Ухвала
від 10.12.2018 по справі 908/1184/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 16/17/17

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

10.12.2018 Справа № 908/1184/17

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Ніколаєнка Романа Анатолійовича, за участі секретаря судового засідання Бойко Н.А., розглянувши матеріали справи №908/1184/17

За заявою боржника - товариства з обмеженою відповідальністю "УКР МЕТ-ПІВДЕНЬ" (код ЄДРПОУ 37134828; 69001, м.Запоріжжя, вул.Перемоги, 2)

про банкрутство

Ліквідатор - Фетісов Андрій Вікторович

Представники учасників:

від ГУ ДФС у Запорізькій області - Маринова М.В., довіреність № 4425/10/08-01-50-08 від 10.12.2018;

від боржника - не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Запорізької області від 27.06.2017 у справі № 908/1184/17 згідно зі ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ТОВ "УКР МЕТ-ПІВДЕНЬ" (код ЄДРПОУ 37134828; 69001, м.Запоріжжя, вул.Перемоги, 2) визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії Фетісова Андрія Вікторовича (ідент.№ НОМЕР_1, поштова адреса: АДРЕСА_1).

На офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 30.06.2017 за № 44134 оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

На цей час ліквідаційна процедура триває.

Ухвалою суду від 24.09.2018 для розгляду клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих. №188/10/08-01-10-06 від 02.11.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі до проведення працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області податкової перевірки банкрута, звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, було призначено судове засідання на 23.10.2018 о 12.00, а ухвалою від 23.10.2018 - судове засідання із вказаних питань було відкладено до 10.12.2018 о 09.20.

До судового засідання від боржника до суду надійшов відзив (вих.№04 від 05.11.2018) на клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (надалі - податковий орган), згідно якого боржника просить відмовити в задоволенні клопотання, зокрема, з наступних підстав. Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу. Порядок проведення документальних перевірок податковим органом визначений главою 8 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідно до пункту 78.1.7 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності такої обставини, зокрема, як початок процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку. Згідно з п.78.4 ст. 74 ПК України, право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручена під розписку копія наказу про проведення документальної позапланової перевірки. Враховуючи положення Податкового кодексу України щодо організації перевірки платника податків , у т.ч. у зв'язку із початком процедури припинення юридичної особи, боржник вказує про те, що у податкового органу були всі об'єктивні обставини призначити та провести позапланову перевірку боржника у строки, визначені Кодексом та застосувати відповідні заходи за порушення податкового законодавства, ненадання документів до перевірки. Рішення про ліквідацію боржника було прийнято 23.12.2015 та внесено відомості про прийняття учасником ТОВ "УКР МЕТ-ПІВДЕНЬ" рішення про припинення товариства, відомості про голову ліквідаційної комісії та про визначений строк для заявлення вимог кредиторів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідне оголошення про прийняття рішення щодо припинення товариства було оприлюднено в Бюлетені державної реєстрації № 340 (35) 2015. Також, про прийняте рішення боржник повідомив органи ДФС, ПФУ, соціального страхування, і докази відповідного повідомлення наявні в матеріалах справи. Процесуальні документи у справі судом також направлялись на адресу податкового органу. Між ліквідатором та податковим органом здійснювалось листування із зазначенням боржником засобів зв'язку з представником товариства. Також зазначається, що в процесі ліквідації товариства на підставі листа від 31.07.2017 (вих.№10146/10/08-01-17-00) податкового органу ліквідатором була погашена заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 250,00 грн. (квитанція 13300356 від 10.08.2017). Заборгованість перед бюджетом зі сплати податків та соціальних внесків (ЄСВ) у боржника відсутня. Крім того, у відзиві зазначається, що особливістю організації позапланової документальної перевірки є те, що право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення перевірки вручена під розписку копія наказу про проведення документальної позапланової перевірки. Ліквідатор не отримував кореспонденції від податкового органу з наказом про проведення позапланової документальної перевірки з визначенням виду перевірки, дати початку і тривалості перевірки, періоду діяльності, який буде перевірятися та інших необхідних даних, передбачених абз. 3 п. 81.1 ст. 81 ПК України. Також вказується, що проведення процедури банкрутства суб'єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом.

Ліквідатор, боржник в судове засідання 10.12.2018 не прибули, про місце, день та час судового засідання були повідомлені належним чином.

Судове засідання 10.12.2018 у відповідності до п. п. 17.7 п. 17 перехідних положень ГПК України, зафіксовано аудиозаписом за допомогою програмно-апаратного комплексу "Оберіг".

В судовому засіданні представник податкового органу підтримала вимоги клопотання, просить його задовольнити. Окрім викладених в клопотанні, додаткових обґрунтувань не навела.

Представник податкового органу в судовому засіданні надала документи, які свідчать про відсутність будь-якої заборгованості боржника зі сплати податкові та зборів.

Судом під час розгляду клопотання податкового органу були повно та всебічно з'ясовані обставини, на які заявник посилається як на підставу своїх вимог, безпосередньо досліджені докази у справі, пояснення представника податкового органу, надані ними в судовому засіданні, враховано доводи наданого 10.12.2018 представником боржника відзиву на клопотання.

За підсумками судового засідання судом у нарадчій кімнаті прийнято судове рішення. Постановлено ухвалу, вступну та резолютивну частини якої оголошено після виходу з нарадчої кімнати. Повідомлено про термін виготовлення повного тексту ухвали - протягом п'яти днів.

Клопотання податкового органу (вих.№188/10/08-01-10-06 від 02.11.2017) щодо не затвердження ліквідаційного балансу та неприйняття рішення про припинення провадження у справі до моменту проведення перевірки працівниками податкового органу, суд вважає необґрунтованим з огляду на таке.

В обґрунтування клопотання податковий орган посилається на те, що 22.09.2017 на адресу ліквідатора боржника направлено лист з проханням надати документи фінансово-господарської діяльності для проведення перевірки, відповідно до вимог Податкового кодексу України. Ненадання ліквідатором документів фінансово-господарської діяльності є перешкодою для реалізації контролюючим органом функцій здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів та платежів шляхом проведення перевірки і цей факт унеможливлює остаточні висновки контролюючого органу щодо припинення або неприпинення підприємством господарської діяльності. Посилаючись на такі обставини у клопотанні, податковий орган просить до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі.

На підтвердження вказаних обставин податковим органом до клопотання та в судовому засіданні 10.12.2018 надано копію листа (вих.№13810/10/08-01-14-03-08 від 21.09.2017), адресованого ліквідатору боржника (Фетисову А.В.) з проханням надати документи фінансово-господарської діяльності підприємства за період з 01.01.2014 по теперішній час, згідно наведеного переліку.

Порядок проведення документальних перевірок податковим органом визначений главою 8 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідно до пункту 78.1.7 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку.

Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Пунктом 79.2 статті 79 Податкової кодексу України закріплено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Відповідно до пункту 81.2 Податкового кодексу України, у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.

Суд наголошує, що в силу положень Податкового кодексу України право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Суду не було надано доказів прийняття податковим органом відносно боржника рішення, яке оформлюється наказом, про проведення документальної позапланової перевірки, що підтвердив в судовому засіданні представник податкового органу, і доказів протилежного суду не було надано.

Обґрунтування податкового органу вимог свого клопотання тим, що ліквідатор не надає документи для проведення позапланової перевірки є безпідставним з огляду на те, що згідно з приписами п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України обов'язок платника податків надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи , що належать або пов'язані з предметом перевірки, виникає після початку перевірки .

Вказані вище статті Податкового кодексу України початок перевірки пов'язують із прийняттям керівником контролюючого органу рішення, яке оформлюється наказом, про проведення документальної позапланової перевірки, та з врученням такого наказу платнику податків під розписку.

Податковим органом не доведено суду, що відносно боржника було розпочато процедуру проведення перевірки, відповідні докази не були надані ні до клопотання, ні в судовому засіданні.

Податковим органом до матеріалів справи надано довідку про заборгованість, яка станом на 16.07.2017 становить 240,02 грн.

У подальшому, 10.12.2018 в судовому засіданні податковим органом надано довідку, яка свідчить про відсутність будь-якої заборгованості боржника зі сплати податків та зборів. Вказане також підтвердила представник в судовому засіданні.

Також слід вказати, що статтею 37 Закону "Про відновлення платоспроможності..." унормовано, що ліквідаційна процедура відкривається строком на дванадцять місяців.

Ухвали суду у справі (про прийняття заяви про порушення справи про банкрутство до розгляду, про порушення провадження у справі), постанова про визнання боржника банкрутом направлялись судом на адресу Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області, структурного підрозділу ГУ ДФС у Запорізькій області.

Боржник був визнаний банкрутом постановою від 27.06.2017 і саме з цього часу судом була відкрита ліквідаційна процедура у справі, і протягом всього цього часу податковий орган не був позбавлений можливості вжити заходів, передбачених законодавством України, для проведення перевірки боржника, за наявності потреби. Задоволення вимог клопотання податкового органу фактично призводить до обмеження дій суду у розгляді справи за відсутності конкретно визначених строків проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області, що не відповідає вимогам Закону.

Також варто вказати, що проведення процедури банкрутства суб'єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Закону "Про відновлення платоспроможності..", якщо інше прямо не зазначено у самому законі. Ані норми Закону "Про відновлення платоспроможності…", ані норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв'язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.

Обставини, пов'язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб'єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.

Враховуючи всі вищенаведені обставини, в задоволенні клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області щодо незатвердження ліквідаційного балансу та неприйняття рішення про припинення провадження у справі відмовляється.

При цьому, ліквідатором станом на день судового засідання не надано звіт по справі, ліквідаційний баланс, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури.

З огляду на викладене, суд вважає за необхідне судове засідання з розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, призначити на 26.12.2018 об 11.00.

Керуючись ст.ст. 2, 40, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VІ, ст.ст. 3, 12, 20, 216, 233-235 Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VІІІ, суд

У Х В А Л И В :

В задоволенні клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих. № 188/10/08-01-10-06 від 02.11.2017) про незатвердження ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі до проведення працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області податкової перевірки банкрута - відмовити.

Судове засідання з розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, призначити на 26.12.2018 об 11.00 .

Засідання відбудеться в приміщенні господарського суду Запорізької області за адресою: 69001, м.Запоріжжя, вул.Гетьманська, 4. Електронна адреса господарського суду Запорізької області: inbox@zp.arbitr.gov.ua , номер телефону гарячої лінії суду: (061) 224-17-88.

Зобов'язати завчасно до дня судового засідання:

ліквідатора - надати звіт, ліквідаційний баланс, реєстр вимог кредиторів, всі документи, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури; оригінали всіх документів та матеріалів щодо проведених заходів у ліквідаційній процедурі, пояснення щодо формування та реалізації ліквідаційної маси, задоволення вимог кредиторів з документальним підтвердженням; своєчасно направити звіт по справі з додатками на адресу кредиторів боржника (згідно реєстру), докази своєчасного направлення - надати суду.

Всі копії витребуваних документів слід надати завчасно, до дня судового засідання (через канцелярію господарського суду Запорізької області із клопотанням про їх приєднання), засвідчені відповідно до вимог п. 5.27 ДСТУ 4163-2003, згідно якого відмітку про засвідчення копії документа складають зі слів: "Згідно з оригіналом", назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії.

Явку в судове засідання представника боржника, ліквідатора визнати обов'язковою.

Копії ухвали надіслати банкруту, ліквідатору, кредитору, ГУ ДФС у Запорізькій області.

Ухвала господарського суду набирає законної сили негайно після її оголошення, відповідно до ст.235 ГПК України.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 10 днів з дня складання повного тексту за правилами, визначеними ст.ст. 254-259 ГПК України, шляхом подання апеляційної скарги наразі через господарський суд Запорізької області.

Ухвалу складено та підписано 13.12.2018.

Суддя Р.А.Ніколаєнко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення10.12.2018
Оприлюднено14.12.2018
Номер документу78553391
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1184/17

Ухвала від 26.12.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 10.12.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 23.10.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 24.09.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Постанова від 27.06.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 19.06.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 09.06.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні