ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 грудня 2018 р.м.ОдесаСправа № 521/14269/17
Категорія: 5.2 Головуючий в 1 інстанції: Сегеда О.М.
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду
у складі: головуючої судді - Шевчук О.А.,
суддів: Бойка А.В., Осіпова Ю.В.,
при секретарі Жигайлової О.Е.
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Малиновського районного суду м. Одеси від 21 червня 2018 року, прийняте у відкритому судовому засіданні в м. Одесі о 12:12 год., повний текст рішення суду складено 22 червня 2018 року, по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Одеської митниці Державної фіскальної служби України про скасування постанов по справі про адміністративне правопорушення, -
ВСТАНОВИЛА:
У вересні 2017 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача, в якому просив скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0958/50000/17 від 01.08.2017 року, складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В., на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1245672 грн. 60 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил N0959/50000/17 від 01.08.2017 року, складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 979327 грн. 71 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил N0960/50000/17 від 02.08.2017 року, складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В., на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 856187 грн. 64 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0961/50000/17 від 02.08.2017 року, складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 748847 грн. 79 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0962/50000/17 від 02.08.2017 року, складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 597444 грн. 81 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0963/50000/17 від 01.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 475023 грн. 93 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0964/50000/17 від 01.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 691278 грн. 36 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0965/50000/17 від 01.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1125280 грн. 05 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0966/50000/17 від 01.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 591409 грн. 20 коп.;
касувати постанову у справі про порушення митних прав №1092/50000/17 від 09.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 492087 грн. 51 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1093/50000/17 від 09.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1059788 грн. 16 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1094/50000/17 від 09.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 463617 грн. 78 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1095/50000/17 від 08.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 888294 грн. 84 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1096/50000/17 від 08.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1471586 грн. 25 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1097/50000/17 від 08.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1145120 грн. 61 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1098/50000/17 від 08.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил,передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1125358 грн. 83 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1099/50000/17 від 09.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1061992 гри. 11 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1100/50000/17 від 09.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1330653 гри. 09 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1101/50000/17 від 09.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 732168 гри. 87 коп.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що при розгляді даних справ в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. встановлено факт порушення, а саме: не подання ним у 45-денний термін з дня оформлення тимчасової митної декларації до Одеської митниці ДФС додаткової декларації зі сплатою всіх визначених та нарахованих митних платежів. Позивач вважає вищевказані постанови такими, що підлягають скасуванню, оскільки винесені з порушеннями чинного законодавства України, так як він не отримував протоколи про порушення ним митних правил, що передує процедурі винесення постанови. Крім того, вказані справи про порушення митних правил були розглянуті без належного його повідомлення, крім цього, постанови були підписані в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В., тобто, неправомочною особою згідно положень МК України. Посилаючись на порушення своїх прав, позивач просив суд скасувати вищевказані постанови, оскільки в його діях відсутні ознаки порушення митних правил передбачених ст. 485 МКУ.
Рішенням Малиновського районного суду м. Одеси від 21 червня 2018 року адміністративний позов залишено без задоволення.
Не погоджуючись з таким рішенням, позивач надав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції повністю і ухвалити нове про скасування постанов у справі про порушення митних правил. Доводами апеляційної скарги зазначено, що розгляд матеріалів справ про порушення митних правил та підписання оскаржуваних постанов відбулось не уповноваженою особою. Судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права, а саме, зроблено посилання на ст. 163 МК України Операції щодо переробки товарів за межами митної території , яка не підлягає застосуванню до спірних правовідносин. Суд першої інстанції прийшов до хибного висновку про наявність у діях ОСОБА_1 ознак порушення митних правил, передбачених ст. 485 МКУ ОСОБА_1 не порушувався строк сплати митних платежів, оскільки такий строк не встановлено законом. Враховуючи викладене, апелянт вважає, що у діях директора ТОВ Пріма Колумен відсутні ознаки порушень митних правил, передбачених ст. 485 МКУ.
Відзиву на апеляційну скаргу відповідачем не надано.
Особи, що беруть участь у справі, про дату, час і місце судового розгляду були сповіщені належним чином відповідно до ст. 124-130 КАС України, в судове засідання не з'явились, враховуючи що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 2 ст. 313 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності сторін.
Згідно ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 24 лютого 2017 року з метою митного оформлення у митному режимі імпорт товару, звезеного на адресу ТОВ Пріма Колумен , його директором ОСОБА_1 до Одеської митниці ДФС подано електронні митні декларації типу ІМ 40 ТН , які було прийнято та зареєстровано за №500040001/2017/001787, №500040001/2017/001775, №500040001/2017/001801, №500040001/2017/001800, №500040001/2017/001799, №500040001/2017/001795, №500040001/2017/001793,
Встановлено, що 25 лютого 2017 року з метою митного оформлення у митному режимі імпорт товару, звезеного на адресу ТОВ Пріма Колумен , його директором ОСОБА_1 до Одеської митниці ДФС подано електронні митні декларації типу ІМ 40 ТН , які було прийнято та зареєстровано за №500040001/2017/001803, №500040001/2017/001802, №500040001/2017/001812, №500040001/2017/001811, №500040001/2017/001810, №500040001/2017/001809, №500040001/2017/001808, №500040001/2017/001805, №500040001/2017/001804, №500040001/2017/001819, №500040001/2017/001815, №500040001/2017/001813.
Згідно з Класифікатором типів декларацій,затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20 вересня 2012 №1011, літерний код типу декларації при ввезенні ТН позначає тимчасову митну декларацію на товари, точні відомості про код згідно УКТ ЗЕД яких можуть бути встановлені після проведення їх дослідження, отримання додаткової інформації, тощо.
Зі змісту поданих позивачем декларацій вбачається, що вони подані на товари, які було ввезено з Китайської Народної Республіки на митну територію України, а саме: взуття жіноче в асортименті, взуття для дітей в асортименті, тканина в асортименті різних розмірів.
Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач у відповідності до вимог ч.2ст.2КАС України прийняв рішення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності обґрунтовано, з дослідженням об`єктивної та суб`єктивної сторони складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України,
Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Згідно ст. 458 Митного кодексу України (далі - МК України) порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Статею 485 МК України передбачено, що склад вказаного вище правопорушення обумовлює наявність в діях декларанта особливої мети - ухилення від сплати податків та зборів, або зменшення їх розміру, та вини у формі прямого умислу. Диспозиція цієї статті передбачає спеціальну протиправну мету дій декларанта щодо заявлення неправдивих відомостей - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру. Наявність спеціальної протиправної мети однозначно вказує на те, що це правопорушення може бути вчинено тільки з умисною формою вини, оскільки на момент подачі декларації декларант повинен усвідомлювати факт заявлення неправдивих відомостей та умисно бажати, щоб заявлені ним неправдиві дані вплинули на розмір митних платежів, які йому доведеться сплатити за митне оформлення задекларованого ним товару.
Вказана стаття Митного кодексу України передбачає відповідальність у вигляді штрафу в розмірі до 300 відсотків несплаченої суми митних платежів за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою органів доходів і зборів документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв'язку з якими було надано такі пільги.
З огляду на викладене судова колегія вважає, що зазначеною статтею передбачено наявність спеціальної протиправної мети - неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, що свідчить про те, що це правопорушення може бути вчинено тільки з умисною формою вини. В даному випадку конкретна мета, як обов'язкова ознака складу правопорушення - є намір особи неправомірно звільнитись від сплати митних платежів чи зменшити їх розмір.
Згідно ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари. Митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм Митного кодексу (ч.1 ст.51 Митного кодексу України).
У відповідності до ч.1 ст.53 МК України у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.
Документи, які підтверджують митну вартість визначені ч. 2 ст. 53 МК України.
Згідно ч.3 ст.53 Митного кодексу України у разі, якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доходів і зборів зобов'язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) додаткові документи.
Судом першої інстанції встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001787, 03 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000052 із заявленою митною вартістю товару 572396,79 грн., та сумою митних платежів 183166,97 грн. Одеською митницею ДФС 04 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 1869972, 39 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 415224, 20 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001775, 03 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000041 із заявленою митною вартістю товару 450005,48 грн., та сумою митних платежів 144001,76 грн. Одеською митницею ДФС 04 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 1470138,54 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 326442,57 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001803, 01 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000006 із заявленою митною вартістю товару 471868,99 грн., та сумою митних платежів 150998,08 грн. Одеською митницею ДФС 02 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 1363731,11 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 285395,88 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001802, 01 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000005 із заявленою митною вартістю товару 412707,45 грн., та сумою митних платежів 132066,39 грн. Одеською митницею ДФС 02 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 1192757, 25 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 249615,93 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001801, 07 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000103 із заявленою митною вартістю товару 217137,76 грн., та сумою митних платежів 69484,09 грн. Одеською митницею ДФС 07 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 839476,12 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 199148,27 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001800, 07 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000104 із заявленою митною вартістю товару 219082,28 грн., та сумою митних платежів 70106,33 грн. Одеською митницею ДФС 07 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 713898,89 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 158341,31 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001799, 07 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000102 із заявленою митною вартістю товару 219082,28 грн., та сумою митних платежів 70106,33 грн. Одеською митницею ДФС 07 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 939163,91 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 230426,12 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001795, 03 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000042 із заявленою митною вартістю товару 517066,98 грн., та сумою митних платежів 165461,44 грн. Одеською митницею ДФС 04 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 1689233,73 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 375093,35 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001793, 03 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000040 із заявленою митною вартістю товару 300857,75 грн., та сумою митних платежів 89053,89 грн. Одеською митницею ДФС 04 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 966859,09 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 197136,40 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001812, 01 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000002 із заявленою митною вартістю товару 149914,29 грн., та сумою митних платежів 47972,57 грн. Одеською митницею ДФС 02 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 790408,54 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 164029,17 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001811, 01 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000007 із заявленою митною вартістю товару 584065,51 грн., та сумою митних платежів 186900,96 грн. Одеською митницею ДФС 02 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 1688011,49 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 353262,72 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001810, 01 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000003 із заявленою митною вартістю товару 261733,86 грн., та сумою митних платежів 83754,84 грн. Одеською митницею ДФС 02 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 464672,32 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 154593,26 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001809, 01 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000004 із заявленою митною вартістю товару 526793,87 грн., та сумою митних платежів 168574,04 грн. Одеською митницею ДФС 02 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 1452101,00 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 296098,28 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001808, 01 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000009 із заявленою митною вартістю товару 700571,88 грн., та сумою митних платежів 224183,01 грн. Одеською митницею ДФС 02 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 2233474,27 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 490528,75 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001805, 01 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000012 із заявленою митною вартістю товару 570270,66 грн., та сумою митних платежів 182486,62 грн. Одеською митницею ДФС 02 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 1763104,67 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 381706,87 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001804, 01 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000011 із заявленою митною вартістю товару 560436,41 грн., та сумою митних платежів 179339,65 грн. Одеською митницею ДФС 02 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 1732685,18 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 375119,61 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001819, 01 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000018 із заявленою митною вартістю товару 761698,50 грн., та сумою митних платежів 212575,16 грн. Одеською митницею ДФС 02 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 1957635,56 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 353997,37 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001815, 01 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000008 із заявленою митною вартістю товару 846327,54 грн., та сумою митних платежів 270824,81 грн. Одеською митницею ДФС 02 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 2232424,50 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 443551,03 грн.
Встановлено, що на партію товару, за електронною митною декларацією ІМ 40 ТН №500040001/2017/001813, 01 березня 2017 року було подано митну декларацію ІМ 40 ДТ №UA500090/2017/000010 із заявленою митною вартістю товару 465676,78 грн., та сумою митних платежів 149016,57 грн. Одеською митницею ДФС 02 березня 2017 року було винесено рішення про коригування митної вартості товару у розмірі 1228352,67 грн. та складено картку відмови у митному оформленні за вказаною митною декларацією. Згідно службової записки заступника м/п Чорноморський , сума несплачених митних платежів, які підлягають обовязковій сплаті у разі переміщення через кордон даного товару, складає 244056,29 грн.
З наведеного вбачається, що після подання декларантом додаткових митних декларацій, наданих ним на раніше подані тимчасові, Одеською митницею ДФС було винесено рішення про коригування митної вартості товарів та складені картки відмови у митному оформленні за вказаними деклараціями.
Відповідно до ч.1 ст. 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з ст. 486 Митного кодексу України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Провадження у справі про порушення митних правил включає в себе виконання процесуальних дій, зазначених у статті 508 цього Кодексу, розгляд справи, винесення постанови та її перегляд у зв'язку з оскарженням.
Відповідно до ст. 488 Митного кодексу України Провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складення протоколу про порушення митних правил.
Статтею 489 Митного кодексу України встановлено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України (ч.1 ст. 495 Митного кодексу України).
Відповідно до ст. 498 Митного кодексу України особи, які притягуються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, та власники товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу (заінтересовані особи), під час розгляду справи про порушення митних правил у органі доходів і зборів або суді мають право знайомитися з матеріалами справи, робити з них витяги, одержувати копії рішень, постанов та інших документів, що є у справі, бути присутніми під час розгляду справи у органі доходів і зборів та брати участь у судових засіданнях, подавати докази, брати участь у їх дослідженні, заявляти клопотання та відводи, під час розгляду справи користуватися юридичною допомогою захисника, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, давати усні і письмові пояснення, подавати свої доводи, міркування та заперечення, оскаржувати постанови органу доходів і зборів, суду (судді), а також користуватися іншими правами, наданими їм законом. Зазначені в цій статті особи зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами.
Згідно з ч.1 ст. 522 Митного кодексу України справи про порушення митних правил, передбачені статтями 468-470 , 474 , 475 , 477-481 , 485 цього Кодексу , розглядаються органами доходів і зборів.
Відповідно до ст. 526 Митного кодексу України справа про порушення митних правил розглядається в присутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, та/або її представника.
Про час та місце розгляду справи про порушення митних правил органом доходів і зборів цей орган інформує особу, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, поштовим відправленням з повідомленням про вручення, якщо це не було зроблено під час вручення зазначеній особі копії протоколу про порушення митних правил.
У разі розгляду справи про порушення митних правил у суді про час та місце розгляду справи суд (суддя) повідомляє особу, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, а також відповідний орган доходів і зборів.
Справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.
Колегія суддів зазначає, що в матеріалах справи відсутні будь-які відомості про сповіщення ОСОБА_1 про дату, час та місце розгляду справи про порушення митних правил органом доходів і зборів.
Також в оскаржуваних постановах про накладення адміністративного стягнення відсутні відомості, коли постанови вручені (надіслані) ОСОБА_1
Таким чином, системний аналіз викладених правових норм дозволяє стверджувати, що митним законодавством регламентовано чіткий та послідовний порядок притягнення особи до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.
При цьому, наведені правові норми, закріплюючи процесуальні гарантії прав особи, що притягається до адміністративної відповідальності, у тому числі на участь у розгляді її справи, також містять й певні застереження, націлені на попередження зловживання особою такими правами та на забезпечення належної реалізації митними органами наданих їм повноважень, а саме розгляд адміністративної справи за відсутності особи, що притягується до адміністративної відповідальності, однак лише у випадку, якщо є дані про своєчасне сповіщення про місце, час та дату її розгляду і від неї не надійшло клопотання про перенесення справи.
Як встановлено судом апеляційної інстанції апелянт не був повідомлений про час, дату та місце розгляду справ, доказів того, що відповідач застосовував можливі міри сповістити позивача про розгляд матеріалів справ про порушення митних правил щодо нього, до суду не надано.
Судом апеляційної інстанції приймаються доводи апелянта викладені в апеляційній скарзі, щодо не погодження з рішенням суду першої інстанції, оскільки наявні порушення, допущені відповідачем під час прийняття оскаржуваних постанов в справі про порушення митних правил, є безумовною підставою для визнання оскаржуваного рішення протиправним, що в свою чергу, з метою захисту порушених прав позивача, тягне за собою обов'язок його скасування.
Враховуючи наведені положення діючого законодавства, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при ухваленні рішення припустився порушень норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, у зв'язку з чим судове рішення підлягає скасуванню з ухваленням по справі нового рішення про задоволення позовних вимог.
Відповідно до п.4 ч.1 ст. 317 КАС України передбачено, що підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Керуючись ст. ст. 271, 272, 286, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задовольниити.
Рішення Малиновського районного суду м. Одеси від 21 червня 2018 року - скасувати.
Ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги ОСОБА_1 - задовольнити.
Скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0958/50000/17 від 01.08.2017 року, складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В., на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1245672 грн. 60 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил N0959/50000/17 від 01.08.2017 року, складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 979327 грн. 71 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил N0960/50000/17 від 02.08.2017 року, складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В., на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 856187 грн. 64 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0961/50000/17 від 02.08.2017 року, складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 748847 грн. 79 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0962/50000/17 від 02.08.2017 року, складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 597444 грн. 81 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0963/50000/17 від 01.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 475023 грн. 93 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0964/50000/17 від 01.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 691278 грн. 36 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0965/50000/17 від 01.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1125280 грн. 05 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №0966/50000/17 від 01.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 591409 грн. 20 коп.;
касувати постанову у справі про порушення митних прав №1092/50000/17 від 09.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 492087 грн. 51 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1093/50000/17 від 09.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1059788 грн. 16 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1094/50000/17 від 09.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 463617 грн. 78 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1095/50000/17 від 08.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 888294 грн. 84 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1096/50000/17 від 08.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1471586 грн. 25 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1097/50000/17 від 08.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1145120 грн. 61 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1098/50000/17 від 08.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил,передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1125358 грн. 83 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1099/50000/17 від 09.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1061992 гри. 11 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1100/50000/17 від 09.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 1330653 гри. 09 коп.;
скасувати постанову у справі про порушення митних правил №1101/50000/17 від 09.08.2017 року складену в.о. заступника начальника Одеської митниці ДФС Фірсовим Р.В. на підставі якої визнано винним громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МКУ, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 300 відсотків від несплаченої суми митних платежів, що складає 732168 гри. 87 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці Державної фіскальної служби України на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 12000 (дванадцять тисяч) гривень.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення і не може бути оскаржена.
Головуюча суддя: О.А. Шевчук
Суддя: А.В. Бойко
Суддя: Ю.В. Осіпов
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2018 |
Оприлюднено | 14.12.2018 |
Номер документу | 78526808 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Шевчук О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні