської техніки та обладнанню, в якому він використовується. Наприклад, відповідно до інформації з програми електронного католога "CLAAS Parts Doc" компресор з номером НОМЕР_5 може бути використаний в 27-и різних моделях с/г техніки. При цьому, у кожній з них він застосовується в кондиціонері, який знаходиться в кабіні (наприклад, в інформації з програми електронного католога "CLAAS Parts Doc" наведено розміщення в моделі комбайнів LEXIОN 780-760 та моделі тракторів JAGUAR 840-820).

Компресор з номером НОМЕР_11 може бути використаний в 19-и різних моделях с/г техніки. При цьому, у кожній з них він застосовується в кондиціонері, який знаходиться в кабіні (наприклад, в інформації з програми електронного католога "CLAAS Parts Doc" наведено розміщення в моделі комбайнів LEXIОN 600 та моделі тракторів JAGUAR 900-830).

Компресор з номером НОМЕР_16 може бути використаний в 3-ох моделях тракторів AXION. При цьому, у кожній з них він застосовується в кондиціонері, який знаходиться в кабіні (наприклад, в інформації з програми електронного каталога "CLAAS Parts Doc" наведено розміщення в моделях тракторів AXION 900LRC та 960-920 stage IV).

Відповідно до пункту 5.4.4 ДОТУ 3993-2000 "Товарознавство (терміни та визначення)" артикулем товару є умовна познака, яку присвоюють товару для відображення його особливостей та його відмінності від іншого аналогічного виду товару. Таким чином, саме наявний артикул, який у спірних відносинах є також OEM номером комплектного виробництва, визначає можливість або неможливість використання компресора в холодильному обладнанні або в системі кондиціонування.

Водночас, як слідує з листа ДФС № 10730/7/99-99-19-03-01-17 від 10.04.2018, що з урахуванням правила 1 та 6 ОПІ, Примітки 2 (а) до Розділу XVI УКТ ЗЕД, Пояснень до товарних позицій 8415 та 8418 УКТ ЗЕД, класифікація радіаторів (конденсаторів, випарників) холодильного обладнання кондиціонерів здійснюється у товарній підкатегорії НОМЕР_22 згідно УКТ ЗЕД.

Таким чином, враховуючи те, що ввезений позивачем товар "компресор кондиціонера" використовується в системах кондиціонування кабін сільськогосподарської техніки, а також те, що в товарній підпозиції "8414 30" класифікуються компресори, які використовуються конкретно у холодильному обладнанні, суд дійшов висновку, що зазначений товар позивач обґрунтовано класифікував у товарній підкатегорії 841480800, ставка ввізного мита 2%.

Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статей 9, 77 КАС кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідач безпідставно визначив (прийняв рішення), що товари "компресор кондиціонера", які ввезені позивачем згідно зазначених митних декларацій класифікуються за кодом НОМЕР_4 згідно УКТЗЕД, як наслідок протиправно прийняв оскаржені податкові повідомлення - рішення.

З огляду на зазначене, позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Частиною першою статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Тернопільській області:

- №0007961406 від 21.08.2018 р.;

- №0007971406 від 21.08.2018 р.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Євро Партс" (вул. С.Будного 4а, м. Тернопіль, 46027, код ЄДРПОУ 39804452) понесені ним судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Тернопільській області (вул. Білецька 1, м. Тернопіль, 46003, код ЄДРПОУ 3940353).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 12 грудня 2018 року.

Головуючий суддя Подлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2018
Оприлюднено14.12.2018
Номер документу78526663
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1940/1674/18

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 18.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 05.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 11.12.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Рішення від 11.12.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні