Рішення
від 04.12.2018 по справі 0740/804/18
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

04 грудня 2018 року м. Ужгород№ 0740/804/18 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ващиліна Р.О.

при секретарі судового засідання Неміш Т.В.

за участю:

позивача: представник - ОСОБА_1,

відповідача 1: представник - ОСОБА_2,

відповідача 2: представник - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЕТ" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Закарпатській області про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАЛЕТ" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить: 1) визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 05.06.2018 р. №764393/38107470; 2) зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 26.09.2017 р. №23. Заявлені позовні вимоги обґрунтовує тим, що на виконанням умов договору від 07 вересня 2017 року №7/09-2017 з ТОВ Мукачівський інститут меблів позивачем було поставлено контрагенту партії заготовки хвойних для піддонів за накладною №535 в кількості 50,292 куб.м. У зв'язку із здійсненням вказаної поставки оформлено податкову накладну від 26.09.2017 р. №23 та подано до реєстрації останню. Однак згідно з отриманою електронною квитанцією від 13.10.2017 р. №9213487142 реєстрація такої була зупинена. 31 травня 2018 року позивачем оформлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зазначеній податковій накладній та надіслано до податкового органу необхідні документи, незважаючи на що відповідачем прийнято рішення про відмову в реєстрації такої. Вказане рішення вважає протиправним та таким, що суперечить норма Податкового кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190, оскільки в ньому не вказана конкретна інформація щодо причин та підстав відмови у реєстрації, а тільки зазначена загальна інформація про неподання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення. Окрім того, відповідачем не було зазначено вичерпного переліку документів, які необхідно було подати для реєстрації такої.

В підготовчому судовому засіданні 17 вересня 2018 року за клопотанням позивача залучено в якості співвідповідача Головне управління ДФС у Закарпатській області.

В судовому засіданні представник позивача позовній вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити з мотивів, наведених в позовній заяві.

Представник відповідача в засіданні суду проти задоволення позову заперечив, обґрунтовуючи обставинами, наведеними у відзиві на позов від 08.10.2018 р. Зокрема вважає, що оскаржене рішення прийняте на підставі норм чинного законодавства, оскільки позивачем подано документи, що не є достатніми для проведення реєстрації податкової накладної.

Відповідач 1 відзив на позов у встановлений судом строк не подав, про причини неподання такого суд не повідомив.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що 07 вересня 2017 року між Товариством з обмеженою відповідальністю Палет (далі - ТОВ Палет ) (Продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Мукачівський інститут меблів (Покупець) укладено договір поставки №7/09-2017, за умовами якого Постачальник зобов'язується поставити і передати у власність покупцю заготовки хвойні для піддонів в кількості та за цінами, вказаними у накладних на кожну окрему партію (арк. спр. 54 - 55).

Відповідно до п. 3.1 договору, поставка товару здійснюється на умовах EXW (склад м. Мукачево, вул. Брегівська-обїздна, 7/2) правил Інкотермс 2010.

В подальшому 26 вересня 2017 року року між ТОВ Палет (Зберігач) та Товариством з обмеженою відповідальністю Мукачівський інститут меблів (Поклажодавець) укладено договір зберігання №3 ЗБ. Згідно з предметом укладеного договору зберігач зобов'язується прийняти на зберігання від поклажодавця заготовки хвойні для піддонів в кількості 50,292 терміном зберігання до 31 грудня 2017 року, та повернути його поклажодавцеві у схоронності, а поклажодавець приймає на себе зобов'язання передати вказаний товар на зберігання та прийняти назад (арк. спр. 57).

На виконання умов укладеного договору на підставі накладної №535 від 26.09.2017 р. та акту прийому-передачі товару на зберігання від 26 вересня 2017 року ТОВ Палет поставило Товариству з обмеженою відповідальністю Мукачівський інститут меблів товар - заготовки для піддонів у кількості 50,292 м 3 загальною вартістю 150725,12 грн. (акр. спр. 13,19).

За наслідком здійсненої господарської операції ТОВ Палет 26 вересня 2017 року складено податкову накладну №23 та надіслано для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних (акр. спр. 14).

Однак, відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.10.2017 р. №9213487142, реєстрація податкової накладної №23 зупинена (арк. спр. 15).

31 травня 2018 року позивач надіслав повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинена №2 (акр. спр. 16, 17, 25). Згідно з наданими поясненнями ТОВ Палет повідомив, що підприємство займається розпиловкою пиломатеріалів (код УКТ ЗЕД 4403), в процесі якої отримує заготовки для піддонів (код УКТ ЗЕД 4407), дрова-відходи та тирсу (код УКТ ЗЕД 4401). З заготовок виробляє піддони дерев'яні (код УКТ ЗЕД 4415) та решітки (код УКТ ЗЕД 4421). Дане виробництво розміщено на території орендованого виробничого комплексу, розташованого за адресою: м. Мукачево, вул. Брегівська-обїздна, 7/2 і використовує у своїй діяльності власне та орендоване обладнання. Кількість найманих працівників складає 19 чоловік. Залишок готової продукції, зокрема, заготовок для піддонів на складі станом на 01.09.2017 р. складає 796,148 м.куб.

За результатами розгляду поданого повідомлення 05 червня 2018 року комісією Головного управління ДФС у Закарпатській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №764393/38107470 про відмову у реєстрації податкової накладної №23 від 26.09.2017 року, обґрунтоване неподанням платником податку копій документів, а саме: не надано акт приймання-передачі на зберігання продукції на склад ТОВ Палет в кількості 50,292 куб.м та акт надання послуг із зберігання продукції (заготовки для піддонів) за вересень 2017 р; не надано банківські виписки по оплаті послуг за зберігання заготовок для піддонів на складі ТОВ Палет (акр. спр. 56).

Не погодившись з прийнятим суб'єктом владних повноважень рішенням, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

З матеріалів справи вбачається, що спірні правовідносини виникли з приводу відмови контролюючого органу здійснити реєстрацію надісланої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, в тому числі, стосовно реєстрації податкової накладної, регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до абз. 1 п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Абз. 5 п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

П. 201.16 ст. 201 ПК України (в редакції, чинній на момент подання податкової накладної для реєстрації ) визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до норм п. 74.2 ст. 74 ПК України (в редакції, чинній на момент подання податкової накладної для реєстрації ), в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно п. 17 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Зазначене узгоджується також з нормами ПК України. Так, відповідно до абз. 10 п. 201.10 ст. 201 ПК України, якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Нормами п. 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (в редакції, чинній на момент подання податкової накладної для реєстрації) визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, в тому числі, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - Критерії).

У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених пп. 201.16.1 п. 201.16 статті 201 ПК України . Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (п. 17 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (в редакції, чинній на момент подання податкової накладної для реєстрації)).

Перелік відомостей, що зазначається в квитанції зупинення про реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, визначено нормами пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України (в редакції, чинній на момент подання податкової накладної для реєстрації ). Так, у такій зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків , достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до наявної в матеріалах справи Квитанції про реєстрацію податкової накладної від 13.10.2017 р. (акр. спр. 15), повідомивши позивача про зупинення реєстрації податкової накладної №23, контролюючий орган не зазначив, яким саме критеріям оцінки ступеня ризиків відповідає така, а також не зазначено перелік документів, подання яких буде достатнім для прийняття рішення про реєстрацію.

Дані обставини свідчать про те, що таке рішення відповідача не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості, що перешкоджає платнику податків своєчасно та в повній мірі виконати обов'язки та скористатись правами, передбаченими чинним податковим законодавством, яким врегульовано порядок реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як вбачається з матеріалів справи, спірні правовідносини виникли з приводу відмови контролюючого органу зареєструвати податкову накладну з мотивів неподання ТОВ Палет документів в достатньому обсязі для прийняття такого рішення, зокрема, не надано акт приймання-передачі на зберігання продукції на склад ТОВ Палет в кількості 50,292 куб.м та акт надання послуг із зберігання продукції (заготовки для піддонів) за вересень 2017 р; не надано банківські виписки по оплаті послуг за зберігання заготовок для піддонів на складі ТОВ Палет (акр. спр. 56).

Представник відповідача в судовому засіданні пояснив, що в контролюючого органу відсутній обов'язок зазначати конкретний перелік документів, необхідних для прийняття позитивного рішення. Надаючи пояснення, платник податку самостійно визначає, які саме первинні документи необхідно подати на розгляд комісії згідно з визначеним законодавством Вичерпним переліком.

Проте суд не може погодитися з такою аргументацією відповідача з огляду на наступне.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, до яких відносяться:

1) для критерію, зазначеного у пп. 1 п. 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в пп. 2 п. 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З вищенаведених законодавчих норм вбачається, що вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не конкретизовано, які саме документи подаються платниками податків, а тільки визначено їх загальний перелік для всіх можливих випадків.

Суд вважає, що не повідомивши позивача про те, які документи йому необхідно подати для здійснення реєстрації податкової накладної, а в подальшому відмовивши у проведенні такої з мотивів неподання достатнього обсягу таких, відповідач порушив принцип правової визначеності, який гарантує забезпечення легкості з'ясування змісту права і можливість скористатися цим правом у разі необхідності.

Як стверджує представник позивача та не заперечує представник відповідача, ТОВ Палет у встановлений законом строк надіслало відповідне повідомлення, додавши при цьому пакет первинних документів на підтвердження реальності здійснення господарської операції, в тому числі, з попереднього придбання позивачем сировини у контрагентів, відомостей щодо залишку готової продукції на складі, наявності найманих працівників та технічних можливостей для виконання умов укладеного договору (акр. спр. 16, 17, 98).

Відповідно до пп. 2 п. 31 Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07 грудня 2017 року №2245-VIII, змінено редакцію п. 201.16 ст. 201 Кодексу. Згідно з такими змінами реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пп. 1 п. 56 Закону України від 07 грудня 2017 року №2245 розділ XX Перехідні положення ПК України доповнено п. 57 1 , згідно з яким податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Кодексу, реєструються з урахуванням вимог п.п. 200 1 .3 та 200 1 .9 ст. 200 1 та п. 201.10 ст. 201 Кодексу, крім:

- податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких станом на 1 грудня 2017 року не подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, по яких станом на 1 грудня 2017 року не розпочинали процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку;

- податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу з 1 грудня 2017 року до дня набрання чинності Законом №2245-VIII та щодо яких платником податку після 1 грудня 2017 року подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу, реєструються у Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, що діяв до набрання чинності Законом №2245-VIII щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних. У разі якщо протягом п'яти робочих днів з дня подання пояснень і копій документів не прийнято та/або не надіслано платнику податку рішення про реєстрацію або про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрація таких податкових накладних/розрахунків коригування здійснюється на наступний робочий день за днем закінчення строку розгляду пояснень і копій документів платника податку.

Оскільки реєстрацію податкової накладної від 26 вересня 2017 року №23 зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, позивачем пояснення і копії документів подано тільки 31 травня 2018 року, отже в силу зазначених вище норм питання щодо її реєстрації вирішується в порядку, що діяв до набрання чинності Законом України від 07 грудня 2017 року №2245-VIII.

Абз. 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" (далі - Постанова) передбачено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Виключними підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу (а саме, пропозиції щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних);

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Суд вважає, що подані позивачем документи у повній мірі розкривали здійснену господарську операцію та давали можливість встановити реальність її здійснення, а тому у відповідача 2 в особі відповідної комісії були відсутні підстави для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної №23 від 26.09.2017 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд також відхиляє твердження представника відповідача про те, що надані до суду акт приймання-передачі на зберігання продукції на склад ТОВ Палет , акт надання послуг із зберігання продукції за вересень 2017 р., банківські виписки по оплаті послуг за зберігання не можуть обґрунтовувати протиправність оскарженого рішення, оскільки такі разом з повідомлення на розгляд комісії не подавались, з огляду на те, що відповідач не вимагав їх подання для обґрунтування реальності здійсненої операції. В свою чергу позивач не міг знати про таку необхідність з огляду на незазначення вичерпного переліку документів у квитанції від 13.10.2017 р. №9213487142.

Суд зазначає, що відмова у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання копій документів, достатніх для прийняття рішення, можлива виключно за умови визначення вичерпного переліку таких документів. Тому суд вважає, що рішення відповідача 2 в особі Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної №23 від 26.09.2017 р. прийняте всупереч нормам законодавства, що регулюють спірні правовідносини, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Ч. 1 ст. 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. 241, 243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЕТ" (місцезнаходження: вул. Берегівська-об'їздна, буд. 7, кім. 2, м. Мукачево, Закарпатська область, 89600, код ЄДРПОУ - 38107470) до Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ - 39292197), Головного управління ДФС у Закарпатській області (місцезнаходження: вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, код ЄДРПОУ - 39393632) про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю .

2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Закарпатській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 05.06.2018 р. №764393/38107470.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України (місцезнаходження: пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ - 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 26.09.2017 р. №23.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) та Головного управління ДФС у Закарпатській області (місцезнаходження: вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, код ЄДРПОУ - 39393632) солідарно на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Палет" (місцезнаходження: вул. Берегівська-об'їздна, буд. 7, кім. 2, м. Мукачево, Закарпатська область, 89600, код ЄДРПОУ - 38107470) судові витрати у розмірі 3646,06 грн. (Три тисячі шістсот сорок шість гривень 06 коп).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України).

Повний текст рішення виготовлено 13 грудня 2018 року .

СуддяР.О. Ващилін

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2018
Оприлюднено16.12.2018
Номер документу78557838
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0740/804/18

Постанова від 18.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 14.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 04.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Рішення від 04.12.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р. О.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р. О.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні