Постанова
від 04.12.2018 по справі 1540/4086/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 грудня 2018 р. м.ОдесаСправа № 1540/4086/18

Категорія: 5.1.2 Головуючий в 1 інстанції: Стефанов С. О. Місце ухвалення: м. Одеса

Дата складання повного тексту: 24.09.2018 р.

Судова колегія П'ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Бітова А.І.

суддів - Лук'янчук О.В.

- Ступакової І.Г.

при секретарі - Лавришині А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Степанівського міжшкільного навчально-виробничого комбінату на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2018 року у справі за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Степанівського міжшкільного навчально-виробничого комбінату про зобов`язання повністю зупинити роботу,

В С Т А Н О В И Л А :

У серпні 2018 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ГУ ДСНС України) в Одеській області звернулося до суду з адміністративним позовом до Степанівського міжшкільного навчально-виробничого комбінату (далі Степанівського МНВК), в якому просило зобов'язати відповідача повністю зупинити роботу за адресою: 67430, Одеська обл., Роздільнянський район, село Степанівка, вул. Дружби, будинок 3 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, зазначених в акті перевірки №36 від 17 травня 2018 року.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що з 15 травня 2018 року по 17 травня 2018 року посадовими особами Роздільнянського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області здійснено позапланову перевірку за адресою: 67430, Одеська обл., Роздільнянський район, село Степанівка, вул. Дружби, буд. 3, під час якої перевірено: територію, будівлі та приміщення з метою перевірки додержання вимог законодавства сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт №36 від 17 травня 2018 року. Актом встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки. Як зазначав позивач, порушення за номерами 1-18 акту №36 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, відзив на позов не подав.

Справа розглянута судом першої інстанції за правилами спрощеного позовного провадження.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2018 адміністративний позов ГУ ДСНС України в Одеській області до Степанівського МНВК про зобов'язання повністю зупинити роботу - задоволений.

Застосовані заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Степанівського МНВК, розташованого за адресою: 67430, Одеська обл., Роздільнянський район, село Степанівка, вул. Дружби, буд. 3, а саме: зобов'язано Степанівський МНВК (місцезнаходження: 67430, Одеська обл., Роздільнянський район, село Степанівка, вул. Дружби, будинок 3, код ЄДРПОУ 25429106) повністю зупинити роботу до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, зазначених в акті перевірки № 36 від 17 травня 2018 року.

В апеляційній скарзі Степанівського МНВК ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права, з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи.

Доводи апеляційної скарги:

- суд першої інстанції не сповістив Степанівський МНВК про розгляд справи, тим самим відповідач був позбавлений можливості надати пояснення, про те що були прийняті міри по усуненню виявлених перевіркою численних порушення вимог протипожежного стану, техногенної безпеки, цивільного захисту;

- керівництвом Степанівського МНВК було направлено клопотання до ГУ ДСНС України в Одеській області про проведення додаткової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту. Отже, апелянтом проводиться робота по усуненню порушення, зазначених підрозділами позивача в акті № 36 від 17 травня 2018 року.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Степанівського МНВК, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія приходить до наступного.

Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції та неоспорені учасниками апеляційного провадження:

Судом першої інстанції встановлені та підтверджені судом апеляційної інстанції наступні обставини справи.

Степанівський МНВК за своєю діяльністю належить до об'єктів з високим ступенем ризику, згідно критеріїв наведених у постанові Кабінету Міністрів України від 27грудня 2017 року № 1043.

У період з 15 травня 2018 року до 17 травня 2018 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 148 від 30 березня 2018 року "Про проведення позапланових перевірок", на підставі Посвідчення на проведення перевірки від 14 травня 2018 року №41 головним інспектором Роздільнянського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту Калита А.М., провідним інспектором Роздільнянського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту Сікора С.Ю. у присутності т.в.о. директора Степанівського МНВК ОСОБА_2 здійснено позапланову перевірку за адресою: 67430, Одеська обл., Роздільнянський район, село Степанівка, вул. Дружби, будинок 3, під час якої перевірено: територію, будівлі та приміщення з метою перевірки додержання вимог законодавства сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

За результатом проведеної перевірки складено акт №36 від 17 травня 2018 року, примірник якого отримано 17 травня 2018 року т.в.о. директора Степанівського МНВК ОСОБА_2 (а.с. 15-19) та підписано без заперечень.

Як вбачається з акту, під час проведення перевірки території, будівель та приміщень Степанівського МНВК, розташованого за адресою: 67430, Одеська обл., Роздільнянський район, село Степанівка, вул. Дружби, будинок 3, було виявлено 18 порушень нормативно-правових актів у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, а саме: Кодексу цивільного захисту України №5403-УІ (надалі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МНС України № 1417 від 30 грудня 2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за №252/26697 та інших діючих нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту.

Так, зокрема, як зазначено позивачем, порушення визначені в пунктах 1-18 акту перевірки №36 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу, чи заперечень на акт №36, який 17 травня 2018 року вручено т.в.о. директора Степанівського МНВК ОСОБА_2 не надходило.

Судом встановлено, що відносно винної посадової особи - т.в.о. директора Степанівського МНВК ОСОБА_2 за виявлені порушення було складено протокол ОД №006368 від 15 травня 2018 року про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 175 КУпАП. Постановою ОД №006368 від 15 травня 2018 року про накладення адміністративного стягнення ОСОБА_2 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 51 грн. Протокол та постанова у справі про адміністративне правопорушення ОСОБА_2 не оскаржувалися.

Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки роботи школи, безпеки дітей, вчителів, співробітників та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що з огляду на встановлені в акті порушення, подальша робота Степанівського МНВК, розташованого за адресою: 67430, Одеська обл., Роздільнянський район, село Степанівка, вул. Дружби, будинок 3 з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей.

З огляду на викладене, суд першої інстанції прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача щодо застосування до Степанівського МНВК, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є законними обґрунтованими та відповідають легітимній меті, а отже підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-14, 73, 74, 77, 78, 126 КАС України, ст. 1, ч.5 ст. 4, ч.7, 10 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ч. 3 ст. 55, п.п. 12 ч. 1 ст. 67, ч.ч.1,2 ст. 68, ч.ч.1,2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України, п.п. 57 п. 4 Указу Президента України "Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій" № 20/2013 від 16 січня 2013 року.

Судова колегія не приймає до уваги довід апелянта про несповіщення судом першої інстанції Степанівського МНВК про розгляд справи з огляду на наступне.

Згідно вимог ч.ч.8-11 ст. 126 КАС України:

- вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи;

- вважається, що повістку вручено посадовій чи службовій особі, яка є учасником судового процесу, якщо її доставлено за адресою місця служби цієї особи в порядку, встановленому частиною восьмою цієї статті;

- вручення повістки представнику учасника справи вважається також врученням повістки і цій особі;

- розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

В матеріалах справи (а.с.35) наявне повідомлення про вручення поштового відправлення, з якого вбачаться Степанівський МНВК 20 серпня 2018 року був належним чином сповіщений про дату, час та місце судового засідання, мав можливість направити свого представника для участі в судовому засіданні чи направити письмові заперечення на позов, але цими правами не скористався.

Враховуючи вищевикладене, судова колегія приходить до висновку, що судом першої інстанції було дотримано вимог процесуальних норм, які містяться у ст. 126 КАС України, відповідно процесуальні права апелянта (відповідача) порушені не були.

В апеляційній скарзі стверджується, що керівництвом Степанівського МНВК було направлено клопотання до ГУ ДСНС України в Одеській області про проведення додаткової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, що, на думку апелянта, свідчить про проведену Степанівським МНВК роботу по усуненню порушень зазначених підрозділами позивача в акті № 36 від 17 травня 2018 року.

Судова колегія не приймає до уваги цей довід апелянта з огляду на наступне.

Рішенням по даній справі було постановлено судом першої інстанції 24 вересня 2018 року, а клопотання відповідача до ГУ ДСНС України в Одеській області про призначення додаткової перевірки було подано 26 вересня 2018 року (а.с.70), крім того з пояснень сторін в ході апеляційного провадження вбачається, що частина порушень встановлених актом № 36 від 17 травня 2018 року не усунута.

Розподіл судових витрат не здійснюється (ст.ст. 139-143 КАС України).

Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 308, 310, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, судова колегія, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Степанівського міжшкільного навчально-виробничого комбінату залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2018 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Повне судове рішення складено 12 грудня 2018 року.

Головуючий: Бітов А.І. Суддя: Суддя: Лук'янчук О.В. Ступакова І.Г.

Дата ухвалення рішення04.12.2018
Оприлюднено14.12.2018
Номер документу78527181
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4086/18

Ухвала від 16.01.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Постанова від 04.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 24.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 14.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні